[Teszt] Legend of Keepers

Legend of Keepers

VegaNagy-Sz. Ferenc2021.05.12. 23:00

Azért valljuk be, a Dungeon Keeper formula ("Gonosznak lenni jó") elég sok műfajban bizonyult működőképesnek az elmúlt két és fél évtized során. A Legend of Keepers is sokat merít a Dungeon Keeper / Dungeon Defender vonalból, nyakon öntve azt jó sok humorral és az évek óta folyamatosan népszerű roguelite címek számtalan elemével. És ki ne hagyjuk, kicsit kilúgozva és alaposan leegyszerűsítve átveszi a Darkest Dungeon harcrendszerét is. Így egy olyan egyveleget alkot, ami az elcsent elemek ellenére mégis teljesen egyedi vonásokkal képes kitűnni a tömegből, még a sokadik kör után is.

Nem véletlen az első bekezdésben számtalan alkalommal használt "Dungeon" kifejezés, a Keeperek ugyanis a labirintusok urai és őrzői, nem mellékesen pedig a menedzserei is (igen, a Dungeon Company nevezi ki őket erre a munkakörre, vicc nélkül. Pontosabban nagyon is vicces narrációval indítva el őket az útjukon) - ezek leszünk mi. Három különböző (de a közeljövőben bizonyára bővülő számú) őrző kampányát játszhatjuk végig egyre nehezedő kihívásokkal. Egy-egy menet kb. egy órán át tart (már ha eljutunk a végéig), és gyakorlatilag körökre osztott taktikai játékoktól már-már szokatlanul pörgős minden egyes perc. Az egyik - a gonoszabbik - oldalon állunk játékosként: ott a szeretett labirintusunk, a rendelkezésünkre bocsátott lények maroknyi serege, néhány csapda és varázslat, valamint mi magunk, mint a főboss. Merthogy időről időre jön a másik oldal, az úgynevezett "jók", a hősök, hogy végigverekedve magukat a mi labirintusunkon, kifosszanak bennünket. Na akkor most ki is a jó, ugye?

Az eleinte kb. 40-50, később több hétre osztott menetek úgy épülnek fel, hogy minden egyes ciklusban választhatunk több véletlenszerűen generált esemény közül egyet. Ezek lehetnek egység- vagy csapdafejlesztések, pszichológusnál motiválhatjuk a mentálisan elfáradt szörnyeinket, kiküldhetjük őket valamilyen küldetésre, szerezhetünk új szörnyeket, de a legjobb talán a szimplán csak "Eventnek" nevezett esemény, amiben egy rövidke történet után kapunk több döntési lehetőséget általában pozitív, ritkábban negatív kimenettel. A lényeg, hogy kimondottan humoros körítés mellett fél percenként hozunk kisebb-nagyobb döntéseket, és ezek mindegyike befolyással van a csaták kimenetelére. Nagyjából öt-hat hetente egyszer ugyanis nem apró események közül kell választani, hanem jönnek a betolakodók, és elő kell készíteni számukra a labirintus termeit. Tulajdonképpen a halálukat.

Kezdetben öt-hat (később is csak kicsivel több) szoba áll rendelkezésünkre, ebből két helyszínre a szörnyeinket tudjuk letenni, kettőre a csapdáinkat, egyben valamilyen hatalmas varázslatot lőhetünk el, ha pedig ezek mindegyikét sikerrel vették a "hősök", az utolsó szobában mi magunk küzdhetünk meg velük. A 3v3, illetve 3v1 összecsapások kicsit emlékeztetnek a Darkest Dungeon rendszerére, de lényenként sokkal kevesebb skillből kell gazdálkodnunk, ráadásul a védő és támadó elhelyezkedéseknek jóval kisebb szerep jut, így amit megszokhattunk a támadások előtt (villámgyors döntéshozatal), az ide is átmentődik, egy-egy penetrációt néhány rövid perc alatt teljes egészében vissza tudunk verni. Akár úgy, hogy megsemmisítjük a behatolókat, akár úgy, hogy megfutamítjuk őket - ez utóbbi egy fokkal nehezebb, de más típusú erőforrás is jár érte.

A menedzsment-réteg sok hasonló játékhoz képest kimondottan egyszerű, jól átlátható és kezelhető, és pontosan ez mondható el a játék egészéről: a roguelite címek között is a könnyedebb, de így is kellő mélységgel rendelkezők körébe tartozik a Legend of Keepers, belépőnek ideális választás lehet a random generált élmények világába - de a későbbi "pályákon" még sok tapasztalattal is simán el lehet vérezni (igaz, sokszor ennek az RNG, és nem a rossz döntésünk lesz az oka). Egyébként hiába az egyenként nagyon egyszerű elemek, a játék nagyon ügyesen van összerakva mint "egész". A lények képességei precízen kombóznak a csapdákkal, a ritkán szerzett artifactok óriási hatalommal bírnak, megszerezhetünk óriásszörnyeket is, akik saját termet kapnak onnantól kezdve, de a keeperek saját képességfája is tökéletesen illeszkedik a többi mechanizmushoz. Látszik, hogy hosszú időn keresztül volt Steamen korai hozzáférésben elérhető, a végeredmény ugyanis szépen polírozott lett. Egyedül a Switch-port néhány interface megoldását érheti kritika (nagyon hiányzik az egeres irányítás, és jól látható, hogy az utólag kontrolleresített UI-megoldások néhol nyögvenyelősen működnek csak), illetve az apró betűs szövegek szinte olvashatatlanok - tévén határeset, de handheld módban inkább csak odaképzeljük, amit leírva látunk. Ettől eltekintve minden platformon maximálisan ajánlható ez az egyedi és különös taktikai-roguelite menedzsment gyöngyszem, teljesen mindegy, hogy néhány kört (hetet), néhány órát, vagy még hosszabb időt akarunk vele egyhuzamban eltölteni, ugyanolyan folyékony lesz az élmény.

Pontosan
8
Windows, Linux, Google Stadia, macOS, Nintendo Switch (tesztelt)
Kiadó: Goblinz Publishing, Goblinz Studio | Fejlesztő: Goblinz Studio
Megjelenés: 2021. április 29.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

8 órája
1

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

1 napja
8

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

1 napja
3

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

2 napja

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

2 napja
8

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

3 napja
38

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

3 napja
5

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

3 napja
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

4 napja
3

Switch 2 menetelés - ez történt kedden

Továbbá: Darwin’s Paradox!, Leaf Blower Co., Warhammer Survivors, Metroid Prime 4: Beyond, VRacer Hoverbike, Audio Trip, Roboquest VR, Shadowgate VR: The Mines of Mythrok, Rager.

4 napja
9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

5 napja
1

Iparági apróságok - ez történt hétfőn

Benne: Electronic Arts, Odds Chronicles, Fantastic Pixel Castle, Fatal Fury: City of the Wolves.

5 napja
5

Programajánló: Telekom PlayIT Show, TECHXPO és Hungarian Game Awards

Hamarosan újra a játékok és a technológia világába ugorhatunk a Hungexpón megrendezésre kerülő Telekom PlayIT Show és a TECHXPO konferencia keretein belül.

6 napja

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

6 napja
2

Heti megjelenések

6 napja

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

7 napja
3

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

8 napja
1

Tormented Souls II

Caroline és Anna csak ideiglenesen menekültek meg a borzalmakról, a Tormented Souls folytatásában ugyanis valami még szörnyűbb vár a nővérekre.

9 napja
6

Call of Duty mozi, Gyűrűk Ura MMO kasza - ez történt csütörtökön

Továbbá: Thief VR: Legacy of Shadow, Animal Crossing: New Horizons.

9 napja
4

PlayStation Plus: a novemberi hármas

Egy visszatérő macskás kaland, az utolsó EA Sports dagonyázás és egy őrült csataszimulátor. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

2025.10.30.