[Teszt] My Hero One's Justice

My Hero One's Justice

mcmackoGéczy Attila2018.11.11. 21:00

Igen érdekes dolog harminchárom éves fejjel új animék után olvasgatni: a téma bő tíz éve nagyon piszkálta a fantáziám, most viszont úgy általában viszolygok a japán animációs áradattól. Legalábbis a generikus, ezerszer látott megoldásoktól, na meg a visítozó karakterektől és tipikus sablonoktól. Tudom, az anime műfaja ezer ponton igyekszik és tud is friss maradni, de más oldalról vizsgálva a dolgokat, valahogy mindig ismétlődő sémákba fut bele az ember. Így van ez a My Hero's Academy-vel is, amely a szuperhős témát járja körül, amolyan japánosan. Magam is alaposan meglepődtem, hogy a fenti alapanyagból gyurmázott My Hero One's Justice egészen le tudott bilincselni. A program egy aréna-bunyós játék, ahol hasonló helyszíneken küzdünk, mint mondjuk egy Power Stone csatában (ez volt az első benyomásom a programmal kapcsolatban), de a felvehető power-upokat itt felváltják a quirkek.

Csípős beszólások helyett a quirk-mechanika ebben az esetben azt takarja, hogy hőseink speciális támadásokat tudnak csípőből indítani a szokásos rúgkapálás mellett. Ezeket aztán mega-giga speciálokká is duzzaszthatjuk, és persze minden karakter saját (nagyon eltérő és nagyon sokszínű) attakokkal van felvértezve a változatosság jegyében. Gyakorlatilag ez adja a harcok savát és borsát, de fontos a térbeli elhelyezkedés, az időzítés, a társak gyorstámadásainak behozása… és nyilván ezer további olyan finomság jön elő a játékmenet fokozatos felderítése során, amelyek segítségével a My Hero játékmenete vastagon megugorja a közepes animeadaptációk színvonalát. A csaták tere olykor a fali síkra is kiterjed, ami látványos jelenetek sorát eredményezi és a taktikára is kihatással lehet. Apropó taktika és kifinomult harci megközelítések: a program kétféle kombózós lehetőséget kínál - a profik számára lesz csak érdemes leváltani az alapnak számító, könnyebb kombózást lehetővé tevő kontroll-sémát.

A prezentáció csinos, a televízió környékén bámészkodó, játékokkal nagy mélységben nem foglalkozó cimborák is megjegyezték, hogy milyen pofás külcsín jellemzi a programot. A környezet pusztul, a karakterek stílusosan pózolnak, a rajongók elvárása szerint. A hangok közül csak japán szinkront választhatunk, ezt tessék figyelembe venni. De ennek a bulinak a prezentációjához valahogy mégis ez a fokozott őrület kell! Cel-shade látvány, túljátszott átvezetők, harsány karakterek… A mangás (képregényes) menük, megelevenedő képeikkel csak tetézik a feelinget. A szokásos történet mód mellett pedig van bejárható térkép, különböző kihívásokkal, lehet egymás ellen küzdeni lokálban vagy online, és van árkád mód is, amely épp a minap mászott fel a főmenü lehetőségei közé. Aprópopó hálózati csapatás: a matchmaking kiválóan teljesíti a dolgát, és szerencsére vannak játékosok bőven a szervereken, így hosszabb távú multis dojonak is elmegy a My Hero: One's Justice.

Csak a hosszabb távon enyhén fárasztó játékmenet és önismétlés ülhet rá a negatívumok oldalára, meg az, hogy a kamerakezelés és egyjátékos módban az AI irdatlan nagy ökörségeket tudnak összehozni. Az egyik meccsen pl. tíz másodpercen keresztül futott az ellenfé harcosa a fal felé, mintha bekadt volna a virtuális analóg kar… Nos, ilyet rég pipáltam már hasonló játékban.

Abszolút kellemes meglepetés a Byking csapat játéka. A Bandai Namco kiadóként borzasztó középszerű dolgokat is le tud tenni az asztalra „játék formába öltött manga” címszóval. Szerencsére a My Hero franchise méltó átiratot kapott ajándékba, amit még a finnyás PC közönség is a keblére ölelt. A One's Justice nem váltja meg a világot, de az eredeti forrást eddig nem ismerő játékosként is el tudott varázsolni. Ez pedig nagy szó a mostanában látott anime programok forgatagában…

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Keleti oldalról - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Onimusha 2: Samurai’s Destiny, Varsapura, PUBG: Black Budget, Street Fighter 6, Morkull Ascend to the Gods

10 órája

Bejelentések és bepillantások - ez történt csütörtökön

Benne: Tides of Annihilation, Reanimal, 007 First Light, Raji: Kaliyuga, Crowsworn, Zoopunk, Total Chaos, Erosion, Carmageddon: Rogue Shift, Armatus.

1 napja
6

Echoes of the End: Enhanced Edition

A megjelenéskor elment mellettünk az Echoes of the End, az Enhanced Edition változat azonban remek alkalmat biztosított arra, hogy begördítsük a tesztlaborba a fantasy akció-kalandot.

1 napja
10

Epic x Unity partnerség - ez történt szerdán

Továbbá: Tales of Berseria, PGA TOUR 2K25, Ghost of Yōtei, Mafia: The Old Country, Dispatch.

2 napja

Two Point Museum - a Switch 2 változat

A kilencvenes évek szórakoztató menedzsment-stratégiai címeire sokan emlékszünk meleg szívvel, és a Two Point Studios veteránjai is úgy érezték, hogy van tér-idő a Theme sorozat szellemiségének továbbvitelére. Most a Múzeumos Two Point epizód járt nálunk, mégpedig Switch 2 platformon. Teszt!

3 napja
4

Bővült az Assassin's Creed Mirage, F1 2026 fejlemények – ez történt kedden

Továbbá: Tomb Raider: Definitive Edition, Megabonk, Norse: Oath of Blood, Dragon's Dogma II, Kill It With Fire! 2, Guild Wars Reforged, Bandit Trap.

3 napja
7

The Finals - Mit tud az Embark döntő erejű FPS játéka?

Az Arc Raiders elemzése előtt belenézünk az Embark felvezető remekművébe.

4 napja
5

The Game Awards-jelöltek, képeken a Zelda-film – ez történt hétfőn

Továbbá: Lost Soul Aside, Xbox Partner Preview, Cozy Marbles, Everdream Village, City Tales: Medieval Era, Ghost Master: Resurrection.

4 napja
15

Dragon Quest I&II HD-2D Remake

1986. május 27. Történelemi dátum, minden JRPG-t kedvelő játékos számára. Ezen a napon jelent meg a Dragon Quest. Az alkotó Yuji Horii, egy olyan játékot akart létrehozni, ami túlmutatott a korban inspirációt jelentő Wizardy-n és Ultimán, és lehetőséget teremt megreformálni a szerepjátékokat....

5 napja
10

Heti megjelenések

5 napja
3

Simon the Sorcerer Origins

A 90-es évek nagyszájú tini varázslója egy előzménytörténetben tér vissza, hogy a régi rajongók mellett újakat szerezzen magának. A Simon the Sorcerer Origins mögött álló csapat nem csak a régóta tetszhalott állapotú sorozatot támasztotta fel, de az újonnan érkezők számára is egy szórakoztató kalandot tett le az asztalra.

6 napja
5

The Outer Worlds 2

7 napja
4

Apróságok levezetésként - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Lollipop Chainsaw RePOP, Metroid Prime 4: Beyond, Hi-Fi Rush, Astroneer.

7 napja
1

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

8 napja
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

9 napja
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

9 napja
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

9 napja
47

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

9 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

9 napja
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

2025.11.12.
4