[DLC] [Teszt] MechWarrior 5: Heroes of the Inner Sphere

MechWarrior 5: Heroes of the Inner Sphere

LotharFuchs Róbert2021.06.07. 10:00

Reactor. Online. Sensors. Online. Weapons. Online. All systems nominal.

A MechWarrior széria ismerői minden bizonnyal még olvasva is hallják, ahogy Bitching Betty emblematikusan monoton hangján elvégzi a BattleMech-ünk bevetés előtti rendszerellenőrzést. Nem véletlenül: a BattleTech univerzum 89 (!) óta boldogítja a videójátékosokat. Olyan örökség ez, amihez nem könnyű felnőni. Ugyanakkor a fejlesztő Piranha Games-nek sem ez az első rodeója. Debütálásként a MechWarrior Online-t tették le az asztalra, amiből hamar kisejlett: van egy jelentős rajongói bázis, ami nem a kompetitív stílus mocsárjában akar (vagy épp tud) óriás robotokkal zúzni.

Úgyhogy fogták magukat, és megcsinálták az egyjátékos / kooperatív fókuszú iterációjukat, a MechWarrior 5-öt. Tavaly a Gamepass jóvoltából be is neveztem az élményre, aminek rövid kivonata, hogy bár többnyire élveztem a vele eltöltött órákat, de néhány hibája vagy hiányossága miatt túl korán ellaposodott. A millió C-Bills-szes kérdés tehát az, hogy a Heroes of the Inner Sphere az elvárható tartalmi bővítésen túl tud-e többet nyújtani?

Kezdjük a könnyebben megfogható dolgokkal. A DLC gerincét az új karrier mód adja, amiben öt+egy frakció valamelyikével ugorhatunk be az Inner Sphere-ben zajló háborúba. A kakukktojás a (relatíve) kérészéletű Free Rasalhague Republic. Ez azért érdekes, mert egy frakció kiválasztása mindössze azt determinálja, hogy hol és milyen BattleMech négyessel indulunk, ám “történelmi” okokból kifolyólag a Free Rasalhague Republic időben jóval előrébb startol a többiekhez képest. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ezzel a frakcióval már a kezdetektől nagyobb arzenál érhető el a fejlettebb érából. És ha már a gyors startnál járunk: az alapjáték kampány módjában összeharácsolt géppark, pilóta állomány és anyagi háttér is egy az egyben áthozható ebbe az új, végtelenített játékmódba. Amiben immáron szabadon vállalhatunk melléküldetéseket, ami kizárólagos módja a passzív Mech fejlesztések megszerzésének. Vagy felgöngyölíthetjük az összes klán küldetéssorozatát, aminek végén értékes, Hero kategóriájú lépegetőkre tehetünk szert. A dupla Gauss-os Rifleman variáns például jó móka, főleg egy veterán kezében, aki már minden Mech gyenge pontját jól ismeri. Természetesen az új modellek sem maradhattak ki, melyek szemlátomást a nehézsúlyú, Assault robotok felé húznak, ugyanis hétből négyen itt landoltak. A felfedezés örömének védelmében csak annyit emelnék ki, hogy a nagyfiúk között a Charger 80+ km / órás sebességre képes, ami kész száguldás ebben a súlycsoportban. Cserébe az érdemi felszerelése erősen kompromisszumos feladat.

A fegyverek terén sajnos kevesebb ok van az izgalomra. A kémiai alapú lézer, a Heavy Rifle, vagy a Stream SRM egyike sem túl kreatív újdonság. Se vizuális, se mechanikai értelemben. A speciális modulok terén szerencsére már jobb a helyzet. Az ECM, ami zavarja a környék ellenséges Mechjeinek célzását. MASC és Supercharger, ami lényegében egy pár másodperces turbó. De talán a legjobb, a BAP / EWAP szenzor páros, amivel a takarásban lévő célpontok is beazonosíthatóak, akár 360 fokban. Aki valaha játszott MechWarrior játékokkal, az tudja, hogy ez mekkora fegyvertény. A célkövető rakéták, sőt, az összes távolsági / törékeny Mech legjobb barátja, ahogy a csapdák felfedésének is egyetlen biztonságos módja. Amiből akad bőven, és ez nem mindig szándékos. A MechWarrior 5 ugyanis a kezdetek óta hajlamos a játékos nyakába teremteni (avagy spawnolni) ellenséges egységeket, ami egyrészt frusztráló, másfelől pedig illúzióromboló. Nem is a véletlen műve, hogy PC-n az egyik legnépszerűbb mod az újragondolt, több taktikai lehetőségnek tered adó (és beszédes nevű) Better Spawns. Mindenesetre az új eszközök jól vizsgáztak, az viszont érthetetlen, hogy miért olyan ritkák a velük kompatibilis Mech-ek. 30 óra alatt alig két-három gépszörnyet találtam, ami egyáltalán képes volt a befogadásukra. Márpedig ez jelentősen lecsökkenti a modulok gyakorlati hasznát.

A karrier mód a kampányhoz képest jóval gördülékenyebb. Nincs szájbarágós tutorial, se a kötelező sétálgatás a hajón, mint interaktív menü, se átvezetők, amik finoman szólva sem voltak a játék erősségei. Ami a kezelhetőséget illeti, az érezhetően megalkuvós, multiplatform menüt leszámítva sokkal pragmatikusabb lett az UI és a menedzsment, ami rá is fért. Egy új küldetéstípus is bekerült a repertoárba, a Beachhead, melyben egyszerre több objektíva is rázúdul a pilótákra a névből sejthető, folyamatos tüzérségi támadások mellett. Ismét egy jó ötlet, ám felemás módon kivitelezve. Dicséretes, hogy a játékost folyamatos mozgásra készteti, sőt, a párhuzamos feladatok miatt akár úgy is dönthet, hogy egy gyorsabb Mech-ben leszámol a tüzérséggel, míg a többiek egy pontot védenek, vagy épp légvédelmi bázisokat rombolnak le (amiért erősítés a jutalom). Ám a már említett spawn rendszer az ilyen taktikáknak is csúnyán keresztbe tud tenni, ami visszatereli a játékost egy kevésbé kockázatos, unalmasabb mederbe. Átmeneti gyógyír az ominózus Better Spawns mod, de remélhetőleg majd hivatalos csatornán is érkezik rá válasz. Lehetne mondani, hogy a DLC-ben bevezetett légicsapás lehetősége pont az ilyen gondokat hivatott likvidálni, de ez is csak részben igaz. Jelenleg túlságosan szűkmarkúan osztja a játék ahhoz, hogy ezt ki lehessen jelenteni. Az ítélet tehát ez ügyben is hasonló: az ötlet jó, de a kivitelezés finomításra szorul.

A kooperatív játékmód immáron crossplatform (PC és Xbox között), új időjárási és láthatósági viszonyok, nagyobb pályák, illetve egy új bióma, az Extrasolar Moon is helyet kapott a DLC-ben. A performansz jobb lett, a karrier mód pedig olajozottan megy, az üresjáratokat jó érzékkel kigyomlálták. De ideje párat hátralépni, és megválaszolni a bevezetőben feltett égető kérdést. A fejlődés vitathatatlan, a Heroes of the Inner Sphere pedig több területen is jó irányba indult el. Viszont így is maradt két eleme, ami igen fájó: a gyenge AI és a Mech-ek bütykölésének mélységének hiánya. Mondanom sem kell, mindkettőre van közösségi megoldás. Előbbire a TableTopRulez AI, utóbbira a Reloaded nevű mod, de egyfelől még egyik sem lett frissítve, másfelől pedig mindig elegánsabb, ha a problémákat a fejlesztő oldja meg, nem pedig a közösség. A tendenciát nézve azonban ez ismét a modderekre fog hárulni, főleg ami a Mech építést illeti. A Piranha Games vezérelvnek tűzhette ki az egyszerűséget, és véletlenül sem akarnak (játékmechanikai értelemben) a MechWarrior Online, vagy úgy általában a BattleTech univerzum mélységébe ereszkedni. Így viszont továbbra is ”csak” egy látványos és addiktív, de szükségtelenül leegyszerűsített MechWarrior.

Félreértés ne essék, a világ kedvelőjeként csak úgy repültek vele az órák, mégis nehéz nem arra gondolni, hogy hatalmas potenciáltól fosztották meg a játékot, miközben a mainstream kegyeit keresik. És ezen a röppályán a vanília Heroes of the Inner Sphere sem változtatott.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Heti megjelenések

1 órája
1

Bye Sweet Carole

Nem tagadom, engem is a fantasztikusan kinéző horror Disney rajzfilm látvány ragadott meg, az Alice csodaországban meseregény és a Clock Tower játéksorozat hatását is magán viselő Bye Sweet Carole játszhatósága azonban hagy némi kívánnivalót maga után.

1 napja
2

Egyedi formában tér vissza a Halo: Combat Evolved - ez történt pénteken

Továbbá: Hyrule Warriors: Age of Imprisonment, Pokémon Legends: Z-A.

2 napja
7

Just Dance 2026

Újabb év, újabb Just Dance. A sorozat éves megjelenése mára olyan biztos ponttá vált, hogy akár a naptárba is beírhatnánk, mint eseményt. Tesztlaborban a 2026-os csomag.

2 napja

Új bejelentések és átiratok - ez történt csütörtökön

Benne: Nightholme, Kirby Air Riders, Project TAL, Defect, Cthulhu: The Cosmic Abyss, Mouse: P.I. For Hire, Skinwalker, Warhammer 40,000: Rogue Trader, Assassin's Creed Shadows, System Shock, Elden Ring, Fallout 4.

3 napja
2

Once Upon a Katamari - Ryo Ishida válaszol

A Katamari sorozat egy ízig-vérig új sztorival gurul be a szívünkbe. Az időutazást alapul vévő Once Upon a Katamari megjelenésének apropóján beszélgettünk Ryo Ishidával, aki ifjú titánként, a játék producereként azért is felelt, hogy friss vért pumpáljon a Herceg pucájába.

3 napja
3

Leköszön a Remedy igazgató - ez történt szerdán

Továbbá: Goat Simulator 3, Mouse: P.I. For Hire, Marvel Cosmic Invasion, Cruise Control, Sonic Rumble.

4 napja
1

Angry Video Game Nerd 8-bit

Körülbelül tizenöt éve lehetett, hogy egy Gamer365 szülinapi vacsi végén Liquidéknél hajnalba nyúlóan néztük az Angry Video Game Nerd DVD-ket. Egy más világ volt, a Nerd viszont még mindig itt van, és a videói mai napig eseményszámba mennek. A játékai sem voltak rosszak Rolfe-mesternek, 2025-ben pedig egy újabb megjelenésnek örülhetnek a rajongók.

4 napja
5

Once Upon a Katamari

A Katamari-sorozat annak idején PS2-n indult hódító útjára, és bár messziről egy tipikus japán zagyvuléknak látszik, közelebbről nézve kikönyököl belőle a humor, a filozófia és a kulturális sziporka. Az új epizód történelmi körutazásra visz minket, lássuk is mire jutottak a Once Upon a Katamari fejlesztői!

4 napja
2

Csúszik a The Sinking City 2, befutott a Ninja Gaiden 4 – ez történt kedden

Továbbá: Thrasher, Gecko Gods, The Lord of the Rings: Return to Moria, Kirby Air Riders.

5 napja
1

Hotel Barcelona

Hidetaka (Swery65) Suehiro és Goichi Suda(51) végre valahára összefogtak egy közös projekt erejéig. A szokásos minőség? Kiszagoljuk!

5 napja
3

Még nem adja fel a Microsoft – ez történt hétfőn

Benne: új Xbox hardver, Second Sun, Donkey Kong Bananza, Bleach: Rebirth of Souls.

6 napja
12

Ninja Gaiden 4

6 napja
9

Steam Next Fest 2025 ősz - Gyermeki félelmek, harcias művészek, komor roninok és a fájdalomcsillapító

Az őszi Steam Next Fest felhozatala idén kétségkívül roppant erősre sikeredett, az esemény során kipróbálható játékok között ugyanis számtalan remek indie cím mellett jó pár AA kategóriás gyöngyszem is képviselteti magát. Ezen demók között szemezgettünk ismét, kigyűjtve, hogy mi az, amire mindenképp javallott egy (vagy több) pillantást vetni a fesztivál vége előtt.

6 napja
2

Heti megjelenések

7 napja
8

Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles

Melyik minden idők legjobb Final Fantasy játéka? A kérdést akár provokációnak is vehetnénk, pláne, ha a Final Fantasy Tactics-et is behozzuk a képbe. Tényleg, melyik a legjobb?

7 napja
13

Battlefield 6

8 napja
17

Változatos apróságok - ez történt pénteken

Benne: Silent Hill 2, Marvel Rivals, Dragon Ball, Assetto Corsa Rally, Zoochosis, Horizon Zero Dawn.

9 napja
6

Snoopy & The Great Mystery Club

9 napja
7

Gyásznap, Quantic Dream tervek - ez történt csütörtökön

Benne: Tomonobu Itagaki, Battlefield 6, Spellcasters Chronicles, N++.

2025.10.17.
11