[Teszt] Captain Toad: Treasure Tracker

Captain Toad: Treasure Tracker

VegaNagy-Sz. Ferenc2018.07.11. 21:38

Hiába telt el három és fél év Warhawk itt olvasható írása óta, az abban leírtak a mai napig teljes egészében megállják a helyüket. Az eredetileg WiiU-ra megjelent, és a gép mérsékeltebb sikere miatt talán kevesebb reflektorfényben részesülő Captain Toad játék ugyanis pontosan annyit ér ma is, mint egykori megjelenésekor, ellenben most van némi remény arra, hogy sokkal több játékoshoz jusson el ez a klasszikus. Nem kivánom megismételni, hogy mitől olyan különleges ez a cím, akinek esetleg kimaradt, az el tudja olvasni a fenti linken. Arra ugyanakkor most is érdemes kitérni, mitől annyira időtálló és a nyers portoláson felül mit nyújt a Switch-verzió.

Időtállóság. Oké, nyilván egy alig négy éves játéknál fura arról beszélni, hogy jól öregedett-e, érdemesebb inkább arra koncentrálni, hogy a kompakt, öt-tíz perces pályák mennyire jól érzik magukat hordozható formában (is). Igazából mintha mindig is erre lettek volna kitalálva, ragyogó az art design, a legtöbb pályára öröm ránézni, a kihívások pont annyi agyalást igényelnek, hogy akármilyen apró darabokban is fogyasztható marad a Captain Toad. A hordozhatóságnak jót tesz a játék ritmusa is, a legtöbbször nem kell rohanni és az ügyességi részek is általában olyan adagokban érkeznek, amelyek után meg lehet pihenni, szóval bármikor, bármilyen körülmények között elővehető (és ugye itt van még a 3DS verzió is, amiről külön dobozban emlékezünk meg). De senki ne féljen, ez nem jelenti azt, hogy szépen nyugisan leülve nem lehet órákat eltölteni vele, egy-egy fejezet akár darálva is nagy élményt nyújt, ha pedig nekiugrunk az elkerülhetetlen kimaxolásnak, ahhoz úgyis a nyugodt körülményeket fogjuk keresni. Ha valaki aggódna, hogy a hetven-egynéhány pálya kevés, azzal egyet tudok érteni, mert nyilván ebből a minőségből több száz is jöhetne, másrészt ugyanakkor így is bőven tíz óránál hosszabb kihívást fog kézhez kapni. Arról nem is beszélve, hogy én például szégyen-gyalázat, de egy csomó pályára már csak nyomokban emlékeztem, szóval néhány év múlva simán elő lehet majd venni újra, és akkor is ugyanennyire friss lesz majd.

Essünk túl a nehezén, az újdonságokon. Igazából kettőről érdemes szót ejteni, ha már a Nintendo is erre húzta fel az újrakiadás kampányát. Az egyik, az Odyssey ihlette pályák. A jó hír az, hogy ezek igen jók (és relatíve nagyok) lettek, talán a játék egyik legösszetettebb küldetése is közülük került ki (és ha valaki türelmetlen, nem kell várnia a harmadik fejezet befejezéséig, hanem Amiiboval azonnal megnyithatja őket). A rossz hír az, hogy összesen négy darab van csak belőlük, ráadásul az eredeti verzió Super Mario 3D World-ös pályáinak a helyére érkeztek, azok tehát nincsenek benne a Switch változatban. Ezen kívül ha emlékeim nem csalnak, a teljes tartalom - beleértve a bónuszt is - megegyezik a WiiU-s Captain Toaddal.

A másik újdonság már egy fokkal érdekesebb, ez pedig a kétjátékos mód. A Captain Toadról ugye tudni kell, hogy az irányítás végtelenül egyszerű, a karaktert lehet mozgatni és a környezettel lehet korlátozottan interakcióba lépni, pl. bizonyos pályaelemeket eltolni, vagy épp a földből kirángatni valamit. Multiban ezt a két szerepkört választották ketté, az első játékos csak mozogni tud, a második csak dolgokat birizgálni, magyarul teljesen együtt kell működniük, ami a szóbeli kommunikációt is magában foglalja, összhang nélkül főleg a későbbi, nehezebb pályákon nem nagyon lehet boldogulni. Ehhez jön még, hogy a második játékos kap egy célkeresztet és tud lövöldözni az ellenfelekre, ami egy csomó pályán semmi előnyt nem jelent (ahol pl. vagy nincs komoly ellenállás, vagy sebezhetetlenek, mint például a bossok), másokon azonban óriásit könnyít ez a funkció, legyen szó például az idegesítő ütemben lehuppanó madarakról, amelyek így pillanatok alatt kiiktathatók. A Switch gyro támogatását én bevallom, csak itt tudom tiszta szívből ajánlani, aki egyedül próbálkozik, annak inkább a handheld megoldást tanácsolnám, jobban működik.


Captain Toad: Treasure Tracker 3DS

Sosem szerettem különösebben a rikácsoló kisgombát, de az vitathatatlan, hogy Wii U-n a Captain Toad: Treasure Tracker igazi kuriózum volt a maga bájos "ugrabugra mentes" játékmódjával. A Switch verzió mellett végre a 3DS is megkapta a saját kis átiratát, amely nem túlzás - a gép toplistás játékfelhozatalának sorát erősíti az avítt hardveren, pedig szinte semmi újat nem ad az alapjátékhoz képest. Ugyan a kistesó kottára megegyezik a Switch átirat nyújtotta élménnyel, azért a 3DS verzió mellett is szól néhány apróság: a Bonus Remix pályák mellett például kifejezetten jól áll neki a 3D, amellyel a pörgethető-forgatható objektumok súlya, mélysége, sőt a trükkösen megbúvó puzzle-elemek térbeli rejtélye is sokkal jobban érzékeltethető, mint bármely 2D megjelenítő esetén.

Ugyan az ellenfelek száma ebben a verzióban mérsékelve lett, de kárpótol érte a stabil framerate, az új C-stick használat és az összességében retrospektív játékélmény, amely ugyanúgy tartalmazza a négy Odyssey helyszín miniatűrizált világát, akár a Switch változat. Ha 3DS-ed van, akkor kötelező vétel - már csak azért is, mert hasonló színvonalú játékot már nem nagyon várhatunk a korosodó kicsiny gépre. [Stinger]

Igazából jópofa a kétjátékos mód, nehéz lett volna kihozni ebből az egészből ennél többet, bár ha mondjuk csináltak volna ötven új küldetést, ami csak erre épül, még pozitívabb lenne a verdikt.

Ettől függetlenül természetesen az összkép abszolút pozitív így is, csak épp nem ajánlható tiszta szívvel a Switch verzió azoknak, akik annak idején végigtolták és még be van kötve a WiiU - kis túlzással teljesen ugyanazt kapnák most is, közepes árcédulával. Persze ha azóta eladtad a játékot, neadjisten egy csomó mindent elfelejtettél belőle, mindenképpen érdemes újra beruházni rá, szerintem nagyon-nagyon széles körben meg tud bárkit mozgatni, életkortól, kedvenc zsánertől vagy nemtől függetlenül. Valahogy mégis ott motoszkál bennem a kisördög, hogy az egykori WiiU-tulajok kaphattak volna azért egy kicsit többet is ettől a felújítástól. De nem kaptak, úgyhogy most főleg az első bálozók fognak jól járni. Pénzlehúzás vagy sem, én akkor is örülök, hogy ezúttal egy szélesebb réteghez is el fog jutni a Captain Toad varázslatos világa.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Doom: The Dark Ages

Szerencsére a Mars-Föld-Pokol háromszögből már az előző epizódban is kizoomoltunk, a Doom háttérvilága így lényegesen gazdagabb és karakteresebb dark fantasy rémálommá bővült. Lássuk, mit hoznak a Sötét Korok!

19 órája
10

Heti megjelenések

23 órája
5

Aranyon a Death Stranding 2, Doom: The Dark Ages launch trailer – ez történt pénteken

Továbbá: The First Berserker: Khazan, Dragon Ball Z: Kakarot, Risk of Rain 2, Sir Whoopass: Immortal Death, Killing Floor III.

2 napja
5

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

3 napja
12

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

3 napja
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

3 napja
5

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

4 napja
6

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

4 napja
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

5 napja
9

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

5 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

6 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

6 napja
48

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

6 napja
9

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

6 napja
10

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

7 napja
4

Heti megjelenések

7 napja
5

Amerzone - The Explorers Legacy

Utazás az ismeretlenbe, utazás egy idegen helyre, utazás Föld és ég között, utazás a semmibe. Benoit Sokal életműve előtt ekkorát még nem tisztelgett soha senki.

8 napja
2

GTA 6 csak jövőre, Elden Ring Nightreign áttekintő – ez történt pénteken

Továbbá: The Shadow Syndicate, Zoochosis, Preserve, Project Caesar.

9 napja
13

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

2025.05.02.
12

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

2025.05.01.
7