A Katamari sorozat egy ízig-vérig új sztorival gurul be a szívünkbe. Az időutazást alapul vévő Once Upon a Katamari megjelenésének apropóján beszélgettünk Ryo Ishidával, aki ifjú titánként, a játék producereként azért is felelt, hogy friss vért pumpáljon a Herceg pucájába. Lássuk, milyen információkat árult el Ishida-san a játék és a fejlesztés kapcsán!

Gamer365.hu: A Once Upon a Katamari egy minden szempontból új epizód, amely a felújítások és mellékágak után igazi frissítést hoz a sorozat számára. Milyen inspirációk segítették az alkotási folyamatot?
Ryo Ishida: Egy brainstorming során jött az ötlet, hogy mi lenne, ha dínókat raknánk az egyik pályára, vagy mondjuk, ha a sztori az Edo-korszakban játszódna, Japánban. Ezzel egy csomó egyedi elemet tudnánk például behozni a játékmenetbe is. Na, innen már csak bővíteni kellett a koncepciót. A játék végső tervezetét úgy kerekítettük le, hogy olyanokkal konzultáltunk a cégen belül, akik régóta benne vannak a Katamari Damacy sorozat örökségében.
Mivel a játékot a globális piacra szántuk, ezért mindenféle földrész történelmi korszakát beemeltük a játékmenetbe. Az is kihívást jelentett, hogy végül nem maradtunk szigorúan egy korszak mellett, szóval nehéz volt kiegyensúlyozni az emberek fejében alkotott képet, ami mondjuk egy jellegzetes történelmi korszak, és a Katamari Damacy találkozásából keletkezik.
Gamer365.hu: Van olyan újszerű elem, amit a korszakokon felül kiemelne?
Ryo Ishida: A Kuzinok váltogatásának és kusztomizációjának a lehetőségét egy ilyen dolognak gondolom. A játékosok saját Kuzinokat hozhatnak létre, ezzel a Katamari-élmény személyesebb és immerzívebb lehet. Úgy érzem, ezzel nőhet a kötődés a játékos és a világ között, mivel jobban élvezhetjük úgy a gurítást, ha saját karakterrel terelgetjük a golyóbist.
Ahogy említettem, a Bandai Namco Entertainment és a Bandai Namco Studios munkatársaival sokrétű együttműködésben voltunk a fejlesztés során. Egy ilyen elem volt az is, hogy egyes karakterek hangját és a felgurítás utáni jajveszékelést velük vettük fel a stúdióban. A szokatlan, direkt nem professzionális színészekkel felvett sorok reméljük a játékosok számára is viccesek és szórakoztatóak lesznek.

Gamer365.hu: Ha a Katamari sorozat kiemelkedő mechanikáit elemeznénk, melyik hármat emelné ki ezek közül?
Ryo Ishida: Fókuszáljunk a Once Upon a Katamari-ra. Ott van például a pályák leosztása. A Philosopher Hunt az ókori görögöknél játszódik, ez a pálya pedig kifejezetten kiemelkedő ilyen szempontból, mert egy új ötletet dob be a képbe. Minden egyes alkalommal, amikor feltekersz egy filozófust, egy híres idézet jelenik meg tőle, ami mókás része a játékmenetnek.
Aztán ott vannak a karakterek. Az új kuzin, Cosmi, a betanító pályán jelenik meg, és Cosmi barátunk más stílust képvisel, mint a többi fazon, szóval szerintem a karaktert már csak nézni is élvezetes móka.
A Select Square terepeken, ahol a pályákat választjuk, ahogy haladunk előre a koronák gyűjtögetésében, úgy lesz színesebb-vibránsabb a terep. Vannak interaktív tárgyak is, amelyek a haladással együtt jelennek meg a terepen, remélem a játékosok számára ez is egy érdekes adalék lesz.

Gamer365.hu: A Katamari 2004 óta a pályán gurul, és mára kultikussá érett. Mit tanulhatott a játékos közösség a Katamari Damacy világnézetből az elmúlt 20 év során? Azóta a social media és a meme kultúra is dívik, erre tud a sorozat reagálni?
Ryo Ishida: Nem vagyok biztos benne, hogy kult-sorozatról beszélünk, de 14 év óta ez az első konzolos megjelenésünk, új csapattal kellett dolgoznunk. Nekünk is meg kellett érteni, hogy mitől „Katamaris” egy ilyen játék. Volt egy csomó elem, amit meg kellett tartanunk, mert ez adja a játéksorozat alapját, és megnéztük, hogy mit kellene frissítenünk. Úgy dolgoztunk, hogy az új játékosok számára is teljesen élvezhető legyen a Katamari villága.
Ebben a pillanatban nem tervezünk semmilyen közösség-mozgósító akciót, de annak örülünk, hogy fan-artok és más közösségi tartalmak is készülnek a játékainkból.*
Gamer365.hu: A Katamari mindig egy vidám sorozat volt, de a művészeti oldal mögött sokszor érződött egyfajta parodisztikus jelleg. A mostani résznek van bármilyen mondanivalója a társadalmi hátteret illetően?
Ryo Ishida: Nincs ilyen a szándékaink szerint. A Katamari Damacy világával mi csak azt szeretnénk elérni, hogy a játékos önfeledten gurigáljon a játék szórakoztató világában fel és alá.
Gamer365.hu: Foglaljuk össze! Hogyan ajánlaná egy olyan játékos számára a Once Upon a Katamarit, aki még sosem játszott a sorozattal?
Ryo Ishida: A Katamari Damacy egy játék, amiben gurítasz, tárgyakat gyűjtögetsz, és egyre csak növeled a Katamari-galacsint. A Once Upon a Katamari a legfrissebb konzolos megjelenés, amelyet úgy terveztünk, hogy a régi rajongók és új játékosok is intuitíven tudjanak játszani, mindeközben remekül szórakozzanak, és menő zenét hallgassanak!
Ebben a különleges és egyedi világban gurítsd úgy a Katamarid, ahogy csak a kedved tartja!Az interjú szervezését köszönjük a Cenega Magyarországnak! Képek forrása: Bandai Namco.