[Teszt] Bright Memory: Infinite - a Switch és a PS5 változat

Bright Memory: Infinite - a Switch és a PS5 változat

mcmackoGéczy Attila2022.07.26. 11:00

A Bright Memory: Infinite volt az egyik első játék, amely az újgenerácós Xbox mellett mutogattak, de a korábbi tesztünknél is felmerült a kérdés: vajh igazán next-gennek lehet nevezni egy Unreal 4 motorral készült játékot? Nos, azóta PC-n sokan végig is játszották már a Fényes Emléket, úgyhogy a most megjelenő konzolos kiadások az összehasonlítás szempontjából lehetnek izgalmasak. Kérdés, hogy mit is tudnak felvillantani a korábbi verzióhoz képest, valamint hogy Switchen és (egy kis plot twistként - nem Xbox-on, hanem) PlayStation 5-ön miként muzsikálnak. Duplaminiteszt következik!

A SWITCH VÁLTOZAT | mcmacko

Kezdjük a Switch változattal. A Bright Memory Infinite tényleg baromira feltekerte a natív PC változatnál a szemfényvesztés-faktort. Rengeteg izgő-mozgó tereptárgyával, csillogó effektjeivel képes volt megszédíteni az embert, ehhez pedig COD-szerű tempót és filmes FPS-akciót társított. Ahogy azt a hordozható portnál vártuk: az előbbi pontok csorbultak, az utóbbi pontok viszont probléma nélkül jöttek át a Switch hardverére. A Bright Memory Infinite játékmenete eteti magát a hordozható Nintendo masinán, és látványát tekintve sincs szégyenkeznivalója, legfeljebb csak a nagytesók mellett.

Sőt, a játékot betöltve én elhittem, hogy megint ugyanazzal a Bright Memory-vel nyomulok, mint PC-n. Az összkép ugyanis parádés, szokatlanul sűrű, letisztult és dinamikus. Inkább emlékeztet egy korai PS4 játékra, mint egy általános Switch-átiratra. Van egy V-sync opció, amivel 30 FPS-re áll be a mutató, de élvezetesebb (kézben hordva legalábbis) ezt kikapcsolni, mert másképpen inkább 60-hoz közelít a frame érték, alkalmankénti apró dici-döcögésekkel. Ezek azonban messze nem mutatnak túl a gépen megszokott kompromisszumokon. A készítők mindent megtettek, hogy a port elviselhetően fusson, és úgy is fut.

Switch-es irányításhoz hozzá tartozik a girós célzás is, amelyet én csak menet közben vettem észre, pedig be volt kapcsolva. Onnantól viszont tudatosan alkalmaztam a lehetőségét. Annyi még eszembe jutott menet közben, hogy ehhez a pontos, heves FPS-harcászathoz talán már kicsit kacska a Switch ergonómiája. Pláne egy Steam Deck után. Szóval ha a lövöldözés-parry-kardozás kombinációtól kézgörcsöt kapsz majd, az nem feltétlen a te gyengeségedből fakad...

A PLAYSTATION 5 VÁLTOZAT | sQr`

A Bright Memory Infinite minden hiányossága, hibája és technikai problémája ellenére egy kimondottan kellemes hullámvasút. Tömény. Rövid. Pörgős. A gunplay üdítően karcos, ráadásul jó érzékkel törik meg lopakodással vagy autós üldözéssel és kellően széles eszköztárunk van ahhoz, hogy végig változatos maradjon. A PlayStation 5 egyedi funkciói azonban ehhez semmit nem adnak hozzá. A 3D Audio megfelelő fejhallgató mellett is pontatlan és erőtlen, a DualSense kiváló adaptív ravaszait teljesen figyelmen kívül hagyja és a rezgések finomhangolása is elmaradt. Az egyes szakaszokat elválasztó pár másodperces töltőképernyők pedig csupán a jelenet dinamikáját töri meg sután.

A jelen generációs konzolokon két grafikai opció közül választhatunk: dinamikus 4K és 60 FPS vagy 1440p körül mozgó felbontás és 120 képkocka vár másodpercenként. Egyik sem zökkenőmentes, de aránylag stabil és szépen szolgálja ki a folyékony akciót. Külön kiemelném a látószög (FOV) változtatásának lehetőségét, ami konzolon sajnos még mindig nem standard elem a beállításokban. Az összkép picit vegyes, közelebbről vizsgálva pedig gyorsan szétesik, ami nyilván az egyszemélyes fejlesztésnek, valamint a számtalan különböző piactérről összegereblyézett 3D modellnek és grafikai elemnek köszönhető. Ha nem akasztja meg semmi a lövöldözést, azért valószínűleg elégedettek leszünk a látvánnyal. Nálam sajnos a mindössze két órás játékidő ellenére több alkalommal tűnt fel clipping és script probléma, tereptárgyba beragadás és még trófea glitch is. Talán emiatt is érdemes megvárni, ameddig nyesnek egy keveset a picit vastagabb tollal írt árcédulából.

Ahogy másodszor játszottam a kampánnyal, úgy azon vettem magam észre, hogy a flash-faktor már nem volt olyan erős, sőt, jóval gyorsabban is haladtam előre. Így az újrajátszhatóságot nem emelném a csomag erősségei közé. A Gold Edition túl sok újdonságot amúgy nem tartogat - néhány DLC jön a játék mellé, amiben fegyver skineket, kosztümöket és hasonlókat nyithatunk meg, mindenféle komolyabb sztori-expanzió nélkül, drágítva az amúgy sem túl combos alapcsomag árát.

A Bright Memory Infinite továbbra is egy szemfényvesztés, konzolon talán egy kicsit borsos áron, viszont annak nagyon szórakoztató. Két órás időtartamába egy izgalmas, változatos kampányt, és gameplay finomságok sorát szuszakolta az FYQD-Studio egyszemélyes tehetségközpontja. Switchen és nagygépen egyaránt tündököl, de ahogy a vaku fénye is hamar elvillan, úgy a Bright Memory Infinite-nek is csak egy rövid, de annál káprázatosabb csillantásra futja.

BRIGHT MEMORY: INFINITE
PLATFORM NSW, PS5 (tesztelt), XSX|S, PC
KIADÓ PLAYISM FEJLESZTŐ FYQD Studio
MEGJELENÉS 2022. július 21. ÁR 7.090 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 órája
2

Heti megjelenések

1 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

1 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

2 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

3 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

4 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

4 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

4 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

5 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

5 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

5 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

6 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

6 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

7 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

7 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

8 napja
21

Heti megjelenések

8 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

2024.04.12.
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

2024.04.11.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==