[Teszt] Marvel's Spider-Man 2

Marvel's Spider-Man 2

GhzSzabó Ákos2023.11.19. 09:40

Nagyon érdekes volt látni az elmúlt pár évben, hogy a különböző platformok mennyire más utat választottak arra, hogy behúzzák, megtartsák és persze növeljék a játékosbázisukat. A Nintendo ragaszkodik a régi formulához, ahol egy mostanra rettentő gyenge hardverből igyekszik emberfeletti erővel kihozni a maximumot. Ebben szinte 100%-osan a saját belső címeikre támaszkodik. A Microsoft all in-t tolt a “játék mindenholra”, hiszen évek óta nem titkolt céljuk, hogy az előfizetéses ökoszisztémájukba csatlakozva a lehető legtöbb eszközön és módon tudjunk játszani az Xbox család berkein belül. A Sony pedig már-már fanatikusan ragaszkodik az elképesztő pénzekbe kerülő, de teljesen elmebeteg minőséget képviselő “szuper produkciókhoz”, amik szinte vetekednek lassan a Hollywoodi mega-projektek színvonalával.

Ennek abszolút ékes bizonyítéka a Pókember 2, ami a rendkívül sikeres, 2018-ban megjelent első rész, és a 3 éve megjelent Miles Morales egyenes ágú folytatása és vitathatatlan evolúciója. A több, nagyobb és minden szempontból részletesebb megközelítés tetten érhető a játék minden elemében, amit mostanra a hardveres kötöttségek sem tudtak limitek közé szorítani.

Mivel már az első rész is egy mestermű volt a maga nevében, sokan (többek között én is) kíváncsian várták, hogy mivel lehet a már jól bejáratott nyílt világos formulát feldobni vagy továbbfejleszteni. Nos erre a válasz nem teljesen egyértelmű, mert ha most hirtelen egyetlen negatívumot kellene megfogalmaznom, az az lenne, hogy azért nincsen igazából túl sok újdonság a New York-i felhőkarcolók fölött cikázó nap alatt. Viszont ami van, abba szinte lehetetlen belekötni és mind játékos, mind pedig fejlesztői szemmel teljesen elmebeteg, hogy mennyi mindent tudtak ebbe a játékba, ilyen minőségben belepakolni.

A történet ott folytatódik, ahol az előző két rész abbamaradt, és bár a játék elején kapunk egy rövidebb összefoglalót, erősen ajánlom az előzmények pótlását, mielőtt beleugranánk Peter és Miles eddigi legvadabb kalandjába. Természetesen Venom és a szimbióta jelenléte a bejelentés óta köztudott, így nagy meglepetés nem nagyon érhet senkit amikor kiderül, hogy milyen események körül zajlik a történet fő szála. Ami igazán kiemeli és a képregényekhez, filmekhez képest megcsavarja a dolgokat az Kraven, a megállíthatatlan, fanatikus, kegyetlen és néha teljesen elmebeteg vadász színrelépése. Aki ismeri a Pókverzumot, az tudja, hogy Kraven nem viccel. Ő az egyetlen olyan főgonosz, aki olyannyira legyőzte Petert, hogy szinte a klinikai halál közelébe került és konkrétan el is temette, amivel megalkotta az egyik legikonikusabb sorozat szálat, amit valaha olvashattunk mindenki kedvenc hálószövőjéről. Ez már nagyjából előrevetíti, hogy mi várhat ránk, mivel a játékban elmesélt történet talán az egyik legdurvább és legsötétebb Pókember story, amit valaha digitális vászonra vittek. Sosem szerettem az eredettörténeteket, hiszen már túl sokan és túl sokszor dolgozták fel, holott a felnőtt, ereje teljében lévő Pókember mindig is egy (szerintem legalább is) érdekesebb és sokkal komolyabb vonalat képviselt. Intrikákkal, életeket befolyásoló és egy sokkal mélyebb, igazi emberi drámákat feldolgozó és már-már lehetetlen döntések előtt álló főhőssel, akinek nem az a legnagyobb problémája, hogyan fog meglógni a középiskolai fizika óráról, miközben egy aktuális szupergonosz éppen elpusztítja a várost. Sok kritika érte a játékot, hogy a fő történeti szál nem túl hosszú és hamar végig lehet “hálóhintázni” rajta. Nos valóban, talán egy fokkal rövidebb, mint az első rész, viszont ehhez képest remekül megkomponált és nagyon - nagyon kevés üres járattal rendelkező utazás ez, ami pont annyira kompakttá és intenzívvé teszi az élményt, hogy nem nagyon lehet utána úgy felállni, hogy bármilyen hiányérzetünk is lenne. Én személy szerint sokkal jobban preferáltam ezt a fajta megközelítést, mint a felesleges töltelék küldetésekkel teletűzdelt “rétestészta”-formulát. A mellékküldetések is megfelelően változatosak, néha komolyak, néha szomorúak aztán rendkívül viccesek. Ehhez természetesen az is kellett, hogy megkapjuk az eddigi legrészletesebb és legváltozatosabb városi játszóteret, amit valaha videójátékban kreáltak.

A technikai megvalósításba egyszerűen lehetetlen belekötni. A belátható távolság, az épületek, járművek és tárgyak részletessége teljesen döbbenetes. És ha hozzátesszük, hogy mindezt szinte nulla töltési idővel és elképesztő stabilitással futtatja a PS5, akkor valóban ott tartunk, hogy ezt tekinthetjük majd a jövőben az elvárható szabványnak. A nagy “feature” (amit a GTAV óta azért nem akkora újdonság), hogy a két főhős között szinte bármikor válthatunk. Ez a váltás is teljesen erőlködés mentes, villámgyors és piszok látványos. Amihez hozzátartozik a városban való közlekedés, amin érződik, hogy mindent megtettek annak érdekében, hogy a lehető legkevesebb frusztrációt okozza. Az új, hálószárnyak mechanika pedig tökéletesen működik, a játék második felétől szinte többet használtam, mint az addigra már sokkal nyögvenyelősebbnek tűnő háló hintázást. Rengeteg utazást segítő képességet nyithatunk meg, amivel tényleg másodpercek alatt tudunk átszelni elképesztő távolságokat, miközben a gyermekkori énünk végig vigyorog. Hiszen belül, titkon minden Pókember rajongó arra vágyott, hogy átélhessük a felhőkarcolók közötti féktelen utazást.

A harc is sokat fejlődött az elődhöz képest, viszont itt voltak pillanatok amikor úgy éreztem, hogy a kevesebb egy kicsit több lett volna. Szó szerint el lehet veszni a lehetőségek tengerében, még úgy is, hogy bizonyos képességeinkre viszont szükség lesz ahhoz, hogy az extra nehéz ellenfeleket legyőzzük. Értem én, hogy mindent is bele akartak ebbe pakolni de sajnos, szerintem a rendszer legnagyobb hiányossága még mindig az, hogy bár remekül vette át a “Batman rendszerét”, borzasztóan hiányzik belőle a sokkal fluidabb és látványosabb parry rendszer. Számomra az tette az Arkham sorozatot felejthetetlenné, ami itt sajnos nem működik annyira. Arról nem is beszélve, hogy a szokásos felütöm a levegőbe az ellenfelet, bucira kombózóm a fejét, majd repülök tovább, még mindig a leghatékonyabb és általában a leggyorsabb megoldás a nagyobb tömegek elintézésére. Ennek viszont, azaz ára, hogy jó pár óra után sajnos a harc számomra nagyon repetitívvé vált és nem nagyon segít rajta, hogy rengeteg van belőle. Próbálták persze ezt feldobni a szokásos lopakodós küldetésekkel, de azok meg inkább érződtek felesleges köröknek, mint lényegi adaléknak a játék élményhez. Bízom benne, hogy a következő részben, illetve talán a Rozsomák esetében egy kicsit bátrabban mernek majd belenyúlni az alapokba. Viszont maguk a képességek extrém látványosak, és egy tapasztalt játékos kezében piszokul badass harcokat tudunk összehozni, ami a pazar látvánnyal párosítva igazi vizuális orgiákat tud összehozni a képernyőnkön.

Magát a customizációt is egy magasabb szintre emelték hiszen amellett, hogy jóval több ruha elérhető Pókembereinknek, még azoknak is meg tudjuk nyitni különböző szín kombinációit. Vannak új játékszerek, illetve a fentebb említett képességek is legalább megduplázódtak az elődhöz képest és a legtöbbnél már elágazó fejlesztési szálak is vannak. Itt is érződik az egész játékra jellemző, "több és nagyobb" mentalitás, amivel szerintem el is érték már azt a határt ahol a még további bővítés abszolút kontraproduktív lett volna.

A Pókember második része minden szempontból illeszkedik a SONY sokéves stratégiájához. Egy igazi “monster” (no pun intended) produkció, amibe elképesztő mennyiségű melót pakoltak az Insomniac-nál. Nem nagyon feszegették a stílus határait, inkább csak egyszerűen kibővítették arra a maximumra ami a legtöbb játékosnak kényelmesen kezelhető még. Áramvonalasítottak mindent amit csak lehetett, látszik azért a sok éves tapasztalat, mert szinte minden elemében a játékos igényeit vették figyelembe, nincsenek időt húzó vagy idegesítő megoldások, minden nagyon gyors és áramvonalas. Ide-oda tudsz váltogatni a karakterek között, a gyors utazás megnyitása után pedig igazából pillanatok alatt összeszedhető minden maradék gyűjtögetnivaló a különböző kerületekben. Nekem sokkal jobban bejött a felnőttesebb történet mint az elmúlt évek tini pókemberes borzadály filmjei, szóval szó szerint néztem volna még tovább. Remélem kapunk pár tartalmasabb DLC-t is, illetve rebesgettek ezt meg azt egy saját Venom spinoffról is, amit én nagyon adnék.

A “Pókik” legújabb kalandja nem árul zsákbamacskát, pont azt kapod tőle amit vársz, egy masszív hálivúdi szintű megakalandot a legmagasabb kategóriájú megvalósításban, ami jelenleg a videójátékok limitációival elérhető.

PLATFORM PlayStation 5
KIADÓ Sony FEJLESZTŐ Insomniac Games
MEGJELENÉS 2023. október 20 ÁR 28000 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

14 órája
3

Heti megjelenések

17 órája
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

1 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

2 napja
4

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

3 napja
4

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

3 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

4 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

4 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

5 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

5 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

5 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

6 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

7 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

7 napja
2

Heti megjelenések

7 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

8 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

9 napja
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

9 napja
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

2025.06.20.
9

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition - robbantás az Ezüstkéz utcában

Azt, hogy Zeldákkal és Mario Kart-tal indítani egy új Nintendo gépet egy remek ötlet, már megállapítottuk. A nyitókínálat egyik legmeglepőbb darabja, a CDProject RED Cyberpunk 2077 portja viszont kétéltű vibropenge, lássuk mit tud az Ultimate Edition.

2025.06.20.
11