[Teszt] Bright Memory: Infinite - a Switch és a PS5 változat

Bright Memory: Infinite - a Switch és a PS5 változat

mcmackoGéczy Attila2022.07.26. 11:00

A Bright Memory: Infinite volt az egyik első játék, amely az újgenerácós Xbox mellett mutogattak, de a korábbi tesztünknél is felmerült a kérdés: vajh igazán next-gennek lehet nevezni egy Unreal 4 motorral készült játékot? Nos, azóta PC-n sokan végig is játszották már a Fényes Emléket, úgyhogy a most megjelenő konzolos kiadások az összehasonlítás szempontjából lehetnek izgalmasak. Kérdés, hogy mit is tudnak felvillantani a korábbi verzióhoz képest, valamint hogy Switchen és (egy kis plot twistként - nem Xbox-on, hanem) PlayStation 5-ön miként muzsikálnak. Duplaminiteszt következik!

A SWITCH VÁLTOZAT | mcmacko

Kezdjük a Switch változattal. A Bright Memory Infinite tényleg baromira feltekerte a natív PC változatnál a szemfényvesztés-faktort. Rengeteg izgő-mozgó tereptárgyával, csillogó effektjeivel képes volt megszédíteni az embert, ehhez pedig COD-szerű tempót és filmes FPS-akciót társított. Ahogy azt a hordozható portnál vártuk: az előbbi pontok csorbultak, az utóbbi pontok viszont probléma nélkül jöttek át a Switch hardverére. A Bright Memory Infinite játékmenete eteti magát a hordozható Nintendo masinán, és látványát tekintve sincs szégyenkeznivalója, legfeljebb csak a nagytesók mellett.

Sőt, a játékot betöltve én elhittem, hogy megint ugyanazzal a Bright Memory-vel nyomulok, mint PC-n. Az összkép ugyanis parádés, szokatlanul sűrű, letisztult és dinamikus. Inkább emlékeztet egy korai PS4 játékra, mint egy általános Switch-átiratra. Van egy V-sync opció, amivel 30 FPS-re áll be a mutató, de élvezetesebb (kézben hordva legalábbis) ezt kikapcsolni, mert másképpen inkább 60-hoz közelít a frame érték, alkalmankénti apró dici-döcögésekkel. Ezek azonban messze nem mutatnak túl a gépen megszokott kompromisszumokon. A készítők mindent megtettek, hogy a port elviselhetően fusson, és úgy is fut.

Switch-es irányításhoz hozzá tartozik a girós célzás is, amelyet én csak menet közben vettem észre, pedig be volt kapcsolva. Onnantól viszont tudatosan alkalmaztam a lehetőségét. Annyi még eszembe jutott menet közben, hogy ehhez a pontos, heves FPS-harcászathoz talán már kicsit kacska a Switch ergonómiája. Pláne egy Steam Deck után. Szóval ha a lövöldözés-parry-kardozás kombinációtól kézgörcsöt kapsz majd, az nem feltétlen a te gyengeségedből fakad...

A PLAYSTATION 5 VÁLTOZAT | sQr`

A Bright Memory Infinite minden hiányossága, hibája és technikai problémája ellenére egy kimondottan kellemes hullámvasút. Tömény. Rövid. Pörgős. A gunplay üdítően karcos, ráadásul jó érzékkel törik meg lopakodással vagy autós üldözéssel és kellően széles eszköztárunk van ahhoz, hogy végig változatos maradjon. A PlayStation 5 egyedi funkciói azonban ehhez semmit nem adnak hozzá. A 3D Audio megfelelő fejhallgató mellett is pontatlan és erőtlen, a DualSense kiváló adaptív ravaszait teljesen figyelmen kívül hagyja és a rezgések finomhangolása is elmaradt. Az egyes szakaszokat elválasztó pár másodperces töltőképernyők pedig csupán a jelenet dinamikáját töri meg sután.

A jelen generációs konzolokon két grafikai opció közül választhatunk: dinamikus 4K és 60 FPS vagy 1440p körül mozgó felbontás és 120 képkocka vár másodpercenként. Egyik sem zökkenőmentes, de aránylag stabil és szépen szolgálja ki a folyékony akciót. Külön kiemelném a látószög (FOV) változtatásának lehetőségét, ami konzolon sajnos még mindig nem standard elem a beállításokban. Az összkép picit vegyes, közelebbről vizsgálva pedig gyorsan szétesik, ami nyilván az egyszemélyes fejlesztésnek, valamint a számtalan különböző piactérről összegereblyézett 3D modellnek és grafikai elemnek köszönhető. Ha nem akasztja meg semmi a lövöldözést, azért valószínűleg elégedettek leszünk a látvánnyal. Nálam sajnos a mindössze két órás játékidő ellenére több alkalommal tűnt fel clipping és script probléma, tereptárgyba beragadás és még trófea glitch is. Talán emiatt is érdemes megvárni, ameddig nyesnek egy keveset a picit vastagabb tollal írt árcédulából.

Ahogy másodszor játszottam a kampánnyal, úgy azon vettem magam észre, hogy a flash-faktor már nem volt olyan erős, sőt, jóval gyorsabban is haladtam előre. Így az újrajátszhatóságot nem emelném a csomag erősségei közé. A Gold Edition túl sok újdonságot amúgy nem tartogat - néhány DLC jön a játék mellé, amiben fegyver skineket, kosztümöket és hasonlókat nyithatunk meg, mindenféle komolyabb sztori-expanzió nélkül, drágítva az amúgy sem túl combos alapcsomag árát.

A Bright Memory Infinite továbbra is egy szemfényvesztés, konzolon talán egy kicsit borsos áron, viszont annak nagyon szórakoztató. Két órás időtartamába egy izgalmas, változatos kampányt, és gameplay finomságok sorát szuszakolta az FYQD-Studio egyszemélyes tehetségközpontja. Switchen és nagygépen egyaránt tündököl, de ahogy a vaku fénye is hamar elvillan, úgy a Bright Memory Infinite-nek is csak egy rövid, de annál káprázatosabb csillantásra futja.

BRIGHT MEMORY: INFINITE
PLATFORM NSW, PS5 (tesztelt), XSX|S, PC
KIADÓ PLAYISM FEJLESZTŐ FYQD Studio
MEGJELENÉS 2022. július 21. ÁR 7.090 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Aranyon a Death Stranding 2, Doom: The Dark Ages launch trailer – ez történt pénteken

Továbbá: The First Berserker: Khazan, Dragon Ball Z: Kakarot, Risk of Rain 2, Sir Whoopass: Immortal Death, Killing Floor III.

1 napja
4

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

2 napja
8

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

2 napja
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

2 napja
5

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

3 napja
6

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

3 napja
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

4 napja
8

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

4 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

5 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

5 napja
48

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

5 napja
9

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

5 napja
10

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

6 napja
4

Heti megjelenések

6 napja
5

Amerzone - The Explorers Legacy

Utazás az ismeretlenbe, utazás egy idegen helyre, utazás Föld és ég között, utazás a semmibe. Benoit Sokal életműve előtt ekkorát még nem tisztelgett soha senki.

7 napja
2

GTA 6 csak jövőre, Elden Ring Nightreign áttekintő – ez történt pénteken

Továbbá: The Shadow Syndicate, Zoochosis, Preserve, Project Caesar.

8 napja
13

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

9 napja
12

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

2025.05.01.
7

Lost Soul Aside csúszás, Borderlands 4 áttekintő – ez történt szerdán

Továbbá: Returnal, Switch rendszerfrissítés, Formula Legends, Sea of Stars, Kathy Rain 2, Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate, SHovel Knight Dig, Hypercharge: Unboxed, Moadra.

2025.05.01.
2

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

2025.04.30.
12