A jó dolgokra érdemes várni, tartja a régi dakota közmondás, ez pedig a Nioh 2 esetében is elmondható. A Team Ninja munkásemberei a játék márciusi megjelenése óta egy ingyenes frissítéssel jelentkeztek csak a játékhoz, a háttérben azonban komoly munka zajlott, hogy az első kiegészítő, a The Tengu's Disciple megfeleljen az elvárásoknak.
Mielőtt azonban a kiegészítő újdonságaiba belemerülnénk, meg kell emlékezni arról, hogy a csapat első részben bevezetett jó szokásához híven, ezúttal is készült egy ingyenes frissítéssel is a játék mellé, így azok is kapnak új elfoglaltságot, akik (botor módon) nem ruháztak be a DLC-be. Minden játékos számára elérhetőek a Picture Scroll küldetések, melyek gyakorlatilag egy mini aréna módnak felelnek meg, ahol különböző, előre meghatározott ellenfeleket kell legyőznünk. Hogy miért éri ez meg nekünk? Egyrészt a teljesítéssel a tekercs egy új kiegészítő tárgyként funkcionál, amivel tovább tökéletesíthetjük a buildjeinket, másrészt az ellenfelek a legyőzésük után nem restek fegyvert, páncélt vagy alapanyagot dobni, így a lehető leggyorsabb módot biztosítva arra, hogy ezekhez hozzáférjünk. Az esetleges boss-okból kapható soul core-okról már nem is beszélve.
Rátérve a DLC érdemi részeire, a Tengu's Disciple egy új történeti szálat tár a játékosok elé, ezt pedig még inkább a múltba történő utazással teszi, hiszen karakterünk az alapjáték 1500-as évei után a 12. század végére repít vissza minket, tehát körülbelül 400 évvel a már ismert történések elé. A készítők tehát a Szengoku érát hátrahagyva a Heian-kor végére kalauzolnak minket, ahol néhány ismerős yokai rém mellett új fenyegetések várnak minket, de természetesen új karakterek is bemutatkoznak.

Szintén újdonságként köszönthetjük a játék legújabb fegyverét, a splitstaff-et, mely a lándzsa és a kusarigama furcsa ötvözetének tűnik, különlegessége pedig, hogy az egyes mozdulatai annak megfelelően változnak, hogy a támadásoknál mennyi ideig tartjuk nyomva az egyes gombokat. Egy biztos, a switchgalive után ismét egy kimondottan érdekes és szokatlan fegyverrel bővült a repertoár, aminek a mesteri szinten való használatához nem kevés gyakorlás fog kelleni.
Nem csak a fegyverek terén tapasztalhatunk újdonságot, a Team Ninja gondoskodott róla, hogy minden eddiginél többször keressük fel a kovácsot is. Az első részben bevezetett, úgynevezett grace bónuszok is visszatértek, ezzel pedig a létrehozható buildek száma exponenciálisan megnövekedett. Ezeknek a lényege, hogy megfelelő ritkaság szint fölött minden tárgy, legyen az fegyver, lőfegyver vagy páncél, rendelkezik valamilyen szettbónusszal, aminek köszönhetően a különféle elkészíthető buildek száma is jelentősen megnövekedett. Ráadásul ha ennyi nem lenne elég, a tárgyakon megjelentek a különlegesen ritka perkek is, amik tovább mélyítik az egyébként sem sekélyes rendszert.

Végezetül pedig a DLC elhozta a széria esetében már megszokottnak és kötelezőnek számító új nehézségi szintet, a Dream of the Demont. Amennyiben az alapjáték kihívásai már nem okoznak problémát, úgy mindenképpen érdemes ennek a szintnek is nekiugrani, arra azonban fel kell készülni, hogy ettől a ponttól már egy fokkal komolyabb nehézség elé állít minket a játék, valamint azt is szem előtt kell tartani, hogy a DLC-vel együtt érkezett patch-nek köszönhetően az új szinten a küldetések nehezebben teljesíthetőek co-opban, mint egyedül. A Team Ninja tehát megoldotta, hogy a játék ezen funkciója bizonyos esetekben inkább hátráltasson minket, semmint segítsen, aminek köszönhetően állandó szinten tudjuk tartani a kihívást.
A The Tengu's Disciple folytatja a Nioh-s hagyományt, mellyel nem csak az új nehézségi szint miatt képes a játékosoktól órák tucatjait elvenni, hanem az új felszerelésekkel is, amiknek hála a maximalisták minden eddiginél többet foglalkozhatnak azzal hogy az ideális buildjüket elkészítsék. Legalábbis a következő DLC-ig.