[Teszt] Final Fantasy VIII Remastered

Final Fantasy VIII Remastered

Gamer3652019.09.14. 14:45

1999 őszét írtuk, én pedig izgatottabb voltam mint valaha. Október 27-én, az amerikai változat után másfél hónappal végre megjelent a Final Fantasy VIII. Kevés játékot vártam annyira mint ezt. Hónapokkal korábban megszereztem a februárban kiadott japán változat első CD-jét és ámulatba estem. Nincs még egy olyan intró - talán a Soul Blade-et leszámítva - amit annyiszor végignéztem mint azt. Még ma is csodálatos. Nehéz érzékeltetni mit jelentett számomra ez a cím. A hetedik rész akkor, és azóta is a videojáték top 3-as listám élén van - néha hátrébb szorul, néha újra élre tör -, ilyen előzmények után égbekiáltó, mondhatjuk túlzott elvárásokkal vártam a nyolcast. Nem mondom, hogy csalódtam, mert ez nem igaz. Mikor letettem a játékot, azt mondtam oké, vége, ez nem volt rossz, csak éppen más. Valahogy nem került helyére nálam a nyolcadik rész. 20 évnek kellett eltelnie, hogy megértsem, miért is istentelenül jó játék ez. Idén év elején végig toltam az FFXV-öt. A végén egy furcsa mindent elsöprő érzés vett rajtam erőt: de jó lenne újra elővenni az FFVIII-at. Hiányzott a világa, a története, a harci rendszere. És most szeptember elején megtörtént, amire vártunk, PS4-re, XOnera és Switch-re megérkezett az FFVIII Remaster.

Milyen érzés elővenni ma a Final Fantasy VIII-at? Olyan mint egy csodálatos időutazás egy olyan korba és időbe, amikor még a Final Fantasy volt a JPRG zsáner császára. Fantasztikus élmény volt elmerülni az FFVIII-ban. A nosztalgiáról van szó? Talán. Hozzáteszem, a sóvárgás érzése inkább a sorozatra irányult. Fantasztikus lenne ma egy ilyen minőségi AAA pluszos prezentációjú Final Fantasy-val játszani! Mert a játék bizonyos értékeit most fedeztem fel. 20 évvel ezelőtt nem tűnt fel - mert természetes volt! -, hogy mennyire lehengerlő Yoshinori Kitase világa, sztorija és rendezése, milyen okos Hiroyuki Ito harci rendszere, mennyire jól néz ki Tetsuya Nomura és Yusuke Naora dizájnja és karakterei (Quistis, ugye). Nobuo Uematsu fülbemászó dallamairól pedig ódákat lehetne zengeni. A tartalomra sem lehet panasz, még a '90-es évek mércéjével mérve sem. A Triple Triad nevű kártyajáték pedig egyszerűen zseniális, most újra elővéve lehet többet nyomtam mint magát a sztorit. A történetből még a szerelmi szál is tetszett, igaz a vége picit zavaros a Time Compressionnel, és én azt se bocsájtottam meg, hogy az utolsó szakaszban nem lehet visszamenni a városokba. Az összkép ezzel együtt is fantasztikus.

A FFVIII kiválóan öregedett, viszont milyen lett a remaster? Keserű ezt kimondani, de összességében hanyag munka. Kezdjük talán a pozitívumokkal. Van 3-szoros gyorsítás, ami az elnyújtott harcok és GF támadások miatt egy áldás, aminél csak az a jobb, hogy a random csatákat is ki lehet kapcsolni. Ha valaki cheat üzemmódban akarja nyomni, akkor bekapcsolhat varázslat, ATB és limit töltést is. A karakter modellek sokkal jobban néznek ki, szépen újraalkották őket. Minden figura kidolgozottabb lett, látszik, hogy ebbe fektették a legtöbb munkát. Azonban itt már akadnak komolyabb hibák. Néhány helyen bennfelejtették a régi pixeles karakter modelleket, pld. a legelején az osztályteremben, vagy Cid-nél, amikor az első küldetésre vezényel bennünket. Érthetetlen, hogy az új és kiváló karaktermodellek mellett a csodaszép előre letárolt háttereket és videókat miért nem húzták fel rendesen HD-ba. Egyszerűen pixelesek, éles kontrasztot alkotva az karakterekkel, hogy a 4:3-as béna képarányról ne is beszéljek.

Megrázó, hogy a harcok 16 FPS-sel mennek, ami kereken 1-gyel több mint PS1-en. Nem elírás, valóban ennyi, pedig ha PS1-es nosztalgiára vágyok, beteszem az eredetit. Apropó eredeti. Aki azt gondolja, hogy a PS1 verzió lett most remasterelve téved, a régi PC verziót portolták át konzolokra. Ennek a gyakorlati következménye, hogy az analóg karokkal csak négy irányba lehet menni, mintha billentyűzeten játszanánk, ami miatt néha eléggé nehézkes megnyomni egy gombot, vagy felvenni egy-egy itemet. Ugyanezért a rezgésről is lemondhatunk. Még szerencse, hogy a zenéknél nem a régi PC változat butított midijét kaptuk, hanem a sokkal jobban szóló PS1-esét. És vajon hol van az eredetileg PocketStation-ra kiadott, de az FFVIII szerves részét képező Chocobo World minijáték? Simán elfért volna valamilyen formában, de egyszerűen kivágták, minthogy dolgozzanak az integrálásán. A világtérképpel is kezdhettek volna valamit, mert HD-ban kiüti az ember szemét mennyire sivár. Attól pedig sokan fel fognak háborodni, hogy a GF Siren ruháját - vagy inkább annak hiányát - szépen megcenzúrázták ebben a változatban.

Kicsit savanyú szájízzel fogadtam tehát ezt a remastert. Itt volt a lehetőség, hogy végre kiadják a definitive FF8-at, erre egy felemás, kicsit félkész remastert kaptunk, egy öreg PC-s portot, itt-ott feljavítva. Pedig mennyire kevés kellett volna, hogy minőségi legyen a kiadvány. Én ezekkel együtt is élveztem a FFVIII-at. Élveztem, mert olyat adott, amit már nagyon régen nem tapasztaltam. Az igazi Final Fantasy minőséget és életérzést. Remélem a császár egyszer visszatér.

Veres Miki

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Rod Fergusson, Pac-Man World 2 Re-Pac, Drag x Drive, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Hello, Mario!.

1 napja

Hunter x Hunter: Nen Impact

Teszteltük a kétdimenziós 3v3 bunyós műfaj legfrissebb darabját, a méltán híres manga- és animeszériára épülő Hunter x Hunter: Nen Impactot.

1 napja

Shadow Labyrinth

Ma már egy teljesen hagyományos új Pac-Man-játék is meglepetésnek számítana, olyannyira háttérbe szorult a gaming-ikon - hát még egy olyan kreatív visszatérés, mint a Shadow Labyrinth, ami szokatlan műfajba helyezi a sárga bogyózabálót.

1 napja
7

Indie kavalkád és azon túl - ez történt csütörtökön

Benne: Heretic + Hexen, Rhell: Warped Worlds & Troubled Times, Contraband, LEGO Party!, Disciples: Domination, Well Dweller.

2 napja
6

Super Mario Party Jamboree + Jamboree TV

A Donkey Kong Bananza után újabb belsős címmel bővült a Nintendo Switch 2 kínálata, ugyanis megérkezett a Super Mario Party Jamboree + Jamboree TV, amely az eredetileg kilenc hónappal ezelőtt megjelent alapjátékot bővíti. A kérdés csak az, hogy mindez megéri-e az árát? Ennek jártunk utána.

2 napja
4

Apróbb bejelentések - ez történt szerdán

Benne: Borderlands 4, Metal Eden, Peregrino, RedOctane Games, Smilegate x Absurd Ventures, Genshin Impact.

3 napja
4

Megjelenési dátumok minden mennyiségben – ez történt kedden

Benne: Formula Legends, Nintendo Indie World Showcase, Karma: The Dark World, Teenage Mutant Ninja Turtles: Tactical Takedown, Oscuro Blossom's Glow, Kirby and the Forgotten Land, Storm Lancers, Ire: A Prologue, Hell is Us.

4 napja
7

Game Pass: mozgolódás augusztus első felében

Izgalmas független fejlesztések érkeznek a Standard előfizetések kínálatába, azon kívül azonban kevés érdekességet tartogat az aktuális lista.

4 napja
4

Dead Take

Belső nézetes kalandjátékot találni nem nagy kunszt, viszont olyat, amelyik túlmutat a sétálószimulátorokon, már egyre nehezebb. A Dead Take megpróbálja a lehetetlent és több vonalon is próbál innovációt nyújtani, miközben két kézzel matat a vetítőszoba sötétjében. Teszt!

4 napja
4

Virtua Fighter pofonok, Hellblade II frissítés – ez történt hétfőn

Továbbá: Marvel Tokon: Fighting Souls, Adventure of Samsara, Stick it to the Stickman, Troublemaker 2: Beyond Dream.

5 napja
3

Heartworm - Analóg szelleműzés

Az egyetlen ember alkotta Heartworm egy nagyon kellemes hangulatú túlélőhorror, ahol a hangsúly a rettegés helyett a melankolián van.

5 napja
3

Heti megjelenések

6 napja
6

Donkey Kong Bananza

Donkey Kong - egy név, ami nagyjából egyidős kedvenc hobbinkkal. Donkey Kong talán az első videojáték szupersztár volt, bár kevesen tudják, hogy létezése egyfajta kompromisszum eredménye. Most viszont nincs kompromisszum: induljon a banánzáj!

6 napja
12

Wildgate

Manapság egyre inkább trendi a közös kalandozós stílus, aminek egyik legjobb képviselője a Sea of Thieves. A Wildgate le sem tagadhatná, hogy a Rare közel hibátlan üdvöskéje nagyon erős inspirációt nyújtott a fejlesztés során. Első imrpressziónk következik.

7 napja
1

THQ Nordic bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Darksiders 4, Reanimal, The Eternal Life of Goldman, Sacred 2: Fallen Angel, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Fatekeeper, Wreckreation, The Guild: Europa 1410, Tides of Tomorrow, Gothic Classic.

8 napja
10

Killing Floor 3

Senki sem panaszkodhat, hiszen a bétateszterek már előre megkongatták a vészharangot – és valóban, a zedmészárlás láthatóan túljutott a csúcspontján. Tesztlaborban a Killing Floor harmadik része.

8 napja
4

Nintendo Direct bejelentések, Battlefield 6 bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Monster Hunter Stories 3: Twisted Reflection, Pac-Man World 2 Re-Pac, Cronos: The New Dawn, Once Upon a Katamari, Shinobi: Art of Vengeance, Plants vs. Zombies: Replanted, Octopath Traveler 0, Marvel Tōkon: Fighting Souls, The Adventures of Elliot: The Millennium Tales.

9 napja
3

Time Flies - legyünk legyek!

Egzisztenciális merengés? Paint.exe-ből fogant minimalista fricska? Zümmentésnyi világnézet és társadalmi kritika? A Time Flies egy kicsit mindegyik egyszerre.

9 napja
6

Architect Life

Egy kor felett a Sims legérdekesebb része leginkább a házak megépítése, berendezése. Maga az életszimulátor már nem tud minket lekötni, elég a valódi élet… Erre jön az Architect Life és megforgatja az elvárásokat. Sikerül neki többet is letenni a tervezőasztalra? Lássuk!

9 napja
1

Frissítések minden mennyiségben – ez történt szerdán

Benne: Microsoft üzleti jelentés, Assassin's Creed Shadows, Clair Obscure: Expedition 33, Hell is Us, Nintendo Direct bejelentés, Drag x Drive.

2025.07.31.
9