[Teszt] Legend of Keepers

Legend of Keepers

VegaNagy-Sz. Ferenc2021.05.12. 23:00

Azért valljuk be, a Dungeon Keeper formula ("Gonosznak lenni jó") elég sok műfajban bizonyult működőképesnek az elmúlt két és fél évtized során. A Legend of Keepers is sokat merít a Dungeon Keeper / Dungeon Defender vonalból, nyakon öntve azt jó sok humorral és az évek óta folyamatosan népszerű roguelite címek számtalan elemével. És ki ne hagyjuk, kicsit kilúgozva és alaposan leegyszerűsítve átveszi a Darkest Dungeon harcrendszerét is. Így egy olyan egyveleget alkot, ami az elcsent elemek ellenére mégis teljesen egyedi vonásokkal képes kitűnni a tömegből, még a sokadik kör után is.

Nem véletlen az első bekezdésben számtalan alkalommal használt "Dungeon" kifejezés, a Keeperek ugyanis a labirintusok urai és őrzői, nem mellékesen pedig a menedzserei is (igen, a Dungeon Company nevezi ki őket erre a munkakörre, vicc nélkül. Pontosabban nagyon is vicces narrációval indítva el őket az útjukon) - ezek leszünk mi. Három különböző (de a közeljövőben bizonyára bővülő számú) őrző kampányát játszhatjuk végig egyre nehezedő kihívásokkal. Egy-egy menet kb. egy órán át tart (már ha eljutunk a végéig), és gyakorlatilag körökre osztott taktikai játékoktól már-már szokatlanul pörgős minden egyes perc. Az egyik - a gonoszabbik - oldalon állunk játékosként: ott a szeretett labirintusunk, a rendelkezésünkre bocsátott lények maroknyi serege, néhány csapda és varázslat, valamint mi magunk, mint a főboss. Merthogy időről időre jön a másik oldal, az úgynevezett "jók", a hősök, hogy végigverekedve magukat a mi labirintusunkon, kifosszanak bennünket. Na akkor most ki is a jó, ugye?

Az eleinte kb. 40-50, később több hétre osztott menetek úgy épülnek fel, hogy minden egyes ciklusban választhatunk több véletlenszerűen generált esemény közül egyet. Ezek lehetnek egység- vagy csapdafejlesztések, pszichológusnál motiválhatjuk a mentálisan elfáradt szörnyeinket, kiküldhetjük őket valamilyen küldetésre, szerezhetünk új szörnyeket, de a legjobb talán a szimplán csak "Eventnek" nevezett esemény, amiben egy rövidke történet után kapunk több döntési lehetőséget általában pozitív, ritkábban negatív kimenettel. A lényeg, hogy kimondottan humoros körítés mellett fél percenként hozunk kisebb-nagyobb döntéseket, és ezek mindegyike befolyással van a csaták kimenetelére. Nagyjából öt-hat hetente egyszer ugyanis nem apró események közül kell választani, hanem jönnek a betolakodók, és elő kell készíteni számukra a labirintus termeit. Tulajdonképpen a halálukat.

Kezdetben öt-hat (később is csak kicsivel több) szoba áll rendelkezésünkre, ebből két helyszínre a szörnyeinket tudjuk letenni, kettőre a csapdáinkat, egyben valamilyen hatalmas varázslatot lőhetünk el, ha pedig ezek mindegyikét sikerrel vették a "hősök", az utolsó szobában mi magunk küzdhetünk meg velük. A 3v3, illetve 3v1 összecsapások kicsit emlékeztetnek a Darkest Dungeon rendszerére, de lényenként sokkal kevesebb skillből kell gazdálkodnunk, ráadásul a védő és támadó elhelyezkedéseknek jóval kisebb szerep jut, így amit megszokhattunk a támadások előtt (villámgyors döntéshozatal), az ide is átmentődik, egy-egy penetrációt néhány rövid perc alatt teljes egészében vissza tudunk verni. Akár úgy, hogy megsemmisítjük a behatolókat, akár úgy, hogy megfutamítjuk őket - ez utóbbi egy fokkal nehezebb, de más típusú erőforrás is jár érte.

A menedzsment-réteg sok hasonló játékhoz képest kimondottan egyszerű, jól átlátható és kezelhető, és pontosan ez mondható el a játék egészéről: a roguelite címek között is a könnyedebb, de így is kellő mélységgel rendelkezők körébe tartozik a Legend of Keepers, belépőnek ideális választás lehet a random generált élmények világába - de a későbbi "pályákon" még sok tapasztalattal is simán el lehet vérezni (igaz, sokszor ennek az RNG, és nem a rossz döntésünk lesz az oka). Egyébként hiába az egyenként nagyon egyszerű elemek, a játék nagyon ügyesen van összerakva mint "egész". A lények képességei precízen kombóznak a csapdákkal, a ritkán szerzett artifactok óriási hatalommal bírnak, megszerezhetünk óriásszörnyeket is, akik saját termet kapnak onnantól kezdve, de a keeperek saját képességfája is tökéletesen illeszkedik a többi mechanizmushoz. Látszik, hogy hosszú időn keresztül volt Steamen korai hozzáférésben elérhető, a végeredmény ugyanis szépen polírozott lett. Egyedül a Switch-port néhány interface megoldását érheti kritika (nagyon hiányzik az egeres irányítás, és jól látható, hogy az utólag kontrolleresített UI-megoldások néhol nyögvenyelősen működnek csak), illetve az apró betűs szövegek szinte olvashatatlanok - tévén határeset, de handheld módban inkább csak odaképzeljük, amit leírva látunk. Ettől eltekintve minden platformon maximálisan ajánlható ez az egyedi és különös taktikai-roguelite menedzsment gyöngyszem, teljesen mindegy, hogy néhány kört (hetet), néhány órát, vagy még hosszabb időt akarunk vele egyhuzamban eltölteni, ugyanolyan folyékony lesz az élmény.

Pontosan
8
Windows, Linux, Google Stadia, macOS, Nintendo Switch (tesztelt)
Kiadó: Goblinz Publishing, Goblinz Studio | Fejlesztő: Goblinz Studio
Megjelenés: 2021. április 29.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Ki mivel játszik?

Bejgli, rántott hal, töltött pulyka, mákos guba, tokaji aszú és jó kis viták az idei GOTY játékokokn a családi asztalnál... Reméljük mindenkinek jól telt a karácsonyi előeste - de adott a kérdés - ki mit talált a fa alatt és ki mivel játszott?

6 órája
18

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

2 napja
402

Meghalt Vince Zampella – ez történt hétfőn

Továbbá: Yakuza Kiwami 3 & Dark Tides, Cronos: The New Dawn, Octopath Traveler.

2 napja
15

Heti megjelenések

3 napja
1

Metroid Prime 4: Beyond

3 napja
33

Blizzard átalakulás - ez történt pénteken

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Marathon, Dragon Quest VII Reimagined, Dave The Diver.

5 napja
7

Gran Turismo 7 - Power Pack DLC

A Gran Turismo már hosszú ideje nem csupán egy autós videójáték-sorozat: maga a PlayStation egyik ikonikus mérföldköve, immár 28 éve. Lássuk, mit tud a SPEC III Update és a Power Pack DLC!

5 napja
14

Túlóra és egyezség - ez történt csütörtökön

Benne: Light of Motiram, PowerWash Simulator 2, Limbic Entertainment, Naughty Dog, Trails in the Sky 2nd Chapter.

6 napja
10

Octopath Traveller 0

Az első Octopath Traveler 2018-ban Nintendo Switch exkluzívként indult, és ezzel a címmel mutatta be a Square Enix a HD-2D grafikai stílust. Vajh az Octopath 0 esetében tart még a lendület, vagy kezd kikopni a varázs? Tesztünkből kiderül!

6 napja
2

Csapdát karácsonyra – ez történt szerdán

Benne: Next Hunting Adventure, Yakuza Direct, Hogwarts Legacy, MINOS: Home A-Labyrinth, Warhammer 40,000: Mechanicus II, Vambrace: Dungeon Monarch, Mega Man Star Force Legacy Collection.

7 napja
8

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

8 napja
5

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

8 napja

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

8 napja
4

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

9 napja
67

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

9 napja
8

Heti megjelenések

2025.12.15.

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

2025.12.14.
14

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

2025.12.14.
3

Genesis - Thor 230 TKL Lite + Boron 500 XXL

A mechanikus billentyűzetek valóban uralkodnak mostanában, és a portfóliókban olyan termékek jelennek meg a piacon, amelyek az olcsóbb szegmenstől, a közepes igényeken át az ultra high-end profik világáig mindent lefednek. A Genesis márkát kifejezetten kedveljük...

2025.12.14.

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

2025.12.12.
8