[Teszt] Astronomics - Asztrobiznisz (early access)

Astronomics - Asztrobiznisz (early access)

KR4K3NGábor Bálint2025.03.01. 09:00

“Nem lehet ebben a gazdasági helyzetben egész nap mobilt nyomkodni, hisz így sosem lesz saját házad…” - róják a fiatalokra nap, mint nap. Talán ezen gondolatmenet köré épül a játék, amiben az űrben lévő aszteroidákat kell kizsákmányoljuk pénz és nyersanyagok reményében.

Az Astronomics alapja, hogy a Földön már szinte megfizethetetlenné vált az élet, azok akik nem tudnak megélni, az űrben keresnek megoldást. A feladatunk, hogy űrhajónkkal a random generált aszteroidákra leszálljunk, majd a lehető legtöbb értékes nyersanyaggal visszajussunk az űrkikötőbe.

Eleinte csak egy alap hajónk van, valamint egy kisebb, leszállásra alkalmas egységünk, azonban mindkettő fejleszthető. Természetesen az űrbéli munka megterhelő és veszélyes, ezért mi inkább a kabin biztonságából irányítunk egy robotot, aki a nehéz munkát elvégzi, de időnként muszáj visszatérnie a hajóhoz, hogy lepakoljon, valamint akkumulátorát újratöltse. A hamar grindelésbe fulladó játék egyetlen célja, hogy minél többet és gyorsabban termeljünk, amit új eszközök kifejlesztésével és megvásárlásával tudunk elérni.

Így az egyik első fejlesztés egy automata betakarító robot, ami, mint egy robotporszívó, ha nincs akadály eljut a kijelölt nyersanyagokig, azokat pedig beteszi a leszállóhajó raktárába. Mivel a durva kőzetekből nehéz bányászni, kezdetben pedig csak egy gravitációs eszközünk van, amivel magunkhoz tudunk húzni tárgyakat, így csak a különálló kőcsoportokat tudjuk szétrobbantani.

Persze erre is van megoldás, ha eljutunk oda, 2-3 aszteroida után vehetünk egy robotizált lézert, ami egy meghatározott területen a nagy kőzetet szétrobbantja apró darabokra, majd mi ezt begyűjtve több tíz kiló nyersanyaghoz juthatunk. Ha az aszteroida kezd túl messzire sodródni, akkor ideje összepakolni minden eszközt és felszállni, hogy a hiperugrásra képes hajónkba csatlakozzunk. Azonban figyelnünk kell, a túlsúlyt minden esetben ki kell pakolni, így hiába 5000 kiló férőhely van a nagy hajónkban, ha a kicsi ennek csak felét tudja felvenni. Éppen emiatt az időnkbe be kell tervezzünk egy átpakolást is.

Amint visszamentünk a kikötőbe, eldönthetjük mit kezdünk az összeszedett anyagokkal, egyrészt pénzre szükségünk van, hogy fedezni tudjunk új robotokat, amivel gyorsítjuk a bányászást, másrészt az értékes nyersanyagok azok, amiket a fejlesztésekre félre kell tennünk. A tökéletes balanszt megtalálva pedig még mindig nem vagyunk meg, ugyanis az újabb kirándulás előtt még tankolni is kell, ami szintén pénzbe kerül. Ahhoz, hogy meglegyen az illúziónk, hogy egyszer tényleg élhetünk a Földön, a kifizetések egy részét az űrben költhető valutára, a másik felét dollárban kapjuk, ami majd a jövőbeni életünkben lesz fontos.

A játék jelen verziójában bár vannak fejlesztések, javarészt a hajót érintő módosítások közül válogathatunk, így a tényleges munkában kevés plusz eszközt tudunk kiprobálni, éppen ezért 5-6 óra után a játék kifullad, ahogy a legfontosabb fejlesztéseket összeszedjük. Hiába tudunk már ekkor építeni, nyersanyagokat feldolgozni, egyszerűen nincs elegendő új inger, amitől kellően változatossá válna a játékmenet. Ráadásul a fejlesztés ezen szakaszában a játék nem túl jól optimalizált, Steam Decken pedig irányításbeli problémákba lehet ütközni, és a felhő mentés hiánya miatt nem is nagyon van kedvem teljesen elölről kezdeni a játékot egy új eszközön.

Ha a pénzünk és nyersanyagaink jó helyre kerülnek, akkor néhány óra alatt kimaxoljuk a kezdő fejlesztéseket, és egyre távolabbi helyekre, új típusú aszteroidákra utazhatunk, ahol újabb és újabb nyersanyagok találhatóak, újabb, fontosabb fejlesztések feloldásához. Azonban vigyázat! Ha ez egyszerű munka lenne, nem lenne kihívás, de az űrben is megtalálhatóak a kalózok (akikkel a jelen verzióban még nem találkozni), akik szeretnék a saját sápjuk, hogy ők is könnyebb élet után nézhessenek a Földön.

Aztán a többit majd meglátjuk az 1.0 érkezése környékén…

PLATFORM: PC (Steam) | KIADÓ: Numizmatic | FEJLESZTŐ: Numizmatic | MEGJELENÉS: 2025. február 10. | ÁR: 20 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Two Point Museum - a Switch 2 változat

A kilencvenes évek szórakoztató menedzsment-stratégiai címeire sokan emlékszünk meleg szívvel, és a Two Point Studios veteránjai is úgy érezték, hogy van tér-idő a Theme sorozat szellemiségének továbbvitelére. Most a Múzeumos Two Point epizód járt nálunk, mégpedig Switch 2 platformon. Teszt!

1 órája

Bővült az Assassin's Creed Mirage, F1 2026 fejlemények – ez történt kedden

Továbbá: Tomb Raider: Definitive Edition, Megabonk, Norse: Oath of Blood, Dragon's Dogma II, Kill It With Fire! 2, Guild Wars Reforged, Bandit Trap.

7 órája
5

The Finals - Mit tud az Embark döntő erejű FPS játéka?

Az Arc Raiders elemzése előtt belenézünk az Embark felvezető remekművébe.

1 napja
1

The Game Awards-jelöltek, képeken a Zelda-film – ez történt hétfőn

Továbbá: Lost Soul Aside, Xbox Partner Preview, Cozy Marbles, Everdream Village, City Tales: Medieval Era, Ghost Master: Resurrection.

1 napja
15

Dragon Quest I&II HD-2D Remake

1986. május 27. Történelemi dátum, minden JRPG-t kedvelő játékos számára. Ezen a napon jelent meg a Dragon Quest. Az alkotó Yuji Horii, egy olyan játékot akart létrehozni, ami túlmutatott a korban inspirációt jelentő Wizardy-n és Ultimán, és lehetőséget teremt megreformálni a szerepjátékokat....

2 napja
10

Heti megjelenések

2 napja
3

Simon the Sorcerer Origins

A 90-es évek nagyszájú tini varázslója egy előzménytörténetben tér vissza, hogy a régi rajongók mellett újakat szerezzen magának. A Simon the Sorcerer Origins mögött álló csapat nem csak a régóta tetszhalott állapotú sorozatot támasztotta fel, de az újonnan érkezők számára is egy szórakoztató kalandot tett le az asztalra.

3 napja
5

The Outer Worlds 2

3 napja
4

Apróságok levezetésként - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Lollipop Chainsaw RePOP, Metroid Prime 4: Beyond, Hi-Fi Rush, Astroneer.

4 napja
1

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

5 napja
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

6 napja
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

6 napja
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

6 napja
47

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

6 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

6 napja
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

7 napja
4

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

7 napja
2

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

7 napja
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

8 napja
14

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

8 napja
2