[Teszt] Outriders

Outriders

ne5hVáradi Dániel2021.04.08. 15:00

We appreciate power, mondja a Grimes dala, a People Can Fly pedig okkal választotta legújabb játéka mottójának, az Outriders-ben ugyanis mi is biztosan értékelni fogjuk a kezünkbe adott erőt. A teljes kiaknázásához vezető út azonban rögös és tartogat néhány komoly buktatót.

A lengyel stúdió looter-shootere a zsáner klasszikusabb megközelítését alkalmazza, így nem a manapság népszerű szolgáltatás alapú modellre épít. Ez egyben azt is jelenti, hogy azon elemeire fektettek nagyobb hangsúlyt, amit a mérleg másik serpenyőjének képviselői kicsit háttérbe szorítottak. Az Outriders története bár nem váltja meg a világot, egy kellően jól kidolgozott sci-fi alapra épít, ami aztán a benne való előrehaladás során a végére elég szépen összeáll.

A prológus és az első fejezetek kicsit egyhangú, erőtlen felvezetése után a történet második fele érezhetően rákapcsol, elkezd érdekesebb karaktereket és eseményeket felvonultatni. Ez sajnos a játékmenetről nem mondható el, az Outriders viszonylag hamar kiteríti az összes lapját, cserébe legalább az elejétől fogva nem árul zsákbamacskát. Dacára annak, hogy a történet az idegen bolygó kolonizálásának nehézségeiről és viszontagságairól szépen formálódik a játékórák során, a tennivalónk mindig ugyanaz lesz. Hol kisebb, hol nagyobb területeken végezni a ránk törő ellenfelek hadával.

Ez így önmagában meglehetősen kevés, ezt a készítők is érezték, ezért a folyamatos harc ütőkártyájának a karakterünk speciális képességivel való zsonglőrködést szánták, ez pedig ha nem is hibátlanul, de kétségkívül működött. Az Outriders-ben a felszerelésünk és a fejlesztéseink mind-mind azt a célt szolgálják, hogy az aktuálisan használt 3 különleges képességünket minél gyakrabban és minél jobb hatékonysággal tudjuk alkalmazni.

TRÜKKÖK, KÜTYÜK, LÁNGOK

Az Outriders négy választható kasztot kínál a játékosoknak, melyek bár alapjaiban egyeznek, mégis merőben más megközelítést igényelnek. Mindegyik kaszt egyedi gyógyulási mechanizmussal rendelkezik, valamint az elérhető 8 különleges képességük is más mechanikára épít. A Trickster az időmanipulálás mestere, legtöbb mozdulata az ellenfelek lelassítására épít. A Pyromancer szó szerint a tűzzel játszik és könnyen lángokba boríthatja a környéket. A Devastator egy valóságos mozgó hegyomlás, fókuszban a minél nagyobb védelemmel. A Technomancer pedig az egyszemélyes hadsereg, köszönhetően a megannyi megidézhető lövegnek és egyéb fegyverzetnek.

Mindegyik kaszt három jelentősen eltérő ággal rendelkező képességfán keresztül erősíthető és szabható személyre, az egyes irányok között pedig kisebb-nagyobb átjárhatóság gondoskodik róla, hogy megannyi hibrid felépítést lehessen megalkotni.

Ha pedig éppen nem valamelyik földöntúli mozdulatunkat vetjük be, a különböző extra tulajdonságokkal ellátott fegyverekkel tarthatjuk kordában az életünkre törő vadakat és hadakat. A két oldalt a játék fejlesztési rendszere köti össze, a ruháinkba pakolható modok gondoskodnak róla, hogy a képességeinket a leginkább a stílusunkhoz igazíthassuk, miközben a túlélési esélyeinket is növeljük. A fegyverek terén eszközölhető változtatásoknak hála pedig akkor is a harctér urai lehetünk, amikor éppen a gyorsan visszatöltődő képességek újbóli aktiválására várunk.

Az Outriders a fejlődésünk során ugyan 8 különböző képességet ad a kezünkbe, de ezek közül csak hármat tudunk menet közben használni. Szerencsére a köztük való váltás bármikor megtehető, akár még harc közben is. Így a számunkra ideális karakter kialakítása, finomhangolása, átalakítása akár egyik percről a másikra is történhet. Hasonlóan szabadon bánhatunk a szintlépések után kapott képességpontokkal, amiket bárhol, bármikor újraoszthatunk mindenfajta extra költség vagy büntetés nélkül.

Ennél kicsit szigorúbb a felszerelésünk átalakításáért felelős rendszer. A megkötés leginkább a modolás területén érhető tetten. Azon tárgyaink esetében ugyanis, amik 1-nél több ilyen kiegészítővel rendelkeznek, csak az egyiket tudjuk lecserélni, azt viszont később bármennyiszer módosíthatjuk. Ez a szabály fegyverek és ruhák esetén is jelen van. Ez a megoldás ügyesen tartja fenn a műfajra jellemző farmolás intézményét, ugyanakkor ad annyi könnyítést, hogy hamarabb megalkothassuk a számunkra ideális leosztást. Azt azonban szem előtt kell tartanunk, hogy új modot csak egy meglévő tárgyunk bezúzásával szerezhetünk - igaz utána végtelen alkalommal használhatjuk fel az így szerzett modot -, illetve azt is, hogy a tárgyainkon lévő passzív bónuszokat (több élet, erősebb sebzés, gyorsabb képességtöltés, stb.) csak erősíteni tudjuk, változtatni nem.

Dacára annak, hogy a játék megjelenését néhány hónappal elhalasztották és előtte egy folyamatosan, a visszajelzések alapján javítgatott demó is érkezett belőle, az Outriders sem tudta megoldani, hogy hibátlanul jelenjen meg. Az első napok egyik legfájóbb pontja volt a játék titkos főellensége, a bármikor, bárhol észrevétlenül lecsapó

Internet Connection Error.

De rajta kívül a mai napig előfordul, hogy nem lehet belépni a játékba, csak többszöri újraindítás után, hajlamos a legrosszabb pillanatokban összeomlani, illetve a multiplayer is elviselne még néhány kisebb-nagyobb tapaszt. Hasonlóan frusztráló tud lenni, hogy fedezékrendszer tereptárgyai közül nem mindet tudjuk átugrani, hogy karakterünk egy fűszálban is képes elakadni, illetve a néhol erőteljesen hullámzó nehézség. Utóbbira megoldást jelenthet az Outriders skálázható nehézségi beállítása, a World Tier rendszer, azzal azonban számolnunk kell, hogy ha egy küldetés adott pontján visszaveszünk az aktuális World Tierünkből, akkor ez a küldetés végén kapott jutalmak szintjére és ritkaságára is hatással lesz, függetlenül attól, ha menet közben vissza is váltunk az eredeti nehézségre.

Az Outriders nem hoz forradalmat a looter-shooterek világába, inkább csak a mások által már kitaposott úton halad tovább a saját módján. Teszi mindezt egy kerek történettel, nagy szabadságot nyújtó fejlesztési rendszerrel, a kampány és az endgame során egyaránt megtalálható skálázható nehézséggel, valamint ismételhető küldetésekkel a jobb loot érdekében. Illetve a mindezeket megfejelő, változatos képességhasználatra építő harcrendszerrel. Már csak a technikai oldalról kéne kicsit gatyába rázni a játékot, és ezen részét is jobban tudnánk élvezni. Mert az erőt már a kezünkbe adták. Azt pedig értékeljük. We appreciate power.

Pontosan
8
PC, PS4, PS5, One, Series S/X, Stadia
Kiadó: Square Enix | Fejlesztő: People Can Fly
Megjelenés: 2021. április 1.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

4 órája

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

12 órája

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

19 órája
3

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

1 napja
17

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

1 napja
8

Heti megjelenések

2 napja

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

2 napja
12

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

2 napja
3

Genesis - Thor 230 TKL Lite + Boron 500 XXL

A mechanikus billentyűzetek valóban uralkodnak mostanában, és a portfóliókban olyan termékek jelennek meg a piacon, amelyek az olcsóbb szegmenstől, a közepes igényeken át az ultra high-end profik világáig mindent lefednek. A Genesis márkát kifejezetten kedveljük...

2 napja

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

2 napja
233

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

4 napja
8

The Game Awards 2025

Clair Obscur dominancával és új bejelentésekkel tarkított műsort láthattunk.

5 napja
50

Kövesd velünk az év utolsó nagy videojátékos showeseményét!

5 napja
37

PlayStation Game Catalog: decemberi érkezők

Skate Story. Lego Horizon Adventures. Assassin's Creed Mirage. Többek között ezek a címek zárják ezúttal az évet a szolgáltatás kínálatában.

5 napja
5

Hail to the Rainbow

5 napja
2

Bejelentések hét közepén - ez történt szerdán

Benne: Mariachi Legends, Kingdom’s Return: Time-Eating Fruit and the Ancient Monster, Hell Let Loose: Vietnam, R-Type Dimensions III, Lucid Falls, Scramble Knights Royale, UN:Me, Frog Sqwad, Microsoft Flight Simulator 2024.

6 napja
1

Marvel Cosmic Invasion

6 napja
7

Szivárgások jobbról-balról – ez történt kedden

Benne: Resident Evil Requiem, Assassin's Creed Black Flag Resynced, Divinity, Wholesome Snack, Showgunners, Skyrim Anniversary Edition, TMNT: Splintered Fate, Frosty Mini.

7 napja

Anno 117: Pax Romana

8 napja
3

11 bit studios újdonságok – ez történt hétfőn

Benne: Katsuhiro Harada, King of Tokyo, System Shock Remake, Incantation, I Am Future, Death Howl, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Frostpunk 1886, Frostpunk 2, Rune Factory: Guardians of Azuma.

8 napja
6