Hellgate: London előzetes

Hellgate: London előzetes

StingerCsere Krisztián Gábor2006.12.28. 14:00

London, 2038. Az egykoron gigászi város önnön árnyaként már csak sziklákkal és törmelékkel borított sírhant, mely vészjóslóan vetíti előre az emberiség rettegett apokalipszisének próféciáját. A menny és a pokol összecsapásának ideje a végzet napja, mely a sötéten lázongó égboltról alábukva leírhatatlan démoni kataklizmával taszítja semmibe az uralkodó fajt. A pusztulást hozó fojtogató félelem úgy borul suttogó árnyként a golyóbisra, mint a rettegés szülte démoni kacaj a fennmaradásért küzdő ember meggyötört arcára.

Egy sötét legenda szerint, ha a varjak elhagyják a londoni Tower-t, a pusztulás lesz úrrá a Földön. Ahogy az emberiség fejlődik, mindinkább függ saját torz és gépiesített világától: csak az általa definiálható vagy létrehozható következményben hisz, miközben az ősei által felhalmozott bölcs tudást magára hagyja az idő útvesztőjében. Az apokalipszis próféciái, melyeket egyetlen generációnak sem szabadott volna felednie, a jövőben már csak ódon képzelgés, vagy téves babona - mikor a gonosz előhírnökei manifesztálódnak a létezésben, kevesen ismerik fel a veszély közeledtét, és még inkább kételkednek a hitükben.

Mint settenkedő pestis, úgy csapott le a végzet ostora: a démonok inváziója megkezdődött, és nem volt senki, aki útjukba állhatott volna. Megnyílt a föld, a pokol bugyraiból előtörő démoni horda villámgyorsan és szisztematikusan számolta fel az emberek védelmi vonalát. A tehetősebb országok nukleáris és biológiai fegyverei is csupán ahhoz voltak elegendőek, hogy némiképp lelassítsák az apokalipszist. A pokolfajzatok támadásai szinte kikerülhetetlenek és értelmezhetetlenek voltak a katonai főhadiszállások stratégái számára - az utánpótlási vonalak elvágása, az elismert parancsnokok kivégzése és a hatástalan fegyverek sokasága a korábbiakban jól bevált katonai módszerek teljes sikertelenségét vonta maga után. Csak azok voltak képesek ellenállni a sötétség seregeinek, akik még művelték az ősi szent mágiák praktizálását. A nagy katonai vezetők többsége képtelen volt felfogni a varázslás sikerességét a démonok felett. Az első ellencsapást persze a világra törő, a modern fegyverekre immúnis robosztus és rendkívül erős szerzetek is azonnal felismerték. A mágusok hamar elsajátították kezelni a hadsereg speciális osztagai és saját képességeik fúziójából született új erőt, amellyel visszaűzhetik a pokol sötét bugyraiból kiszabadult hordákat. A még életben maradt civil lakosság megmentésének céljából birtokba vették a London utcái alatt elterülő titkos menedékhelyet: a szentélyt, melyet még elődeik építtettek az apokalipszis idejére évszázadokkal ezelőtt.

Most, amikor az elkeseredett harc a végnapjait éli, az egykori London már nincs többé: a világ számos modern metropoliszaihoz hasonlóan már csak a felszentelt helyek magasodnak a sötétlő égboltba - az invázió, az emberiség utolsó nagy megmérettetése a küszöbön áll. Az erősnek hitt emberi faj védvonalai felszámoltattak, az évszázadok óta emlegetett Nagy Világégés, melyben a világunk az övékére formálódik - kezdetét vette. Mint minden történetben, a Hellgate: Londonban is akadnak túlélők: férfiak és nők, akik a sötétségben rejtőzve küzdenek a túlélésért várva a pillanatot, amikor döntő fordulatot hozhatnak a hódítóikkal vívott harcban. Bandákba szerveződve harcolnak az életért, miközben elsajátítják az alapvető szabályokat: hogy maradhatnak észrevétlenek, hogy forgassák a pengét, amellyel miszlikbe aprítják a pokolfajzatokat, hogy alkalmazzák a rég elfeledettnek hitt mágia iszonyatos erejét és a démonok visszaűzésével mily� módon zárják be a Pokol kapuját.

Bill Roper és az ex-blizzardos csatlósok által megalapított Flagship Studios fejlesztői fantasztikus képzelőerővel vannak ellátva: bár sokan emlegették a Diablo trilógia harmadik és egyben lezáró fejezetének eljövetelét, a Hellgate: London képében is eljöhet a messiás. Az ex-alkalmazottakból, Diablo fanatikusokból és fiatal titánokból verbuválódott újonc elsőjátékos csapat nem titkolja, hogy döbbenetes mennyiségű inspirációt merített az elődből, ugyanakkor számos fronton csalt újításokat az újabb fantasy-akciójáték bőre alá. A Hellgate: London igazi érdekessége a sötét poszt-apokaliptikus neurománc látványvilága mellett a tartalmi mondanivalója: a hosszú várakozást követően visszaköszönt a jó és a gonosz közötti harc, melyben az Angyalok serege ismét csak passzív segítőként lép a fantasztikus fantasy világ harcmezsgyéjére. Furcsa, ámde rendkívül hangulatos újítás a 3D-s világban a legmodernebb katonai fegyverek és az ősi mágia visszatérte: mialatt kéken fénylő hi-tech kardok pengéi csapnak össze a pusztult város utcáin, lézerpisztolyok nyalábjai cikáznak a sötétben és mágiával megidézett tűzlabdák, villámcsapások, szupernóvák hevítik fel a levegőt. Démonok bújnak elő a semmiből, mindenféle túlvilági teremtménnyel egyetemben, amelyekkel együtt, vagy akár csoportosan is fel lehet majd venni a harcot - legyen szó FPS, vagy TPS nézetről (a két opciót kedvünkre váltogathatjuk majd). Amellett, hogy az egyes helyszínek színfalainak London legkülönlegesebb építményei és romjai szolgálnak, a Diablo játékokhoz hasonlóan az égig érő magasságoktól kezdve a pokol legsötétebb bugyraiig mindenhol folyik majd a harc. A Hellgate főbb karakterei mind-mind egyedi múlttal és célzattal szerepelnek a sztoriban, melyeket a játékkal egy időben útjára induló Dark Horse Comics-féle Hellgate: London képregényben fedezhetünk majd fel.

Miért annyira egyedi a játék? Elsősorban azért, mert az elképesztően részletes háttér sztori (amit neves sci-fi fantasy írók munkái késztettek) a Diablo-ból megismert egyedi játékmenettel, a folyamatosan változó világgal, és RPG elemekkel fuzionál oly� módon, melyet eddig még sehol sem tapasztalhatott a játékos. A démonokkal vívott harc a már jól ismert érveken alapul, ám a Flagship számos ponton újítja azt. A World of Warcraft világához hasonlóan karaktereinket egyedi képességekkel és felszereléssel ruházhatjuk fel: előbbi esetében pl. elég magas szint elérésekor a démonok szétrobbanhatnak ütéseink nyomán, pörgést szimuláló támadásaink és a speciális harci kombó rendszer pedig szétszórja a játékos nyakára rontó hordákat. A hősök emberek, ámde eltérő képességekkel rendelkeznek, melyeket az RPG vonásoknak megfelelően mi alakíthatunk ki teljes egészében úgy, mint ahogy kinézetüket, ábrázatukat is. A generálás természetesen kasztosodás alapján történik, amely a hérosz külső megjelenését is erősen befolyásolja. Egy futurisztikus páncélruha természetesen sokkal másabbul néz majd ki egy fénykatonán (lovagon), mint pl. egy kabalistán. A felszerelések összeállítására egyébiránt különféle gyakori és ritka mágikus, slotos szetteket használhatunk fel, melyeket küldetésekért, vagy elhullott démonokért cserébe szólíthatunk magunkhoz. A teljesítményünk alapján speciális rangokat, és címeket nyerhetünk el, aminek okán még az adott kasztra nem jellemző és tiltott skilleket is el lehet majd sajátítani - minden csak a harcban való jártasságtól és tapasztalattól függ. A tudás négy fő tulajdonság (Accuracy, Concentration, Stamina és Willpower) között oszlik el, amelynek adott kombinációja nagyban kihat majd a Health, Power, Speed, valamint a Critical Hit értékeinkre. Az imént felsorolt tulajdonságok a szükséges minimum kritériumok segítségével azt is meghatározzák, hogy az adott hős éppen milyen fegyvertípusokat, osztályokat képes használni. Alaposabban szemügyre véve a Diablo 2-ben tapasztaltak köszönnek itt is vissza, viszont az RPG értékek számos ponton javítva, részletgazdagabbá és újszerűbbé téve jelennek meg a képernyőn. Ehhez tartozik hozzá az is, hogy a talált felszereléseket World of Warcraft módon kezeli a program, így az egeret a tárgy felett tartva összehasonlító táblázat bukkan majd fel, hogy pontosan vázolja az éppen használt, az inventory-ban levő, és a földön heverő eszköz közötti különbségeket. Ha rendelkezünk a talált felszerelésnek (legyen az fegyver, páncél, vagy egyéb kiegészítő) megfelelő slot mennyiséggel, az automatikusan felvételre kerül. Az egyes kiegészítőkbe applikált manipulátorok, implantátumok bármikor áthelyezhetőek egy másik tárgyba, vagy eladhatóak a kereskedőnél. A tárgyhasználaton végbement változtatás szinttől és kaszttól független taktikázást ígér a felszerelés összeépítésében: ha pl. a karakter tízes értékű Concentration értékkel rendelkezik, és négyes MOD-ot szeretne, akkor a maradék hat Concentration pontot más tárgyak felaggatására használhatja fel. Lesznek kaszt-specifikus felszerelések is, de ettől függetlenül elképzelhető lesz az olyan felállás, amelyben a fénykatona pl. csak könnyűpáncélzatban, vagy mágus külsővel harcol majd, mivel más stílusú tárgyakat szerelt a védőruházatára. A dolog igazi érdekessége a multiplayer móduszokban mutatkozik meg majd, ahol a végletekig különböző hősök szállnak szembe az olykor fél képernyőt betöltő óriási démonkolosszusokkal.

Lehetőség lesz a kasztokon belül történő harcászati technika instant megválasztására is: az F1-F3 gombokkal villámgyorsan lehet váltani a lőfegyverek, a mágia, a kétkezes (ezen belül a vegyesen kombinált) és egykezes küzdőstílus között. A szárnyas démonok és repülő hordák ellen utóbbiak természetesen nem javallottak, egy megfelelően kombinált hi-tech fénykatona és egy tűzlabdákat, vagy átkokat szóró wizard kombinációja azonban rendkívül hatásos lehet. Az irányítás egyébiránt a WoW esetében is jól bevált metódust alkalmazza: a bal és jobb egérgombra skilleket lehet majd programozni a képernyő szélén található ikonokra húzás segítségével, melyet egyedi számbillentyűkre alkotott hotbar tesz majd teljessé. A Shift gombok ún. Power támadást indítanak, amely remekül kombinálható a csoportos közelharcként történő összecsapással is. Utóbbi kivitelezésére egyébként számos szintezhető variáció áll majd rendelkezésre, így csak a játékosokon múlik, hogyan kíván belebonyolódni a vadászat rejtelmeibe (magányos hősként, parancsnoki beosztottként (lásd WoW Guild Leader), vagy csapattag specialistaként) Kasztok tekintetében jelenleg három típust különböztethetünk meg a karakterekből: a triót a Templar, a Cabalist és a Hunter osztálytípus alkotja.

A Templarok a középkori templomos lovagok leszármazottai, modernebb külsővel: már a Pokolkapu megnyílása előtt megjósolták a borzalom beteljesedését. Főként a közelharci fegyverek (kardok, pajzsok, távol-keleti harci technikák) forgatásában jeleskednek, melyeket szent mágiával ruházhatnak fel. Három fő irány felé specializálódhatnak, ezek rendre a Támadás, az Ima és a Szent Aura képességek. A Cabalist-ok (mint ahogy nevük is elárulja) a sötét és ősi tanok hívei: fekete mágiát használnak céljaik elérése érdekében, amelyhez az ellenség saját képességeit használják fel. A Cabalist férfiak és nők alapvetően mágia központú karakterek, de a specializációjuk következtében elementál idézőkké, és démon parancsnokokká is fejlődhetnek. A harc mellett titkon tanulmányozzák a démoni társadalmat, hogy a tudás segítségével megtalálják az emberiség egy újabb evolúciós lépcsőfokához vezető utat. A kaszt a Hatalom, a Felidézés, és az Átalakulás irányában fejlődhet tovább. A Hunterek a modern katonai osztagok megmaradt és specializálódott tagjai: a lőfegyverek és távolsági harc szakértői, akik fő képzettségét a taktika-, a fegyver és a kisebb harcászati eszközök használata adja. Erről a kasztról egyelőre meglehetősen keveset tudni, a Flagship teljes titoktartással kezeli a rájuk vonatkozó egyes részleteket.

A Hellgate: London egyedi mivoltának tárházát bővíti a véletlenszerűen felépített, mindig változó labirintusrendszer is: lesznek ugyan különböző erősségű szintek, de az előrenyomulás dinamikusan változik majd szakaszról szakaszra. A bátor és vakmerő egységek előrenyomulása is megengedett lesz, hogy az értékes tapasztalati pontokat megszerezve és az újabb pokolfajzatok egyedi képességeiről tudomást szerezve a már ismert és feltérképezett területekre vonuljanak vissza továbbfejlesztés szempontjából. A dinamikusan változó, ám gyönyörűen felépített helyszínek változásával az egyes tárgyak és fegyverek helyzete is módosul, sőt: az újbóli visszalátogatások alkalmával nemcsak a démonok, hanem a tileset (a pályák alap grafikus motívumai) is változnak, ahogy a démoni világ egyre inkább úrrá lesz a földi létsíkon. Visszatérve a már feltérképezett vadászmezőkre, manapság már ritkaságszámba menő véletlenül generált eseményekbe is beleütközhetünk (pl. megváltozott démonhorda viselkedés, egyedi és fontos pályarészletek, extra érdekes és ritka tárgyak, vagy a történeti szálat erősen befolyásoló egyedi esetek) majd. A multiplayer tekintetében még több egyedi pillanatban lesz majd részünk - elsősorban fejlesztőcsapat által beadagolt újabb és letölthető tartalom, a masszív véletlenszerűsítés, valamint a csoportos és egyedüli játékosokra kalibrált helyzetek és küldetések sokszínűsége miatt (az Arena PvP-ről nem is beszélve).

A kreatúrák - hasonlóan a játékos által generálható kasztokhoz - szintén szintrétegződésen keresztül jelennek meg a képernyőkön. Bár kinézetük, támadásuk, képességük és erejük ismételten a véletlen műve lesz (egy-két kivételtől eltekintve), alapjában négy nagy csoportba oszthatóak: a Primus képviselői az apokalipszis gyalogos egységei: eszes lények, főként végtagjaikkal és pokoli erővel felvértezett mágikus fegyverekkel támadnak, de képesek használni az emberi technológia elemeit is. Általában humanoid formát öltenek: intelligenciájuk, arzenáljuk és közelről-távolról kivitelezett támadásaik veszélyes és figyelemfelkeltő célponttá emelik őket. A démonok gyakran viselnek páncélzatot, amely ellen mindennemű tradicionális lőfegyver hatástalannak bizonyul. Olykor erőpajzzsal érkeznek, melyeket társaik, a Spektrális Démonok hada táplálhat. Ők a szellemi-mágia képviselői: a parallel spektrumban létező lények, így a hagyományos fegyverzet az ős esetükben is hasztalan. A pokolfajzatok egyedi kasztja a túlélők legrettegettebb rémálma: gyakran láthatatlanok, vagy rejtőzködők - megnyilvánulásuk démoni, vagy elektrosztatikus támadás formájában mutatkozik meg, mely igencsak veszélyes a felkészületlen egységek számára. A Necros típus élőhalott hordák, démoni megtestesülése - gyakran falkában támadnak, gusztustalan bűzös eltorzult lelkek és mutánsok formájában: a démon hadsereg speciális alakulata, amelyet általában egy felsőbb rendű lény irányít. Olykor fertőzött vérrel, méreggel és húscafatokkal dobálódznak, amellyel megfertőzik a testet és a lelket is. Alattuk már csak a Bestiák csoportja áll: ők a pokol alsóbb rendű teremtményei: természetüknél fogva a mély sötétség faunájához szoktak, gonosz mivoltukat környezetüknek köszönhetik. Ők a szolgák avagy csatlósok, akiket az igazi démonok felderítőként, pajzsként, fegyverként,vagy céleszközként is felhasználnak a támadás során. Ostoba, közelharcra alkalmas jószágok, gyakran végtagjaikkal, vagy tüskés lándzsáikkal támadnak, bár akadnak olyan típusok, melyek az Inferno-ból való származásukat bizonyítják (mérgező, és lángoló támadási formák képében).

Mindent egybevetve a tonnányi screenshot, a fejlesztői interjúk és a mozgóképek megtekintése után nem kétséges, hogy a 2007-es esztendő egyik leggrandiózusabb PC-s alkotásával állunk szemben. Bill Roper korábbi munkáiban szerzett tapasztalata, merőben új ötletekkel előálló szupercsapata és a mitikus témájú, mégis futurisztikus apokalipszist feldolgozó világ megnyilvánulása megadja az igazi indokot arra, miért fejlesztünk lázasan számítógépet a közeljövőben . A Hellgate: London nevezetű csodáért, amely ha beváltja a hozzá fűzött reményeket (és nem okoz csalódást), újabb évekre ejtheti rabul a PC-vel rendelkező akció-rpg stílus szerelmeseit.

Stinger

Hellgate London hivatalos oldal

Hellgate London videók és HD Trailer

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

Csütörtökön leleplezik az új Need for Speed-játékot

Hamarosan kiderül, milyen jövő vár az EA autóversenyes szériájára.

8 órája
11

Witcher, Cyberpunk, miegymás: 5 új játékot jelentett be a CD Projekt

Nyilvánossá tette hosszú távú terveit a lengyel kiadó, több új projektre is fény derült.

9 órája
9

Hátborzongató gameplay trailert villantott a Dead Space

Eljött az idő, hogy alaposabban is belepillantsunk a januárban megjelenő remake-be.

10 órája
13

Saját Nintendo Direct adást kap a Super Mario Bros. film

Október 6-án érkezik az első előzetes az animációs filmhez, aminek a Nintendo külön adást szentel.

11 órája
6

Dakar Desert Rally

Befutott a Dakar Desert Rally megjelenési trailere.

12 órája
1

Októberben jön az Arkanoid Eternal Battle

A játékmenet is megmutatkozik a friss trailerben. Demó is elérhető Steamen.

12 órája

Platformok között lövöldözhetnek a Tiny Troopers: Global Ops kiskatonái

Xbox és PC platformon ráadásul demó is jön, a cross-platform lehetőségekkel.

12 órája
1

Fordítókat toboroz a Borderlands 3 magyarosítására vállalkozott csapat

Te is kellesz a peremvidékek rendbetételére!

13 órája
1

FIFA 23

Az EA Sports focis szériája nem ér véget, 2023-tól azonban új néven folytatja. Az idei év tehát egyfajta búcsúnak tekinthető - nézzük, mit sikerült összehozni ezen alkalomból.

15 órája
11

PS VR2: kétmillió headset készülhet az üzleti év végéig

A Bloomberg értesülései szerint nemcsak headsetből lesz elég a premierkor, hanem magából a konzolból is.

19 órája
3

Máris felújítást kaphat a Horizon Zero Dawn

Több forrás is azt állítja, hogy újrahangszerelt formában jelenhet meg PS5-re a Guerrilla Games 2017-es játéka.

1 napja
55

Heti megjelenések

1 napja
22

Shovel Knight Dig

A Shovel Knight franchise idejében most jött el az idő, hogy a zsiványkodást bekeverjék a klasszikus 8-bites alapokon nyugvó platformozásba, na meg a mélységbe való vájkálás mechanikáiba. Tesztlaborban az ásó, lássuk, mit tud a Shovel Knight Dig!

2 napja
3

Various Daylife

A Various Daylife jól behúzott a csőbe. Teljesen szimpatikus kis JRPG-nek tűnt, a Bravely Default assetjeit használó játék, amely dizájnban is megidézte a Nintendo Switch egyik legjobb JRPG-jét. Sajnos azonban csak a külcsínben hasonlítanak.

2 napja
2

A WRC Generations új trailerében a Peugeot 206 viszi a főszerepet

Előrendelői ajándék, egy klasszikus 2002-es járgány formájában.

3 napja
12

Return To Monkey Island

Harminc év a tengeren, két év fejlesztés teljes titokban, egy ellenállhatatlan főhős és egy örök titok - mi rejlik a Majomsziget mélyén? Guybrush visszatér, a visszatérés pedig izgalmasabb, mint azt nedves-kalózkincses álmainkban vártuk. Teszt!

3 napja
5

Launch traileren a konzolon frissen debütált Alfred Hitchcock: Vertigo

Narratív nyomozgatás, a Mester stílusában.

4 napja
2

Kalandorok figyelem: megjelent a The Excavation of Hob's Barrow

VGA kalandozást és folk-horrort ígér a kalandjáték.

4 napja
2

Törpöléstől mentes trailerrel turbóz minket a Smurfs Kart kedvcsinálója

Nem törpölök, turbózok! Jönnek a kartokban driftelő Hupikék Törpikék.

4 napja
3

Megjelent a Valkyrie Elysium

Régi Square Enix motorosok, most figyeljetek!

5 napja
7

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