Hellgate: London előzetes

Hellgate: London előzetes

StingerCsere Krisztián Gábor2006.12.28. 14:00

London, 2038. Az egykoron gigászi város önnön árnyaként már csak sziklákkal és törmelékkel borított sírhant, mely vészjóslóan vetíti előre az emberiség rettegett apokalipszisének próféciáját. A menny és a pokol összecsapásának ideje a végzet napja, mely a sötéten lázongó égboltról alábukva leírhatatlan démoni kataklizmával taszítja semmibe az uralkodó fajt. A pusztulást hozó fojtogató félelem úgy borul suttogó árnyként a golyóbisra, mint a rettegés szülte démoni kacaj a fennmaradásért küzdő ember meggyötört arcára.

Egy sötét legenda szerint, ha a varjak elhagyják a londoni Tower-t, a pusztulás lesz úrrá a Földön. Ahogy az emberiség fejlődik, mindinkább függ saját torz és gépiesített világától: csak az általa definiálható vagy létrehozható következményben hisz, miközben az ősei által felhalmozott bölcs tudást magára hagyja az idő útvesztőjében. Az apokalipszis próféciái, melyeket egyetlen generációnak sem szabadott volna felednie, a jövőben már csak ódon képzelgés, vagy téves babona - mikor a gonosz előhírnökei manifesztálódnak a létezésben, kevesen ismerik fel a veszély közeledtét, és még inkább kételkednek a hitükben.

Mint settenkedő pestis, úgy csapott le a végzet ostora: a démonok inváziója megkezdődött, és nem volt senki, aki útjukba állhatott volna. Megnyílt a föld, a pokol bugyraiból előtörő démoni horda villámgyorsan és szisztematikusan számolta fel az emberek védelmi vonalát. A tehetősebb országok nukleáris és biológiai fegyverei is csupán ahhoz voltak elegendőek, hogy némiképp lelassítsák az apokalipszist. A pokolfajzatok támadásai szinte kikerülhetetlenek és értelmezhetetlenek voltak a katonai főhadiszállások stratégái számára - az utánpótlási vonalak elvágása, az elismert parancsnokok kivégzése és a hatástalan fegyverek sokasága a korábbiakban jól bevált katonai módszerek teljes sikertelenségét vonta maga után. Csak azok voltak képesek ellenállni a sötétség seregeinek, akik még művelték az ősi szent mágiák praktizálását. A nagy katonai vezetők többsége képtelen volt felfogni a varázslás sikerességét a démonok felett. Az első ellencsapást persze a világra törő, a modern fegyverekre immúnis robosztus és rendkívül erős szerzetek is azonnal felismerték. A mágusok hamar elsajátították kezelni a hadsereg speciális osztagai és saját képességeik fúziójából született új erőt, amellyel visszaűzhetik a pokol sötét bugyraiból kiszabadult hordákat. A még életben maradt civil lakosság megmentésének céljából birtokba vették a London utcái alatt elterülő titkos menedékhelyet: a szentélyt, melyet még elődeik építtettek az apokalipszis idejére évszázadokkal ezelőtt.

Most, amikor az elkeseredett harc a végnapjait éli, az egykori London már nincs többé: a világ számos modern metropoliszaihoz hasonlóan már csak a felszentelt helyek magasodnak a sötétlő égboltba - az invázió, az emberiség utolsó nagy megmérettetése a küszöbön áll. Az erősnek hitt emberi faj védvonalai felszámoltattak, az évszázadok óta emlegetett Nagy Világégés, melyben a világunk az övékére formálódik - kezdetét vette. Mint minden történetben, a Hellgate: Londonban is akadnak túlélők: férfiak és nők, akik a sötétségben rejtőzve küzdenek a túlélésért várva a pillanatot, amikor döntő fordulatot hozhatnak a hódítóikkal vívott harcban. Bandákba szerveződve harcolnak az életért, miközben elsajátítják az alapvető szabályokat: hogy maradhatnak észrevétlenek, hogy forgassák a pengét, amellyel miszlikbe aprítják a pokolfajzatokat, hogy alkalmazzák a rég elfeledettnek hitt mágia iszonyatos erejét és a démonok visszaűzésével mily� módon zárják be a Pokol kapuját.

Bill Roper és az ex-blizzardos csatlósok által megalapított Flagship Studios fejlesztői fantasztikus képzelőerővel vannak ellátva: bár sokan emlegették a Diablo trilógia harmadik és egyben lezáró fejezetének eljövetelét, a Hellgate: London képében is eljöhet a messiás. Az ex-alkalmazottakból, Diablo fanatikusokból és fiatal titánokból verbuválódott újonc elsőjátékos csapat nem titkolja, hogy döbbenetes mennyiségű inspirációt merített az elődből, ugyanakkor számos fronton csalt újításokat az újabb fantasy-akciójáték bőre alá. A Hellgate: London igazi érdekessége a sötét poszt-apokaliptikus neurománc látványvilága mellett a tartalmi mondanivalója: a hosszú várakozást követően visszaköszönt a jó és a gonosz közötti harc, melyben az Angyalok serege ismét csak passzív segítőként lép a fantasztikus fantasy világ harcmezsgyéjére. Furcsa, ámde rendkívül hangulatos újítás a 3D-s világban a legmodernebb katonai fegyverek és az ősi mágia visszatérte: mialatt kéken fénylő hi-tech kardok pengéi csapnak össze a pusztult város utcáin, lézerpisztolyok nyalábjai cikáznak a sötétben és mágiával megidézett tűzlabdák, villámcsapások, szupernóvák hevítik fel a levegőt. Démonok bújnak elő a semmiből, mindenféle túlvilági teremtménnyel egyetemben, amelyekkel együtt, vagy akár csoportosan is fel lehet majd venni a harcot - legyen szó FPS, vagy TPS nézetről (a két opciót kedvünkre váltogathatjuk majd). Amellett, hogy az egyes helyszínek színfalainak London legkülönlegesebb építményei és romjai szolgálnak, a Diablo játékokhoz hasonlóan az égig érő magasságoktól kezdve a pokol legsötétebb bugyraiig mindenhol folyik majd a harc. A Hellgate főbb karakterei mind-mind egyedi múlttal és célzattal szerepelnek a sztoriban, melyeket a játékkal egy időben útjára induló Dark Horse Comics-féle Hellgate: London képregényben fedezhetünk majd fel.

Miért annyira egyedi a játék? Elsősorban azért, mert az elképesztően részletes háttér sztori (amit neves sci-fi fantasy írók munkái késztettek) a Diablo-ból megismert egyedi játékmenettel, a folyamatosan változó világgal, és RPG elemekkel fuzionál oly� módon, melyet eddig még sehol sem tapasztalhatott a játékos. A démonokkal vívott harc a már jól ismert érveken alapul, ám a Flagship számos ponton újítja azt. A World of Warcraft világához hasonlóan karaktereinket egyedi képességekkel és felszereléssel ruházhatjuk fel: előbbi esetében pl. elég magas szint elérésekor a démonok szétrobbanhatnak ütéseink nyomán, pörgést szimuláló támadásaink és a speciális harci kombó rendszer pedig szétszórja a játékos nyakára rontó hordákat. A hősök emberek, ámde eltérő képességekkel rendelkeznek, melyeket az RPG vonásoknak megfelelően mi alakíthatunk ki teljes egészében úgy, mint ahogy kinézetüket, ábrázatukat is. A generálás természetesen kasztosodás alapján történik, amely a hérosz külső megjelenését is erősen befolyásolja. Egy futurisztikus páncélruha természetesen sokkal másabbul néz majd ki egy fénykatonán (lovagon), mint pl. egy kabalistán. A felszerelések összeállítására egyébiránt különféle gyakori és ritka mágikus, slotos szetteket használhatunk fel, melyeket küldetésekért, vagy elhullott démonokért cserébe szólíthatunk magunkhoz. A teljesítményünk alapján speciális rangokat, és címeket nyerhetünk el, aminek okán még az adott kasztra nem jellemző és tiltott skilleket is el lehet majd sajátítani - minden csak a harcban való jártasságtól és tapasztalattól függ. A tudás négy fő tulajdonság (Accuracy, Concentration, Stamina és Willpower) között oszlik el, amelynek adott kombinációja nagyban kihat majd a Health, Power, Speed, valamint a Critical Hit értékeinkre. Az imént felsorolt tulajdonságok a szükséges minimum kritériumok segítségével azt is meghatározzák, hogy az adott hős éppen milyen fegyvertípusokat, osztályokat képes használni. Alaposabban szemügyre véve a Diablo 2-ben tapasztaltak köszönnek itt is vissza, viszont az RPG értékek számos ponton javítva, részletgazdagabbá és újszerűbbé téve jelennek meg a képernyőn. Ehhez tartozik hozzá az is, hogy a talált felszereléseket World of Warcraft módon kezeli a program, így az egeret a tárgy felett tartva összehasonlító táblázat bukkan majd fel, hogy pontosan vázolja az éppen használt, az inventory-ban levő, és a földön heverő eszköz közötti különbségeket. Ha rendelkezünk a talált felszerelésnek (legyen az fegyver, páncél, vagy egyéb kiegészítő) megfelelő slot mennyiséggel, az automatikusan felvételre kerül. Az egyes kiegészítőkbe applikált manipulátorok, implantátumok bármikor áthelyezhetőek egy másik tárgyba, vagy eladhatóak a kereskedőnél. A tárgyhasználaton végbement változtatás szinttől és kaszttól független taktikázást ígér a felszerelés összeépítésében: ha pl. a karakter tízes értékű Concentration értékkel rendelkezik, és négyes MOD-ot szeretne, akkor a maradék hat Concentration pontot más tárgyak felaggatására használhatja fel. Lesznek kaszt-specifikus felszerelések is, de ettől függetlenül elképzelhető lesz az olyan felállás, amelyben a fénykatona pl. csak könnyűpáncélzatban, vagy mágus külsővel harcol majd, mivel más stílusú tárgyakat szerelt a védőruházatára. A dolog igazi érdekessége a multiplayer móduszokban mutatkozik meg majd, ahol a végletekig különböző hősök szállnak szembe az olykor fél képernyőt betöltő óriási démonkolosszusokkal.

Lehetőség lesz a kasztokon belül történő harcászati technika instant megválasztására is: az F1-F3 gombokkal villámgyorsan lehet váltani a lőfegyverek, a mágia, a kétkezes (ezen belül a vegyesen kombinált) és egykezes küzdőstílus között. A szárnyas démonok és repülő hordák ellen utóbbiak természetesen nem javallottak, egy megfelelően kombinált hi-tech fénykatona és egy tűzlabdákat, vagy átkokat szóró wizard kombinációja azonban rendkívül hatásos lehet. Az irányítás egyébiránt a WoW esetében is jól bevált metódust alkalmazza: a bal és jobb egérgombra skilleket lehet majd programozni a képernyő szélén található ikonokra húzás segítségével, melyet egyedi számbillentyűkre alkotott hotbar tesz majd teljessé. A Shift gombok ún. Power támadást indítanak, amely remekül kombinálható a csoportos közelharcként történő összecsapással is. Utóbbi kivitelezésére egyébként számos szintezhető variáció áll majd rendelkezésre, így csak a játékosokon múlik, hogyan kíván belebonyolódni a vadászat rejtelmeibe (magányos hősként, parancsnoki beosztottként (lásd WoW Guild Leader), vagy csapattag specialistaként) Kasztok tekintetében jelenleg három típust különböztethetünk meg a karakterekből: a triót a Templar, a Cabalist és a Hunter osztálytípus alkotja.

A Templarok a középkori templomos lovagok leszármazottai, modernebb külsővel: már a Pokolkapu megnyílása előtt megjósolták a borzalom beteljesedését. Főként a közelharci fegyverek (kardok, pajzsok, távol-keleti harci technikák) forgatásában jeleskednek, melyeket szent mágiával ruházhatnak fel. Három fő irány felé specializálódhatnak, ezek rendre a Támadás, az Ima és a Szent Aura képességek. A Cabalist-ok (mint ahogy nevük is elárulja) a sötét és ősi tanok hívei: fekete mágiát használnak céljaik elérése érdekében, amelyhez az ellenség saját képességeit használják fel. A Cabalist férfiak és nők alapvetően mágia központú karakterek, de a specializációjuk következtében elementál idézőkké, és démon parancsnokokká is fejlődhetnek. A harc mellett titkon tanulmányozzák a démoni társadalmat, hogy a tudás segítségével megtalálják az emberiség egy újabb evolúciós lépcsőfokához vezető utat. A kaszt a Hatalom, a Felidézés, és az Átalakulás irányában fejlődhet tovább. A Hunterek a modern katonai osztagok megmaradt és specializálódott tagjai: a lőfegyverek és távolsági harc szakértői, akik fő képzettségét a taktika-, a fegyver és a kisebb harcászati eszközök használata adja. Erről a kasztról egyelőre meglehetősen keveset tudni, a Flagship teljes titoktartással kezeli a rájuk vonatkozó egyes részleteket.

A Hellgate: London egyedi mivoltának tárházát bővíti a véletlenszerűen felépített, mindig változó labirintusrendszer is: lesznek ugyan különböző erősségű szintek, de az előrenyomulás dinamikusan változik majd szakaszról szakaszra. A bátor és vakmerő egységek előrenyomulása is megengedett lesz, hogy az értékes tapasztalati pontokat megszerezve és az újabb pokolfajzatok egyedi képességeiről tudomást szerezve a már ismert és feltérképezett területekre vonuljanak vissza továbbfejlesztés szempontjából. A dinamikusan változó, ám gyönyörűen felépített helyszínek változásával az egyes tárgyak és fegyverek helyzete is módosul, sőt: az újbóli visszalátogatások alkalmával nemcsak a démonok, hanem a tileset (a pályák alap grafikus motívumai) is változnak, ahogy a démoni világ egyre inkább úrrá lesz a földi létsíkon. Visszatérve a már feltérképezett vadászmezőkre, manapság már ritkaságszámba menő véletlenül generált eseményekbe is beleütközhetünk (pl. megváltozott démonhorda viselkedés, egyedi és fontos pályarészletek, extra érdekes és ritka tárgyak, vagy a történeti szálat erősen befolyásoló egyedi esetek) majd. A multiplayer tekintetében még több egyedi pillanatban lesz majd részünk - elsősorban fejlesztőcsapat által beadagolt újabb és letölthető tartalom, a masszív véletlenszerűsítés, valamint a csoportos és egyedüli játékosokra kalibrált helyzetek és küldetések sokszínűsége miatt (az Arena PvP-ről nem is beszélve).

A kreatúrák - hasonlóan a játékos által generálható kasztokhoz - szintén szintrétegződésen keresztül jelennek meg a képernyőkön. Bár kinézetük, támadásuk, képességük és erejük ismételten a véletlen műve lesz (egy-két kivételtől eltekintve), alapjában négy nagy csoportba oszthatóak: a Primus képviselői az apokalipszis gyalogos egységei: eszes lények, főként végtagjaikkal és pokoli erővel felvértezett mágikus fegyverekkel támadnak, de képesek használni az emberi technológia elemeit is. Általában humanoid formát öltenek: intelligenciájuk, arzenáljuk és közelről-távolról kivitelezett támadásaik veszélyes és figyelemfelkeltő célponttá emelik őket. A démonok gyakran viselnek páncélzatot, amely ellen mindennemű tradicionális lőfegyver hatástalannak bizonyul. Olykor erőpajzzsal érkeznek, melyeket társaik, a Spektrális Démonok hada táplálhat. Ők a szellemi-mágia képviselői: a parallel spektrumban létező lények, így a hagyományos fegyverzet az ős esetükben is hasztalan. A pokolfajzatok egyedi kasztja a túlélők legrettegettebb rémálma: gyakran láthatatlanok, vagy rejtőzködők - megnyilvánulásuk démoni, vagy elektrosztatikus támadás formájában mutatkozik meg, mely igencsak veszélyes a felkészületlen egységek számára. A Necros típus élőhalott hordák, démoni megtestesülése - gyakran falkában támadnak, gusztustalan bűzös eltorzult lelkek és mutánsok formájában: a démon hadsereg speciális alakulata, amelyet általában egy felsőbb rendű lény irányít. Olykor fertőzött vérrel, méreggel és húscafatokkal dobálódznak, amellyel megfertőzik a testet és a lelket is. Alattuk már csak a Bestiák csoportja áll: ők a pokol alsóbb rendű teremtményei: természetüknél fogva a mély sötétség faunájához szoktak, gonosz mivoltukat környezetüknek köszönhetik. Ők a szolgák avagy csatlósok, akiket az igazi démonok felderítőként, pajzsként, fegyverként,vagy céleszközként is felhasználnak a támadás során. Ostoba, közelharcra alkalmas jószágok, gyakran végtagjaikkal, vagy tüskés lándzsáikkal támadnak, bár akadnak olyan típusok, melyek az Inferno-ból való származásukat bizonyítják (mérgező, és lángoló támadási formák képében).

Mindent egybevetve a tonnányi screenshot, a fejlesztői interjúk és a mozgóképek megtekintése után nem kétséges, hogy a 2007-es esztendő egyik leggrandiózusabb PC-s alkotásával állunk szemben. Bill Roper korábbi munkáiban szerzett tapasztalata, merőben új ötletekkel előálló szupercsapata és a mitikus témájú, mégis futurisztikus apokalipszist feldolgozó világ megnyilvánulása megadja az igazi indokot arra, miért fejlesztünk lázasan számítógépet a közeljövőben . A Hellgate: London nevezetű csodáért, amely ha beváltja a hozzá fűzött reményeket (és nem okoz csalódást), újabb évekre ejtheti rabul a PC-vel rendelkező akció-rpg stílus szerelmeseit.

Stinger

Hellgate London hivatalos oldal

Hellgate London videók és HD Trailer

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

15 órája

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

16 órája
7

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

1 napja
35

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

1 napja
5

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

1 napja
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

2 napja
2

Switch 2 menetelés - ez történt kedden

Továbbá: Darwin’s Paradox!, Leaf Blower Co., Warhammer Survivors, Metroid Prime 4: Beyond, VRacer Hoverbike, Audio Trip, Roboquest VR, Shadowgate VR: The Mines of Mythrok, Rager.

2 napja
9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

3 napja
1

Iparági apróságok - ez történt hétfőn

Benne: Electronic Arts, Odds Chronicles, Fantastic Pixel Castle, Fatal Fury: City of the Wolves.

3 napja
5

Programajánló: Telekom PlayIT Show, TECHXPO és Hungarian Game Awards

Hamarosan újra a játékok és a technológia világába ugorhatunk a Hungexpón megrendezésre kerülő Telekom PlayIT Show és a TECHXPO konferencia keretein belül.

4 napja

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

4 napja
1

Heti megjelenések

4 napja

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

5 napja
3

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

6 napja
1

Tormented Souls II

Caroline és Anna csak ideiglenesen menekültek meg a borzalmakról, a Tormented Souls folytatásában ugyanis valami még szörnyűbb vár a nővérekre.

7 napja
6

Call of Duty mozi, Gyűrűk Ura MMO kasza - ez történt csütörtökön

Továbbá: Thief VR: Legacy of Shadow, Animal Crossing: New Horizons.

7 napja
4

PlayStation Plus: a novemberi hármas

Egy visszatérő macskás kaland, az utolsó EA Sports dagonyázás és egy őrült csataszimulátor. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

8 napja

Limited Run Games újdonságok, Resident Evil Requiem előrendelés – ez történt szerdán

Továbbá: Shantae 7, Pine Creek, Viewfinder, NBA The Run.

8 napja
3

Dispatch S0E1-2 - A várva várt szuperhős

A szuperhősös alkotások népszerűsége a 2008-as Vasember filmmel egyből az egekbe emelkedett, ami - szerintem - a 2012-es Bosszúállók filmmel a csúcsra ért. Az azóta bekövetkezett apátia és menekülés egyik friss eredménye a Dispatch is, amely szokatlan dolgokkal próbálkozik a videojátékos mezsgyén. Betekintő!

9 napja
14

Battlefield, horror és sci-fi – ez történt kedden

Benne: Battlefield REDSEC, The Florist, Darkwood 2, Routine, over the hill, Aphelion, UnGodly.

9 napja