A Darius sorozat számomra egyfajta "elit"-játékfejlesztői felfogást tükröz. Az egyes epizódok már régen is a kőkemény nehézségű címek közé tartoztak, de az újabb részek is a hardcore STG játékosok felé voltak címezve. Taito-ékat nem nagyon érdekli a könnyítés, a filmszerű sztori mód, vagy a megújulás populáris megközelítései - itt ugyanazokat az alapokat láthatjuk, amivel a 80-as években elkezdődött a széria történelme, csak épp precíz, modern köntösben. Cikünk tárgya a DariusBurst Another Chronicle EX+, ami először PSP-ről, másodsorban remixelve az árkádokból lehet ismerős a műfaj rajongóinak. Most Nintendo Switch-en teszteltük a játékot.
A DariusBurst a hordozható PlayStation Portable konzolon debütált, az árkád kiadás pedig egy hiper-szélesvásznú kabinettel híresült el. Ezt kapjuk most Switchen is Ex-tra, Ex-perience, Ex-travagáns plusz! kiadásban! A program fő lehetősége, hogy 1-4 játékos is belevághat egyszerre az űrherkentyűk hentelésbe - egyszerre 3 élettel, vagy végtelen élet üzemmódban - pontozás nélkül. Az original módban egy piramis-szerű elrendezésben haladhatunk végig a pályán, a krónikák pedig iszonyat mennyiségű pályaleosztást kínál, amolyan misszióstruktúra szerűen. Az Ex-mód 12 új extra-nehéz pályát is felsorakoztat, az Eventekkel pedig online missziókat konfigurálhatunk magunknak
A Chronicles Ex+ amúgy nem viccel a tartalom tekintetében, 40 főellenség, sok-sok pálya és a krónikák mód szinte végtelen szórakozása garantálja, hogy a földgolyón SENKI ne tudja 100%-ra teljesíteni a felsorakoztatott lehetőségeket. Talán ez a legnagyobb baja a játéknak, már-már nem embernek van kitalálva a taratalomszervezése. Na meg az se egyszerű, hogy hiába néz ki jól a szuper-szélesvászon, kicsit torzul a vizualitás. Mivel a képernyő egyharmada van kb. kihasználva, a Switch hordozható kijelzőjén már olykor érzékelhetetlenek HUD-elemek, a részleteket nem tudja feloldani rendesen az alacsony pixelszám. Valamiért a töltőképernyőkkel is gondban voltam. Ha a Switchnek nem stabil a hálózati kapcsolata (pl. a lakás átellenes pontján nyomulsz a játékkal), akkor az egyes átkötő képernyőknél kiakad a játék. Remélem a megjelenés utáni kódban ez a döcögős tényező ki lesz majd iktatva.
Szerencsére a játékmenettel semmi gond nincs, ez még mindig az a penge, pontos shooter, amire mindig is emlékeztünk a Darius kapcsán, ezt nem befolyásolja a képarány és más bosszúság sem. És van én vagyok formában, vagy nem olyan bődült nehéz a cím - de sikerélményeket is tudtam szüretelni vele. A sugárlövéses-párbajok is érdekesek - ha valamit meg kell még az újdonságok között említeni, ezt mindenképp ki kell emelni. Sajnos a 4 fős koopot nem tudtam kipróbálni, de tuti nagyot dob az élményen, ha négyen esünk neki a pályáknak.
A DariusBurst Another Chronicle Ex+ egy pompás shooter játék. Olyan mint valami ritka tengeri herkentyűből méltóságosan elkészített nigiri. Ízletes, kerek, talán jól se laksz vele és sokat is kell érte fizetned. De amikor megszólalnak az égi kórusok, beúszik a méretes főellenség, milliószám kerülgeted a feléd áramló pikkelylövegek áradatát, végül pedig fényár kellős közepén leszel győzedelmes... na ezért az élményért most is megéri kilépni a komfortzónádból.