[Teszt] Bright Memory: Infinite - megérkezett a next-gen messiás?

Bright Memory: Infinite - megérkezett a next-gen messiás?

mcmackoGéczy Attila2021.11.12. 11:30

Amikor az új konzolgeneráció bejelentésénél (nagyítóval) kerestük az igazán next-gen vizualitást, üstökösként robbant a Bright Memory Infinite trailere. A kínai játék valóban túlmutatott a korábbi generáció látványvilágán.

Az egyszemélyes fejlesztőcsapat által készített korábbi Bright Memory folytatása, mondhatni újrakeverése nem is feltétlenül a látvány tekintetében következő generációs, hanem a menet közben rengeteget fejlődött Unreal fejlesztői lehetőségek miatt. Ugyanis előtte el sem tudtuk volna képzelni, hogy egy szem emberke ilyen minőségű terméket tegyen le az asztalra. Bár nem akarjuk elvenni Zeng Xian Cheng érdemeit, de látszik, hogy a Bright Memory Infinite-nél az egyén és a tech karonfogta egymást, és így hívták táncba az FPS játékokban újdonságot kereső harcosokat.

A Bright Memory Infinite amellett hogy pofátlanul jól néz ki, alap játékmechanikáit tekintve is kőkemény lábakon áll. A fegyverjátéka élvezetes, pattogós, ritmusos. Érzed, hogy mit hogy kell benne csinálni a fegyverekkel, és ráadásul alt-módokon is vadul tudsz aprítani. A nyakig páncélozott ellenfelek nyelik a golyót, de pont jó a pillanatról-pillanatra elkapott harcok üteme, és erre jön rá a közelharci réteg.

A program ugyanis megpróbálja a Devil May Cry (és a többi távolkeleti hack and slash) kardozós mechanikáit FPS-nézetbe ültetni, a mutatvány pedig működik, nem is akárhogy. Karunkkal védekezünk, blokkolunk, parryzünk, juggle-be küldjük a szerencsétlen katonákat.

Emellé kapunk egy pulzuskesztyűt, amely segítségével grapple-elven húzhatjunk magunk elé az ellenfeleket, gravitációs pukkanásokat idézhetünk elő, és így tovább. Ráadásul a játék helyszíneként szolgáló kínai tartomány felett megjelenő, mindenhonnan szépen látszódó fekete lyuk olyan anomáliákat hoz a rendszerbe, ami a katonákat ősi korok harcosaira cseréli. Ebben a forgatagban még az sem elképzelhetetlen, hogy mitológia lények törjenek ránk... Szóval nagyon élveztem, ahogy az FYQD Studio egyszemélyben képes volt ennyire mókásra hangolni a harcokat.

A pályák is egész jók - a dinamikát egyértelműen a CoD játékoktól kölcsönözte a fejlesztő, és a jelenetek közül is van jópár over-the-top akciómutatvány. Sajnos mindezt nem tart túl sokáig. Bő két óra alatt le lehet tekerni a Bright Memory Infinite-t, ami miatt olyan érzésünk lehet, mintha egy nagyobb játék első fejezetével nyomulnánk.

Az egyszemélyes fejlesztés határai amúgy az egy lokációra felfűzött helyszínen, az átvezetők sutaságában, valamint a narratíva gyengeségén is kiütköznek. De ha csak leülsz úgy két órára darálni, egy picit sem fogod hiányolni mondjuk az épkézláb sztorit, vagy szerethető karaktereket a móka mögött. Viszont moroghatsz egy kicsit a gagyi lopakodós szakaszon (szerencsére tíz percig tart az egész), vagy a rád rohanó vadmalacokon, amelyek teljesen elütnek a kampány techno-hangulatától.

Technikailag amúgy a játék MINDENT tud, amit egy modern PC-ből ki lehet hozni. Van több szinten skálázható Ray Tracing, DLSS és minden földi jó a beállítások között. Ennek megfelelően amúgy a játék döbbenetesen fest és jól is skálázódik. 2060GTX-es laptopomon mindent high-ra tudtam állítani, az RTX-el egyetemben - magas minőségű DLSS megoldással, 1080p-re hangolódva pedig átlag 40-60 körül pörgött az FPS mutató. Nem kompromisszummentes a folyamatosság (high-end mércével), de még így is csorgott a nyálam, mint a pulykának. Hogy maga az összkép tényleg újgenerációs-volna-e, az megint jó kérdés. A játékmenet magja X360-on is elketyegett volna gyengébb látvánnyal, a tech pedig visszaskálázódik egy pőre Xbox One szintjére. Tehát inkább arról van szó, hogy a sokszor látott megoldásokra csurog rá a fényes cukormáz. Viszont mozgásban az összkép tényleg csúcs, és kevés dolog ér magas beállíásokon a Bright Memory látványának nyomába.

A Bright Memory Infinite még mindig nem az a játék, ami elhozza a vérbeli next-gen érzést a magas költségvetésű játékok mezsgyéjére, de arra mindenképp jó, hogy ízelítőt kapjunk a várva-várt szintlépésből. PC-n kevés szebb FPS-t fogsz találni, és valószínű konzolon is ütni fog a dolog ha egyszer megjelenik. A program amúgy furcsa kategóriát honosít meg a belső nézetű lövöldék között. Amíg egy kalandjátéknál nem ritka a kétórás játékmenet, addig az FPS-eknél egyelőre nem bevett szokás ez a rövidség. Karolja már fel valaki ezt a srácot, aztán az egészestés Bright Memory Universum végre el is mesélhetné, hogy mit találunk a fekete lyuk mögött.

Pontosan
7
Bright Memory: Infinite
Platform: PC, később Xbox
Kiadó: Playism | Fejlesztő: FYQD-Studio
Megjelenés: 2021. november 11. | Ár: 17 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

30 perce

Heti megjelenések

5 órája

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

14 órája
1

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

2 napja

Tormented Souls II

Caroline és Anna csak ideiglenesen menekültek meg a borzalmakról, a Tormented Souls folytatásában ugyanis valami még szörnyűbb vár a nővérekre.

3 napja
5

Call of Duty mozi, Gyűrűk Ura MMO kasza - ez történt csütörtökön

Továbbá: Thief VR: Legacy of Shadow, Animal Crossing: New Horizons.

3 napja
4

PlayStation Plus: a novemberi hármas

Egy visszatérő macskás kaland, az utolsó EA Sports dagonyázás és egy őrült csataszimulátor. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

3 napja

Limited Run Games újdonságok, Resident Evil Requiem előrendelés – ez történt szerdán

Továbbá: Shantae 7, Pine Creek, Viewfinder, NBA The Run.

4 napja
3

Dispatch S0E1-2 - A várva várt szuperhős

A szuperhősös alkotások népszerűsége a 2008-as Vasember filmmel egyből az egekbe emelkedett, ami - szerintem - a 2012-es Bosszúállók filmmel a csúcsra ért. Az azóta bekövetkezett apátia és menekülés egyik friss eredménye a Dispatch is, amely szokatlan dolgokkal próbálkozik a videojátékos mezsgyén. Betekintő!

5 napja
14

Battlefield, horror és sci-fi – ez történt kedden

Benne: Battlefield REDSEC, The Florist, Darkwood 2, Routine, over the hill, Aphelion, UnGodly.

5 napja

EA Sports FC 26 - a Nintendo Switch 2 változat

Több kutatás is foglalkozott azzal, hogy melyik játék váltja ki a legtöbb káromkodást a játékosokból. Ebben a listában a Mario Kart és a Fif… akarom mondani az FC széria áll az első két helyen. A Switch 2 megjelenésével az új FC-játék lehetővé teszi, hogy a felgyülemlett frusztrációt a játékosok mindenféle módon kiélhessék ezen a platformon is.

6 napja
5

F2P Battlefield a láthatáron, mozgásban a Loulan – ez történt hétfőn

Továbbá: Descent of Lunaris, Retrace the Light, Two Point Museum, Incantation, Brotato,Vampire: The Masquerade – Bloodhunt.

6 napja
3

Heti megjelenések

7 napja
2

Fekete csütörtök: így omlott össze a Counter-Strike 2 gazdasága

Az update, ami sokaknál mindent vitt.

7 napja
23

Bye Sweet Carole

Nem tagadom, engem is a fantasztikusan kinéző horror Disney rajzfilm látvány ragadott meg, az Alice csodaországban meseregény és a Clock Tower játéksorozat hatását is magán viselő Bye Sweet Carole játszhatósága azonban hagy némi kívánnivalót maga után.

8 napja
6

Egyedi formában tér vissza a Halo: Combat Evolved - ez történt pénteken

Továbbá: Hyrule Warriors: Age of Imprisonment, Pokémon Legends: Z-A.

9 napja
8

Just Dance 2026

Újabb év, újabb Just Dance. A sorozat éves megjelenése mára olyan biztos ponttá vált, hogy akár a naptárba is beírhatnánk, mint eseményt. Tesztlaborban a 2026-os csomag.

9 napja
3

Új bejelentések és átiratok - ez történt csütörtökön

Benne: Nightholme, Kirby Air Riders, Project TAL, Defect, Cthulhu: The Cosmic Abyss, Mouse: P.I. For Hire, Skinwalker, Warhammer 40,000: Rogue Trader, Assassin's Creed Shadows, System Shock, Elden Ring, Fallout 4.

2025.10.24.
3

Once Upon a Katamari - Ryo Ishida válaszol

A Katamari sorozat egy ízig-vérig új sztorival gurul be a szívünkbe. Az időutazást alapul vévő Once Upon a Katamari megjelenésének apropóján beszélgettünk Ryo Ishidával, aki ifjú titánként, a játék producereként azért is felelt, hogy friss vért pumpáljon a Herceg pucájába.

2025.10.23.
5

Leköszön a Remedy igazgató - ez történt szerdán

Továbbá: Goat Simulator 3, Mouse: P.I. For Hire, Marvel Cosmic Invasion, Cruise Control, Sonic Rumble.

2025.10.23.
1