[Teszt] Dread Templar

Dread Templar

fcsabaFarkas Csaba2023.02.04. 23:15

A múltidéző shooterek egyre növekvő arénaharcában a Dread Templar is megküzd azon gamerek kegyeiért, akik sallangoktól mentes belsőnézetű akcióra vágynak. Na meg azoknak, akik a frappánsan megírt dialógusok helyett azzal a verbális megnyilvánulással is bőven megelégszenek, amikor egy életerőcsomag miatt jó nagyot nyög a főhős. A Steamen látható kiváló értékelések arról tanúskodnak, hogy a nosztalgikus puffogtatás már a korai hozzáféréssel is kellőképpen behálózta a célközönségét, a teljes megjelenés pedig további fejezetekkel bővítette rettegett templomosunk könyörtelen küldetését.

Első ránézésre a Dread Templar egyenesen a 90-es évek második feléből érkezett, amikor FPS-ek helyett mindenki csak “Quake-klónoknak” nevezte a műfaj képviselőit. Valamikor a 2,5D terek és a sprite-objektumok után, de még a 3D gyorsítók hajnalán járhatunk. A rövidke tutorialt követően rögtön tisztázódik, hogy a T19 Games valóban nem feszegeti az ezredforduló előtti sztenderdek határait, tehát gyors akcióra, sűrű oldalazásra, manuális mentésre, valamint fedezékbe bújás helyett folyamatos hátrálásra és a szörnyek ügyes terelgetésére kell felkészülnünk. Ismerős tempó és komfortos irányítás várja azokat a digitális őslakókat, akik 25 éve (is) virtuális rakétavetővel és sörétespuskával heverték ki a szürke hétköznapok fáradalmait, a puritán quakezést csupán az időlassítás és a fejlesztések gyűjtögetése egészíti ki. A „történetvezetés” szintén John Carmack egykori filozófiáját követi, tehát egy hagyományos felnőttfilmhez hasonlóan itt sem kell attól tartanunk, hogy szórakozásunkat újszerű elemekkel próbálnák feldobni. Ez jelen esetben annyit jelent, hogy sem átvezető videók, sem kéretlen hintek és irányjelzők, sem pedig váratlan párbeszédek nem fogják megzavarni a brutális mészárlás szent nyugalmát.

A lövöldözés helyett a kaszabolás is járható út, alap felszereltségünkhöz ugyanis kettő darab katana is hozzátartozik. Pengénket akár hozzá is vághatjuk az egyik szörnyeteghez, a cooldown ideje alatt viszont csak ököllel védhetjük magunkat, így nem árt, ha az elhajítást követően mégiscsak kéznél van egy lőfegyver. A pusztítóeszközök felhozatala változatos, de meglepetésektől mentes, többek között pisztoly, gépfegyver, sörétes puska, rakétavető és revolver áll rendelkezésre a tisztogatáshoz, távolabbi ellenfelek pedig mesterlövész puska helyett egy mezei íjjal intézhetők el. A nyilak szerencsére nem fogynak el, bizonyos darabszám után viszont itt is a cooldownra kell várni. A megfontolt tűzharcot olyan tényezők kényszeríthetik ki a játékosból, mint az azonos a lőszertípusra támaszkodó fegyverek (pisztoly és gépfegyver, sima vagy duplacsövű puska), vagy éppen a különböző terepviszonyok: zárt terekben könnyebb dolgunk lehet az ellenfelek terelgetésével, néha azonban az is előfordul, hogy a Serious Samre fog hasonlítani az alapszituáció. Utóbbi esetben, vagy bossharcok alkalmával jól jöhet a megfelelően beosztott időlassítás, illetve a pályákon begyűjthető különböző fegyverfejlesztések, melyekkel többek között extra sebzést és nagyobb lőszerkapacitást érhetünk el. Három különböző slotot is kioldhatunk a fejlesztéseknek, az adott fegyverünket így többféle variációban erősíthetjük.

A töltőképernyők néhány szokatlannak ható körülményre is figyelmeztetnek, a készítők például jó előre tisztázzák, hogy ne is keressünk vécéket a játékban, tehát városi környezet helyett kripták, temetők, romos várak és kietlen pusztaságok várnak minket, szigorúan low poly modellekkel és messziről is jól látható pixelekkel, kínosan ügyelve arra, hogy semmi olyat ne láthassunk, ami 95-ben ne lett volna elképzelhető az akkori képernyőkön. Jó hír, hogy a pályák elég hosszúak és bőven akad bennük felfedezni való, az ellenfelek pedig megkapóan rusnyák és kellőképpen elborultak. Komoly fejtörésre ne számítsunk (inkább csak a szó szerinti értelemben), a továbbjutáshoz általában elegendő a pentagrammal, vagy fordított kereszttel díszített kulcsokat felkutatni. A hangulatot páratlan metálzene pörgeti a maximumra, a horzsoló riffelés és kíméletlen betonozás azonban hamar unalomba fullad, a pályák ugyanis sokkal hosszabbak, mint amennyire az aláfestő trackek, főleg, ha az összes mellékutat és titkos helyszínt is felderítjük. A zenék elhasználódását tovább fokozza, amikor a következő pályán is ugyanaz a nóta csendül fel. A változatosság érzését talán jobban fenntartaná, ha csak az akció közben indulna be a zúzás, persze az is igaz, hogy szinte állandóan akció van.

A Dread Templar minden előnye és hátránya egyaránt a letisztult és egyszerű koncepciójából ered: a tökéletesen eltalált old school hangulat, valamint a megszakítást nélkülöző pörgős játékmenet azonnal képes beszippantani a stílusra fogékony játékosokat, ugyanakkor az is hamar nyilvánvalóvá válik, hogy itt minden pontosan az, aminek elsőre látszik: a bullet time-ot bullet time, a side area-t side area, a Hell Knight-ot pedig Hell Knight néven ismerheted fel. Működik, de mégsem válik többé, mint a változatos - és korábban sok helyen látott - alkotóelemek összessége.

Nincs rocket jump, ettől eltekintve minden ugyanolyan, mint a 90-es évek közepén. Lehet, hogy egy árva pixellel sem kapunk többet, mint amit a képek és az előzetes első ránézésre ígérnek, de akiben a Quake+bullet time+katana kulcsszavak mégis fel tudják kelteni az érdeklődést, azok nem fognak csalódni. Persze csak akkor, ha nem ez a sokadik boomer shooter, amit a közelmúltban kipróbáltunk.

PLATFORM PC KIADÓ Fulqrum FEJLESZTŐ T19 Games MEGJELENÉS 2023. január 26 ÁR 20 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Doom: The Dark Ages

Szerencsére a Mars-Föld-Pokol háromszögből már az előző epizódban is kizoomoltunk, a Doom háttérvilága így lényegesen gazdagabb és karakteresebb dark fantasy rémálommá bővült. Lássuk, mit hoznak a Sötét Korok!

18 órája
10

Heti megjelenések

22 órája
5

Aranyon a Death Stranding 2, Doom: The Dark Ages launch trailer – ez történt pénteken

Továbbá: The First Berserker: Khazan, Dragon Ball Z: Kakarot, Risk of Rain 2, Sir Whoopass: Immortal Death, Killing Floor III.

2 napja
5

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

3 napja
12

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

3 napja
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

3 napja
5

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

4 napja
6

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

4 napja
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

5 napja
9

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

5 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

6 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

6 napja
48

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

6 napja
9

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

6 napja
10

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

7 napja
4

Heti megjelenések

7 napja
5

Amerzone - The Explorers Legacy

Utazás az ismeretlenbe, utazás egy idegen helyre, utazás Föld és ég között, utazás a semmibe. Benoit Sokal életműve előtt ekkorát még nem tisztelgett soha senki.

8 napja
2

GTA 6 csak jövőre, Elden Ring Nightreign áttekintő – ez történt pénteken

Továbbá: The Shadow Syndicate, Zoochosis, Preserve, Project Caesar.

9 napja
13

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

2025.05.02.
12

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

2025.05.01.
7