[Teszt] LEGO Star Wars: The Skywalker Saga

LEGO Star Wars: The Skywalker Saga

VegaNagy-Sz. Ferenc2022.04.08. 10:00

Az utóbbi évek egyik legnagyobb késője lett a LEGO Star Wars: The Skywalker Saga, ami eredetileg 2020 elején kellett volna, hogy megjelenjen, de a fejlesztés utolsó szakaszát több hónapos túlórázás, munkahelyi zaklatások és számtalan rossz vezetői döntés nehezítette, így szinte csoda, hogy két év késéssel végre megérkezett a Traveller's Tales játéka.

Amit rögtön az elején fontos leszögezni, hogy bár a The Skywalker Saga magában foglalja a három trilógia minden epizódját, semmi köze nincs a korábbi Lego Star Wars játékokhoz, azoknak minden pályáját nulláról álmodták újra. Annak idején a videojátékos Lego őrület pont az eredeti Star Wars trilógiával indított még jó 15 évvel ezelőtt. Azóta a formulát annyiszor módosították, bővítették és értelmezték újra, hogy a pálya alapú megközelítés már nem is nagyon működött volna, ezért a játék struktúrája is alapos modernizáláson esett át. Ha nem lenne kicsit negatív jelentése a szónak, azt mondanám kimondottan trendivé vált. Ez rengeteg dolgot jelent a gyakorlatban, amelyek végül együttesen vezetnek oda, hogy a The Skywalker Saga messze a legteljesebb és - komplexebb élményt nyújtja a Lego játékok sorában, még ha nem is feltétlenül mindig a legélvezetesebbet. Ez utóbbira még visszatérünk később.

A kilenc epizód külön-külön játszható, de induláskor kizárólag a trilógiák nyitó darabjai érhetők el. Minden egyes rész öt pályát tartalmaz, ezek ráadásul sokszor kimondottan rövidek, van közöttük nem egy olyan, amely tíz-tizenöt perc alatt végigjátszható. Ezek a legtöbbször a filmek ikonikus jeleneteire épülnek, de előfordul olyan is, hogy teljesen újraértelmezik azokat, pl. Han Soloval a Hoth felszínén úgy kell megtalálni Luke Skywalkert, hogy három kommunikációs tornyot működésre bírunk, majd ezekkel háromszögeljük ki (létezik ilyen ige? - Létezik. - mcmacko) a pozícióját. A kötött pályák színvonala teljesen hullámzó, vannak amik túl hosszúra nyúlnak és teljesen lineárisak, mások tömve vannak ötletekkel, pl. nagyszerű volt, amikor két csapat között folyamatosan váltogatva kellett együttműködni egy űrállomás különböző pontjain. A játékmenetet tekintve rengeteg dolgot modernizáltak, a megszokott legós nézet helyét egy karakterhez jóval közelebbi, már-már TPS-szerű kamera vette át. Lehet fedezékharcolni, falat mászni, vannak komplett platformer-szakaszok, szóval beemeltek egy csomó olyan elemet, amely tulajdonképpen nem rendszeridegen, csak épp eddig nem feltétlenül ezeken volt a hangsúly.

Az öt pálya azonban természetesen kevés, éppen ezért ezeket nyitott helyszínek kötik össze, amelyeken ránk van bízva, hogy mennyi időt töltünk el. Több Lego játékban is volt már példa arra, hogy kötöttségektől mentesen tudjunk barangolni nagyobb területeken, de ekkora szabadságot talán még sosem kaptunk. Ilyen helyszín lehet bármi a filmekből, amelyen hosszabb időt töltöttek el a szereplők, tekereghetünk a Tatuin vagy a Jakku dűnéi között, de bejárhatjuk akár a Coruscant fontosabb negyedeit, vagy Mos Eisley poros utcáit is. És minden sarkon találunk valami érdekeset, mert úgy van felépítve az összes helyszín, hogy egy-egy megnyitható extra rendre valamilyen feladvány mögé van rejtve. Ezek a rejtvények összetettségüket tekintve elég széles skálán mozognak, a legtöbbre rá lehet jönni pillanatok alatt, de néhány közülük sokkal keményebb dió, ráadásul a legtöbbhöz egyedi karakterosztály szükségeltetik, tehát jó eséllyel nem első nekifutásra fogjuk mindet kipipálni.

Ahhoz, hogy igazán megértse az ember a Lego Star Wars méreteit és lényegét, muszáj néhány számadatot felsorolnom, mert ezek fogják meghatározni, hogy valakinek egy "gyors" húsz órás utazás lesz a kilenc történet, vagy egy ennél sokkal tovább tartó vadászat. A gyűjtögetnivalók száma egészen elképesztő a játékban, a négyszáz karakteren kívül megszerezhetünk ezerkétszáz rejtett kockát és több mint száz űrhajót. Fejleszthetjük a karakterosztályokat, vadászhatunk pletykákra, mellékküldetéseket vállalhatunk, a teljes játékon átívelő kihívásokban vehetünk részt, adatkártyákkal lecserélhetjük a fegyvereket és a hangokat mindenféle őrült dologra. De ha épp kedvünk úgy tartja, akár fel is ülhetünk egy-egy állatra vagy járműre, és a hatalmas nyitott területeket pillanatok alatt is átszelhetjük. Igazából ez egy klasszikus open world játék, ami nem egy teljesen összefüggő világot tartalmaz, hanem sok-sok kicsit, de ezek között elég sima az átjárhatóság.

Merthogy minden bolygóhoz tartozik természetesen űrhajóval beutazható terület is, ezeket néha valamilyen akciódús küldetés formájában fedezzük fel, de a legtöbbször ezek is megnyitható extrákat és kisebb feladatokat rejtenek. Így bár meglétük nagyszerű, a legtöbb tulajdonképpen tetszőlegesen behelyettesíthető lenne bármely másikkal. Mindenképpen ki kell ugyanakkor emelni az űrcsaták polírozottságát. Természetesen ezek se dinamikájukat, se a látványorgiát tekintve nem hasonlíthatók a Star Wars Squadrons vagy a Battlefrontok hasonló pályáihoz, tökéletes arcade élményt biztosítanak, a kötött pályák közül szinte minden részben a legjobbak között szerepelnek.

Ha ki kell még domborítani, hogy mi a legnagyszerűbb része a játéknak, akkor azt mondanám, hogy a teljes csomag egyben. Ahogy a különböző elemei tökéletesen illeszkednek nagyobb hibák és hiányosságok nélkül. A milliónyi apró részlet, poén, gyűjtögetnivaló már-már extrém mennyiségű tartalommá áll össze, és minden helyszínnek és epizódnak megvan a maga egyedi hangulata és sajátosságai. De hiába ez a legteljesebb Lego-csomag, ami valaha készült, két negatívum nem maradhat kimondatlanul. Az egyik, hogy én hatalmas csalódásként éltem meg, hogy a játékban alig kell építeni. Arról van szó, amikor egy tárgyat darabokra versz, majd az adott szituációnak megfelelően építed újra, hogy az irányított karakter tovább tudjon menni. Na ez itt nagyon ritkán fordul elő, régebben két percenként szerepelt minden Lego játékban, most óránként van egy-kettő, de azok se túl érdekesek. Értitek, Lego játék építés nélkül, abszurd, nem? A másik probléma sok open world játék rákfenéje, és a The Skywalker Saga sem mentes tőle. Ez pedig az, hogy hiába van ezernyi ügyességi és logikai feladvány, ezeknek a jelentős része ugyanazt az öt sablont használja. Tehát ha tudod, hogy az adott helyen lesz egy rejtett kiberkocka, akkor rögtön azt vizsgálod meg, hogy az ismert sablonok közül vajon itt melyik juthatott eszébe a pályaépítőknek, és általában igazad is lesz. A feladványok húsz százaléka igazán jópofa és egyedi, a kérdés, hogy a maradék nyolcvan repetitivitása nem okoz-e csömört sokaknál.

Összeségében a pozitívumok mégis agyonnyomják a kevés negatívumot, ráadásul akinek lehetősége nyílik valakivel együtt kooperatív módban játszani a játékot, az tegye meg (és adjon hozzá még egyet a lenti pontszámhoz, mert fantasztikusan jó móka). A LEGO Star Wars: The Skywalker Saga nem kényszerít szinte semmire, de annál többet jutalmaz. Ha nem szereted valamelyik trilógiát, ki tudod hagyni (bár azt hozzáteszem, hogy szinte fordított arányban van a filmek és a játékbeli epizódok minősége, a klasszikus trilógia tartalmazza a legkevesebb kreatív ötletet, az új trilógia annál többször sziporkázik). Ha nem akarsz gyűjtögetni, hagyd a fenébe. Ha az open world részek nem kötnek le, rohanj végig rajtuk öt perc alatt. Annyi, de annyi eleme van, ami külön-külön is szórakoztató, hogy a legtöbb játékos egészen biztosan meg fogja találni a számításait valamely részében. Sokáig készült viharos körülmények között, de végre itt van, és hozta azt, ami miatt évekig vártunk rá.

Pontosan
8
Platform: PC, PS4, PS5 (tesztelt), Xbox One, XSX, NS
Kiadó: Warner Bros. Interactive Entertainment | Fejlesztő: Traveller's Tales
Megjelenés: 2022. április 5. | Ár: 60 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Keleti oldalról - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Onimusha 2: Samurai’s Destiny, Varsapura, PUBG: Black Budget, Street Fighter 6, Morkull Ascend to the Gods

7 órája

Bejelentések és bepillantások - ez történt csütörtökön

Benne: Tides of Annihilation, Reanimal, 007 First Light, Raji: Kaliyuga, Crowsworn, Zoopunk, Total Chaos, Erosion, Carmageddon: Rogue Shift, Armatus.

1 napja
6

Echoes of the End: Enhanced Edition

A megjelenéskor elment mellettünk az Echoes of the End, az Enhanced Edition változat azonban remek alkalmat biztosított arra, hogy begördítsük a tesztlaborba a fantasy akció-kalandot.

1 napja
10

Epic x Unity partnerség - ez történt szerdán

Továbbá: Tales of Berseria, PGA TOUR 2K25, Ghost of Yōtei, Mafia: The Old Country, Dispatch.

2 napja

Two Point Museum - a Switch 2 változat

A kilencvenes évek szórakoztató menedzsment-stratégiai címeire sokan emlékszünk meleg szívvel, és a Two Point Studios veteránjai is úgy érezték, hogy van tér-idő a Theme sorozat szellemiségének továbbvitelére. Most a Múzeumos Two Point epizód járt nálunk, mégpedig Switch 2 platformon. Teszt!

3 napja
4

Bővült az Assassin's Creed Mirage, F1 2026 fejlemények – ez történt kedden

Továbbá: Tomb Raider: Definitive Edition, Megabonk, Norse: Oath of Blood, Dragon's Dogma II, Kill It With Fire! 2, Guild Wars Reforged, Bandit Trap.

3 napja
7

The Finals - Mit tud az Embark döntő erejű FPS játéka?

Az Arc Raiders elemzése előtt belenézünk az Embark felvezető remekművébe.

4 napja
5

The Game Awards-jelöltek, képeken a Zelda-film – ez történt hétfőn

Továbbá: Lost Soul Aside, Xbox Partner Preview, Cozy Marbles, Everdream Village, City Tales: Medieval Era, Ghost Master: Resurrection.

4 napja
15

Dragon Quest I&II HD-2D Remake

1986. május 27. Történelemi dátum, minden JRPG-t kedvelő játékos számára. Ezen a napon jelent meg a Dragon Quest. Az alkotó Yuji Horii, egy olyan játékot akart létrehozni, ami túlmutatott a korban inspirációt jelentő Wizardy-n és Ultimán, és lehetőséget teremt megreformálni a szerepjátékokat....

5 napja
10

Heti megjelenések

5 napja
3

Simon the Sorcerer Origins

A 90-es évek nagyszájú tini varázslója egy előzménytörténetben tér vissza, hogy a régi rajongók mellett újakat szerezzen magának. A Simon the Sorcerer Origins mögött álló csapat nem csak a régóta tetszhalott állapotú sorozatot támasztotta fel, de az újonnan érkezők számára is egy szórakoztató kalandot tett le az asztalra.

6 napja
5

The Outer Worlds 2

6 napja
4

Apróságok levezetésként - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Lollipop Chainsaw RePOP, Metroid Prime 4: Beyond, Hi-Fi Rush, Astroneer.

7 napja
1

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

8 napja
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

9 napja
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

9 napja
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

9 napja
47

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

9 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

9 napja
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

2025.11.12.
4