[Teszt] Bright Memory: Infinite - a Switch és a PS5 változat

Bright Memory: Infinite - a Switch és a PS5 változat

mcmackoGéczy Attila2022.07.26. 11:00

A Bright Memory: Infinite volt az egyik első játék, amely az újgenerácós Xbox mellett mutogattak, de a korábbi tesztünknél is felmerült a kérdés: vajh igazán next-gennek lehet nevezni egy Unreal 4 motorral készült játékot? Nos, azóta PC-n sokan végig is játszották már a Fényes Emléket, úgyhogy a most megjelenő konzolos kiadások az összehasonlítás szempontjából lehetnek izgalmasak. Kérdés, hogy mit is tudnak felvillantani a korábbi verzióhoz képest, valamint hogy Switchen és (egy kis plot twistként - nem Xbox-on, hanem) PlayStation 5-ön miként muzsikálnak. Duplaminiteszt következik!

A SWITCH VÁLTOZAT | mcmacko

Kezdjük a Switch változattal. A Bright Memory Infinite tényleg baromira feltekerte a natív PC változatnál a szemfényvesztés-faktort. Rengeteg izgő-mozgó tereptárgyával, csillogó effektjeivel képes volt megszédíteni az embert, ehhez pedig COD-szerű tempót és filmes FPS-akciót társított. Ahogy azt a hordozható portnál vártuk: az előbbi pontok csorbultak, az utóbbi pontok viszont probléma nélkül jöttek át a Switch hardverére. A Bright Memory Infinite játékmenete eteti magát a hordozható Nintendo masinán, és látványát tekintve sincs szégyenkeznivalója, legfeljebb csak a nagytesók mellett.

Sőt, a játékot betöltve én elhittem, hogy megint ugyanazzal a Bright Memory-vel nyomulok, mint PC-n. Az összkép ugyanis parádés, szokatlanul sűrű, letisztult és dinamikus. Inkább emlékeztet egy korai PS4 játékra, mint egy általános Switch-átiratra. Van egy V-sync opció, amivel 30 FPS-re áll be a mutató, de élvezetesebb (kézben hordva legalábbis) ezt kikapcsolni, mert másképpen inkább 60-hoz közelít a frame érték, alkalmankénti apró dici-döcögésekkel. Ezek azonban messze nem mutatnak túl a gépen megszokott kompromisszumokon. A készítők mindent megtettek, hogy a port elviselhetően fusson, és úgy is fut.

Switch-es irányításhoz hozzá tartozik a girós célzás is, amelyet én csak menet közben vettem észre, pedig be volt kapcsolva. Onnantól viszont tudatosan alkalmaztam a lehetőségét. Annyi még eszembe jutott menet közben, hogy ehhez a pontos, heves FPS-harcászathoz talán már kicsit kacska a Switch ergonómiája. Pláne egy Steam Deck után. Szóval ha a lövöldözés-parry-kardozás kombinációtól kézgörcsöt kapsz majd, az nem feltétlen a te gyengeségedből fakad...

A PLAYSTATION 5 VÁLTOZAT | sQr`

A Bright Memory Infinite minden hiányossága, hibája és technikai problémája ellenére egy kimondottan kellemes hullámvasút. Tömény. Rövid. Pörgős. A gunplay üdítően karcos, ráadásul jó érzékkel törik meg lopakodással vagy autós üldözéssel és kellően széles eszköztárunk van ahhoz, hogy végig változatos maradjon. A PlayStation 5 egyedi funkciói azonban ehhez semmit nem adnak hozzá. A 3D Audio megfelelő fejhallgató mellett is pontatlan és erőtlen, a DualSense kiváló adaptív ravaszait teljesen figyelmen kívül hagyja és a rezgések finomhangolása is elmaradt. Az egyes szakaszokat elválasztó pár másodperces töltőképernyők pedig csupán a jelenet dinamikáját töri meg sután.

A jelen generációs konzolokon két grafikai opció közül választhatunk: dinamikus 4K és 60 FPS vagy 1440p körül mozgó felbontás és 120 képkocka vár másodpercenként. Egyik sem zökkenőmentes, de aránylag stabil és szépen szolgálja ki a folyékony akciót. Külön kiemelném a látószög (FOV) változtatásának lehetőségét, ami konzolon sajnos még mindig nem standard elem a beállításokban. Az összkép picit vegyes, közelebbről vizsgálva pedig gyorsan szétesik, ami nyilván az egyszemélyes fejlesztésnek, valamint a számtalan különböző piactérről összegereblyézett 3D modellnek és grafikai elemnek köszönhető. Ha nem akasztja meg semmi a lövöldözést, azért valószínűleg elégedettek leszünk a látvánnyal. Nálam sajnos a mindössze két órás játékidő ellenére több alkalommal tűnt fel clipping és script probléma, tereptárgyba beragadás és még trófea glitch is. Talán emiatt is érdemes megvárni, ameddig nyesnek egy keveset a picit vastagabb tollal írt árcédulából.

Ahogy másodszor játszottam a kampánnyal, úgy azon vettem magam észre, hogy a flash-faktor már nem volt olyan erős, sőt, jóval gyorsabban is haladtam előre. Így az újrajátszhatóságot nem emelném a csomag erősségei közé. A Gold Edition túl sok újdonságot amúgy nem tartogat - néhány DLC jön a játék mellé, amiben fegyver skineket, kosztümöket és hasonlókat nyithatunk meg, mindenféle komolyabb sztori-expanzió nélkül, drágítva az amúgy sem túl combos alapcsomag árát.

A Bright Memory Infinite továbbra is egy szemfényvesztés, konzolon talán egy kicsit borsos áron, viszont annak nagyon szórakoztató. Két órás időtartamába egy izgalmas, változatos kampányt, és gameplay finomságok sorát szuszakolta az FYQD-Studio egyszemélyes tehetségközpontja. Switchen és nagygépen egyaránt tündököl, de ahogy a vaku fénye is hamar elvillan, úgy a Bright Memory Infinite-nek is csak egy rövid, de annál káprázatosabb csillantásra futja.

BRIGHT MEMORY: INFINITE
PLATFORM NSW, PS5 (tesztelt), XSX|S, PC
KIADÓ PLAYISM FEJLESZTŐ FYQD Studio
MEGJELENÉS 2022. július 21. ÁR 7.090 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Wildgate

Manapság egyre inkább trendi a közös kalandozós stílus, aminek egyik legjobb képviselője a Sea of Thieves. A Wildgate le sem tagadhatná, hogy a Rare közel hibátlan üdvöskéje nagyon erős inspirációt nyújtott a fejlesztés során. Első imrpressziónk következik.

19 perce

THQ Nordic bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Darksiders 4, Reanimal, The Eternal Life of Goldman, Sacred 2: Fallen Angel, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Fatekeeper, Wreckreation, The Guild: Europa 1410, Tides of Tomorrow, Gothic Classic.

2 órája
1

Killing Floor 3

Senki sem panaszkodhat, hiszen a bétateszterek már előre megkongatták a vészharangot – és valóban, a zedmészárlás láthatóan túljutott a csúcspontján. Tesztlaborban a Killing Floor harmadik része.

22 órája
2

Nintendo Direct bejelentések, Battlefield 6 bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Monster Hunter Stories 3: Twisted Reflection, Pac-Man World 2 Re-Pac, Cronos: The New Dawn, Once Upon a Katamari, Shinobi: Art of Vengeance, Plants vs. Zombies: Replanted, Octopath Traveler 0, Marvel Tōkon: Fighting Souls, The Adventures of Elliot: The Millennium Tales.

1 napja
3

Time Flies - legyünk legyek!

Egzisztenciális merengés? Paint.exe-ből fogant minimalista fricska? Zümmentésnyi világnézet és társadalmi kritika? A Time Flies egy kicsit mindegyik egyszerre.

1 napja
4

Architect Life

Egy kor felett a Sims legérdekesebb része leginkább a házak megépítése, berendezése. Maga az életszimulátor már nem tud minket lekötni, elég a valódi élet… Erre jön az Architect Life és megforgatja az elvárásokat. Sikerül neki többet is letenni a tervezőasztalra? Lássuk!

2 napja
1

Frissítések minden mennyiségben – ez történt szerdán

Benne: Microsoft üzleti jelentés, Assassin's Creed Shadows, Clair Obscure: Expedition 33, Hell is Us, Nintendo Direct bejelentés, Drag x Drive.

2 napja
8

Wild Hearts S - a Switch 2 változat

A Capcom 2004-ben valami igazán különlegeset tett le az asztalra, mivel életre hívott egy új műfajt a Monster Hunterrel. A szörnyvadászós formula, amely elsőre talán rétegjátéknak tűnt, hamar megtalálta a saját közönségét és sokunknak lett belőle életre szóló játékélmény. Bár azóta sokan próbálkoztak a nyomdokaiba lépni, de igazán senkinek nem sikerült megragadnia azt az esszenciát, amit a Capcom annak idején megteremtett.

2 napja
9

Wonder Boy: Asha in Monster World - a legfrisebb generáción

A Monster Boy sorozat a SEGA ikonikus brandjének fontos tartópillére volt annak idején. A Wonder Boy/Monster Boy széria újrakiadott elemeit többször is teszteltük már, most a PS5 és Xbox Series X (valamint Microsoft Store)-ba megérkezett Wonder Boy: Asha in Monster World, ebből kaptunk friss tesztpéldányt.

2 napja
2

PlayStation Plus: az augusztusi hármas

Az utóbbi évek egyik legjobb soulslike debütálása. Egy masszív többjátékos cím. Némi anime csihipuhi. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

3 napja

Asterix & Obelix újból akcióban, Thunderful felvásárlás – ez történt kedden

Továbbá: Godbreakers, Cronos: The New Dawn, I Hate This Place, Slime Rancher 2.

3 napja
1

Tony Hawk's Pro Skater 3+4 - a Switch 2 változat

A Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 után sokan azt hittük, hogy az Activision már elengedte az újabb gördeszkás remake gondolatát, de egy új epizóddal lepett meg minket az Iron Galaxy Studios. Lássuk, hogy a Nintendo Switch 2 változatnak megy-e a kickflip!

3 napja
12

God of War-sorozat infómorzsák, Hollow Knight: Silksong életjelek – ez történt hétfőn

Továbbá: FlexStrike, Witchfire, Sony vs. Tencent.

4 napja
5

Heti megjelenések

5 napja
2

Bambas!

A sétaszimulátorok az indie-szcéna előretörésével virágkorukat élik, mégsem született olyan alkotás, ami _konkrétan_ a séta mikéntjére, a séta működésének mélyebb értelmezésére (...) helyezte volna a fókuszt - egészen eddig. Bár lehet meglettünk volna nélküle is.

5 napja
5

Songs of Conquest - Roots

Gyökereket eresztett a HoMM 3-ra hajazó stratégia második faj DLC-je, hogy kiteljesítse az élet körforgását. Zöldek, előre!

5 napja
2

Old Skies

Egy klasszikus point and click receptet követő lineáris, világépítés tekintetében mégis grandiózusnak ható kaland a Wadjet Eye Games legújabb címe, a korokon át is örökérvényű emberi érzéseket boncolgató Old Skies.

6 napja
5

Wolfenstein sorozat a láthatáron - ez történt pénteken

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Frostpunk 2, Dying Light: The Beast, Code Violet.

7 napja
1

Chinese Frontiers - épül-szépül a Nagy Fal

Van az úgy, hogy az ember belefárad a sok menekülésbe és folyamatos túlélési kényszerbe és valami nyugira vágyik. A SolidGames játéka megkísérli a kettőt elegyíteni: egy alapvetően feszített rendszert átültetni egy lassabb folyású keretbe.

8 napja
3

Battlefield 6 trailer, Sony-Namco partnerség - ez történt csütörtökön

Továbbá: Borderlands 4, Lollipop Chainsaw, Wuchang: Fallen Feathers, Invincible VS, Assassin's Creed Shadows.

8 napja
12