[Teszt] Brawlout

Brawlout

kevinyCsángó Kornél2018.09.13. 04:29

Nem újkeletű, hogy a Super Smash Bros. körüli felhajtást, kritikai és legfőképp anyagi sikert többen megirigyelték már. Nagypályán Sonyék tettek fel egy karácsonyi szezont úgy jó hat éve a Playstation All-Stars Battle Royale-ra, amely nem igazán úgy sült el, ahogy tervezték. Ám ez nem rettentette el az Angry Mob Games (magyarokkal szép számban megtűzdelt) csapatát, hogy kispályán elkészítsék az indie-smash-t, vagy legalábbis tegyenek egy próbát ebben az erősen mellőzött műfajban.

Mert hogy a Smash Bros valami olyasmit képvisel a videojáték világban, mint amit a zeneiparban a Queen. Egyedi, zseniális és baromi népszerű, de valahogy mégse nagyon vannak követői, akik szolgai módon próbálnák lemásolni a sikerreceptet. Hiába, a Smash Bros egyik óriási vonzereje, hogy a videojáték világ legnagyobb ikonjaival dolgozhat - ezt pedig viszonylag kevesen engedhetik meg maguknak. Valamint ezek a hadra fogható ikonok rendkívül gazdag és jól balanszolt mozgásrepertoárral rendelkeznek és emellett az egész játék csordultig van tömve tartalommal, mindezek a végletekig polírozva.

És ezek azok, amik a Brawlout esetében sorra nem teljesülnek.

Kezdjük a karakter felhozatallal: a Brawlout összesen hat darab originális karakterrel és három darab vendég szereplővel indít - ez már némi szájhúzásra adhat okot, de sebaj, ott van a rakás kioldható plusz karakter, gondolnád. Ám ezek a karakterek mind az alap hat választható harcos kissé átskinezett, alternatív inkarnációi, szóval maradjunk annyiban, hogy összesen 9 darab választható forma, ami nem túl sok. Ha ez még nem lenne elég: a karakterek sajnos eléggé egy kaptafára lettek legyártva - és itt most nem a külcsínre gondolok elsősorban, az a maga generikus, stílustalan módján úgy ahogy rendben van - sokkal inkább a támadásokra, dinamikára, speciális mozgásokra.

Talán a vendég szereplők a legizgalmasabb elemei a játéknak, és gyanítom, hogy a Brawlout sokkal vonzóbb csomag lenne, ha kizárólag híresebb indie játékok hőseit tömörítené a karakter választó képernyőre, de a játékmenet sekélységét ez is csak rövid ideig lenne képes palástolni. Karaktereik mozgáskultúráinak kidolgozása közben az alkotók sajnos nem igazán ültek le az inspirációs forrás elé, picit elmorfondírozni, hogy hogyan is kéne ezt: miután az alapok baltával lettek kifaragva, nem igazán segít már rajtuk a polír meg a púder.

Hamar kiderül például, hogy elég az ellenfelet egyszer kicsit kibillenteni a pálya széléről és onnan már képtelenség visszajönni - ilyenkor a játék egyfajta élőszereplős flipperezésbe csap át, ahogy szerencsétlen kipöccintett fél próbál visszatérni a kűzdőtérre, majd megérkezvén a következő füles becsapódását követően kezdheti előlről - míg a halál el nem választ.

Ez egyébként egy rövid ideig mókásnak hat, aztán belénk hasít a felismerés, hogy ezt a srácok komolyan gondolták (mi pedig komolyan fizettünk érte) és onnantól marad a kínos pislogás és fejcsóválás. Ha van hadra fogható játszótárs, az mondjuk javít valamennyit az élményen, de a gépi ellenfél iszonyú buta, nincsenek nehézségi szintjei, maximum többedmagával képes némi kihívást csempészni a játékba. Technikailag egyébként rendben van, fut szépen, egyedül a harcok közti uszkve fél perces töltési idők borzolhatják (tovább) a kedélyeinket.

Ez így a Smash Bros Ultimate megjelenése előtt pár hónappal nem túl szerencsés - és nem azért, mert túl nagy a kontraszt a két játék között. Nyilván nem egy kis indie produktumtól várjuk, hogy az idei év legnagyobb Nintendo megjelenésének az ellenfele legyen. A gond az, hogy az első Smash Bros (1999. Nintendo 64) a stílus úttörőjeként többet kínált, mint a Brawlout rá közel húsz évre, és azt hiszem ez mindent elárul...

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

2 órája
2

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

13 órája

Heti megjelenések

1 napja
7

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

1 napja
5

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

2 napja
10

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

3 napja

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

4 napja
1

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

4 napja
8

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

4 napja
38

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

4 napja
6

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

5 napja
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

5 napja
3

Switch 2 menetelés - ez történt kedden

Továbbá: Darwin’s Paradox!, Leaf Blower Co., Warhammer Survivors, Metroid Prime 4: Beyond, VRacer Hoverbike, Audio Trip, Roboquest VR, Shadowgate VR: The Mines of Mythrok, Rager.

6 napja
9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

6 napja
1

Iparági apróságok - ez történt hétfőn

Benne: Electronic Arts, Odds Chronicles, Fantastic Pixel Castle, Fatal Fury: City of the Wolves.

7 napja
5

Programajánló: Telekom PlayIT Show, TECHXPO és Hungarian Game Awards

Hamarosan újra a játékok és a technológia világába ugorhatunk a Hungexpón megrendezésre kerülő Telekom PlayIT Show és a TECHXPO konferencia keretein belül.

7 napja

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

7 napja
2

Heti megjelenések

8 napja

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

8 napja
3

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

2025.11.01.
1