[Teszt] Bright Memory: Infinite - megérkezett a next-gen messiás?

Bright Memory: Infinite - megérkezett a next-gen messiás?

mcmackoGéczy Attila2021.11.12. 11:30

Amikor az új konzolgeneráció bejelentésénél (nagyítóval) kerestük az igazán next-gen vizualitást, üstökösként robbant a Bright Memory Infinite trailere. A kínai játék valóban túlmutatott a korábbi generáció látványvilágán.

Az egyszemélyes fejlesztőcsapat által készített korábbi Bright Memory folytatása, mondhatni újrakeverése nem is feltétlenül a látvány tekintetében következő generációs, hanem a menet közben rengeteget fejlődött Unreal fejlesztői lehetőségek miatt. Ugyanis előtte el sem tudtuk volna képzelni, hogy egy szem emberke ilyen minőségű terméket tegyen le az asztalra. Bár nem akarjuk elvenni Zeng Xian Cheng érdemeit, de látszik, hogy a Bright Memory Infinite-nél az egyén és a tech karonfogta egymást, és így hívták táncba az FPS játékokban újdonságot kereső harcosokat.

A Bright Memory Infinite amellett hogy pofátlanul jól néz ki, alap játékmechanikáit tekintve is kőkemény lábakon áll. A fegyverjátéka élvezetes, pattogós, ritmusos. Érzed, hogy mit hogy kell benne csinálni a fegyverekkel, és ráadásul alt-módokon is vadul tudsz aprítani. A nyakig páncélozott ellenfelek nyelik a golyót, de pont jó a pillanatról-pillanatra elkapott harcok üteme, és erre jön rá a közelharci réteg.

A program ugyanis megpróbálja a Devil May Cry (és a többi távolkeleti hack and slash) kardozós mechanikáit FPS-nézetbe ültetni, a mutatvány pedig működik, nem is akárhogy. Karunkkal védekezünk, blokkolunk, parryzünk, juggle-be küldjük a szerencsétlen katonákat.

Emellé kapunk egy pulzuskesztyűt, amely segítségével grapple-elven húzhatjunk magunk elé az ellenfeleket, gravitációs pukkanásokat idézhetünk elő, és így tovább. Ráadásul a játék helyszíneként szolgáló kínai tartomány felett megjelenő, mindenhonnan szépen látszódó fekete lyuk olyan anomáliákat hoz a rendszerbe, ami a katonákat ősi korok harcosaira cseréli. Ebben a forgatagban még az sem elképzelhetetlen, hogy mitológia lények törjenek ránk... Szóval nagyon élveztem, ahogy az FYQD Studio egyszemélyben képes volt ennyire mókásra hangolni a harcokat.

A pályák is egész jók - a dinamikát egyértelműen a CoD játékoktól kölcsönözte a fejlesztő, és a jelenetek közül is van jópár over-the-top akciómutatvány. Sajnos mindezt nem tart túl sokáig. Bő két óra alatt le lehet tekerni a Bright Memory Infinite-t, ami miatt olyan érzésünk lehet, mintha egy nagyobb játék első fejezetével nyomulnánk.

Az egyszemélyes fejlesztés határai amúgy az egy lokációra felfűzött helyszínen, az átvezetők sutaságában, valamint a narratíva gyengeségén is kiütköznek. De ha csak leülsz úgy két órára darálni, egy picit sem fogod hiányolni mondjuk az épkézláb sztorit, vagy szerethető karaktereket a móka mögött. Viszont moroghatsz egy kicsit a gagyi lopakodós szakaszon (szerencsére tíz percig tart az egész), vagy a rád rohanó vadmalacokon, amelyek teljesen elütnek a kampány techno-hangulatától.

Technikailag amúgy a játék MINDENT tud, amit egy modern PC-ből ki lehet hozni. Van több szinten skálázható Ray Tracing, DLSS és minden földi jó a beállítások között. Ennek megfelelően amúgy a játék döbbenetesen fest és jól is skálázódik. 2060GTX-es laptopomon mindent high-ra tudtam állítani, az RTX-el egyetemben - magas minőségű DLSS megoldással, 1080p-re hangolódva pedig átlag 40-60 körül pörgött az FPS mutató. Nem kompromisszummentes a folyamatosság (high-end mércével), de még így is csorgott a nyálam, mint a pulykának. Hogy maga az összkép tényleg újgenerációs-volna-e, az megint jó kérdés. A játékmenet magja X360-on is elketyegett volna gyengébb látvánnyal, a tech pedig visszaskálázódik egy pőre Xbox One szintjére. Tehát inkább arról van szó, hogy a sokszor látott megoldásokra csurog rá a fényes cukormáz. Viszont mozgásban az összkép tényleg csúcs, és kevés dolog ér magas beállíásokon a Bright Memory látványának nyomába.

A Bright Memory Infinite még mindig nem az a játék, ami elhozza a vérbeli next-gen érzést a magas költségvetésű játékok mezsgyéjére, de arra mindenképp jó, hogy ízelítőt kapjunk a várva-várt szintlépésből. PC-n kevés szebb FPS-t fogsz találni, és valószínű konzolon is ütni fog a dolog ha egyszer megjelenik. A program amúgy furcsa kategóriát honosít meg a belső nézetű lövöldék között. Amíg egy kalandjátéknál nem ritka a kétórás játékmenet, addig az FPS-eknél egyelőre nem bevett szokás ez a rövidség. Karolja már fel valaki ezt a srácot, aztán az egészestés Bright Memory Universum végre el is mesélhetné, hogy mit találunk a fekete lyuk mögött.

Pontosan
7
Bright Memory: Infinite
Platform: PC, később Xbox
Kiadó: Playism | Fejlesztő: FYQD-Studio
Megjelenés: 2021. november 11. | Ár: 17 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Kiadói tervek - ez történt szerdán

Benne: Square Enix, Blades of Fire, DreadOut 3, DreadOut Remastered Collection, S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy – Enhanced Edition, Ubisoft, PlayStation.

2 órája
6

Capcom Fighting Collection 2

A Capcom Fighting Collection 2 most nyolc újabb ikonikus címet hozott el felújítva, újgenerációs konzolokra optimalizálva. Megtalálhatók benne ikonikus 2D-s verekedős játékok, háromdimenziós különlegességek, crossover címek, és kevésbé ismert kuriózumok is.

17 órája
1

Megint leépít a Microsoft - ez történt kedden

Továbbá: The Sinking City Remastered, Marvel 1943: Rise of Hydra, Fallout, Capcom.

1 napja
8

Stellar Blade PC-n, bezárhat a Moon Studios - ez történt hétfőn

Továbbá: Blades of Fire, FBC: Firebreak, Dragon is Dead.

2 napja
22

Doom: The Dark Ages

Szerencsére a Mars-Föld-Pokol háromszögből már az előző epizódban is kizoomoltunk, a Doom háttérvilága így lényegesen gazdagabb és karakteresebb dark fantasy rémálommá bővült. Lássuk, mit hoznak a Sötét Korok!

2 napja
19

Heti megjelenések

3 napja
5

Aranyon a Death Stranding 2, Doom: The Dark Ages launch trailer – ez történt pénteken

Továbbá: The First Berserker: Khazan, Dragon Ball Z: Kakarot, Risk of Rain 2, Sir Whoopass: Immortal Death, Killing Floor III.

5 napja
5

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

5 napja
12

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

6 napja
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

6 napja
5

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

6 napja
6

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

7 napja
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

7 napja
9

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

8 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

8 napja
49

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

8 napja
10

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

9 napja
10

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

9 napja
4

Heti megjelenések

2025.05.05.
5