[Teszt] Sackboy: A Big Adventure

Sackboy: A Big Adventure

ne5hVáradi Dániel2020.11.25. 17:00

Könnyed platformer és party játék kicsiknek és nagyoknak. Ez lehet az első gondolatunk, ami a Sackboy: A Big Adventure indítása után megfogalmazódik bennünk és igazunk is van. De csak részben. Sackboy új kalandja ugyanis valóban egy ízig-vérig platformer, melyet akár többedmagunkkal is élvezhetünk, a maximalizmusra vágyóknak azonban egy teljesen más arcát tudja mutatni. Amikor már nem feltétlenül örömünkben húzódik mosolyra a szánk.

Történetünk szerint a zsákfigurák békésen tengetik gondtalan napjaikat, amikor is megjelenik Vex, akinek feltett szándéka, hogy a kreativitással és álmokkal teli vidéket a rémálmok földjévé változtassa. Természetesen Sackboy-ra hárul a feladat, hogy ebben megállítsa, ehhez pedig különböző világokat kell bejárnia, hogy az ott található gömböket összegyűjtve véget vessen Vex gonosz tervének.

A felütés tehát kellően komolytalan, ahhoz azonban elég, hogy a játékban található 5 világ pályáit keresztül-kasul be akarjuk járni és a rajtuk található összes opcionális kihívást teljesítsük. Mert ezekből bizony akad bőven. Miközben ugyanis a Vex legyőzéséhez szükséges gömböket halmozzuk, minden pályán lehetőségünk van pontokat is gyűjteni, melyek aztán a végelszámolásnál adhatnak nekünk különböző jutalmakat. Hogy pontosan miket? Fizetőeszközként szolgáló csengettyűket és új kosztümöket. Új ruhadarabokhoz a pályákon elszórtan is hozzájuthatunk vagy kellő számú csengő birtokában a játékban található boltban is vásárolhatunk új hacukákat. Ezek egyike sem rendelkezik semmilyen játékbeli bónusszal, mindössze lehetőséget ad rá, hogy teljesen a kedvünkre szabhassuk Sackboy kinézetét.

Szerencsére Sumo Digitalék nem bonyolították túl a rendelkezésünkre álló mozdulatokat, így Sackboy arzenálja kimerül az ugrásban, bukfencben és ütésben. Az előrehaladásunk során az egyes világokban kaphatunk egy-egy új felszerelést, mint a bumeráng vagy a légcipő, de ezek is főleg adott alkalmakkor kerülnek bevetésre és nem folyamatosan állnak a rendelkezésünkre. Ami elsősorban azért jön jól, mert így a pályák sosem fognak túlcsordulni a lehetőségektől és ezzel együtt a kihívástól. Emiatt azt is mondhatnánk, hogy a nehézségi ív folyamatos és a kezdeti betanító szakasz után egy egészséges szintet vesz fel. Ez azonban nem teljesen igaz, akadnak ugyanis olyan pályák, ahol az előrejutás kulcsát egy mozgó platformról való fel-le ugrálás adja, miközben figyelnünk kell a begyűjtésre váró gömbökre, a többi elrejtett tárgyra, az ellenfelekre és természetesen a pontszámlálóra is. Ha mindehhez hozzávesszük, hogy a Big Adventure is a kötött kamerát alkalmaz a pályákon, akkor könnyű kitalálni, hogy ezeken a "sietősebb" felvonásokon bizony többször fogunk elbukni. Már csak azért is, mert a korlátozott látási szög mellett az ilyen esetekben felmerülő térérzékelés is csalóka tud lenni néha, ami ahhoz vezethet, hogy a legutolsó ellenőrzőpontra kerülünk vissza.

A fenti nehézségek igazán akkor fogják érzékeltetni a hatásukat, ha rászánjuk magunkat, hogy minden pályát teljesen ki akarunk maxolni Ilyenkor a rejtett gömbök mellett a szintén megbújó kosztümdarabokra is vadásznunk kell, tovább ne csak a pontszámunkra kell figyelni, hanem arra is, hogy a teljes pályát életvesztés nélkül abszolváljuk. A fejlesztők nagylelkűségének hála azonban ezen tennivalókat nem egy nekifutásra kell teljesítenünk, sőt, a játék már menet közben is regisztrálja, ha egy gömböt vagy ruhadarabot már megszereztünk, így ha esetleg el is buknánk a pályát, ezeket nem kell újra felszednünk. Azt viszont fontos szem előtt tartani, hogy a pályák végi pontértékhez ezek is hozzáadnak, így az arany serleg megszerzéséhez indokolt lehet azokat a cuccokat is újra felszedni, amik már a birtokunkban vannak.

A játék legnagyobb kihívásáról meg nem ejtettem szót, ezek ugyanis a Knitted Knight Trialok. A történet előrehaladtával Sackboy-nak lehetősége van részt venni a lovagok próbatételén, ehhez azonban először a pályákon található kihívásokat kell összegyűjtenie. A Trialok mindegyike egy, a játékban található valamilyen akadályt állít a középpontba, nekünk pedig a lehető legrövidebb idő alatt kell végigérnünk ezeken a pályákon. Ha pedig ezeket is sikerrel vesszük, akkor még mindig előttünk áll a sztori végén megnyíló utolsó világ, ahol minden addig elsajátított trükkünket be kell vetni, ha győzedelmeskedni akarunk.

A fejlesztők gondoltak arra is, hogy a Big Adventure pályáit ne csak egyedül teljesíthessük, hanem akár 4 fős co-op keretében is. Sőt, vannak kifejezetten olyan pályák, amik a csapatmunkára helyezik a hangsúlyt, ezeket egyedül el sem tudjuk indítani, mivel a rajtuk található összes feladat valamilyen szintű csapatmunkára épít. Bár hasznos tud lenni a segítség, célszerű szem előtt tartani, hogy bizonyos pályákat könnyebb lehet egyedül teljesíteni, valamint hogy ha többedmagunkkal vágunk neki, akkor egymás elől szedjük a pontokat, ami egy baráti versengésre is okot tud adni. Sajnálatos módon az online multiplayer még nem elérhető a játékhoz, ezt egy későbbi ingyenes frissítés fogja tartalmazni, de a lokális multi már az első naptól a rendelkezésünkre áll.

A Big Adventure látványvilága erősen épít a LitteBigPlanet alapjaira, illetve a különböző kartonlapos környezeti elemek miatt tetten érhető benne egy kis Tearaway-es behatás. Ami viszont a játék legerősebb elemének számít és minden pillanatban tökéletesen teljesít, az a zenei szekció. Minden pálya aláfestő üteme egytől-egyig telitalálat, nem egyszer képesek feledtetni az esetleges frusztrációt, amikor egy szakaszt sokadjára kell újrakezdenünk. A koronát pedig azok a pályák teszik fel, ahol minden elem a zene ritmusára mozdul, ráadásul ezek között találunk olyanokat is, amik ismertebb slágerek licencelt felhasználásai vagy ügyes feldolgozásai. De a teljesen eredeti betéteknek sem kell szégyenkezniük az előbbiek mellett.

A Sackboy: A Big Adventure le sem tagadhatná, hogy honnan vette az ötleteit, azonban sikerült ezeket úgy tálalnia, hogy ne vádoljuk azzal, hogy csak másokat majmol. A Sumo Digital ügyesen ültette át a Sony kabaláját a 3D platformer műfajba, valamint gondoskodtak arról is, hogy a játék egyedül és csapatban is élvezetes és szórakoztató legyen, aki pedig mindent ki akar préselni belőle, az garantáltan hosszú időre elfoglalhatja magát.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

12 órája
1

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

1 napja

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

1 napja
8

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

1 napja
38

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

1 napja
5

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

2 napja
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

3 napja
3

Switch 2 menetelés - ez történt kedden

Továbbá: Darwin’s Paradox!, Leaf Blower Co., Warhammer Survivors, Metroid Prime 4: Beyond, VRacer Hoverbike, Audio Trip, Roboquest VR, Shadowgate VR: The Mines of Mythrok, Rager.

3 napja
9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

3 napja
1

Iparági apróságok - ez történt hétfőn

Benne: Electronic Arts, Odds Chronicles, Fantastic Pixel Castle, Fatal Fury: City of the Wolves.

4 napja
5

Programajánló: Telekom PlayIT Show, TECHXPO és Hungarian Game Awards

Hamarosan újra a játékok és a technológia világába ugorhatunk a Hungexpón megrendezésre kerülő Telekom PlayIT Show és a TECHXPO konferencia keretein belül.

5 napja

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

5 napja
2

Heti megjelenések

5 napja

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

5 napja
3

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

7 napja
1

Tormented Souls II

Caroline és Anna csak ideiglenesen menekültek meg a borzalmakról, a Tormented Souls folytatásában ugyanis valami még szörnyűbb vár a nővérekre.

8 napja
6

Call of Duty mozi, Gyűrűk Ura MMO kasza - ez történt csütörtökön

Továbbá: Thief VR: Legacy of Shadow, Animal Crossing: New Horizons.

8 napja
4

PlayStation Plus: a novemberi hármas

Egy visszatérő macskás kaland, az utolsó EA Sports dagonyázás és egy őrült csataszimulátor. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

9 napja

Limited Run Games újdonságok, Resident Evil Requiem előrendelés – ez történt szerdán

Továbbá: Shantae 7, Pine Creek, Viewfinder, NBA The Run.

9 napja
3

Dispatch S0E1-2 - A várva várt szuperhős

A szuperhősös alkotások népszerűsége a 2008-as Vasember filmmel egyből az egekbe emelkedett, ami - szerintem - a 2012-es Bosszúállók filmmel a csúcsra ért. Az azóta bekövetkezett apátia és menekülés egyik friss eredménye a Dispatch is, amely szokatlan dolgokkal próbálkozik a videojátékos mezsgyén. Betekintő!

2025.10.29.
14