[Teszt] Brawlout

Brawlout

kevinyCsángó Kornél2018.09.13. 04:29

Nem újkeletű, hogy a Super Smash Bros. körüli felhajtást, kritikai és legfőképp anyagi sikert többen megirigyelték már. Nagypályán Sonyék tettek fel egy karácsonyi szezont úgy jó hat éve a Playstation All-Stars Battle Royale-ra, amely nem igazán úgy sült el, ahogy tervezték. Ám ez nem rettentette el az Angry Mob Games (magyarokkal szép számban megtűzdelt) csapatát, hogy kispályán elkészítsék az indie-smash-t, vagy legalábbis tegyenek egy próbát ebben az erősen mellőzött műfajban.

Mert hogy a Smash Bros valami olyasmit képvisel a videojáték világban, mint amit a zeneiparban a Queen. Egyedi, zseniális és baromi népszerű, de valahogy mégse nagyon vannak követői, akik szolgai módon próbálnák lemásolni a sikerreceptet. Hiába, a Smash Bros egyik óriási vonzereje, hogy a videojáték világ legnagyobb ikonjaival dolgozhat - ezt pedig viszonylag kevesen engedhetik meg maguknak. Valamint ezek a hadra fogható ikonok rendkívül gazdag és jól balanszolt mozgásrepertoárral rendelkeznek és emellett az egész játék csordultig van tömve tartalommal, mindezek a végletekig polírozva.

És ezek azok, amik a Brawlout esetében sorra nem teljesülnek.

Kezdjük a karakter felhozatallal: a Brawlout összesen hat darab originális karakterrel és három darab vendég szereplővel indít - ez már némi szájhúzásra adhat okot, de sebaj, ott van a rakás kioldható plusz karakter, gondolnád. Ám ezek a karakterek mind az alap hat választható harcos kissé átskinezett, alternatív inkarnációi, szóval maradjunk annyiban, hogy összesen 9 darab választható forma, ami nem túl sok. Ha ez még nem lenne elég: a karakterek sajnos eléggé egy kaptafára lettek legyártva - és itt most nem a külcsínre gondolok elsősorban, az a maga generikus, stílustalan módján úgy ahogy rendben van - sokkal inkább a támadásokra, dinamikára, speciális mozgásokra.

Talán a vendég szereplők a legizgalmasabb elemei a játéknak, és gyanítom, hogy a Brawlout sokkal vonzóbb csomag lenne, ha kizárólag híresebb indie játékok hőseit tömörítené a karakter választó képernyőre, de a játékmenet sekélységét ez is csak rövid ideig lenne képes palástolni. Karaktereik mozgáskultúráinak kidolgozása közben az alkotók sajnos nem igazán ültek le az inspirációs forrás elé, picit elmorfondírozni, hogy hogyan is kéne ezt: miután az alapok baltával lettek kifaragva, nem igazán segít már rajtuk a polír meg a púder.

Hamar kiderül például, hogy elég az ellenfelet egyszer kicsit kibillenteni a pálya széléről és onnan már képtelenség visszajönni - ilyenkor a játék egyfajta élőszereplős flipperezésbe csap át, ahogy szerencsétlen kipöccintett fél próbál visszatérni a kűzdőtérre, majd megérkezvén a következő füles becsapódását követően kezdheti előlről - míg a halál el nem választ.

Ez egyébként egy rövid ideig mókásnak hat, aztán belénk hasít a felismerés, hogy ezt a srácok komolyan gondolták (mi pedig komolyan fizettünk érte) és onnantól marad a kínos pislogás és fejcsóválás. Ha van hadra fogható játszótárs, az mondjuk javít valamennyit az élményen, de a gépi ellenfél iszonyú buta, nincsenek nehézségi szintjei, maximum többedmagával képes némi kihívást csempészni a játékba. Technikailag egyébként rendben van, fut szépen, egyedül a harcok közti uszkve fél perces töltési idők borzolhatják (tovább) a kedélyeinket.

Ez így a Smash Bros Ultimate megjelenése előtt pár hónappal nem túl szerencsés - és nem azért, mert túl nagy a kontraszt a két játék között. Nyilván nem egy kis indie produktumtól várjuk, hogy az idei év legnagyobb Nintendo megjelenésének az ellenfele legyen. A gond az, hogy az első Smash Bros (1999. Nintendo 64) a stílus úttörőjeként többet kínált, mint a Brawlout rá közel húsz évre, és azt hiszem ez mindent elárul...

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Próbakör és megjelenések - ez történt szerdán

Benne: Little Nightmares III, Lollipop Chainsaw RePOP, Alien: Rogue Incursion, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, Arkheron, Blood of Mehran, Strange Antiquities.

6 órája
2

Arctic Awakening

Egy Északi-sarkvidéken játszódó narratív kaland, amelyet a Firewatch ihletett és amelyben terápiás robotpajtim is van? Tesztünk!

20 órája
1

Formula Legends

Egy nem hivatalos F1-játék, amely egyfajta szerelmes levél az autósport királykategóriája számára.

23 órája
1

PS5-újdonságok és naptárbővülés – ez történt kedden

Benne: The Lift, Ghost of Yotei, Wreckreation, Sopa - Tale of the Stolen Potato, PS5 rendszerfrissítés, Dispatch, Annapurna Interactive Direct, Valheim, Relooted.

1 napja
10

Game Pass: szeptember utolsó hetei

A Deep Rock Galactic: Survivor és a Frostpunk 2 konzolos premierje mellett Call of Duty: Black Ops 7 nyílt próbakör is érkezik.

1 napja
4

Hell is Us

A Hell is Us egy komor történet polgárháborúról és démonokról, mely minden hibája ellenére is hamar belopja magát az ember szívébe.

2 napja
3

1.0-s hétindítás – ez történt hétfőn

Benne: Palworld, RoboCop: Rogue City Collection, Detective Instinct: Farewell, My Beloved, Overthrown.

2 napja

Heti megjelenések

3 napja

Everybody's Golf Hot Shots

Hosszú ideje futó sorozat, bár a golf tematika miatt mindig egy szűkebb közönségnek szólt: az Everybody's Golf visszatért, a Hot Shots alcímmel pedig összeköti a keleti és nyugati névadást egy új epizód apopóján. Teszt.

3 napja
2

Gradius Origins Collection

4 napja
4

Egy Nintendo Direct - ez történt pénteken

Benne: The Super Mario Galaxy Movie, Mario Tennis Fever, Yoshi and the Mysterious Book, Mega Man Star Force: Legacy Collection, Hades II, Dragon Quest VII Reimagined, Virtual Boy, Metroid Prime 4: Beyond, Donkey Kong Bananza, Pokémon Pokopia, Fatal Frame II: Crimson Butterfly Remake.

5 napja
18

Drag & Drive

Guruló dollárok helyett most jöjjenek a guruló robotok akik kosárlabdáznak is. Egy biztos: valakinek nagyon elgurult a gyógyszere Kyoto-ban.

5 napja
10

PlayStation Game Catalog: szeptemberi érkezők

A WWE 2K25 és a Persona 5 Tactica mellé kiváló független fejlesztések érkeznek ebben a hónapban a kínálatba.

6 napja

Warner Bros. Discovery felvásárlás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Awaken: Astral Blade, Knights of the Fall, Neon Inferno, Rain World.

6 napja
4

Kisebb címek debütálása - ez történt szerdán

Benne: Elden Ring Nightreign, Talaka, Sonic Racing: CrossWorlds, HyperYuki: Snowboard Syndicate, Nintedo Direct, Tossdown, GRIDbeat!.

7 napja
1

DLC-k apró csokra - ez történt kedden

Benne: Digimon Story: Time Stranger, Towa and the Guardians of the Sacred Tree, Pacific Drive, Spark! Photon Blast, Destiny 2, Panzer Dragoon II Zwei: Remake.

8 napja
2

Lost Soul Aside

Az egyszemélyes fejlesztésnek indult Lost Soul Aside hosszú évek után elnyerte végső formáját. A kérdés már csak az, hogy a mesébe illő történet valóban happy enddel végződik-e?

8 napja
6

Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants DLC

2024 egyik legpozitívabb meglepetése DLC formájában folytatódik, a kalandvágyó játékosok így máris kereshetik Ricci atyát a Vatikánban. Indy most egy ókori lelet miatt ezúttal Róma földalatti kamráit is felforgatja. Miközben óriások nyomában járunk, a kellemetlenkedő fasiszták mellett új ellenlábasokkal, a Mithrász-szektával is többször meggyűlik majd a bajunk, de lássuk, hogy milyen és mennyi ostorcsattogtatást is kínál a The Great Circle kiegészítője.

9 napja
5

Csöndes kezdés - ez történt hétfőn

Benne: Ghost of Yōtei, Moon Mystery, Wolfenstein, War Mechanic.

9 napja
6

Herdling

A nyájterelgetés tevékenységével átfedő poénok nagyot ütnének egy politikai vagy egy vallási szatírában, itt azonban ilyenről szó sincs: a Herdling egy journey-like játék, amely a természetről, emberről és állatról mesél nekünk. Tesztlaborban a Far játékok alkotóinak új játéka.

2025.09.08.
2