Különleges darab ez a Kena. Van benne minden az elmúlt évekből, és még korábbról is. Alapvetően egy akció-platformjátékról van szó, amelyben a felderítés mellett fontos a harc és a kis Rot lények tutujgatása mini feladványok megoldására. A PlayStation-brand akciójátékainak érzésén felül van némi Nintendo-spiritusz is a játékban (ld. Pikminek), egy kis soulslike nyomulás a harcok során, és petit franciás feeling is. Nem is mesélnék én erről többet, Vega kolléga már megtette egy évvel ezelőtt.
Mostani cikkünk apropója, hogy a program a tavaly őszi megjelenéséhez képest végre Steamen is megjelent, valamint jubileumi tartalmakat is kapott az Anniversary update keretein belül. A New Game+ témát nem kell külön fejtegetni, viszont érdekes új próbatételek, öltözékek, bűvös kövek és egy igen dögös fotó-mód is helyet kapott a játék lehetőségei között. Finomodott az akció, emellett dinamikus felbontási lehetőség, új DLSS support, ultra-szélesvászon PC-n, automata sprintelés és egyéb sok-sok finomhangolás került be a játékba. De ami miatt én ráizgultam a címre, az az Epic-es trükközésen vastagon túlmutató, natív Steam Deck verifikáció volt.

Szögezzük le: a Kena fantasztikusan fest konzolon is, de a Steam Deck kijelzőjéről egyenesen lemászik. Amíg egy Devil May Cry 5 esetében is számat tátom a hordozható játék vizuális minőségen, addig ott picit éreztem, hogy pl. konzolos oldalról egyfajta prevgen alapon nyugszik a móka. A Kena is ilyen alapvetően, azonban Decken futva érzésre túlmutat ezen - annyira dús és organikus minden, olyan jól fest a játék ezen a kis képernyőn, hogy csak na. Tényleg érezzük, hogy a beállítások tekintetében többet tudunk, mint mondjuk PS4-en tudott a játék. (És valóban, a PS4 Pro-s felvételekhez képest is lazán többnek tűnik a játék Decken - a felbontást leszámítva.) Emellett a beállításokkal is játszhatunk, de elkeserítem az úri közönséget: a 60 FPS álma Decken a Kenával nem fog összejönni.

Sajnos a felbontást nem lehet a végtelenségig lebutítani, így a 60 frém felé vezető út el van zárva. A stabil 30 sokkal inkább kézenfekvő, akár 720p felbontás környékén is. Viszont én mondok egy jobbat: ha az árnyékokat nem veszitek feljebb közepes beállításnál, és minden más high-ultra beállításon marad, akkor simán hozható egy olyan 30 FPS körüli sebesség, ami mondjuk konzolos játékoknál is megszokott. Mit jelent ez? Azt, hogy néha, bizonyos pozíciókban 30 alá mártogatja magát a mutató, de alapvetően stabil képet kapunk majd. Számomra azonban az még jobban bevált, hogy a 30 FPS lockot leszedtem a játékról, és így 28-45 között mászkálva egy kicsit reszponzívabbá és kicsit folyamatosabbá tehettem az összhatást. Még akkor is, ha a dipek így is bejátszottak. A konzolos változatoknál volt panasz a kontrolleres lenyomás és a válasz közötti szignifikáns késleltetési időkre, itt nekem tényleg, khm, reszponzívnak, csitt-csatt működőképesnek tűnt minden. Kivéve az első negyed órát, ahol a Steam Deck-re jellemző shader építgetés kicsit jobban szaggatta az összképet. Ez azonban hamar eltűnt, és utána szaladtam Kenával erdőkön, mezőkön, viharban és szikrázó napsütésben.

Szóval nem csak annak lehet örülni, hogy a Steames kiadás (meg amúgy a többi változat is) kapott egy évfordulós tartalmi bővülést, de itt egy újabb cím, amit érdemes, és külön ajánlott Deck-en nyomatni. Hordozható formában akció-platformer nem igen nézett ki még ilyen jól, az apró finomhangolásoknak köszönhetően pedig Kena - már elnézést a kifejezésért, de - szexibb és kívánatosabb mint valaha.