[Teszt] My Hero One's Justice

My Hero One's Justice

mcmackoGéczy Attila2018.11.11. 21:00

Igen érdekes dolog harminchárom éves fejjel új animék után olvasgatni: a téma bő tíz éve nagyon piszkálta a fantáziám, most viszont úgy általában viszolygok a japán animációs áradattól. Legalábbis a generikus, ezerszer látott megoldásoktól, na meg a visítozó karakterektől és tipikus sablonoktól. Tudom, az anime műfaja ezer ponton igyekszik és tud is friss maradni, de más oldalról vizsgálva a dolgokat, valahogy mindig ismétlődő sémákba fut bele az ember. Így van ez a My Hero's Academy-vel is, amely a szuperhős témát járja körül, amolyan japánosan. Magam is alaposan meglepődtem, hogy a fenti alapanyagból gyurmázott My Hero One's Justice egészen le tudott bilincselni. A program egy aréna-bunyós játék, ahol hasonló helyszíneken küzdünk, mint mondjuk egy Power Stone csatában (ez volt az első benyomásom a programmal kapcsolatban), de a felvehető power-upokat itt felváltják a quirkek.

Csípős beszólások helyett a quirk-mechanika ebben az esetben azt takarja, hogy hőseink speciális támadásokat tudnak csípőből indítani a szokásos rúgkapálás mellett. Ezeket aztán mega-giga speciálokká is duzzaszthatjuk, és persze minden karakter saját (nagyon eltérő és nagyon sokszínű) attakokkal van felvértezve a változatosság jegyében. Gyakorlatilag ez adja a harcok savát és borsát, de fontos a térbeli elhelyezkedés, az időzítés, a társak gyorstámadásainak behozása… és nyilván ezer további olyan finomság jön elő a játékmenet fokozatos felderítése során, amelyek segítségével a My Hero játékmenete vastagon megugorja a közepes animeadaptációk színvonalát. A csaták tere olykor a fali síkra is kiterjed, ami látványos jelenetek sorát eredményezi és a taktikára is kihatással lehet. Apropó taktika és kifinomult harci megközelítések: a program kétféle kombózós lehetőséget kínál - a profik számára lesz csak érdemes leváltani az alapnak számító, könnyebb kombózást lehetővé tevő kontroll-sémát.

A prezentáció csinos, a televízió környékén bámészkodó, játékokkal nagy mélységben nem foglalkozó cimborák is megjegyezték, hogy milyen pofás külcsín jellemzi a programot. A környezet pusztul, a karakterek stílusosan pózolnak, a rajongók elvárása szerint. A hangok közül csak japán szinkront választhatunk, ezt tessék figyelembe venni. De ennek a bulinak a prezentációjához valahogy mégis ez a fokozott őrület kell! Cel-shade látvány, túljátszott átvezetők, harsány karakterek… A mangás (képregényes) menük, megelevenedő képeikkel csak tetézik a feelinget. A szokásos történet mód mellett pedig van bejárható térkép, különböző kihívásokkal, lehet egymás ellen küzdeni lokálban vagy online, és van árkád mód is, amely épp a minap mászott fel a főmenü lehetőségei közé. Aprópopó hálózati csapatás: a matchmaking kiválóan teljesíti a dolgát, és szerencsére vannak játékosok bőven a szervereken, így hosszabb távú multis dojonak is elmegy a My Hero: One's Justice.

Csak a hosszabb távon enyhén fárasztó játékmenet és önismétlés ülhet rá a negatívumok oldalára, meg az, hogy a kamerakezelés és egyjátékos módban az AI irdatlan nagy ökörségeket tudnak összehozni. Az egyik meccsen pl. tíz másodpercen keresztül futott az ellenfé harcosa a fal felé, mintha bekadt volna a virtuális analóg kar… Nos, ilyet rég pipáltam már hasonló játékban.

Abszolút kellemes meglepetés a Byking csapat játéka. A Bandai Namco kiadóként borzasztó középszerű dolgokat is le tud tenni az asztalra „játék formába öltött manga” címszóval. Szerencsére a My Hero franchise méltó átiratot kapott ajándékba, amit még a finnyás PC közönség is a keblére ölelt. A One's Justice nem váltja meg a világot, de az eredeti forrást eddig nem ismerő játékosként is el tudott varázsolni. Ez pedig nagy szó a mostanában látott anime programok forgatagában…

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

5 órája

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

19 órája
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

1 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

2 napja
4

Heti megjelenések

2 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

3 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

4 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

5 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

5 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

6 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

6 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

7 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

7 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

7 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

8 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

9 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

9 napja
2

Heti megjelenések

9 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

2025.06.22.
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

2025.06.21.
11