[Teszt] Dragon Ball Z for Kinect

Dragon Ball Z for Kinect

mcmackoGéczy Attila2012.11.05. 10:00

“Egy szendvics csak finomabb lesz, ha legyőzöd!" - hirdeti az agybajos DBZ paródia, a Dragon Ball Kinect-el játszva pedig felmerül: élvezetesebb-e a verekedős játék, ha nem kontrollerrel, hanem saját testedet használva győzöd le az ellenfelet? A válasz akár egy gyors “igen” is lehetne, de mint azt mindenki előre megjósolta, a Dragon Ball Z for Kinect nem tud felülkerekedni a hardver korlátain, sőt, a fejlesztők sem igen tudtak teljesen zöld ágra vergődni a koncepcióval.

Mely koncepció egyébként akár igazán jól is működhetne. Belső nézetes bunyó formájában tálalják a DB témában már veteránnak számító Spike-ék a sokszor újrajátszott Zed-sagát, ahol a harcot testünk különböző mozdulataival vívhatjuk meg a mozgásérzékelő kamera segítségével. Az alap ütéstípusok (horog, egyenes, stb) és rúgások mellett speciális támadások is a repertoár részét képezik. A charge-jellegű csapás után négyféleképp vihetjük tovább a mozdulatot, de az ellenfél támadásait is hasonló módon háríthatjuk. Természetesen van védekezés, oldalra kilépés, távolsági harc (lövedékekkel), kombózás és ki-energia is, aminek gerjesztésével a nevezetes támadásokat indíthatjuk el (lásd Goku Kamehameha mozdulatát).

A rendszer - bár nem néz túl mélyre - egész jó kis megoldásokat rejt magában. De (és itt előjön a Kinect játékoknál oly sokszor emlegetett “de”) sem az érzékelés nem tökéletes, sem pedig a mechanika nem elég következetes. A tesztelés során például alig sikerült eltalálni a ki-gerjesztés pózát, és a speckókat is nagyon nehezen tudtuk elsütni. Persze idővel tanulható az, hogy a szenzor mit vár az embertől, de a szokásostól talán többször éreztük azt, hogy önhibánkon kívül nem sikerül a hárító-rúgás, vagy a mindent eldöntő szuper mozdulat. Az alap gesztúrák szerencsére általában működnek, a QTE jellegű boss-harcoknál például a hajlongás, ugrás, futás mozdulatokkal többnyire bevehetők az akadályok. Aztán amikor a normális kerékvágásba visszatérve rájövünk arra, hogy a levegő csépelésével beüt a darálós kombó, onnantól minden más spéci támadás felesleges úri mókának fog tűnni, amelyeket legfeljebb csak a saját szórakoztatásunkra fogunk elsütni, és azért, hogy változatosabb legyen a játékkal töltött idő.

Pedig a prezentáció ígéretes. A hátterek kifejezetten jól festenek, az animációk (a gyatra szájmozgást leszámítva) tisztességesek, a DBZ-s pózolások és sokszor hallott, klasszikus dumák is mind itt vannak. Valahogy az átvezetők sem tűnnek annyira vontatottnak, mint a legutóbbi Raging Blast és Tenkaichi játékokban. A játék lemezén található húsz-perces Bardock-anime is vonzó lehet a rajongóknak, de annyit talán nem ér, hogy csak emiatt szerezzük be a játékot.

A sztori mód nem túl hosszú, kábé 4 óra alatt le lehet tudni a teljes Sagát (ha ügyesen haladunk), utána pedig már csak a score-attack mód és a hozzá tartozó acsik leküzdése marad. A harcrendszer, mint már kiderült, nem rejti magában a profi pontvadászat lehetőségét, de kocajátékosként minimális izgalmat ebben a módban is találhatunk. (Amíg rá nem ununk az egyre nagyobb életerővel bíró ellenfelekre, és az egyre hosszabbra nyúló meccsekre...)

*A Dragon Ball Z for Kinect-et leginkább a sokszor felmerülő Kinect betegségek tünetei gyötrik: nehezen betanulható és döcögős érzékelés, önismétlő és egyúttal sovány tartalom, valamint nem elég profi fejlesztői hozzáállás türköződik a programon. Pedig az előzetes ígéretek alapján még talán ennyit sem néztünk volna ki belőle.

A beszerzésre ajánlott kategóriától tehát egyelőre messze tanyázik a Kinectes DBZ - addig mindenképp, amíg az árcimkére nézve így üvöltünk fel: **It's over nine thousaaand!!!***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

2 órája

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

9 órája
5

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

19 órája
23

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

20 órája

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

21 órája
1

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

1 napja

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

1 napja
2

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

1 napja
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

2 napja
14

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

2 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
10

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

3 napja
6

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

4 napja
16

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

5 napja

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

6 napja
1

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

6 napja
8

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

6 napja
39

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

6 napja
8

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

7 napja
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

8 napja
3