“Nem lehet ebben a gazdasági helyzetben egész nap mobilt nyomkodni, hisz így sosem lesz saját házad…” - róják a fiatalokra nap, mint nap. Talán ezen gondolatmenet köré épül a játék, amiben az űrben lévő aszteroidákat kell kizsákmányoljuk pénz és nyersanyagok reményében.
Az Astronomics alapja, hogy a Földön már szinte megfizethetetlenné vált az élet, azok akik nem tudnak megélni, az űrben keresnek megoldást. A feladatunk, hogy űrhajónkkal a random generált aszteroidákra leszálljunk, majd a lehető legtöbb értékes nyersanyaggal visszajussunk az űrkikötőbe.

Eleinte csak egy alap hajónk van, valamint egy kisebb, leszállásra alkalmas egységünk, azonban mindkettő fejleszthető. Természetesen az űrbéli munka megterhelő és veszélyes, ezért mi inkább a kabin biztonságából irányítunk egy robotot, aki a nehéz munkát elvégzi, de időnként muszáj visszatérnie a hajóhoz, hogy lepakoljon, valamint akkumulátorát újratöltse. A hamar grindelésbe fulladó játék egyetlen célja, hogy minél többet és gyorsabban termeljünk, amit új eszközök kifejlesztésével és megvásárlásával tudunk elérni.

Így az egyik első fejlesztés egy automata betakarító robot, ami, mint egy robotporszívó, ha nincs akadály eljut a kijelölt nyersanyagokig, azokat pedig beteszi a leszállóhajó raktárába. Mivel a durva kőzetekből nehéz bányászni, kezdetben pedig csak egy gravitációs eszközünk van, amivel magunkhoz tudunk húzni tárgyakat, így csak a különálló kőcsoportokat tudjuk szétrobbantani.
Persze erre is van megoldás, ha eljutunk oda, 2-3 aszteroida után vehetünk egy robotizált lézert, ami egy meghatározott területen a nagy kőzetet szétrobbantja apró darabokra, majd mi ezt begyűjtve több tíz kiló nyersanyaghoz juthatunk. Ha az aszteroida kezd túl messzire sodródni, akkor ideje összepakolni minden eszközt és felszállni, hogy a hiperugrásra képes hajónkba csatlakozzunk. Azonban figyelnünk kell, a túlsúlyt minden esetben ki kell pakolni, így hiába 5000 kiló férőhely van a nagy hajónkban, ha a kicsi ennek csak felét tudja felvenni. Éppen emiatt az időnkbe be kell tervezzünk egy átpakolást is.

Amint visszamentünk a kikötőbe, eldönthetjük mit kezdünk az összeszedett anyagokkal, egyrészt pénzre szükségünk van, hogy fedezni tudjunk új robotokat, amivel gyorsítjuk a bányászást, másrészt az értékes nyersanyagok azok, amiket a fejlesztésekre félre kell tennünk. A tökéletes balanszt megtalálva pedig még mindig nem vagyunk meg, ugyanis az újabb kirándulás előtt még tankolni is kell, ami szintén pénzbe kerül. Ahhoz, hogy meglegyen az illúziónk, hogy egyszer tényleg élhetünk a Földön, a kifizetések egy részét az űrben költhető valutára, a másik felét dollárban kapjuk, ami majd a jövőbeni életünkben lesz fontos.
A játék jelen verziójában bár vannak fejlesztések, javarészt a hajót érintő módosítások közül válogathatunk, így a tényleges munkában kevés plusz eszközt tudunk kiprobálni, éppen ezért 5-6 óra után a játék kifullad, ahogy a legfontosabb fejlesztéseket összeszedjük. Hiába tudunk már ekkor építeni, nyersanyagokat feldolgozni, egyszerűen nincs elegendő új inger, amitől kellően változatossá válna a játékmenet. Ráadásul a fejlesztés ezen szakaszában a játék nem túl jól optimalizált, Steam Decken pedig irányításbeli problémákba lehet ütközni, és a felhő mentés hiánya miatt nem is nagyon van kedvem teljesen elölről kezdeni a játékot egy új eszközön.

Ha a pénzünk és nyersanyagaink jó helyre kerülnek, akkor néhány óra alatt kimaxoljuk a kezdő fejlesztéseket, és egyre távolabbi helyekre, új típusú aszteroidákra utazhatunk, ahol újabb és újabb nyersanyagok találhatóak, újabb, fontosabb fejlesztések feloldásához. Azonban vigyázat! Ha ez egyszerű munka lenne, nem lenne kihívás, de az űrben is megtalálhatóak a kalózok (akikkel a jelen verzióban még nem találkozni), akik szeretnék a saját sápjuk, hogy ők is könnyebb élet után nézhessenek a Földön.
Aztán a többit majd meglátjuk az 1.0 érkezése környékén…
PLATFORM: PC (Steam) | KIADÓ: Numizmatic | FEJLESZTŐ: Numizmatic | MEGJELENÉS: 2025. február 10. | ÁR: 20 EUR