[Teszt] Age of Darkness: Final Stand - a mindent elnyelő sötétség

Age of Darkness: Final Stand - a mindent elnyelő sötétség

KR4K3NGábor Bálint2025.02.09. 00:14

A nemrégiben tesztelt Songs of Silence-hez hasonlóan az Age of Darknessben is egy másvilági sötét nép legyőzése a célunk, akik a földi létet veszélyeztetik. Azonban itt a körökre osztott helyett valós idejű stratégiát kell alkalmaznunk, ráadásul egyedi wave rendszer is csavar a dolgokon, nem is kicsit. Lássuk, milyen lett a sötétség kora!

Amikor az emberiség azt hitte, hogy generációkkal ezelőtt sikerült visszaszorítani a sötétség leplét, és az ott lakozó rémálmoknak nevezett szörnyeket, még nem sejtették, hogy hamarosan törékeny világuk újra a kihalás szélére sodródhat. Ezzel indítunk, a kampány során pedig megismerhetjük a lore alapjait, valamint a főhősök ködös hátterét is, miközben az irányítás alapjait oktatja a játék. Számomra azonban az Age of Empires és Settlers ötvözetének tűnő RTS elemek azok, amik jó pár órára a képernyő elé szegeztek, nem pedig az inkább kötelezőnek tűnő történetszál, ami mélységében nem ad annyit, hogy élvezhető legyen, a feladatok terén pedig igencsak behatárol - mint ahogy minden RTS kampány teszi.

Így viszonylag hamar a túlélő módban próbáltam megváltani a világot, az eleinte csak egy városházát tartalmazó falut - játékbeli - napok alatt emeltem fel egy gazdaságilag jól működő várossá, azonban hamar jött a fekete leves. Néhány naponta eljön a végítélet, ellenségek százai, ezrei törnek városunkra, a feladatunk pedig túlélni a megpróbáltatásokat. Mindig eggyel több napunk lesz a következő ostrom/wave kezdetéig, azonban egyre több ellenséggel is számolhatunk, hamar elérünk 1,2, majd 4 ezerig, és meg sem állunk 70,000 ellenfélig, hacsak nem sikerül az "instabil kristályt" megszereznünk, ezzel együtt pedig uralni a szörnyek átkelőjét.

@paragaph A törékeny gazdaságunkban állandóan figyelni kell, hogy a nyersanyagokat, pénzt folyamatosan a lehető legnagyobb hatásfokkal termeljük, valamint legyen elegendő népességünk is a katonák képzéséhez. A játék éppen emiatt egy folyamatos körforgás, hiszen amint sikerül eleget termelni, új katonákra lesz szükség, majd jön az újabb wave, ami felemészti a védelmünk. Majd igyekeznünk kell újabb katonákat szerezni, új területeket meghódítani, hogy sikeresen védekezni tudjunk a következő megpróbáltatás során, na meg persze egyre közelebb érjünk az ellenség lelőhelyéhez.

A játék azért még egy csavart húzott, a túlélt ostromok után egy áldást választhatunk három véletlenszerű lehetőség közül, melyek segítik a továbbiakban a túlélésünk, így akár gyorsabb építkezés, kevesebb költség, vagy nagyobb életerejű katonákat is kaphatunk. Ez a bizonyos kard azonban kétélű, olykor ellenségeink is gazdagodnak hasonló perkekkel, így akár olyan is előfordulhat, hogy drágább lesz egységeket képezni, vagy egyes termelők - mint pl. a bánya - kisebb hatásfokon működik.

A három frakció között viszonylag kevés eltérésre kell számítani, ugyanis szinte csak az egyes katonai egységek közt fedezhetünk fel eltérést, az igazi különbség talán a főhősöknél tűnik ki, ugyanis egyes karakterek már a korai szakaszban is erősnek bizonyulnak, míg mások a játék végére érnek be igazán. A saját oldalunkon lévő egyedi karakterek azonban a túloldalt is feltűnnek, így néha az ostrom alatt úgy érzem magam, mintha a Trónok Harca világában lennék, és a Mások támadnának meg óriásokkal, lándzsát vető alakokkal és ezernyi kisebb lénnyel egyszerre.

Az Age of Darkness: Final Stand a jelenlegi állapotában bár élvezhető, 10-12 óra alatt szinte mindent ki lehet próbálni, valamint a kampány jó részére is bőven jut a fentiből idő. A jelenlegi vegyes értékelést is könnyű megérteni ennyi óra után, hiszen egyes folyamatok nem működnek megfelelően, vannak bugok, melyek néha a katonáink életébe kerülnek, valamint, bár nagyon szórakoztató több ezres hordákat kivédekezni, a gépünk is eléggé meg tud izzadni a feladat során. Bár a minimum specifikációkat elnézve azt gondolnánk, hogy a játék szinte bármilyen gépen elfut, azért a több ezer egyszerre mozgó ellenség könnyedén leterhel egy erősebb gépet is, így érdemes jóval az ajánlott konfiguráció fölé nézni, ha a játékon gondolkodunk, különben az összeomló védelmünk mellett az fps droppok miatt is idegeskedhetünk.

Ha az Age of Empires jellegű játékokat szereted, és valami hasonlóban szeretnéd kipróbálni magad, akkor valószínűleg roppantul élvezni fogod az egyediséggel és nehézségekkel tűzdelt játékot.

PLATFORM: PC (Steam) | KIADÓ: PlaySide | FEJLESZTŐ: PlaySide | MEGJELENÉS: 2025. január 15. | ÁR: 26,99 EUR | A játékot a #KeyMailer és a Game.Press rendszerén keresztül kaptuk tesztelésre.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Wildgate

Manapság egyre inkább trendi a közös kalandozós stílus, aminek egyik legjobb képviselője a Sea of Thieves. A Wildgate le sem tagadhatná, hogy a Rare közel hibátlan üdvöskéje nagyon erős inspirációt nyújtott a fejlesztés során. Első imrpressziónk következik.

10 perce

THQ Nordic bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Darksiders 4, Reanimal, The Eternal Life of Goldman, Sacred 2: Fallen Angel, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Fatekeeper, Wreckreation, The Guild: Europa 1410, Tides of Tomorrow, Gothic Classic.

2 órája
1

Killing Floor 3

Senki sem panaszkodhat, hiszen a bétateszterek már előre megkongatták a vészharangot – és valóban, a zedmészárlás láthatóan túljutott a csúcspontján. Tesztlaborban a Killing Floor harmadik része.

22 órája
2

Nintendo Direct bejelentések, Battlefield 6 bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Monster Hunter Stories 3: Twisted Reflection, Pac-Man World 2 Re-Pac, Cronos: The New Dawn, Once Upon a Katamari, Shinobi: Art of Vengeance, Plants vs. Zombies: Replanted, Octopath Traveler 0, Marvel Tōkon: Fighting Souls, The Adventures of Elliot: The Millennium Tales.

1 napja
3

Time Flies - legyünk legyek!

Egzisztenciális merengés? Paint.exe-ből fogant minimalista fricska? Zümmentésnyi világnézet és társadalmi kritika? A Time Flies egy kicsit mindegyik egyszerre.

1 napja
4

Architect Life

Egy kor felett a Sims legérdekesebb része leginkább a házak megépítése, berendezése. Maga az életszimulátor már nem tud minket lekötni, elég a valódi élet… Erre jön az Architect Life és megforgatja az elvárásokat. Sikerül neki többet is letenni a tervezőasztalra? Lássuk!

2 napja
1

Frissítések minden mennyiségben – ez történt szerdán

Benne: Microsoft üzleti jelentés, Assassin's Creed Shadows, Clair Obscure: Expedition 33, Hell is Us, Nintendo Direct bejelentés, Drag x Drive.

2 napja
8

Wild Hearts S - a Switch 2 változat

A Capcom 2004-ben valami igazán különlegeset tett le az asztalra, mivel életre hívott egy új műfajt a Monster Hunterrel. A szörnyvadászós formula, amely elsőre talán rétegjátéknak tűnt, hamar megtalálta a saját közönségét és sokunknak lett belőle életre szóló játékélmény. Bár azóta sokan próbálkoztak a nyomdokaiba lépni, de igazán senkinek nem sikerült megragadnia azt az esszenciát, amit a Capcom annak idején megteremtett.

2 napja
9

Wonder Boy: Asha in Monster World - a legfrisebb generáción

A Monster Boy sorozat a SEGA ikonikus brandjének fontos tartópillére volt annak idején. A Wonder Boy/Monster Boy széria újrakiadott elemeit többször is teszteltük már, most a PS5 és Xbox Series X (valamint Microsoft Store)-ba megérkezett Wonder Boy: Asha in Monster World, ebből kaptunk friss tesztpéldányt.

2 napja
2

PlayStation Plus: az augusztusi hármas

Az utóbbi évek egyik legjobb soulslike debütálása. Egy masszív többjátékos cím. Némi anime csihipuhi. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

3 napja

Asterix & Obelix újból akcióban, Thunderful felvásárlás – ez történt kedden

Továbbá: Godbreakers, Cronos: The New Dawn, I Hate This Place, Slime Rancher 2.

3 napja
1

Tony Hawk's Pro Skater 3+4 - a Switch 2 változat

A Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 után sokan azt hittük, hogy az Activision már elengedte az újabb gördeszkás remake gondolatát, de egy új epizóddal lepett meg minket az Iron Galaxy Studios. Lássuk, hogy a Nintendo Switch 2 változatnak megy-e a kickflip!

3 napja
12

God of War-sorozat infómorzsák, Hollow Knight: Silksong életjelek – ez történt hétfőn

Továbbá: FlexStrike, Witchfire, Sony vs. Tencent.

4 napja
5

Heti megjelenések

5 napja
2

Bambas!

A sétaszimulátorok az indie-szcéna előretörésével virágkorukat élik, mégsem született olyan alkotás, ami _konkrétan_ a séta mikéntjére, a séta működésének mélyebb értelmezésére (...) helyezte volna a fókuszt - egészen eddig. Bár lehet meglettünk volna nélküle is.

5 napja
5

Songs of Conquest - Roots

Gyökereket eresztett a HoMM 3-ra hajazó stratégia második faj DLC-je, hogy kiteljesítse az élet körforgását. Zöldek, előre!

5 napja
2

Old Skies

Egy klasszikus point and click receptet követő lineáris, világépítés tekintetében mégis grandiózusnak ható kaland a Wadjet Eye Games legújabb címe, a korokon át is örökérvényű emberi érzéseket boncolgató Old Skies.

6 napja
5

Wolfenstein sorozat a láthatáron - ez történt pénteken

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Frostpunk 2, Dying Light: The Beast, Code Violet.

7 napja
1

Chinese Frontiers - épül-szépül a Nagy Fal

Van az úgy, hogy az ember belefárad a sok menekülésbe és folyamatos túlélési kényszerbe és valami nyugira vágyik. A SolidGames játéka megkísérli a kettőt elegyíteni: egy alapvetően feszített rendszert átültetni egy lassabb folyású keretbe.

8 napja
3

Battlefield 6 trailer, Sony-Namco partnerség - ez történt csütörtökön

Továbbá: Borderlands 4, Lollipop Chainsaw, Wuchang: Fallen Feathers, Invincible VS, Assassin's Creed Shadows.

8 napja
12