[Teszt] Crown of Wu

Crown of Wu

Oldern2023.04.07. 15:34

Hűha. Szóval az a nagy helyzet, hogy én bármikor vevő vagyok arra, hogy a Nyugati Utazás n+1-edik feldolgozását játék formájában kipróbáljam - és hát a The Crown of Wu egészen dögös artwörkökkel meg promókkal igyekezte felkelteni az ember érdeklődését. Haraptam – bár, ha ezért a csomagért fizetnem kellett volna, akkor azt hiszem, rá kellett volna tenyerelnem arra a bizonyos steam refund gombra. Méghogy nincs pontozás!

"De mi a baj vele?", teszi fel az ember a kérdést. Nekem is el kellett ezen a dolgon méláznom. Ahhoz, hogy elmondhassam, “mi a baj vele”, először körül kéne írjam? Adott Wukong, a Dragon Balltól Saiyukin át egészen a League of Legendsig parádézó Majomkirály - a szokásos dolgokkal, mint bot, settingtől függő high-tech vagy varázserővel ellátott (esetleg mindkettő módon felturbózott) szerelés, valami isteni büntetés, amiből kiszabadulva kemény kalandok elébe nézünk. Itt is erről van szó, ezúttal sci-fi variációval, teleporttal, futurisztikus technológiákkal. A téma szinte kijelöli magától a műfajt, mint ahogy tette ezt az Enslaved esetében is (tíz éve volt talán? te jó ég...): bunyóból és ugrándozásból igérnek sokat a fejlesztők. Végülis ez tényszerűen igaz: ebből a kettőből fogunk sokat kapni, némi puzzle-szórakozással együtt, már ha az általam megélteket szórakozásnak lehet nevezni.

Na, de most már tényleg eleget húztam az időt: mi a baj vele? Az a probléma, hogy ez a játék így ebben a formában egyszerűen 15, de talán még több évet letagadhatna a korából. De ha visszaemlékszek a Jak and Daxter 1-2-re, akkor rá kell döbbenjek, hogy van az húsz is: egyszerűen ez a játék félelmetesen ódivatú és félkész. Hiányzik belőle a büdzsé, az emberi munka, a kifinomultság. Nyers. Egyszerűen fapadosan darabos, animációk szempontjából bűdületesen gyenge, érzésre pedig hasonlóan nehézkes. Nem esik jól benne az ütés. Nem esik jól benne az ugrás. Ez pedig mind platformer, mind bunyós elemeinél szörnyű probléma. Nem áll össze szórakoztató, élvezetes játékká, egyszerűen nem. Inkább játszok akkor VALÓDI retróval, retró-bunyóval, retró-platformerrel, sőt akár magával az Enslaveddel: egyszerűen többet nyújtanak, legyenek akármilyen régiek.

A Crown of Wu csatái elvileg stamina-alapú, Dark Souls-inspirálta rendszert hoznak. Ha hunyorítók, beveszek valami nyugtatóból még hármat, csak hogy minden rendben legyen, esetleg bepróbálkozok a közeli vadonból eső után kinövő gombákkal is, azt mondhatom: igen, hasonlít. De annyira darabos a mozgás, annyira nincs megfelelő hitstun animáció, annyira nincs egymáshoz passzírozva ez a pár elem, hogy józanul, higgadtan, egyszerűen 0, 0db ember létezik, akinek ezt a játékot tudnám ajánlani egy akárhanyadik Dark Souls 1 végigjátszás helyett. Miért tenné ezt bárki magával? Ugrándozás? Szerezz egy N64-et, és bármelyik, ismétlem, bármelyik játék jobban átgondolt, kicsiszoltabb ugrásokat fog hozni.

Ezt a csiszolatlanságot pedig emiatt azok az elemek bánják, amiken látszik hogy igyekeztek velük - ilyen például a környezet, a kifejezetten egyedi és egészen korrekt színvilágával, a futurisztikus elemek (a párbeszédek nem, azok nagyon a nyolcvanas évek végét idéző kliséket hozzák). Bele sem merek gondolni, hogy megfelelő pénzzel és idővel ezekből a concept artokból mit lehetett volna kihozni. A Crown of Wu jelenlegi formájában kínszenvedés, nagyon sok időre és odafigyelésre, csiszolásra és több további változatra lenne szüksége, hogy őszintén szórakoztató akció-platformernek nevezhessem. Erre a titulusra azonban a jelenlegi állapotában egyszerűen nem érdemes. Őszintén sajnálom.

PLATFORM PC, PS5, PS4, Xbox Series, Xbox One
KIADÓ Meridiem FEJLESZTŐ Red Mountain Consulting
MEGJELENÉS 2023. március 24. ÁR 20 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Arctic Awakening

Egy Északi-sarkvidéken játszódó narratív kaland, amelyet a Firewatch ihletett és amelyben terápiás robotpajtim is van? Tesztünk!

11 órája
1

Formula Legends

Egy nem hivatalos F1-játék, amely egyfajta szerelmes levél az autósport királykategóriája számára.

14 órája
1

PS5-újdonságok és naptárbővülés – ez történt kedden

Benne: The Lift, Ghost of Yotei, Wreckreation, Sopa - Tale of the Stolen Potato, PS5 rendszerfrissítés, Dispatch, Annapurna Interactive Direct, Valheim, Relooted.

21 órája
8

Game Pass: szeptember utolsó hetei

A Deep Rock Galactic: Survivor és a Frostpunk 2 konzolos premierje mellett Call of Duty: Black Ops 7 nyílt próbakör is érkezik.

1 napja
4

Hell is Us

A Hell is Us egy komor történet polgárháborúról és démonokról, mely minden hibája ellenére is hamar belopja magát az ember szívébe.

1 napja
3

1.0-s hétindítás – ez történt hétfőn

Benne: Palworld, RoboCop: Rogue City Collection, Detective Instinct: Farewell, My Beloved, Overthrown.

1 napja

Heti megjelenések

2 napja

Everybody's Golf Hot Shots

Hosszú ideje futó sorozat, bár a golf tematika miatt mindig egy szűkebb közönségnek szólt: az Everybody's Golf visszatért, a Hot Shots alcímmel pedig összeköti a keleti és nyugati névadást egy új epizód apopóján. Teszt.

3 napja
1

Gradius Origins Collection

4 napja
4

Egy Nintendo Direct - ez történt pénteken

Benne: The Super Mario Galaxy Movie, Mario Tennis Fever, Yoshi and the Mysterious Book, Mega Man Star Force: Legacy Collection, Hades II, Dragon Quest VII Reimagined, Virtual Boy, Metroid Prime 4: Beyond, Donkey Kong Bananza, Pokémon Pokopia, Fatal Frame II: Crimson Butterfly Remake.

4 napja
18

Drag & Drive

Guruló dollárok helyett most jöjjenek a guruló robotok akik kosárlabdáznak is. Egy biztos: valakinek nagyon elgurult a gyógyszere Kyoto-ban.

5 napja
10

PlayStation Game Catalog: szeptemberi érkezők

A WWE 2K25 és a Persona 5 Tactica mellé kiváló független fejlesztések érkeznek ebben a hónapban a kínálatba.

5 napja

Warner Bros. Discovery felvásárlás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Awaken: Astral Blade, Knights of the Fall, Neon Inferno, Rain World.

5 napja
4

Kisebb címek debütálása - ez történt szerdán

Benne: Elden Ring Nightreign, Talaka, Sonic Racing: CrossWorlds, HyperYuki: Snowboard Syndicate, Nintedo Direct, Tossdown, GRIDbeat!.

6 napja
1

DLC-k apró csokra - ez történt kedden

Benne: Digimon Story: Time Stranger, Towa and the Guardians of the Sacred Tree, Pacific Drive, Spark! Photon Blast, Destiny 2, Panzer Dragoon II Zwei: Remake.

7 napja
2

Lost Soul Aside

Az egyszemélyes fejlesztésnek indult Lost Soul Aside hosszú évek után elnyerte végső formáját. A kérdés már csak az, hogy a mesébe illő történet valóban happy enddel végződik-e?

7 napja
6

Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants DLC

2024 egyik legpozitívabb meglepetése DLC formájában folytatódik, a kalandvágyó játékosok így máris kereshetik Ricci atyát a Vatikánban. Indy most egy ókori lelet miatt ezúttal Róma földalatti kamráit is felforgatja. Miközben óriások nyomában járunk, a kellemetlenkedő fasiszták mellett új ellenlábasokkal, a Mithrász-szektával is többször meggyűlik majd a bajunk, de lássuk, hogy milyen és mennyi ostorcsattogtatást is kínál a The Great Circle kiegészítője.

8 napja
5

Csöndes kezdés - ez történt hétfőn

Benne: Ghost of Yōtei, Moon Mystery, Wolfenstein, War Mechanic.

8 napja
6

Herdling

A nyájterelgetés tevékenységével átfedő poénok nagyot ütnének egy politikai vagy egy vallási szatírában, itt azonban ilyenről szó sincs: a Herdling egy journey-like játék, amely a természetről, emberről és állatról mesél nekünk. Tesztlaborban a Far játékok alkotóinak új játéka.

9 napja
2

Heti megjelenések

9 napja
14