[Teszt] Like a Dragon: Infinite Wealth

Like a Dragon: Infinite Wealth

dracoo2024.01.23. 16:00

Infinite Wealth - mondja a Ryu Ga Gotoku stúdió, és elfekteti a nyolcadik rész címében a számot. Mármint a nyolcadik (jó, tudom, kilencedik) főszálas Like a Dragon epizódéban (leánykori nevén Yakuza). Végtelen mammon, ami szerintem szemenszedett lódítás, hiszen eddig még soha, egyetlen fő- vagy melléksztoris részben nem éreztem magam ilyen hosszú ideig csórónak. Eleve úgy kezdjük történetünket, hogy a főszereplő Ichiban Kasuga egy munkaközvetítő cég huszadrangú (vagy még alantasabb) beosztottja, hogy aztán a földi paradicsomba tett kiruccanása legelső napján csutkára kirabolják. Kimeríthetetlen jólét... Na jó, ha úgy veszem, a negyvenes létére is gyerekes hurrá-optimizmussal megáldott protagonistának elképesztő szerencséje van szinte végig. Mi mást várhatnánk ugye egy minden ügyes-bajos dolgával együtt is irreálisan túlidealizált japán gengszter-komédiától?

Azzal kezdjük, ami talán látszólag a leglényegesebb vízválasztó: a nyolcadik rész körökre osztott összecsapásokkal operál (csakúgy, mint elődje). Aminek azon túl, hogy milyen szépen összekötötték anno Ichiban karakterével, vannak előnyei és hátrányai egyaránt. Részletezzem: ez a klasszikusnak mondható „atb“ jellegű rendszer sokkal jobb és változatosabb taktikus lehetőségeket rejt magában. Kontra: a sorozat kedvelői egészen biztosan a jóval dinamikusabb akciós pofozkodás miatt (is) szeretik a játékokat, tehát elég éles váltásként élik (éljük) meg, ha ezt a lehetőséget csak úgy elveszik tőlü(n)k. Persze a fejlesztők igyekeztek kvázi pörgősebb elemek beiktatásával tompítani a harcok lassulását, és el kell ismerni, a hetedik résznél talán zökkenőmentesebben zajlik a csetepaté. Például a karaktereinknél sokkal alacsonyabb szintű utcai söpredéket a játék közepefelé már egy gombnyomással elintézhetjük. A random harcok többnyire még akár ki is kerülhetőek, vagy éppen minimális arcvesztéssel (és pénzvesztéssel, naná) menekülőre foghatjuk a dolgot.

Tovább bővítve lehetőségeink tárházát és változatosabbá téve az összecsapásokat, speciális támadásként feltárcsázhatunk plusz segítőket, akikkel a játék során összefutunk, amolyan futárszolgálat módra. A bérmunkáért persze fizetni kell, az egyre hatásosabbakért egyre többet, szóval csak nagyon szorult helyzetben érdemes. Plusz lehetőség a „job“ rendszer, Ichiban és kompániája jártában-keltében különböző foglalkozások csínját lesheti el, így gyarapítva mozgás-repertoárját. Persze adott, hogy bizonyos ellenfelek rosszabbul viselik valamely szakma trükkjeit, szóval lehet kísérletezni, melyik mi ellen hatásosabb. Azonban itt a másik jellemzője a jrpg zsánernek, vannak olyan szakaszok, melyek előtt „tápolnunk“ kell. Szóval bár a verekedés csak egy része az játéknak, alapvetően változik meg vele a Like a Dragon széria egésze. Lesznek, akik köszönik, de nem kérnek majd belőle, s véleményem szerint a nyugati piacon kevésbé szerez majd magának új híveket.

Kár lenne érte pedig, mert az Infinite Wealth összes egyéb elemében tipikus Yakuza-játék. Kezdve a sztoritól, ami jellegzetesen sodorja magával az embert. Ha vevő a szubkultúra még szűkebb közönségét kiszolgáló, távol-keleti fűszerekkel megbolondított gengszteresdire. Bevallom, nehéz elvonatkoztatnom, mert én pont beleesek a körbe; a Like a Dragon sorozat humora tartja a már-már betonstabil színvonalat, ergo mindenféle furcsa, akár szatírába hajló eleme a helyén van. A történet bár fordulatos, (kiszámíthatónak sem mondanám,) de mégiscsak a megszokott klisékből építkezik, tehát aki már találkozott a sorozat valamely részével és kedvelte, amit kapott, az pontosan tudja, mire számítson. Itt rejlik a titok nyitja, az elvárások összhangba kerülnek a nyújtott termékkel. A sokadik LaD után is elégedetten ülünk le az újabb elé, mert többnyire tudjuk, mit kapunk. Valamiért az sem annyira sokkoló, ha a hosszú ideig fejőstehén Kiryu „légbőlkapott“ súlyos betegségét belengetik, vagy hogy az egyik csapattagunk elárulja Ichiban-t... Vagy mégsem? Na jó, de igen, ugyanakkor mégsem. Olyan, mintha egy klasszikus tévésorozatot néznénk, ami könnyed, kikapcsol, szórakoztat. Ennél többet nem kívánok. Mint a zseniális Magnum P.I. Természetesen a régi, nem az új. Ó, igen, Hawaii!

Noha Yokohama városában kezdjük kalandunkat, olybá tűnik, főszereplőnket még az ág is húzza (kirúgják a munkájából, felsül szíve választottjánál és még a múltja sem hagyja nyugodtan), az események Honolulu varázslatos miliőjébe repítik őt. Ami hatalmas. Fokozatosan bontakozik ki, igaz, de bombasztikusan indít: Waikiki homokos partján ébredünk, káprázó szemekkel, és a környezetre szavak nincsenek. A Ryu ga Gotoku stúdió még mindig nagyon ért a hangulat megteremtéséhez, a való életbeli helyszínek videojátékos leképezéséhez, így mi is ott érezhetjük magunkat a földi paradicsomban. Ichiban naivitása ugyan mindenféle kalamajkába keveri őt, képtelennek tűnő pozitív hozzáállása mellé pedig Hawaii csodája asszisztál. A pályatervezők kitűnő munkát végeztek: a látvány ugyan nem technológiai bravúr, de hatásosan működik, ezek mellett zökkenőmentesen fut. Valóban nagy területről beszélhetünk, ami a túlzsúfoltságot elkerülve kínál sok-sok lehetőséget. A közlekedés átgondolt, a járókelők és járművek eloszlása az utakon kellően változatos és „életszerű“. Az egyes karakterekkel való kommunikáció magával ragadó - kapunk például egy telefonos appot, amivel szimpla integetéssel tudunk barátokat szerezni. A kisebb bandák, mint említettem akár kikerülhetőek, távolról felismerhetőek. Minden a helyén van és minden működik, pont, ahogy egy széria huszonsokadik részétől várjuk.

Minijátékok, játéktermek tekintetében először a visszafogottságot véltem felfedezni. A megszokott tevékenységek most is visszaköszönnek, karaoke, kártyázás, kampós ajándék-automata, darts és megannyi jól bevált egyéb, de igazán különlegeset ezúttal nem találtam. A nagyobb lélegzetvételűek közül kettőt emelnék ki, elsőnek a Sujimon battle névre keresztelt zsebszörnyike klónt (az mostanában úgyis divat megint). Csakhogy itt cuki állatkák helyett többnyire az elnáspángolt rosszarcúakat tudjuk csapatba verbuválni, és a megfelelő helyszíneken egymásnak ereszteni. Őszinte leszek, ezt annyira nem erőltettem, lehet, ezért nem gyűlt össze nagyon sok dollárom nagyon rövid idő alatt. Hümm.

A második számú játék-a-játékban pedig az ötödik (hatodik?) epizód után delfinháton megközelítendő sziget, Dondoko Island. Ezúttal enyhe Animal Crossing áthallások kísérik Ichiban tevékenységét, hiszen főleg építgetni, kertészkedni, lakberendezni (sic) fogunk, miközben eltakarítjuk a szemétkupacokat (baseball-ütővel), elkergetjük a gonosz kukásokat (szintén baseball-ütővel), horgászgatunk (szigonnyal) és hernyókat-bogarakat-pillangókat gyűjtögetünk (hálóval). Plusz növények, kagylók, gombák ésatöbbi. Amint elég nyersanyag birtokába jutottunk, nekiállhatunk a barkácsolásnak, így olyan tárgyakat gründolunk, amiket aztán a megtisztított területekre, vagy kis kunyhónkba pakolhatunk. Fülig ért a szám széle, amikor megláttam, hogy egész épületeket tudunk összekalapálni (Lego moduláris házak után epekedek mindhiába), és rögtön lehervadt, amint realizáltam, milyen sok négyzetet foglal egytől egyig mind a szűkös területen. De Dondoko Island nem csak játék és mese, pár nap múltán ideje visszatérni a „valóságba“, és... Tápolni tovább.

Összességében tehát a Yakuza: Like a Dragon egyenesági folytatását kapjuk meg az Infinite Wealth képépben, egy kicsit jobban áramvonalasítva. A szokásos bolondos történetvezetéssel és körítéssel megspékelve, valamint egy új, izgalmas és valóban nagyléptékű játszótéren. Rengeteg tennivaló, kisebb-nagyobb hosszúságú mellékszálak, fantasztikus karakterek és egy könnyed, olykor érzelmes sztori. Ami ráadásul jó hosszú, el lehet benne veszni sokáig, miközben élvezzük a gyönyörű helyszínt. Mint egy tipikus régisulis jrpg, sajnos azok néhány negatív tulajdonságával. Viszont ki tudna ellenálni egy Hawaii kiruccanásnak? Én biztosan nem.

PLATFORM PC, PS5 (tesztelt), PS4, Xbox Series, Xbox One
KIADÓ SEGA FEJLESZTŐ Ryu Ga Gotoku
MEGJELENÉS 2024. január 26. ÁR kb. 26500 Ft

A tesztverziót a Like a Dragon: Infinite Wealth hazai forgalmazója, a Cenega Hungary biztosította, köszönet érte!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

17 órája
2

Lost Soul Aside csúszás, Borderlands 4 áttekintő – ez történt szerdán

Továbbá: Returnal, Switch rendszerfrissítés, Formula Legends, Sea of Stars, Kathy Rain 2, Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate, SHovel Knight Dig, Hypercharge: Unboxed, Moadra.

18 órája
2

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

1 napja
12

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

2 napja
6

Steel Seed

Nagyszabású, jól felépített és hangulatos világokra akkor is szükség van, ha a készítők bőven megelégszenek azzal, hogy több száz óra helyett “csupán” 1-2 hétvégére szeretnének minket szórakoztatni.

2 napja
1

Kisebb bejelentések - ez történt hétfőn

Benne: Mycopunk, Elden Ring, Bridge Constructor Studio, VIractal, Eternal Evil, Crystal of Atlan, Little Kitty, Big City.

2 napja
1

Ian Livingstone - A Végzet Erdeje

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "A Végzet Erdejével" Ian Livingstone-tól.

3 napja
3

Heti megjelenések

3 napja
1

Post Trauma

Régimódi túlélő-horror modern köntösben? Ezt már sokszor hallottuk - nézzük, mit tud ehhez a kiindulási ponthoz hozzátenni a Red Soul Games első játéka, a Post Trauma.

4 napja
8

Lushfoil Photography Sim

Az ausztráliai Matt Newell egyszemélyes szerelemprojektje a túrázás és a tájfotózás hangulatát igyekszik digitális formába önteni a legújabb Unreal technológia segítségével. Sikerült neki?

5 napja
1

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Street Fighter 6, Double Dragon Revive, Resident Evil 4, Doom: The Dark Ages, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Clair Obscur: Expedition 33.

5 napja
2

The Talos Principle: Reawakened

Több mint tíz év és egy folytatás után a Croteam visszatért az első The Talos Principle-höz. Hogy volt-e értelme? A választ a frissen megjelent Reawakened kiadás adja meg.

6 napja
5

Premierdátumok egy csokorban - ez történt csütörtökön

Benne: FBC: Firebreak, Frostpunk 1886, RoboCop: Rogue City – Unfinished Business, EA Sports FC 25, Madden NFL 26, College Football 26, Clair Obscur: Expedition 33, The First Berserker: Khazan.

6 napja
5

Ghost of Yōtei megjelenés - ez történt szerdán

Továbbá: Dead as Disco, Sonic x Shadow Generations, Spiritfall, Rooftops & Alleys, Chickenhare and the Treasure of Spiking Beard, Haneda Girl.

7 napja
3

Forza Horizon 5 - A PlayStation változat

Közel négy évvel azután, hogy felhúzták a Playground Games versenysorozatának következő állomását, most először a PlayStation tulajdonosok is meghívót kaptak Mexikóba.

8 napja
25

Clair Obscur: Expedition 33

Az idei legvártabb címem volt a Clair Obscur: Expedition 33, ez a festményszerű és egyedi stílusú szerepjáték, amelyről egy kis francia csapat első játéka. A szívfacsaró történeten és a szürreális helyszíneken túl a valós idejű mechanikákkal felturbózott körökre osztott harcok miatt függtem rá teljesen.

8 napja
67

Oblivion Remastered és Top Hat Studios kínálat - ez történt kedden

Benne: Bombshell Blitz, Labyrinth Of The Demon King, Silly Polly Beast, Motorslice, Trident’s Tale, The Guiding Spirit.

8 napja
10

5 dolog, amit tudnod kell az Onimusha 2 felújításáról

Az első rész néhány évvel ezelőtt megjelent felújítását követően az Onimusha 2: Samurai’s Destiny is újrahangszerelt kiadást kap, és bár a megjelenésig kerek egy hónap még hátravan, már most belepillanthattunk a remastered verzióba. Nézzük, milyen újdonságok várnak ránk!

9 napja
6

Hollywood Animal - Szennyes lelkű angyalok

Én tuti jobb filmeket készítenék! - szinte biztos, hogy te magad is mondtál már hasonlót, a Hollywood Animal-ben pedig (részben) választ kaphatsz arra, hogy valóban helyt tudnál-e állni ebben az iparágban.

9 napja
6

Bethesda érdekeltségek - ez történt hétfőn

Benne: Doom: The Dark Ages, Riven Crown, The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, Knock on the Coffin Lid, Quantic River, Dragon Ball: Sparking! ZERO.

9 napja
3