A gyermekeknek készült videojátékok mindig jól elkülönültek a mainstream sodortól, azonban sokszor a direkt leválás a kölyköknek szánt kategóriába sokszor egyfajta minőségbeli visszaesést is jelent. Miért ne tudna egy kisgyerek is jót játszani mondjuk egy hangulatban passzoló AAA játékkal? És miért is játszanak megúszósat a fejlesztők, amikor azt mondják, hogy az adott játékuk bizony a legkisebb gyerekeknek készült?
Ez a dillemma sajnos a Snoopy & The Great Mystery Club esetében is fennáll, és bevallom őszintén, a fenti trailerrel kicsit árnyékra vetődtem én is. Mit ígér a játék? Hamisítatlan Snoopy hangulatot, a kedvenc Peanuts karaktereidet, jókedvet, Snoopy perszónáit, a Vörös Báró üldözését és sok-sok rejtélyt. Szó ne érje a GameMill Entertainmentet ezek miatt, mert MINDEN EGYES PONT megvan a Mystery Club-ban. Szól a hihetetlenül eltalált zongoramuzsika a háttérben, szinte CG-mese szerű kidolgozottsággal megjelenő karakterek dumcsiznak kedvesen, bohókásan. Snoopy változatos gúnyákat ölt magára, hogy a rejtélyek kibogozását amolyan minimális szekvencialitáson át vigye végig. A kertész ruhával elfújhatjuk a levél- és papírhalmokat, a fémdetektor megtalálja az elásott kincset, a kalózgúnya annak kiásásra jó. Értititek ugye? És jópofák a fejezetek sztoriszálai is. Semmi komoly dologra ne számítsatok, de a gyermeki szinten kedves és aranyos történeteket kínál a játék.
Viszont mindezt egy nagyon nehézkesen befogadható, unalomba fulladó, önmaga spiráljában fulladozó "fetch-quest" rendszeren teszi. A rejtély megoldásához kell mondjuk Lucy segítsége? Megkeressük, odamegyünk hozzá, de rájövünk, hogy épp egy kutyafüle hiányzik a nagy művéhez, és hát a kisasszony csak azután jön segíteni, ha elkészült. Jó, keressünk hozzá kutyafülét, nyilván a város átellenes pontján található erdőben kereshetünk ilyet. Találunk is valamit, de ez, mint kiderül nem lesz jó, úgyhogy menjünk át Franklinhez, aki viszont csak akkor tud kutyafülét kölcsönadni, ha megkeressük az elhagyott kincsét a tökföld közelében. Igenám, de ott épp egy másik kölyök festeget, aki addig nem enged be a tökök közé, amíg a suliban ki nem keverünk neki egy palettáról kifogyott festéket. Vissza a suliba, de ott Marcie a rajzterem ura, aki addig nem segít, amíg a könyvtárból el nem hozunk neki egy könyvet... éééééés, az egész játék, mind a két mini-fejezet, és a három fő fejezet, pontosan így épül fel, ide-oda rángatva karaktereinket a terepen. Az egyik karakter valahol a játék kétharmadánál elsüti, hogy a "Great Mistery Club" bizony nem egy postaszolgálat, mégis az egész játékban postást kell játszani, Snoopy speckó mozdulataival, némi autókázással és repüléssel felturbózva.
Sajnos a kellemes látvány is egyszerű elemekből építkezik, benti tereken Series X-en simán hozva egy 60 FPS körüli értéket, kinn pedig vagy a frame-idő vacakol, vagy beesünk 30 alá, mindenesetre jó darabos lesz az összkép. Még nagyobb gond, hogy sehol nem találtam erre utaló magyarázatot, de szinte biztosra veszem, hogy több HUD elemet és grafikai apróságot is generatív AI segítségével alkottak (elég ránézni az üveggolyókra a kép jobb felső sarkában).
A fentieket egybevéve nehezen tudom elképzelni, hogy sokáig játékon tartsja a közönségét a játék. Szerintem 1-2 óra után az elhivatott kölykök is leteszik majd a kontrollert - itthon pedig tutira kell anya-apa segítsége, ugyanis sokat beszélnek és magyaráznak a játékban (plusz pont a jóféle angol hangfelmondás minőségéért). A globálisan megnyitott acsik is mutatják, hogy a játékosok körülbelül 8-10 százaléka jutott csak el pl. a harmadik (utolsó) fő fejezetig, pedig a teljes játékidő kb. hat óra. Így a Snoopy & The Great Mystery Club egy ígéret marad. Annak az ígérete, hogy a hangulaton és a licensz megfelelő használatán túl egy játék többet is kínáljon a gyermekeknek. Rejtély, hogy miért nem akartak ebből a nyomozásból többet kihozni.
Snoopy & the Great Mystery Club | PLATFORM: Playstation, Xbox, PC, Nintendo Switch | KIADÓ: GameMill Entertainment | FEJLESZTŐ: Cradle Games | MEGJELENÉS 2025. október 10. | ÁR: 35 EUR
