[Teszt] Dread Templar

Dread Templar

fcsabaFarkas Csaba2023.02.04. 23:15

A múltidéző shooterek egyre növekvő arénaharcában a Dread Templar is megküzd azon gamerek kegyeiért, akik sallangoktól mentes belsőnézetű akcióra vágynak. Na meg azoknak, akik a frappánsan megírt dialógusok helyett azzal a verbális megnyilvánulással is bőven megelégszenek, amikor egy életerőcsomag miatt jó nagyot nyög a főhős. A Steamen látható kiváló értékelések arról tanúskodnak, hogy a nosztalgikus puffogtatás már a korai hozzáféréssel is kellőképpen behálózta a célközönségét, a teljes megjelenés pedig további fejezetekkel bővítette rettegett templomosunk könyörtelen küldetését.

Első ránézésre a Dread Templar egyenesen a 90-es évek második feléből érkezett, amikor FPS-ek helyett mindenki csak “Quake-klónoknak” nevezte a műfaj képviselőit. Valamikor a 2,5D terek és a sprite-objektumok után, de még a 3D gyorsítók hajnalán járhatunk. A rövidke tutorialt követően rögtön tisztázódik, hogy a T19 Games valóban nem feszegeti az ezredforduló előtti sztenderdek határait, tehát gyors akcióra, sűrű oldalazásra, manuális mentésre, valamint fedezékbe bújás helyett folyamatos hátrálásra és a szörnyek ügyes terelgetésére kell felkészülnünk. Ismerős tempó és komfortos irányítás várja azokat a digitális őslakókat, akik 25 éve (is) virtuális rakétavetővel és sörétespuskával heverték ki a szürke hétköznapok fáradalmait, a puritán quakezést csupán az időlassítás és a fejlesztések gyűjtögetése egészíti ki. A „történetvezetés” szintén John Carmack egykori filozófiáját követi, tehát egy hagyományos felnőttfilmhez hasonlóan itt sem kell attól tartanunk, hogy szórakozásunkat újszerű elemekkel próbálnák feldobni. Ez jelen esetben annyit jelent, hogy sem átvezető videók, sem kéretlen hintek és irányjelzők, sem pedig váratlan párbeszédek nem fogják megzavarni a brutális mészárlás szent nyugalmát.

A lövöldözés helyett a kaszabolás is járható út, alap felszereltségünkhöz ugyanis kettő darab katana is hozzátartozik. Pengénket akár hozzá is vághatjuk az egyik szörnyeteghez, a cooldown ideje alatt viszont csak ököllel védhetjük magunkat, így nem árt, ha az elhajítást követően mégiscsak kéznél van egy lőfegyver. A pusztítóeszközök felhozatala változatos, de meglepetésektől mentes, többek között pisztoly, gépfegyver, sörétes puska, rakétavető és revolver áll rendelkezésre a tisztogatáshoz, távolabbi ellenfelek pedig mesterlövész puska helyett egy mezei íjjal intézhetők el. A nyilak szerencsére nem fogynak el, bizonyos darabszám után viszont itt is a cooldownra kell várni. A megfontolt tűzharcot olyan tényezők kényszeríthetik ki a játékosból, mint az azonos a lőszertípusra támaszkodó fegyverek (pisztoly és gépfegyver, sima vagy duplacsövű puska), vagy éppen a különböző terepviszonyok: zárt terekben könnyebb dolgunk lehet az ellenfelek terelgetésével, néha azonban az is előfordul, hogy a Serious Samre fog hasonlítani az alapszituáció. Utóbbi esetben, vagy bossharcok alkalmával jól jöhet a megfelelően beosztott időlassítás, illetve a pályákon begyűjthető különböző fegyverfejlesztések, melyekkel többek között extra sebzést és nagyobb lőszerkapacitást érhetünk el. Három különböző slotot is kioldhatunk a fejlesztéseknek, az adott fegyverünket így többféle variációban erősíthetjük.

A töltőképernyők néhány szokatlannak ható körülményre is figyelmeztetnek, a készítők például jó előre tisztázzák, hogy ne is keressünk vécéket a játékban, tehát városi környezet helyett kripták, temetők, romos várak és kietlen pusztaságok várnak minket, szigorúan low poly modellekkel és messziről is jól látható pixelekkel, kínosan ügyelve arra, hogy semmi olyat ne láthassunk, ami 95-ben ne lett volna elképzelhető az akkori képernyőkön. Jó hír, hogy a pályák elég hosszúak és bőven akad bennük felfedezni való, az ellenfelek pedig megkapóan rusnyák és kellőképpen elborultak. Komoly fejtörésre ne számítsunk (inkább csak a szó szerinti értelemben), a továbbjutáshoz általában elegendő a pentagrammal, vagy fordított kereszttel díszített kulcsokat felkutatni. A hangulatot páratlan metálzene pörgeti a maximumra, a horzsoló riffelés és kíméletlen betonozás azonban hamar unalomba fullad, a pályák ugyanis sokkal hosszabbak, mint amennyire az aláfestő trackek, főleg, ha az összes mellékutat és titkos helyszínt is felderítjük. A zenék elhasználódását tovább fokozza, amikor a következő pályán is ugyanaz a nóta csendül fel. A változatosság érzését talán jobban fenntartaná, ha csak az akció közben indulna be a zúzás, persze az is igaz, hogy szinte állandóan akció van.

A Dread Templar minden előnye és hátránya egyaránt a letisztult és egyszerű koncepciójából ered: a tökéletesen eltalált old school hangulat, valamint a megszakítást nélkülöző pörgős játékmenet azonnal képes beszippantani a stílusra fogékony játékosokat, ugyanakkor az is hamar nyilvánvalóvá válik, hogy itt minden pontosan az, aminek elsőre látszik: a bullet time-ot bullet time, a side area-t side area, a Hell Knight-ot pedig Hell Knight néven ismerheted fel. Működik, de mégsem válik többé, mint a változatos - és korábban sok helyen látott - alkotóelemek összessége.

Nincs rocket jump, ettől eltekintve minden ugyanolyan, mint a 90-es évek közepén. Lehet, hogy egy árva pixellel sem kapunk többet, mint amit a képek és az előzetes első ránézésre ígérnek, de akiben a Quake+bullet time+katana kulcsszavak mégis fel tudják kelteni az érdeklődést, azok nem fognak csalódni. Persze csak akkor, ha nem ez a sokadik boomer shooter, amit a közelmúltban kipróbáltunk.

PLATFORM PC KIADÓ Fulqrum FEJLESZTŐ T19 Games MEGJELENÉS 2023. január 26 ÁR 20 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

7 órája
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

19 órája
6

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

23 órája

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

1 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

1 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

1 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

2 napja
9

Heti megjelenések

3 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

3 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

4 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

5 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

6 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

6 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

7 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

7 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

7 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

8 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

8 napja
3

Game Pass: mozgolódás március második felében

A hónap végén debütál a Microsoft előfizetéses szolgáltatásában a Diablo IV! De talán a többi érkezőre is megéri odafigyelni.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==