[Teszt] Castlevania Dominus Collection

Castlevania Dominus Collection

mcmackoGéczy Attila2024.09.13. 00:00

A Konami is szépen feji a fejnivalót, ráadásul a vérvételt is forszírozza: a japán vállalat történelme során több Castlevania újrakiadás látott már holdvilágot, amelyek közül, a legutóbbi GBA-s kollekciót követően, most a Nintendo DS-re kiadott változatok látogatnak el mindenféle aktuális konzolra. Sikerült a Konaminak megfelelő felújítást összekalapálni? Vagy karót küld szívünkbe az a bizonyos kalapács?

A helyzet felemás, úgy, mint Drakula élőhalott státusza; a Castlevania: Dominus Collection ugyanis szőröstől-bőröstől szerepelteti a három DS-re megjelent epizódot (név szerint a Dawn of Sorrow, a Portarit of Ruin és az Order of Ecclesia részeket), és ez a holdvilágos éjszaka felől nézve fantasztikus csoda! Miért? Mert például a Dawn of Sorrow a legjobb metroidvania játékok között tanyázik, és bármeyik címet kezded el, biztos vagyok benne, hogy gyorsan bele fogsz habarodni a játékmenetbe. A DS-korszakra ért el a Konami odáig, hogy az IGAvaniákat közel tökéletesre hangolja, tükörsimára áramvonalasítsa. Egyszerűen fantasztikus a látvány mindegyik címnél, ütős a gameplay építkezése, húz a zene és látod azt a törekvést, ami a DS-képességeit legyőzve kortalanná teszi ezeket a játékokat. A hátterek mélysége és a pixel-art megoldások sora csodálatos összképet kínál, és akkor sincs baj, ha a szokásos egybefüggő labirintust egy világtérkép színesít egyszerűbb térképekkel.

A Konami egy furcsa megoldást követve félig emulációval, félig natív portolási munkával érte el, hogy a képernyőn látható játékmenet polír módon működjön. Funkciójában közel hibátlan a Dominus Kollekció: a képernyődre teszi a DS játékot anélkül, hogy Retroarch opciókat kellene túrnod, meg hasonlókkal vacakolnod. Tud visszatekerést, amivel a gázos helyzetekből menekülhetsz. A két képernyőt több konfigurációban is megjelenítheted, és emulálhatod a ceruzás inputot is egy kurzorral. Ám ezeken, és a kötelező galéria módon túl kevés az érdemi újítás.

A pixel-art képre nem tudsz pl. LCD overlayt vagy shadert állítani, csak az éles megjelenítéssel tudsz nyomulni. Baj? Annyira nem, mert mind a három epizód gyönyörűszép. Kicsit azért mégiscsak az, mert a dithering hatás kikönyököl ott, ahol korábban, mondjuk a DS képernyőjén nem vetted észre. Manapság indie kiadók is többféle hatást kínálnak egy-egy újrakiadásnál az eredeti képernyő hatásainak utánzására. És a plusz képernyők megjelenítése is macerás, nem túl kényelmes a használatuk. Más szempont is van, mégepdig az OLED tévén játszók számára. Bizony, ha órákon keresztül nyomatod a játékot, akkor a DS statikus menüképe (és a harmadik kis ablak, amit külön ehhez a játékkiadványhoz alkottak) megkerülhetetlen tényező lesz. És itt hasított a fejembe az egész kollekció árnyoldala, azaz, hogy a Konami gyakorlatilag felülethez és nem felhasználási szempontból polírozott élményhez igazította a dolgokat. A DS-es Castlevania játékok nem azért voltak jók, mert beleerőltették az érintőképernyőt, vagy a mindig orrunk előtt tanyázó térképpel szolgáltak, hanem azért, mert zsigerében kiváló, évtizedes tapasztalatot összegző játékokként szórakoztattak.

Némileg emeli a színvonalat, hogy egy komplettírozott Haunted Castle felújítást is kapunk a pénzünkért, ami az eredeti arcade Castlevania játék első komolyabb otthoni átirata. A Haunted Castle Revisited-ben bőven van kakaó; gyakorlatilag teljes átdolgozást kapunk csodás látványvilággal, böszme nehézséggel, kora 90-es éveket jellemző pixel arttal és fantasztikusan animált Drakula bossharccal. Apropó, itt választható CRT filter is.

A három (négy) Castlevania cím tényleg olyan koncentrált kiválóságú tartalmat kínál, amit a DS idejében is csoda volt átélni... Csak azt sajnálom, hogy a Konami nem érezte fontosnak, hogy az átirat körüli munkákkal még mélyebbre ássanak, és a felületet nem a régi DS-élmény replikájához, hanem modern felhasználóbarát megoldásokhoz igazítsák. És mivel ez a kiadvány jövőállónak tűnik több platformon is, erre nemigen lesz már megoldás a közeljövőben...

PLATFORM PC (Steam), Nintendo Switch, Xbox, PlayStation (tesztelve) | KIADÓ PQube | FEJLESZTŐ Rootnstudio Ltd. | MEGJELENÉS 2024. augusztus 15. (friss, konzolos megjelenések) ÁR 30 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

5 órája
237

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

18 órája
2

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

1 napja

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

1 napja
3

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

1 napja
24

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

1 napja
8

Heti megjelenések

2 napja

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

3 napja
13

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

3 napja
3

Genesis - Thor 230 TKL Lite + Boron 500 XXL

A mechanikus billentyűzetek valóban uralkodnak mostanában, és a portfóliókban olyan termékek jelennek meg a piacon, amelyek az olcsóbb szegmenstől, a közepes igényeken át az ultra high-end profik világáig mindent lefednek. A Genesis márkát kifejezetten kedveljük...

3 napja

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

5 napja
8

The Game Awards 2025

Clair Obscur dominancával és új bejelentésekkel tarkított műsort láthattunk.

5 napja
50

Kövesd velünk az év utolsó nagy videojátékos showeseményét!

6 napja
37

PlayStation Game Catalog: decemberi érkezők

Skate Story. Lego Horizon Adventures. Assassin's Creed Mirage. Többek között ezek a címek zárják ezúttal az évet a szolgáltatás kínálatában.

6 napja
5

Hail to the Rainbow

6 napja
2

Bejelentések hét közepén - ez történt szerdán

Benne: Mariachi Legends, Kingdom’s Return: Time-Eating Fruit and the Ancient Monster, Hell Let Loose: Vietnam, R-Type Dimensions III, Lucid Falls, Scramble Knights Royale, UN:Me, Frog Sqwad, Microsoft Flight Simulator 2024.

6 napja
1

Marvel Cosmic Invasion

7 napja
7

Szivárgások jobbról-balról – ez történt kedden

Benne: Resident Evil Requiem, Assassin's Creed Black Flag Resynced, Divinity, Wholesome Snack, Showgunners, Skyrim Anniversary Edition, TMNT: Splintered Fate, Frosty Mini.

7 napja

Anno 117: Pax Romana

8 napja
3

11 bit studios újdonságok – ez történt hétfőn

Benne: Katsuhiro Harada, King of Tokyo, System Shock Remake, Incantation, I Am Future, Death Howl, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Frostpunk 1886, Frostpunk 2, Rune Factory: Guardians of Azuma.

8 napja
6