A nemrégiben tesztelt Songs of Silence-hez hasonlóan az Age of Darknessben is egy másvilági sötét nép legyőzése a célunk, akik a földi létet veszélyeztetik. Azonban itt a körökre osztott helyett valós idejű stratégiát kell alkalmaznunk, ráadásul egyedi wave rendszer is csavar a dolgokon, nem is kicsit. Lássuk, milyen lett a sötétség kora!

Amikor az emberiség azt hitte, hogy generációkkal ezelőtt sikerült visszaszorítani a sötétség leplét, és az ott lakozó rémálmoknak nevezett szörnyeket, még nem sejtették, hogy hamarosan törékeny világuk újra a kihalás szélére sodródhat. Ezzel indítunk, a kampány során pedig megismerhetjük a lore alapjait, valamint a főhősök ködös hátterét is, miközben az irányítás alapjait oktatja a játék. Számomra azonban az Age of Empires és Settlers ötvözetének tűnő RTS elemek azok, amik jó pár órára a képernyő elé szegeztek, nem pedig az inkább kötelezőnek tűnő történetszál, ami mélységében nem ad annyit, hogy élvezhető legyen, a feladatok terén pedig igencsak behatárol - mint ahogy minden RTS kampány teszi.

Így viszonylag hamar a túlélő módban próbáltam megváltani a világot, az eleinte csak egy városházát tartalmazó falut - játékbeli - napok alatt emeltem fel egy gazdaságilag jól működő várossá, azonban hamar jött a fekete leves. Néhány naponta eljön a végítélet, ellenségek százai, ezrei törnek városunkra, a feladatunk pedig túlélni a megpróbáltatásokat. Mindig eggyel több napunk lesz a következő ostrom/wave kezdetéig, azonban egyre több ellenséggel is számolhatunk, hamar elérünk 1,2, majd 4 ezerig, és meg sem állunk 70,000 ellenfélig, hacsak nem sikerül az "instabil kristályt" megszereznünk, ezzel együtt pedig uralni a szörnyek átkelőjét.
@paragaph A törékeny gazdaságunkban állandóan figyelni kell, hogy a nyersanyagokat, pénzt folyamatosan a lehető legnagyobb hatásfokkal termeljük, valamint legyen elegendő népességünk is a katonák képzéséhez. A játék éppen emiatt egy folyamatos körforgás, hiszen amint sikerül eleget termelni, új katonákra lesz szükség, majd jön az újabb wave, ami felemészti a védelmünk. Majd igyekeznünk kell újabb katonákat szerezni, új területeket meghódítani, hogy sikeresen védekezni tudjunk a következő megpróbáltatás során, na meg persze egyre közelebb érjünk az ellenség lelőhelyéhez.

A játék azért még egy csavart húzott, a túlélt ostromok után egy áldást választhatunk három véletlenszerű lehetőség közül, melyek segítik a továbbiakban a túlélésünk, így akár gyorsabb építkezés, kevesebb költség, vagy nagyobb életerejű katonákat is kaphatunk. Ez a bizonyos kard azonban kétélű, olykor ellenségeink is gazdagodnak hasonló perkekkel, így akár olyan is előfordulhat, hogy drágább lesz egységeket képezni, vagy egyes termelők - mint pl. a bánya - kisebb hatásfokon működik.
A három frakció között viszonylag kevés eltérésre kell számítani, ugyanis szinte csak az egyes katonai egységek közt fedezhetünk fel eltérést, az igazi különbség talán a főhősöknél tűnik ki, ugyanis egyes karakterek már a korai szakaszban is erősnek bizonyulnak, míg mások a játék végére érnek be igazán. A saját oldalunkon lévő egyedi karakterek azonban a túloldalt is feltűnnek, így néha az ostrom alatt úgy érzem magam, mintha a Trónok Harca világában lennék, és a Mások támadnának meg óriásokkal, lándzsát vető alakokkal és ezernyi kisebb lénnyel egyszerre.

Az Age of Darkness: Final Stand a jelenlegi állapotában bár élvezhető, 10-12 óra alatt szinte mindent ki lehet próbálni, valamint a kampány jó részére is bőven jut a fentiből idő. A jelenlegi vegyes értékelést is könnyű megérteni ennyi óra után, hiszen egyes folyamatok nem működnek megfelelően, vannak bugok, melyek néha a katonáink életébe kerülnek, valamint, bár nagyon szórakoztató több ezres hordákat kivédekezni, a gépünk is eléggé meg tud izzadni a feladat során. Bár a minimum specifikációkat elnézve azt gondolnánk, hogy a játék szinte bármilyen gépen elfut, azért a több ezer egyszerre mozgó ellenség könnyedén leterhel egy erősebb gépet is, így érdemes jóval az ajánlott konfiguráció fölé nézni, ha a játékon gondolkodunk, különben az összeomló védelmünk mellett az fps droppok miatt is idegeskedhetünk.
Ha az Age of Empires jellegű játékokat szereted, és valami hasonlóban szeretnéd kipróbálni magad, akkor valószínűleg roppantul élvezni fogod az egyediséggel és nehézségekkel tűzdelt játékot.
PLATFORM: PC (Steam) | KIADÓ: PlaySide | FEJLESZTŐ: PlaySide | MEGJELENÉS: 2025. január 15. | ÁR: 26,99 EUR | A játékot a #KeyMailer és a Game.Press rendszerén keresztül kaptuk tesztelésre.