[Teszt] Asterix & Obelix - Slap Them All!

Asterix & Obelix - Slap Them All!

mcmackoGéczy Attila2021.12.14. 23:00

Asterixék kalandjaival nehéz mellélőni, de az tény, hogy a képregények és a rajzfilmek minősége sem volt mindig egyenletes. A hullámzásra jó és friss példa, hogy amíg Az Istenek Otthona az egyik legjobb CG mese, amit mostanában láttam, addig A Varázsital Titka eléggé felejthetőre sikeredett.

Korábban az Asterix játékok is így sorolódtak. Szerettem a SNES-es/Game Boy-os részeket, de a SEGA-s megoldások annyira nem jöttek be. Jópofa volt az árkád beat 'em up, de a Playstation 1-es részek feledhetőek voltak. Értitek, ugye?

A Microids most a klasszikus vonalról közelít - a Mr. Nutz Stúdió által készített Slap Them All! a Konami-féle árkád játék leszármazottja, azaz egy kétfős, klasszikus üsd-vágd, nem apád!

Mit lehet egy ilyen játékban jól csinálni? Például a látványt. A Slap legfőbb erénye egyértelműen a gyönyörű, kézzel rajzolt, szépen animált vizuál, ami egy rajzfilm kellős közepébe dobnak minket. A hátterek, a hősök és a jellegzetes karakterek patent módon hozzák az Asterix-stílust, még ha egy kicsit egyedi módon is közelítik meg egyik-másik pofa ábrázolását. Az első teaserek alapján felépített összes félelmem is elillant - az animációk szuper módon áramlanak, bennük van az a gumibabás-rajzfilmes dinamika, ami elengedhetetlen, ha már ragaszkodtak ehhez a megvalósításhoz. Ha valahol elindul egy tasli, akkor gubózva pattannak hátra a fogukat is elhagyó helyőrök. Ha valahol elpattan egy uppercut, ott a saruból kiröpülve állnak föld körüli pályára a szerencsétlen rómaiak.

Ugyanígy jópofák a harci alapmozgások, és az extra mozdulatok. Szépen áramlik egyik támadás a másikba, a hitboxok és a minták is jól be vannak lőve. Ráadásul a kellemes látványt alapvetően vicces hangulat és a forrásokhoz hű, konkrét képregényes sztorikat feldolgozó chapterek támogatják. A Slap Them All! nem is rövid - sacc hat-hét óra a végigjátszás, ami egy ilyen műfajban fogant címtől több, mint meglepő. A nehézségi ív is kezelhető (nem is értem azokat a netes fanyalgókat, akik nehéznek találták a játékot), ráadásul minden epizód külön, klasszikus történet alapján készült. Megfogták volna a gall fejlesztők Toutatis lábát?

Sajnos az új Asterix & Obelix itt esik rá a nagy hordó hasára. Azzal, hogy kihúzták a játékidőt, az egész kaland baromira repetitívvé válik. Kevés az ellenfél, azok is ismétlődőek. A kalandok végén visszatérünk a faluba, de közbe jönnek a pöccre megegyező helyőrségek, és mindig-mindig visszatér a a jól ismert kalózhajó... Nem járunk a kaland felénél, de már unalomig szajkóztuk a formát, ami kezd bűzleni, mint Analfabetix halas pultja. Ráadásul kevés olyan dolog került a játékba, ami a legelemibb mechanikákon felül nyújt valamit. Harcolunk, de nincs fejlődés, nem nyílnak tovább a karakterek. Gyűjtjük a Szeszterciuszt, de a score-on túl nincs bolt, nincs valuta, amit bármire költhetnénk. Van pár minijáték-pálya, de ezek iszonyat rövidek, sekélyek és elvesznek a pofonofon sűrejében. Nincsenek fegyverek, vagy interaktív tereptárgyak. És sajnos ritka, hogy a pályadesignban is legyen bármi olyan variáció, ami feldobná a mókát ennyi időre kitolva.

Emellett technikai apróságok is borzolták a bajszunkat. Van egy gyakori aréna helyzet: amikor a képernyő nem áll be fix állásba (azaz tudunk jobbra-balra teret nyitni) és a kép mindkét irányáról áramlanak a mobok. Na, ha ilyenkor hősünk kombóba kerül és a képernyő mondjuk vízszintes harmadánál áll, a kombó elemek közötti váltásoknál a kamera a haladási irány fele döccen egyet, követve a hőst, de mindenféle átmenet nélkül. Esküszöm, nem értem, hogy ezt miért nem szúrta ki senki a tesztidőszak során. Az első órában megzeveredtem ettől az otromba megoldástól, aztán beleszoktam - valószínű így mehetett át a rostán ez a dolog. A másik gond, hogy a harci mechanikák addig jól adják a haladást, amíg el nem kezdünk kísérletezni. Ha leszokunk a jól bevált "jobbra-balra rusholunk, majd pofozunk orrvérzésig" kombóról, és elkezdenénk "játszani" a karakterekkel, sokszor azt veehetjük észre, hogy nehezebb dolgunk van, és pillanatok alatt leszadiznak az ellenfelek. Magyarul a játék akaratlanul is büntet, amikor próbálkozna a játékos - a legbutább, de bevált kombósorral meg gyakorlatilag csak ritkán szaladunk fejjel a kihívás-falba. Obi bácsinak is van egy jobbra-balra csapdosós tömegoszlató mozzanata, amiben annyi frame telik el a mob elkapása és a tényleges akció között, hogy abban az időablakban megint csak közrefognak és lelándzsáznak. Egyszerűen nincs értelme használni így azt a támadást.

Jól látszik a fentiekből, hogy a Mr Nutz csapata nem tudta kellő magabiztossággal súlyozni az egyes elemeket. Nagyon sok tekintetben jó a játék, és ha kooperatívan fogsz neki a küzdelemnek, még eskü rátesz a cool mivoltára egy lapáttal az élmény. De az ismétlődés, a jóféle pályadesign hiánya és a fenti gondok visszafogják az összképet. Az egésznek van egy hasonló rajongói szemlélete, mint a Bud Spencer-Terrence Hill féle babos őrületnek. Ott is érződött a forrásmű iránti Maxialázat (tudjátok, ő Hangjanix legnagyobb rajongója), de valahogy változatosabb és színesebb volt a Slaps & Beans, mint a Slap Them All! (Pedig az sem hibátlan darab.)

A mostani darab tehát a cikk elején emlegetett Asterix-hullám lefelé tartó lejtőjére csúszott. Nem menthetetlen a dolog, sőt, Asterix rajongóként beszerzed, majd jól beosztva végig is viszed a játékot. A Slap Them All! a jelenlegi formájában viszont inkább egy kiindulási pont, amire lehet majd a jövőben bővíteni, és amit lehet finomhangolni egy esetleges második részre. Változatosabb pályákkal, ellenfelekkel, pár extra mechanikát bevetve gall kakas lehetett volna a játék - így azonban csak egy kölyök a faluból, akit még nem engedtek oda a varázsitalos üsthöz.

Pontosan
6
Platform: Switch, Xbox (tesztelt), Playstation, PC
Kiadó / Fejlesztő: Microids / Mr. Nutz Studio
Megjelenés: 2021. december 07.
Ár: kb. 14 000 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Robots at Midnight

A júniusi megjelenéskor nem jutott el nálunk a tesztlaborig a Robots at Midnight, szerencsére azonban néhány hét csúszással megérkezett belőle a PS5-verzió is, ami újabb alkalmat biztosított arra, hogy belevessük magunkat ebbe a némileg szokatlan megközelítésű soulslike-ba. Meg is tettük!

16 órája
1

Silksong letámadás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Castle of Heart: Retold, Dragon Quest I & II HD-2D Remake, Puzzle Quest: Immortal Edition, IO Interactive.

22 órája
25

Kirby and the Forgotten Land + Star-Crossed World

Nintendo Switch 2-re is megérkezik Kirby, hogy felfrissítse a legutóbbi kalandokban elmerült játékosokat, és csillagport szórjon az elfeledett birodalomra. Teszt!

23 órája
1

Star Wars Outlaws: a Nintendo Switch 2 változat

A Nintendo Switch 2 teljesítményéről olvasni mindenfélét, ám mi azt szeretjük, ha első kézből tudjuk megtapasztalni, mire is képes az új hardver. A Star Wars Outlaws Gold kiadása tökéletes alap egy kis elmélkedéshez. Teszt!

1 napja
8

007 First Light betekintés, Lego Genesis kontroller leleplezés – ez történt szerdán

Továbbá: Nioh 3, Bus Bound, Ultrasound.

1 napja
6

Space Adventure Cobra - The Awakening

Teljesen megszokott gyakorlat a videojátékok történetében, hogy egy sikeres, de alapvetően más médiumra készült terméket dolgoznak fel, vagy adaptálnak. Lássuk, hogy egy 80's kult-anime feldolgozása hogyan csapódik le 2025-ben!

2 napja
6

Moziba megy a Call of Duty – ez történt kedden

Továbbá: Anno 117: Pax Romana, Liminal Point, Arena Breakout: Infinite, Pac-Man World 2: Re-Pac.

2 napja
3

Game Pass: szeptember első hetei

Eljött a Hollow Knight: Silksong premierjének ideje, mellé pedig csupán néhány független fejlesztés merészkedett.

3 napja
2

Születésnapokkal indult a hét – ez történt hétfőn

Benne: Rayman, 007 First Light, Halls of Torment, Kojima Productions, Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles.

3 napja
1

Metal Gear Solid Δ: Snake Eater

Elcsépelt közhely, de igaz: a Metal Gear Solid szinte mindegyik része legendákat visz a vállán. Most itt a harmadik epizód felújítása, amely a modern technikát ötvözi a régi megoldásokkal. De vajon finom-e az a kígyó, ami húsz éve az ölünkben tekereg? Teszt!

4 napja
35

Heti megjelenések

4 napja
16

Gears of War: Reloaded

Közel húsz évvel az eredeti játék megjelenése után befutott a Gears of War: Reloaded, mely többek közt PS5-re is átköltözteti az Xbox legendás IP-jét.

5 napja
20

Wildgate

Nem olyan rég futottunk már pár kört a Wildgate online akciózásával, ám mostanra érett be a tapasztalatunk, hogy bővebb tesztet is közöljünk!

6 napja
2

Megjelenési naptár megtöltve – ez történt pénteken

Benne: BrokenLore: Dark Dawn, Yooka-Replaylee, The Exit 8, Lost Eidolons: Veil of the Witch, Call of the Sea, Bloodthief, Angry Video Game Nerd 8-Bit.

6 napja
2

Frissítések egymás hegyén-hátán – ez történt csütörtökön

Benne: Atomfall, Fling to the Finish, Warhammer 40,000: Space Marine 2, Elden Ring Nightreign, The Lonesome Guild, Lost Soul Aside, Sworn.

7 napja

Ian Livingstone - Bajnokok próbája

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "Bajnokok próbája" Ian Livingstone-tól.

8 napja
3

PlayStation Plus: a szeptemberi hármas

Gondolatturizmusba oltott platformer folytatás. Agytekervényeket átmozgató logikai játék és egy legendás gazdálkodó szimulátor.

8 napja
11

Leépít a Crystal Dynamics, frissült a No Man's Sky – ez történt szerdán

Továbbá: Solo Leveling: Arise Overdrive, Entropy, March of Giants, Digimon Story: Time Stranger, Lost Skies, Moros Protocol, P1: Anchor Light,

8 napja
1

Shantae Advance: Risky Revolution

A Shantae Advance a maga idejében nem látott napvilágot, de szaladjunk előre az időben. 2025-öt írunk, a játék végül a Limited Run segítségével elkészül és meg is jelenik GBA-kazettán. Az LRG szériát el is kapkodják, majd ugyanezen év nyarának végére a szokásos platformokra is elhozza a kiadó-fejlesztő páros a játékot. Lássuk a nyár retro-kuriózumát!

9 napja
6

Begördül a skate., előzetesen az új Silent Hill-film – ez történt kedden

Továbbá: Helldivers II, Train Sim World 6, Play Acclaim, Little Witch in the Woods, Lumines Arise, Captured, Code Violet, Atari bevásárlás.

9 napja
5