[Teszt] Pacific Drive - zónatúrás négykeréken

Pacific Drive - zónatúrás négykeréken

KharexSzőllősi Kristóf2024.02.29. 10:00

Nem mindenki kedveli a túlélőjátékokat. Én sem annyira. Könnyen meglehet, hogy bennem van a hiba, de ezek a gyűjtögetésre és szűkös erőforrások menedzselésére épülő mechanikák engem sosem tudtak túlzottan bevonzani vagy hosszabb ideig lekötni. Amit viszont egyenesen imádok, az a misztikumba hajló sci-fi, így talán mondanom se kell, hogy a Pacific Drive komoly dilemma elé állított, hiszen az Ironwood Studios legelső alkotása pont a fenti két koncepciót keveri nagyjából fele-fele arányban. Némi tépelődés után azért így is rábólintottam a játék tesztelésére, és bár az élményeim nem voltak száz százalékban pozitívak, összességében roppant kellemeset csalódtam.

De ne rohanjunk ennyire előre! A Pacific Drive története egy alternatív múltba kalauzol el minket, ahol az USA kormánya a 20. század közepén vad kísérletezésbe kezdett a Washington államban található Olympic-félszigeten, ez pedig olyan jól sikerült, hogy a környéket végül teljesen ki kellett üríteniük, miután a helyiek egyre furcsább és furcsább anomáliákra kezdtek panaszkodni. A háttérsztori alapján ez a terület azóta is egy külvilágtól elzárt Zóna, ahová tilos a belépés, és amit egy hatalmas fal vág el az Egyesült Államok maradékától.

Erre a szívderítő helyre érkezünk meg mi is a kampány legelején. A történet szerint egy névtelen futárt alakítunk, aki nem akar mást, csak kiszállítani néhány csomagot a Zóna szomszédságába, azonban talán mondanunk sem kell, hogy emberünk a feladata teljesítése közben túl közel kerül a tiltott területhez, és egy véletlen baleset folytán a félszigetet lezáró fal rossz oldalán találja magát. Innentől kezdve pedig adott a feladatunk: fel kell térképeznünk a halálos anomáliákkal és egyéb veszélyekkel teletömött vidéket, hogy aztán a Zóna középpontjáig hatolva megtalálhassuk a kiutat ebből a rémálomból. Külön fontos kiemelni, hogy a legtöbb túlélőjátékkal ellentétben a történet itt kimondottan nagy hangsúlyt kapott, avagy az Olympic-félsziget nem csak egy hangulatos háttér a különféle nyersanyagok gyűjtögetéséhez, hanem egy élő és lélegző világ a maga tragikus meséivel, melyek mind csak arra várnak, hogy felfedezzük őket.

Ha a sztori összefoglalóját olvasva felmerült bennetek, hogy ezzel az alapfelállással mintha már találkoztatok volna valahol, az egyáltalán nem véletlen, hiszen a Pacific Drive érezhetően nagy kanállal merít a S.T.A.L.K.E.R. és a Piknik az árokparton hangulatából, azonban eközben nem fél a saját szája íze szerint megcsavarni ezen művek koncepcióját. Hogy mást ne mondjunk, itt például nem gyalogosan kell szembenéznünk a Zóna veszélyeivel, hanem kapunk egy kocsit, ami ritka sok karbantartást igényel ugyan, de cserébe meg is véd minket, ahogy egyre veszélyesebb vidékekre tévedünk a kiút utáni hajszánk során.

A Pacific Drive játékmenete ennek megfelelően autónk folyamatos foltozgatására és fejlesztésére épít. Még a kampány legelején hozzájutunk egy garázshoz, ami egyike a Zónában kiemelt ritkaságnak számító biztonságos helyeknek, a küldetések során pedig innen indulhatunk környezetünk felderítésére. A fejlesztők kisebb, önálló térképekre bontották a játékteret, melyek mind egyedi veszélyekkel és módosítókkal várnak ránk, a mi feladatunk pedig az lesz, hogy bejárjuk ezeket a vidékeket, összegyűjtsük, amit tudunk (vagy amire az épp aktuális küldetésünk teljesítéséhez szükségünk van), majd visszameneküljünk a főhadiszállásunkra, lehetőleg még azelőtt, hogy a valóság végleg összeomlana körülöttünk. Az összegyűjtött erőforrásainkból ezek után elláthatjuk a kocsinkat pl. strapabíróbb karosszériaelemekkel vagy masszívabb fényszórókkal, ha pedig ezzel megvagyunk, már mehetünk is vissza a vadonba elölről kezdeni az egész körforgást.

Ezek a mechanikák önmagukban is teljesen működőképesek és korrektek, ami azonban igazán különlegessé teszi a Pacific Drive-ot, az a játék hangulata és látványvilága. A sztori ugyan kicsit könnyedebb stílusban tálalja az egész misztikus sci-fi szálat, mint tette azt például a S.T.A.L.K.E.R., de cserébe az egész programnak van egy bitang erős atmoszférája, ami lényegében az első képkockától ránk telepszik, és nem is enged minket addig, míg a kampány végére nem értünk.

Erre pedig a környezetünk kinézete is rátesz egy nagy lapáttal, ami egyszerre lett elképesztően stílusos és a maga módján lehengerlően gyönyörű. Az Olympic-félsziget zord fenyvesei remek hátteret biztosítanak a fizikára és a józan ész szabályaira egyaránt fittyet hányó anomáliáknak, míg a fák között kavargó köd mélyén baljóslatúan felcsendülő hangok akármikor képesek ránk hozni a frászt. Az pedig, mikor a különféle akadályokat kerülgetve száguldunk az adott térkép kijárata felé, miközben körülöttünk mindent elnyel az összeomló valóság, egy felejthetetlen élmény, ami a sokadik menekülésünk alkalmából pont akkorát üt, mint amikor legelőször megtapasztalhatjuk.

Remek hangulat ide, hangsúlyos sztori oda, azt nem árt észben tartani, hogy a Pacific Drive a velejét tekintve így is egy túlélőjáték. Ennek megfelelően a kampány legnagyobb részét nyersanyagok gyűjtögetésével és kocsink istápolásával fogjuk eltölteni, nem ritkán akár húsz-harminc percig gubbasztva a garázsunkban, miközben egy hosszabb útra próbálunk felkészülni. Ez persze nem kimondottan gond, inkább csak műfaji sajátosság, de azért ha valakit nagyon taszít a túlélőjátékok zsánere, az valószínűleg itt se találja majd meg a számítását, hiába a történetközpontúság vagy a sci-fi vonal.

Mindenki másnak azonban abszolút érdemes lehet egy próbát tennie az Ironwood Studios alkotásával, a Pacific Drive ugyanis egy gyöngyszem, ami nagyszerű történettel és remekbeszabott hangulattal rendelkezik, és a játékmenetét tekintve se hagy sok kívánnivalót maga után. Kisebb bugok persze akadnak benne, és az UI se sikerült a legletisztultabbra, de ha ezeken túl tudunk lépni, akkor egy abszolút egyedi és izgalmas élményben lesz részünk, mely garantáltan velünk marad azután is, hogy magunk mögött hagytuk az Olympic-félsziget Zónáját.

PLATFORM PC (tesztelt), PS5 | KIADÓ Kepler Interactive FEJLESZTŐ Ironwood Studios | MEGJELENÉS 2024. február 22. ÁR 30 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Próbakör és megjelenések - ez történt szerdán

Benne: Little Nightmares III, Lollipop Chainsaw RePOP, Alien: Rogue Incursion, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, Arkheron, Blood of Mehran, Strange Antiquities.

21 órája
2

Arctic Awakening

Egy Északi-sarkvidéken játszódó narratív kaland, amelyet a Firewatch ihletett és amelyben terápiás robotpajtim is van? Tesztünk!

1 napja
3

Formula Legends

Egy nem hivatalos F1-játék, amely egyfajta szerelmes levél az autósport királykategóriája számára.

1 napja
3

PS5-újdonságok és naptárbővülés – ez történt kedden

Benne: The Lift, Ghost of Yotei, Wreckreation, Sopa - Tale of the Stolen Potato, PS5 rendszerfrissítés, Dispatch, Annapurna Interactive Direct, Valheim, Relooted.

1 napja
10

Game Pass: szeptember utolsó hetei

A Deep Rock Galactic: Survivor és a Frostpunk 2 konzolos premierje mellett Call of Duty: Black Ops 7 nyílt próbakör is érkezik.

2 napja
4

Hell is Us

A Hell is Us egy komor történet polgárháborúról és démonokról, mely minden hibája ellenére is hamar belopja magát az ember szívébe.

2 napja
3

1.0-s hétindítás – ez történt hétfőn

Benne: Palworld, RoboCop: Rogue City Collection, Detective Instinct: Farewell, My Beloved, Overthrown.

2 napja

Heti megjelenések

3 napja

Everybody's Golf Hot Shots

Hosszú ideje futó sorozat, bár a golf tematika miatt mindig egy szűkebb közönségnek szólt: az Everybody's Golf visszatért, a Hot Shots alcímmel pedig összeköti a keleti és nyugati névadást egy új epizód apopóján. Teszt.

4 napja
5

Gradius Origins Collection

5 napja
4

Egy Nintendo Direct - ez történt pénteken

Benne: The Super Mario Galaxy Movie, Mario Tennis Fever, Yoshi and the Mysterious Book, Mega Man Star Force: Legacy Collection, Hades II, Dragon Quest VII Reimagined, Virtual Boy, Metroid Prime 4: Beyond, Donkey Kong Bananza, Pokémon Pokopia, Fatal Frame II: Crimson Butterfly Remake.

5 napja
18

Drag & Drive

Guruló dollárok helyett most jöjjenek a guruló robotok akik kosárlabdáznak is. Egy biztos: valakinek nagyon elgurult a gyógyszere Kyoto-ban.

6 napja
10

PlayStation Game Catalog: szeptemberi érkezők

A WWE 2K25 és a Persona 5 Tactica mellé kiváló független fejlesztések érkeznek ebben a hónapban a kínálatba.

6 napja

Warner Bros. Discovery felvásárlás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Awaken: Astral Blade, Knights of the Fall, Neon Inferno, Rain World.

6 napja
4

Kisebb címek debütálása - ez történt szerdán

Benne: Elden Ring Nightreign, Talaka, Sonic Racing: CrossWorlds, HyperYuki: Snowboard Syndicate, Nintedo Direct, Tossdown, GRIDbeat!.

7 napja
1

DLC-k apró csokra - ez történt kedden

Benne: Digimon Story: Time Stranger, Towa and the Guardians of the Sacred Tree, Pacific Drive, Spark! Photon Blast, Destiny 2, Panzer Dragoon II Zwei: Remake.

8 napja
2

Lost Soul Aside

Az egyszemélyes fejlesztésnek indult Lost Soul Aside hosszú évek után elnyerte végső formáját. A kérdés már csak az, hogy a mesébe illő történet valóban happy enddel végződik-e?

8 napja
6

Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants DLC

2024 egyik legpozitívabb meglepetése DLC formájában folytatódik, a kalandvágyó játékosok így máris kereshetik Ricci atyát a Vatikánban. Indy most egy ókori lelet miatt ezúttal Róma földalatti kamráit is felforgatja. Miközben óriások nyomában járunk, a kellemetlenkedő fasiszták mellett új ellenlábasokkal, a Mithrász-szektával is többször meggyűlik majd a bajunk, de lássuk, hogy milyen és mennyi ostorcsattogtatást is kínál a The Great Circle kiegészítője.

9 napja
5

Csöndes kezdés - ez történt hétfőn

Benne: Ghost of Yōtei, Moon Mystery, Wolfenstein, War Mechanic.

9 napja
6

Herdling

A nyájterelgetés tevékenységével átfedő poénok nagyot ütnének egy politikai vagy egy vallási szatírában, itt azonban ilyenről szó sincs: a Herdling egy journey-like játék, amely a természetről, emberről és állatról mesél nekünk. Tesztlaborban a Far játékok alkotóinak új játéka.

2025.09.08.
2