[Teszt] Astronomics - Asztrobiznisz (early access)

Astronomics - Asztrobiznisz (early access)

KR4K3NGábor Bálint2025.03.01. 09:00

“Nem lehet ebben a gazdasági helyzetben egész nap mobilt nyomkodni, hisz így sosem lesz saját házad…” - róják a fiatalokra nap, mint nap. Talán ezen gondolatmenet köré épül a játék, amiben az űrben lévő aszteroidákat kell kizsákmányoljuk pénz és nyersanyagok reményében.

Az Astronomics alapja, hogy a Földön már szinte megfizethetetlenné vált az élet, azok akik nem tudnak megélni, az űrben keresnek megoldást. A feladatunk, hogy űrhajónkkal a random generált aszteroidákra leszálljunk, majd a lehető legtöbb értékes nyersanyaggal visszajussunk az űrkikötőbe.

Eleinte csak egy alap hajónk van, valamint egy kisebb, leszállásra alkalmas egységünk, azonban mindkettő fejleszthető. Természetesen az űrbéli munka megterhelő és veszélyes, ezért mi inkább a kabin biztonságából irányítunk egy robotot, aki a nehéz munkát elvégzi, de időnként muszáj visszatérnie a hajóhoz, hogy lepakoljon, valamint akkumulátorát újratöltse. A hamar grindelésbe fulladó játék egyetlen célja, hogy minél többet és gyorsabban termeljünk, amit új eszközök kifejlesztésével és megvásárlásával tudunk elérni.

Így az egyik első fejlesztés egy automata betakarító robot, ami, mint egy robotporszívó, ha nincs akadály eljut a kijelölt nyersanyagokig, azokat pedig beteszi a leszállóhajó raktárába. Mivel a durva kőzetekből nehéz bányászni, kezdetben pedig csak egy gravitációs eszközünk van, amivel magunkhoz tudunk húzni tárgyakat, így csak a különálló kőcsoportokat tudjuk szétrobbantani.

Persze erre is van megoldás, ha eljutunk oda, 2-3 aszteroida után vehetünk egy robotizált lézert, ami egy meghatározott területen a nagy kőzetet szétrobbantja apró darabokra, majd mi ezt begyűjtve több tíz kiló nyersanyaghoz juthatunk. Ha az aszteroida kezd túl messzire sodródni, akkor ideje összepakolni minden eszközt és felszállni, hogy a hiperugrásra képes hajónkba csatlakozzunk. Azonban figyelnünk kell, a túlsúlyt minden esetben ki kell pakolni, így hiába 5000 kiló férőhely van a nagy hajónkban, ha a kicsi ennek csak felét tudja felvenni. Éppen emiatt az időnkbe be kell tervezzünk egy átpakolást is.

Amint visszamentünk a kikötőbe, eldönthetjük mit kezdünk az összeszedett anyagokkal, egyrészt pénzre szükségünk van, hogy fedezni tudjunk új robotokat, amivel gyorsítjuk a bányászást, másrészt az értékes nyersanyagok azok, amiket a fejlesztésekre félre kell tennünk. A tökéletes balanszt megtalálva pedig még mindig nem vagyunk meg, ugyanis az újabb kirándulás előtt még tankolni is kell, ami szintén pénzbe kerül. Ahhoz, hogy meglegyen az illúziónk, hogy egyszer tényleg élhetünk a Földön, a kifizetések egy részét az űrben költhető valutára, a másik felét dollárban kapjuk, ami majd a jövőbeni életünkben lesz fontos.

A játék jelen verziójában bár vannak fejlesztések, javarészt a hajót érintő módosítások közül válogathatunk, így a tényleges munkában kevés plusz eszközt tudunk kiprobálni, éppen ezért 5-6 óra után a játék kifullad, ahogy a legfontosabb fejlesztéseket összeszedjük. Hiába tudunk már ekkor építeni, nyersanyagokat feldolgozni, egyszerűen nincs elegendő új inger, amitől kellően változatossá válna a játékmenet. Ráadásul a fejlesztés ezen szakaszában a játék nem túl jól optimalizált, Steam Decken pedig irányításbeli problémákba lehet ütközni, és a felhő mentés hiánya miatt nem is nagyon van kedvem teljesen elölről kezdeni a játékot egy új eszközön.

Ha a pénzünk és nyersanyagaink jó helyre kerülnek, akkor néhány óra alatt kimaxoljuk a kezdő fejlesztéseket, és egyre távolabbi helyekre, új típusú aszteroidákra utazhatunk, ahol újabb és újabb nyersanyagok találhatóak, újabb, fontosabb fejlesztések feloldásához. Azonban vigyázat! Ha ez egyszerű munka lenne, nem lenne kihívás, de az űrben is megtalálhatóak a kalózok (akikkel a jelen verzióban még nem találkozni), akik szeretnék a saját sápjuk, hogy ők is könnyebb élet után nézhessenek a Földön.

Aztán a többit majd meglátjuk az 1.0 érkezése környékén…

PLATFORM: PC (Steam) | KIADÓ: Numizmatic | FEJLESZTŐ: Numizmatic | MEGJELENÉS: 2025. február 10. | ÁR: 20 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

21 órája
11

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

1 napja
5

Steel Seed

Nagyszabású, jól felépített és hangulatos világokra akkor is szükség van, ha a készítők bőven megelégszenek azzal, hogy több száz óra helyett “csupán” 1-2 hétvégére szeretnének minket szórakoztatni.

1 napja
1

Kisebb bejelentések - ez történt hétfőn

Benne: Mycopunk, Elden Ring, Bridge Constructor Studio, VIractal, Eternal Evil, Crystal of Atlan, Little Kitty, Big City.

1 napja
1

Ian Livingstone - A Végzet Erdeje

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "A Végzet Erdejével" Ian Livingstone-tól.

2 napja
3

Heti megjelenések

2 napja
1

Post Trauma

Régimódi túlélő-horror modern köntösben? Ezt már sokszor hallottuk - nézzük, mit tud ehhez a kiindulási ponthoz hozzátenni a Red Soul Games első játéka, a Post Trauma.

3 napja
8

Lushfoil Photography Sim

Az ausztráliai Matt Newell egyszemélyes szerelemprojektje a túrázás és a tájfotózás hangulatát igyekszik digitális formába önteni a legújabb Unreal technológia segítségével. Sikerült neki?

4 napja
1

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Street Fighter 6, Double Dragon Revive, Resident Evil 4, Doom: The Dark Ages, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Clair Obscur: Expedition 33.

4 napja
2

The Talos Principle: Reawakened

Több mint tíz év és egy folytatás után a Croteam visszatért az első The Talos Principle-höz. Hogy volt-e értelme? A választ a frissen megjelent Reawakened kiadás adja meg.

5 napja
5

Premierdátumok egy csokorban - ez történt csütörtökön

Benne: FBC: Firebreak, Frostpunk 1886, RoboCop: Rogue City – Unfinished Business, EA Sports FC 25, Madden NFL 26, College Football 26, Clair Obscur: Expedition 33, The First Berserker: Khazan.

5 napja
5

Ghost of Yōtei megjelenés - ez történt szerdán

Továbbá: Dead as Disco, Sonic x Shadow Generations, Spiritfall, Rooftops & Alleys, Chickenhare and the Treasure of Spiking Beard, Haneda Girl.

6 napja
3

Forza Horizon 5 - A PlayStation változat

Közel négy évvel azután, hogy felhúzták a Playground Games versenysorozatának következő állomását, most először a PlayStation tulajdonosok is meghívót kaptak Mexikóba.

7 napja
25

Clair Obscur: Expedition 33

Az idei legvártabb címem volt a Clair Obscur: Expedition 33, ez a festményszerű és egyedi stílusú szerepjáték, amelyről egy kis francia csapat első játéka. A szívfacsaró történeten és a szürreális helyszíneken túl a valós idejű mechanikákkal felturbózott körökre osztott harcok miatt függtem rá teljesen.

7 napja
67

Oblivion Remastered és Top Hat Studios kínálat - ez történt kedden

Benne: Bombshell Blitz, Labyrinth Of The Demon King, Silly Polly Beast, Motorslice, Trident’s Tale, The Guiding Spirit.

7 napja
10

5 dolog, amit tudnod kell az Onimusha 2 felújításáról

Az első rész néhány évvel ezelőtt megjelent felújítását követően az Onimusha 2: Samurai’s Destiny is újrahangszerelt kiadást kap, és bár a megjelenésig kerek egy hónap még hátravan, már most belepillanthattunk a remastered verzióba. Nézzük, milyen újdonságok várnak ránk!

8 napja
6

Hollywood Animal - Szennyes lelkű angyalok

Én tuti jobb filmeket készítenék! - szinte biztos, hogy te magad is mondtál már hasonlót, a Hollywood Animal-ben pedig (részben) választ kaphatsz arra, hogy valóban helyt tudnál-e állni ebben az iparágban.

8 napja
6

Bethesda érdekeltségek - ez történt hétfőn

Benne: Doom: The Dark Ages, Riven Crown, The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, Knock on the Coffin Lid, Quantic River, Dragon Ball: Sparking! ZERO.

8 napja
3

Heti megjelenések

9 napja
10

Blue Prince - Kell egy ház!

A játékipar egyik igen gyakran hangoztatott mondása szerint a kreatív ötleteket napjainkban a független fejlesztőknél érdemes keresni, az AAA kategóriás kiadók ugyanis már csak a biztosra mennek. És mennyire igaz ez a Blue Prince esetében is. Teszt!

2025.04.20.
19