[Teszt] Forgive Me Father

Forgive Me Father

mcmackoGéczy Attila2022.07.04. 00:08

A halszagú kikötőbe érve mintha még sötétebb lett volna az éjszaka, és még büdösebb a levegő. Nem tudtam eldönteni, hogy a baljós pára, vagy a reverenda szorítja a torkomat. A dobtáras golyószóró mellett a kezem ügyében tartottam a feszületet is, amely próbált nyugalommal eltölteni, de irgalmasságnak nyoma sem volt ezen az éjjelen. A következő pillanatban az utca végéről rotható városlakók, egykoron úriembernek kinéző félig ember, félig hal lények, és csápos rettenetek támadtak rám. A ravasz kattant, a géppisztoly pedig szórta az áldást. A rohamozó élősködők visszahőköltek, végül véres cafatokban terítették be a nyálkás utca csillogó macskakövét. Az agyamat közben elöntötte az őrület és olyan dolgokat láttam a villogó torkolattűzben, amit ember még talán sohasem. De hisz ezek valaha élő emberek voltak!? ... Atyám, bocsáss meg a bűneimért!!!

A megjelenése körül abszolút nem jutott idő a Forgive Me Father-re, amely pedig minden tekintetben bekapcsolja a geek szenzorokat. Egy boomer-shooterről van szó, amely ráadásul baromi egyedi, képregényes látvánnyal bír, és a Chtulhu-legendák sajátosan értelmezett közepébe dobja be a játékost.

A premissza persze aztán élőben, játék közben is összeáll - itt tényleg egy vérbeli retro alapokon építkező FPS megjelenésről van szó, amely persze nem akar teljesen a múltban ragadni, a látványán felül mechanikáiban is képvisel néhány elemet az újabb iskolákból.

Ott van például a fegyverjáték, amelynek érezhető fizikai alapja van, ráadásul mivel a hősünk fejlődik, ezért skill-fákon növelhető a halálosztók kapacitása, lövési karaktere és ereje. Emellett az ellenfelek HP-csíkokkal rendelkeznek, így majdnemhogy FPS-RPG szerű ellenük a harc. Mondok még egy fontos elemet - az alap mobokon felüli randaságok meg is izzasztanak majd minket keményen. Sokszor úgy érzi az ember, a Forgive Me Father folyosóin minden sarokról-sarokra való haladás egy élet-halál küzdelem, és a magas armor level gyakorlatilag egy-két benézett lövedéktől azonnal lecsapolódik. Itt nem tart sokáig a "biztosra megyek" felszerelkezés, a játék végig résen tart minket. Ráadásul a kihívást az is fokozza, hogy nem tudsz akárhol menteni, a pályákon egy, adott esetben több fix mentési ponton lehet csak állást rögzíteni.

Aztán vannak perkek is, amelyeket fokozatosan nyithatunk meg (attól függően, hogy a zsurnalisztával vagy a pappal indulunk a küzdelemnek), és ott a lovecrafti játékokból kihagyhatatlan "őrület"-faktor is, frankó berzerkelős kifutással. Érdemes tudni, hogy a perkek is a "madness"-t fogyasztják, így ebbe az aspektusba is szorul némi taktikai követelmény.

A tavaszi időszakban volt még egy koncepciójában hasonló cím, a Kingdom of the Dead, és tényleg, valahol ide lőttem be fejben a Forgive-t is a játékidő során. De a cikkünk tárgya valahogy komolyabb, nagyobb és érettebb csomagot kínál. Azaz kínálna. Mert a játék hiába akar egyedi és emellett tartalmas is lenni, sajnos néhány ponton kiütközik, hogy early-access csiszolgatás ide vagy oda, egy második részre érne igazán össze a koncepció.

A pálya design például nekem nagyon hullámzó minőséget képvisel. Vannak szuper, rafkós terepek, de valójában a térképek java sokszor egy lineáris vonalat rajzol, kevés vertikalitással, egyszerű arénaharcokkal, és fojtópontokkal. A nehézség ezen elvek mentén sokszor következetlen. Egyik-másik pályát könnyen vesz az ember, aztán utána jön egy-egy olyan arénaharc, hogy csak nem győz pislogni szegény hősünk.

Ehhez társul a relatíve nagy pontosságot igénylő fegyverjáték is. Decken/kontrollerrel kicsit nehézkes a lövöldözés, de egérrel sem egyszerű a móka - ezen némileg segíteni tud a fegyverek fejlesztéséből fakadó sebzés-, vagy a lőszer-terülés fokozása. De sokaknál szerintem vízválasztó lesz ez a pont, és hogy miként viszonyulnak majd a játékhoz. Gond továbbá, hogy a színes környezetben olykor el is vesznek a szörnyek. Nehéz belőni, hogy kit kéne kilőni a magas fűben, vagy a színes, terjedelmes ködben.

De ha már színes prezentáció - a karakterdesign és úgy általában a vizualitás amúgy fantasztikusan jól eltalált, a Byte Barrel vezetősége remélem megfelelő prémiummal jutalmazta a rajzoló csapatot a megjelenés után. És hogy megint egy ellenponttal hozakodjak elő, szerintem a művészeti csapat viszont nem túl megfelelő zenei körítést választott a henteléshez. A játék retro stílusa mellé valami chiptune/midi alapú zene, esetleg valami klasszikus értelemben vett videojátékos dallamvilág illene. A 21-ik századi Doom-metál nem szól rosszul, de nálam kicsit anakronisztikusan hatott a környezetet figyelembe véve.

A játék tehát eléggé megosztó, az biztos, hogy belőled is kivált majd bizonyos érzelmeket, hidegen nem fog hagyni a Forgive Me Father-élmény. A hibák mellett azonban az alapötlet, a hangulat, na meg az alapvetően tartalmas retro-FPS játékmenet mindenképpen sok értéket hordoz magában. Pláne kisebb adagokban, sokáig szórakoztat majd a játék. A Byte Barrel csapata az 1.0 óta is sokat finomított amúgy a megjelenésen, szóval a fejlődésre belülről is megvan az igény. És az ötletes kombinációnak köszönhetően nem csak azok számára lehet érdekes a Forgive Me Father, akik minden csápos-ktulus ellenfelet szerepeltető játékra rávetik magukat. Hanem azok számára is, akik mostanában becsavarodtak az önismétlő fővonalas FPS játékoktól, és valami mást, valami egyedit keresnek, a nosztalgia gyökerei által táplálva. Mondjuk inkább gyökerek, mint halszagú csápok, nem?

Pontosan
7
Platform: PC (tesztelt) | Kiadó: 1C/Fulcrum | Fejlesztő: Byte Barrel | Megjelenés: 2022. április 7. | Ár: 20 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Dispatch S0E1-2 - A várva várt szuperhős

A szuperhősös alkotások népszerűsége a 2008-as Vasember filmmel egyből az egekbe emelkedett, ami - szerintem - a 2012-es Bosszúállók filmmel a csúcsra ért. Az azóta bekövetkezett apátia és menekülés egyik friss eredménye a Dispatch is, amely szokatlan dolgokkal próbálkozik a videojátékos mezsgyén. Betekintő!

6 órája
7

Battlefield, horror és sci-fi – ez történt kedden

Benne: Battlefield REDSEC, The Florist, Darkwood 2, Routine, over the hill, Aphelion, UnGodly.

11 órája

EA Sports FC 26 - a Nintendo Switch 2 változat

Több kutatás is foglalkozott azzal, hogy melyik játék váltja ki a legtöbb káromkodást a játékosokból. Ebben a listában a Mario Kart és a Fif… akarom mondani az FC széria áll az első két helyen. A Switch 2 megjelenésével az új FC-játék lehetővé teszi, hogy a felgyülemlett frusztrációt a játékosok mindenféle módon kiélhessék ezen a platformon is.

1 napja
4

F2P Battlefield a láthatáron, mozgásban a Loulan – ez történt hétfőn

Továbbá: Descent of Lunaris, Retrace the Light, Two Point Museum, Incantation, Brotato,Vampire: The Masquerade – Bloodhunt.

1 napja
3

Heti megjelenések

2 napja
1

Fekete csütörtök: így omlott össze a Counter-Strike 2 gazdasága

Az update, ami sokaknál mindent vitt.

2 napja
18

Bye Sweet Carole

Nem tagadom, engem is a fantasztikusan kinéző horror Disney rajzfilm látvány ragadott meg, az Alice csodaországban meseregény és a Clock Tower játéksorozat hatását is magán viselő Bye Sweet Carole játszhatósága azonban hagy némi kívánnivalót maga után.

4 napja
5

Egyedi formában tér vissza a Halo: Combat Evolved - ez történt pénteken

Továbbá: Hyrule Warriors: Age of Imprisonment, Pokémon Legends: Z-A.

4 napja
8

Just Dance 2026

Újabb év, újabb Just Dance. A sorozat éves megjelenése mára olyan biztos ponttá vált, hogy akár a naptárba is beírhatnánk, mint eseményt. Tesztlaborban a 2026-os csomag.

4 napja
1

Új bejelentések és átiratok - ez történt csütörtökön

Benne: Nightholme, Kirby Air Riders, Project TAL, Defect, Cthulhu: The Cosmic Abyss, Mouse: P.I. For Hire, Skinwalker, Warhammer 40,000: Rogue Trader, Assassin's Creed Shadows, System Shock, Elden Ring, Fallout 4.

5 napja
3

Once Upon a Katamari - Ryo Ishida válaszol

A Katamari sorozat egy ízig-vérig új sztorival gurul be a szívünkbe. Az időutazást alapul vévő Once Upon a Katamari megjelenésének apropóján beszélgettünk Ryo Ishidával, aki ifjú titánként, a játék producereként azért is felelt, hogy friss vért pumpáljon a Herceg pucájába.

5 napja
5

Leköszön a Remedy igazgató - ez történt szerdán

Továbbá: Goat Simulator 3, Mouse: P.I. For Hire, Marvel Cosmic Invasion, Cruise Control, Sonic Rumble.

6 napja
1

Angry Video Game Nerd 8-bit

Körülbelül tizenöt éve lehetett, hogy egy Gamer365 szülinapi vacsi végén Liquidéknél hajnalba nyúlóan néztük az Angry Video Game Nerd DVD-ket. Egy más világ volt, a Nerd viszont még mindig itt van, és a videói mai napig eseményszámba mennek. A játékai sem voltak rosszak Rolfe-mesternek, 2025-ben pedig egy újabb megjelenésnek örülhetnek a rajongók.

6 napja
5

Once Upon a Katamari

A Katamari-sorozat annak idején PS2-n indult hódító útjára, és bár messziről egy tipikus japán zagyvuléknak látszik, közelebbről nézve kikönyököl belőle a humor, a filozófia és a kulturális sziporka. Az új epizód történelmi körutazásra visz minket, lássuk is mire jutottak a Once Upon a Katamari fejlesztői!

7 napja
2

Csúszik a The Sinking City 2, befutott a Ninja Gaiden 4 – ez történt kedden

Továbbá: Thrasher, Gecko Gods, The Lord of the Rings: Return to Moria, Kirby Air Riders.

7 napja
1

Hotel Barcelona

Hidetaka (Swery65) Suehiro és Goichi Suda(51) végre valahára összefogtak egy közös projekt erejéig. A szokásos minőség? Kiszagoljuk!

7 napja
4

Még nem adja fel a Microsoft – ez történt hétfőn

Benne: új Xbox hardver, Second Sun, Donkey Kong Bananza, Bleach: Rebirth of Souls.

8 napja
12

Ninja Gaiden 4

8 napja
9

Steam Next Fest 2025 ősz - Gyermeki félelmek, harcias művészek, komor roninok és a fájdalomcsillapító

Az őszi Steam Next Fest felhozatala idén kétségkívül roppant erősre sikeredett, az esemény során kipróbálható játékok között ugyanis számtalan remek indie cím mellett jó pár AA kategóriás gyöngyszem is képviselteti magát. Ezen demók között szemezgettünk ismét, kigyűjtve, hogy mi az, amire mindenképp javallott egy (vagy több) pillantást vetni a fesztivál vége előtt.

9 napja
2

Heti megjelenések

9 napja
8