[Interjú] Once Upon a Katamari - Ryo Ishida válaszol

Once Upon a Katamari - Ryo Ishida válaszol

mcmackoGéczy Attila2025.10.23. 21:20

A Katamari sorozat egy ízig-vérig új sztorival gurul be a szívünkbe. Az időutazást alapul vévő Once Upon a Katamari megjelenésének apropóján beszélgettünk Ryo Ishidával, aki ifjú titánként, a játék producereként azért is felelt, hogy friss vért pumpáljon a Herceg pucájába. Lássuk, milyen információkat árult el Ishida-san a játék és a fejlesztés kapcsán!

Gamer365.hu: A Once Upon a Katamari egy minden szempontból új epizód, amely a felújítások és mellékágak után igazi frissítést hoz a sorozat számára. Milyen inspirációk segítették az alkotási folyamatot?

Ryo Ishida: Egy brainstorming során jött az ötlet, hogy mi lenne, ha dínókat raknánk az egyik pályára, vagy mondjuk, ha a sztori az Edo-korszakban játszódna, Japánban. Ezzel egy csomó egyedi elemet tudnánk például behozni a játékmenetbe is. Na, innen már csak bővíteni kellett a koncepciót. A játék végső tervezetét úgy kerekítettük le, hogy olyanokkal konzultáltunk a cégen belül, akik régóta benne vannak a Katamari Damacy sorozat örökségében.

Mivel a játékot a globális piacra szántuk, ezért mindenféle földrész történelmi korszakát beemeltük a játékmenetbe. Az is kihívást jelentett, hogy végül nem maradtunk szigorúan egy korszak mellett, szóval nehéz volt kiegyensúlyozni az emberek fejében alkotott képet, ami mondjuk egy jellegzetes történelmi korszak, és a Katamari Damacy találkozásából keletkezik.

Gamer365.hu: Van olyan újszerű elem, amit a korszakokon felül kiemelne?

Ryo Ishida: A Kuzinok váltogatásának és kusztomizációjának a lehetőségét egy ilyen dolognak gondolom. A játékosok saját Kuzinokat hozhatnak létre, ezzel a Katamari-élmény személyesebb és immerzívebb lehet. Úgy érzem, ezzel nőhet a kötődés a játékos és a világ között, mivel jobban élvezhetjük úgy a gurítást, ha saját karakterrel terelgetjük a golyóbist.

Ahogy említettem, a Bandai Namco Entertainment és a Bandai Namco Studios munkatársaival sokrétű együttműködésben voltunk a fejlesztés során. Egy ilyen elem volt az is, hogy egyes karakterek hangját és a felgurítás utáni jajveszékelést velük vettük fel a stúdióban. A szokatlan, direkt nem professzionális színészekkel felvett sorok reméljük a játékosok számára is viccesek és szórakoztatóak lesznek.

Gamer365.hu: Ha a Katamari sorozat kiemelkedő mechanikáit elemeznénk, melyik hármat emelné ki ezek közül?

Ryo Ishida: Fókuszáljunk a Once Upon a Katamari-ra. Ott van például a pályák leosztása. A Philosopher Hunt az ókori görögöknél játszódik, ez a pálya pedig kifejezetten kiemelkedő ilyen szempontból, mert egy új ötletet dob be a képbe. Minden egyes alkalommal, amikor feltekersz egy filozófust, egy híres idézet jelenik meg tőle, ami mókás része a játékmenetnek.

Aztán ott vannak a karakterek. Az új kuzin, Cosmi, a betanító pályán jelenik meg, és Cosmi barátunk más stílust képvisel, mint a többi fazon, szóval szerintem a karaktert már csak nézni is élvezetes móka.

A Select Square terepeken, ahol a pályákat választjuk, ahogy haladunk előre a koronák gyűjtögetésében, úgy lesz színesebb-vibránsabb a terep. Vannak interaktív tárgyak is, amelyek a haladással együtt jelennek meg a terepen, remélem a játékosok számára ez is egy érdekes adalék lesz.

Gamer365.hu: A Katamari 2004 óta a pályán gurul, és mára kultikussá érett. Mit tanulhatott a játékos közösség a Katamari Damacy világnézetből az elmúlt 20 év során? Azóta a social media és a meme kultúra is dívik, erre tud a sorozat reagálni?

Ryo Ishida: Nem vagyok biztos benne, hogy kult-sorozatról beszélünk, de 14 év óta ez az első konzolos megjelenésünk, új csapattal kellett dolgoznunk. Nekünk is meg kellett érteni, hogy mitől „Katamaris” egy ilyen játék. Volt egy csomó elem, amit meg kellett tartanunk, mert ez adja a játéksorozat alapját, és megnéztük, hogy mit kellene frissítenünk. Úgy dolgoztunk, hogy az új játékosok számára is teljesen élvezhető legyen a Katamari villága.

Ebben a pillanatban nem tervezünk semmilyen közösség-mozgósító akciót, de annak örülünk, hogy fan-artok és más közösségi tartalmak is készülnek a játékainkból.*

Gamer365.hu: A Katamari mindig egy vidám sorozat volt, de a művészeti oldal mögött sokszor érződött egyfajta parodisztikus jelleg. A mostani résznek van bármilyen mondanivalója a társadalmi hátteret illetően?

Ryo Ishida: Nincs ilyen a szándékaink szerint. A Katamari Damacy világával mi csak azt szeretnénk elérni, hogy a játékos önfeledten gurigáljon a játék szórakoztató világában fel és alá.

Gamer365.hu: Foglaljuk össze! Hogyan ajánlaná egy olyan játékos számára a Once Upon a Katamarit, aki még sosem játszott a sorozattal?

Ryo Ishida: A Katamari Damacy egy játék, amiben gurítasz, tárgyakat gyűjtögetsz, és egyre csak növeled a Katamari-galacsint. A Once Upon a Katamari a legfrissebb konzolos megjelenés, amelyet úgy terveztünk, hogy a régi rajongók és új játékosok is intuitíven tudjanak játszani, mindeközben remekül szórakozzanak, és menő zenét hallgassanak!

Ebben a különleges és egyedi világban gurítsd úgy a Katamarid, ahogy csak a kedved tartja!

Az interjú szervezését köszönjük a Cenega Magyarországnak! Képek forrása: Bandai Namco.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Once Upon a Katamari - Ryo Ishida válaszol

A Katamari sorozat egy ízig-vérig új sztorival gurul be a szívünkbe. Az időutazást alapul vévő Once Upon a Katamari megjelenésének apropóján beszélgettünk Ryo Ishidával, aki ifjú titánként, a játék producereként azért is felelt, hogy friss vért pumpáljon a Herceg pucájába.

3 órája

Leköszön a Remedy igazgató - ez történt szerdán

Továbbá: Goat Simulator 3, Mouse: P.I. For Hire, Marvel Cosmic Invasion, Cruise Control, Sonic Rumble.

17 órája
1

Angry Video Game Nerd 8-bit

Körülbelül tizenöt éve lehetett, hogy egy Gamer365 szülinapi vacsi végén Liquidéknél hajnalba nyúlóan néztük az Angry Video Game Nerd DVD-ket. Egy más világ volt, a Nerd viszont még mindig itt van, és a videói mai napig eseményszámba mennek. A játékai sem voltak rosszak Rolfe-mesternek, 2025-ben pedig egy újabb megjelenésnek örülhetnek a rajongók.

1 napja
5

Once Upon a Katamari

A Katamari-sorozat annak idején PS2-n indult hódító útjára, és bár messziről egy tipikus japán zagyvuléknak látszik, közelebbről nézve kikönyököl belőle a humor, a filozófia és a kulturális sziporka. Az új epizód történelmi körutazásra visz minket, lássuk is mire jutottak a Once Upon a Katamari fejlesztői!

1 napja
2

Csúszik a The Sinking City 2, befutott a Ninja Gaiden 4 – ez történt kedden

Továbbá: Thrasher, Gecko Gods, The Lord of the Rings: Return to Moria, Kirby Air Riders.

1 napja
1

Hotel Barcelona

Hidetaka (Swery65) Suehiro és Goichi Suda(51) végre valahára összefogtak egy közös projekt erejéig. A szokásos minőség? Kiszagoljuk!

2 napja
3

Még nem adja fel a Microsoft – ez történt hétfőn

Benne: új Xbox hardver, Second Sun, Donkey Kong Bananza, Bleach: Rebirth of Souls.

2 napja
12

Ninja Gaiden 4

3 napja
8

Steam Next Fest 2025 ősz - Gyermeki félelmek, harcias művészek, komor roninok és a fájdalomcsillapító

Az őszi Steam Next Fest felhozatala idén kétségkívül roppant erősre sikeredett, az esemény során kipróbálható játékok között ugyanis számtalan remek indie cím mellett jó pár AA kategóriás gyöngyszem is képviselteti magát. Ezen demók között szemezgettünk ismét, kigyűjtve, hogy mi az, amire mindenképp javallott egy (vagy több) pillantást vetni a fesztivál vége előtt.

3 napja
2

Heti megjelenések

3 napja
8

Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles

Melyik minden idők legjobb Final Fantasy játéka? A kérdést akár provokációnak is vehetnénk, pláne, ha a Final Fantasy Tactics-et is behozzuk a képbe. Tényleg, melyik a legjobb?

4 napja
13

Battlefield 6

5 napja
16

Változatos apróságok - ez történt pénteken

Benne: Silent Hill 2, Marvel Rivals, Dragon Ball, Assetto Corsa Rally, Zoochosis, Horizon Zero Dawn.

5 napja
6

Snoopy & The Great Mystery Club

6 napja
7

Gyásznap, Quantic Dream tervek - ez történt csütörtökön

Benne: Tomonobu Itagaki, Battlefield 6, Spellcasters Chronicles, N++.

6 napja
11

Sonic Wings: Reunion

7 napja
3

PlayStation Game Catalog: októberi érkezők

Silent Hill 2. Until Dawn. V Rising. A PlayStation előfizetéses szolgáltatása komolyan vette az októberi rettegést!

7 napja
1

Száguldó metrók, driftelő autók – ez történt szerdán

Benne: EXODUS, Metro Rivals: New York, Dragon Quest I & II HD-2D Remake, Protocol: Terminate, JDM: Japanese Drift Master, Sonic Rumble, Videoverse, Witchbrook, Surviving Mars: Relaunched.

7 napja
1

Steam Next Fest 2025 ősz - Öreg hősök, gyászoló apák, vérszomjas robotok és szellemkamionok

Október 13. és 20. között újra megrendezésre kerül a Steam Next Fest, melynek keretein belül egy héten át számtalan játék demója válik elérhetővé a Valve digitális áruházában. Lássuk hát, mit lehet érdemes megnézni és kipróbálni a brutális méretű felhozatalból!

8 napja
14

Visszatér a Summer Game Fest, lelépett az Assassin's Creed-főnök – ez történt kedden

Továbbá: Rules of Engagement: The Grey State, Silly Polly Beast, Decision: Red Daze.

8 napja