[2023] Az év legjobb játékai: 10-1

Az év legjobb játékai: 10-1

Gamer3652023.12.30. 15:00

Elérkeztünk az év végi visszaszámlálás legizgalmasabb részéhez - avagy következzen 2023 tíz legjobb játéka. Szerintetek.

Ha lemaradtál a korábbi listákról: #30-21 | #20-11

#10 | HI-FI RUSH

Tango Gameworks | PC, Xbox Series | Teszt

Hunk2 írta | Nagyon jó játék. Olyan érzést adott, mintha újra a remek 80-as, 90-es években lennék. Egy jó cím. Jó történet. Ilyen AA játékból jöhetne minden évben legalább négy.

csekefool írta | I am future Rockstar! :) Sosem gondoltam volna, hogy egy bossfight alatt Nine Inch Nails dalra fogom csépelni az ellent. Nagy örömmel csapattam végig, egy igazi feelgood játék. Chai és társai a történet végére olyan szinten összerázódnak, mintha egy zenekar létrejötte elevedne meg a szemünk előtt, akik a világ ellen vannak, és mi ebben bátran mellettük állunk. Ha a szívedhez közel áll a zene és a videojáték, akkor a Hi-Fi Rush nagyot fog szólni a lelkedben.

Pdr írta | A Tango képes mást is készíteni, mint horror tematikájú játékot. Szellemes, vicces és kihívásban bővelkedő ritmusgame. Ők tudnak, ha akarnak!

#9 | SUPER MARIO BROS. WONDER

Nintendo EPD | Switch | Teszt

theSickness írta | Fogalmam sincs, hogyan csinálta ezt a Nintendo, de a látszólag csak kisebb elemeiben megreformálható 2D Mario platformer formulát sikerült valahogy megint felfrissítenie. Lehetne sorolni az egyes újításokat, ám ez tipikusan az az eset, amikor a nagy egész több, mint az elemeinek összessége.

Tommy_Angelo írta | A 2D platform játékok új etalonja, toronymagasan. Mario és a Nintendo szintén nem tudnak hibázni. Az lett a Wonder, mint ami, ahogy (eddig sajnos csak) olvasom a BG3 lett a szerepjátékok között!

csekefool írta | Az elmúlt időszakomban volt pár depis jelenség. Ennek közepette szereztem be. Azt vettem észre magamon, hogy a 2. pályára egy széles vigyor kezdett rátelepedni az arcomra, amire már nagy szükségem volt. Ebben rejlik a csodája, hogy képes jó kedvet okozni, és emellett persze egy mesterien összerakott platformer.

Fieldtom írta | A videójátékok semmihez sem fogható csodája 2023-ban is működik, jelentem. A japánok boszorkánykonyhájából egy olyan friss, modern, mégis zsigeri gyermekkori élményeket idéző kód került a kis plasztikkártyára, ami tényleg évtizedenként egyszer érkezik csak. Tökéletesre csiszolt, az elődnél feszesebb és reszponzívabb gameplay, őrült pályaszakaszok a wonder flowereknek köszönhetően, fülbemászó muzsika, szuper új power-upok, kanapé coop, mi kell még?! Imádtuk.

Sohien írta | Valahogy a Mario sorozat mostanában kezdte számomra elveszíteni a varázsát, a Wondernek viszont sikerült visszahoznia a gyerekkori emlékeket. Mintha a Nintendo újra megtalálta volna azt a valamit, ami a korábbi NES-es részeket kiemelkedővé tette. Azért a Super Mario Bros. 3 továbbra is marad a kedvenc, de számomra a Wonder a generáció egyik top platformere lett.

#8 | DIABLO IV

Blizzard Entertainment | PC, PS5, PS4, Xbox Series, Xbox One | Teszt

skiz0 írta | "Ez már nem az a Blizzard" - lehet-lehet, de ez még mindig az a Blizzard, aki a legjobban tud hozzányúlni az ARPG-hez. Lehet, hogy rázós volt a start egy kissé, viszont eléggé figyelnek a fejlesztők a community visszajelzésekre, és még ugyan van mit csiszolni rajta, de még lehet belőle egyszer a legjobb Diablo játék. Az biztos, hogy idén a legtöbb időmet ez a játék vitte el, még úgy is, hogy csak vissza-visszatértem rá - ez a játék olyan, mint egy régi jó barát; lehet, hogy nem látjátok egymást hetekig-hónapokig, de ha egyszer leültök egy sörre, abból biztos, hogy nem egy sör lesz, és garantáltan jól fogtok szórakozni!

Pdr írta | Gondos, minőségi munka. PONT! Rod Fergussonnak meg köszönet jár, hogy képes volt gatyába rázni ezt a játékot. A bétát elindítva csak tátott szájjal és széles mosollyal az arcomon bolyongtam Sanctuary tájain. Egyszerűen nem hittem el, hogy van egy cég, aki megkéri az árát a játékának, de képes volt le is szállítani azt, minden területen. Megvan a stílusa, ha egy dungeonben sétál az ember, látható, mennyire színvonalasra sikeredett. Azok a melódiák, amik csak úgy simulnak, bárhol barangolunk. Audiovizualitás is TOPNOTCH. Lehet hallani, mikor belevésődik a húsba a varázslat, vagy a barbár fejszéje, hihetetlen. A szinkronmunka és az ezzel járó plusz effektek annyira jók! Érezni lehet a feszültséget, azt a tekintélyt, mikor megszólal Lilith. Tyrael kétségbeesése is érezhető a legelső találkozásunk után, pedig eléggé badass ő is! A történet... ha több átvezető videót még belepasszíroztak volna a játékba, akkor a kitűnő jelzőt surolná. CGI... a Blizzardnál nem normálisak, pozitív értelemben. Csak lestem, annyira jó volt nézni őket. 260 óra játék után pedig elégedetten raktam le, szezonok ide vagy oda, mert nem vonz az újrakezdés. Várjuk a kiegészítőt jövő év végén!

JackHarper írta | Méltán kevés elismerést és igazságtalanul sok savazást kapott az "ez már nem az a Diablo" játék 2023-ban: kétségtelen, hogy mi sem vagyunk már a húsz évvel ezelőttiek, de a Dio 4 gyökeresen átrajzolt szerkezete még most is tartogat nagyon sötét, szívszorító és ennek ellenére piszok hangulatos pillanatokat. A játék gyönyörű és hangulatos - néhol ugyan repetitív, de egy lendületes játékkal szépen kirajzolódik benne az a fajta világégés, amelyhez a korábbi epizódok csak útjelzők voltak csupán.

#7 | DEAD SPACE

Motive Studios | PC, PS5, Xbox Series | Teszt

Krisz576 írta | Számomra a DS remake egyrészről pont azt a pluszt adta meg év elején, azt az atmoszférát, amit valamiért hiányoltam a 2011-es eredetiből. Másrészről már az elejétől megadta nekem azt a feelinget, amit a Callisto Protocolnak csak részben sikerült, és azt is csak idővel: az igazi űrhorror érzését. Sőt, számomra a Dead Space egy igazi nextgen űrhorror lett, köszönhetően az ötletesen és (kornak megfelelően) látványosan áttervezett Ishimurának, és a félelmetes nekromorfok sorozatos támadásainak. Az „Intensity Director” feature nagyban hozzájárult a horrorisztikus atmoszférához, és a remek hangoknak köszönhetően a játékon szerintem sokat dobott, ha sötétben és hangosan (hangrendszeren) játszottunk. Még több ilyen remake-et!

Ra1D3n írta | Régi élmény új köntösben, na de milyen szép is az a köntös! Sikerült talán az alapjátékot még jobban feltekerni és a régi használhatatlan fegyvereket is sikerült megvariálni úgy, hogy a nekromorfok szeme is könnybe lábad a kíntól. Minőségre megfejelte az elvárásokat, és remélem, hogy az eladási számok is hozták, amit kellett, hogy a folytatásba is belevethessük magunkat a jövőben.

ps2true írta | Emlékszem, mikor kijött az eredeti játék, és PS3-on toltam, majdnem magam alá csináltam jó néhány pillanatától. Most, hogy remake-elték, én úgy éreztem, hogy ez egy teljesen új játék. Az emlékek megkoptak az elmúlt években, így teljes odaadással vetettem bele magamat "újra" a kalandba. Az Ishimura felfedezésébe. És abba, hogy mi is történt itt. Na, ez totálisan más kaland lett, mint PS3-on. Ott is parás volt. De itt az évek alatti technikai fejlődés már odáig jutott, hogy a félelemfaktor a többszörösére emelkedett. A fények és a bevilágítások! A hangok és a távoli hörgések! Szerintem még jobbak lettek. Sötétben, fülessel a fejemen újra hangosan és "krva anyzva" szaggattam szét a nekromorfok lábait, karjait. És örömmel lőttem szét a fejüket, ahogyan a földön kúsztak felém. Vagy támadtak rám a szellőzőrendszer egyik-másik panelja mögül. Olyan frászt hozva rám, mint mikor valaki a hátad mögül megijeszt. Meg is kapták, ami ezért az ijesztgetésért járt! Amit bírtam, beléjük eresztettem. Nem jó taktika. De a parafaktor ezt hozta ki belőlem! :) Egyre jobban belemerülve a játékba a megkopott emlékek újra előjöttek. De ez valami más élmény lett. Ez jobb, mint az eredeti! Brutális! Parás! Igazi nagybetűs HORROR!

csekefool írta | 2008-ban gyanútlanul szálltunk le a USG Ishimura űrhajóra, az ott lévő borzalmas történések által egy igazi horrorklasszikust üdvözölhettünk a személyében. 15 év elteltével a Marker újra jelet adott. A folyosók, termek ismerősek, de az új engine által sokkal fojtogatóbb hangulattal teríti be az emlékeket. A véráztatta helyiségek, a pislákoló fények, a kidolgozott berendezések, amik már megrongált állapotban terülnek el előttünk, ezek mind szavak nélkül is elmesélik a USG Ishimura legénységének a tragédiáját. A core gameplay az eredeti játék érdeme, de a remake szépen, tisztelettudóan dolgozta fel a mostani generáció számára. Rengetegszer játszottam végig az eredeti játékot, most is képes volt beszívni. A rémségek mögött lévő idegen monolit, a Marker nemcsak a játékban lévő karaktereket kerítette hatalmába, hanem a játékosokat is

Gergely zsolt írta | Az egyik legfélelmetesebb játék, nagyon jó a harcrenedszere, a szörnyek kimondottan félelmetesek benne, a grafikai látvány nagyon szép, a háttérzene sokat dob rajta, kicsit lehetne hosszabb a történet.

ssj4vegita írta | Az eredetit is rongyosra játszottam, a remake pedig bőven tartogat annyi újdonságot, hogy ezt is min. 3x lenyomom. Most tartok a másodiknál. Soha nem volt ennyire hiteles az űrben lévő kétségbeesett túlélés. Az űrben senki nem hallja a sikolyod.

#6 | BALDUR'S GATE 3

Larian Studios | PC, PS5, Xbox Series | Teszt

Hunk2 írta | Ilyen egy jó RPG játék. Szinte végtelen lehetöség, jó karakterek. Humoros és néha kicsit frusztráló.

Appa7 írta | Monumentális alkotás, elképesztő szövegmennyiség (szinkron!), bámulatos kaland, ár/érték arányban verhetetlen!

theSickness írta | Önmagában talán nem mond semmit, hogy "a játék, ami a lehető legközelebb áll a tabletop szerepjátékokhoz", a lényeg inkább az, hogy példaértékű abban, ahogy a lehető legnagyobb szabadságot adja a történetet érintő döntésekben és a játékmenetbeli interaktivitásban egyaránt - és mindkét elemében kiemelkedő minőséget képvisel.

Oresztisz írta | Egyszerűen hihetetlen, amit ez a játék nyújtani tudott. Minden egyes karakter és a játék is fantasztikusan van felépítve. Közel 100 óra alatt játszottam végig, és érzem, hogy még minimum lenne benne ennyi. Az hogy minden döntésednek súlya van, és hogy minden válaszodra egy több mondatos párbeszéd alakul ki, hihetetlen. Nem hiába lett az év játéka.

Wucy írta | Elképesztő mennyiségű és minőségű tartalom. Méltó folytatása ez a 2-nek. Megérte rá ennyit várni.

JackHarper írta | Különösebb kommentár nem szükséges, a Larian szívvel-lélekkel elkövetett fondorlata újra a csillagok közé emelte Baldur Kapujának legendás világát. A BG3 minden, ami 2023, és semmi, amelyben csak bármi apró negatívum is lenne. Tökéletes játék, elképesztő writinggal és megvalósítással, rendkívül vonzó köntösben, orbitális intrikákkal átitatva.

#5 | RESIDENT EVIL 4

Capcom | PC, PS5, PS4, Xbox Series | Teszt

Mr_Anderson_v07 írta | Ahol kellett, ott pimpeltek rajta, nem volt üresjárat, újrajátszhatóság felsőfokon, több horror elem, mint az originálban. (Csak hol vagy már Veronica??!)

csekefool írta | Az eredeti játék hiába 2005-ben jelent meg és réginek számít, nálam a véráramlatban éves szinten mindig keringett valamilyen formában, mert az elmúlt években rengeteg különféle konzolon játszottam végig. Emiatt kíváncsian vártam, hogy a Capcom vajon milyen szinten dolgozza fel. A képi világa gyönyörűen hangulatos lett, a tank irányítási séma, ami annak idején plusz feszült élményeket okozott, hiába lett modern, a harcok továbbra is izgalmasak, és figyelni kell, nehogy közel engedjük magunkhoz a faluban élő emberek vendégszeretetét. Az eredeti játékban a történet második felében lévő szigetes, laboros részeket nem szerettem, a falu és a kastélyos részekhez viszonyítva nekem idegen volt. Most a remake valamivel egységesebbé tette az élményt. Irigylem azokat, akik a remake formájában találkoztak először a 4. résszel, de nekik is erősen ajánlott, hogy az eredeti élményt is megtapasztalják, mert egy örök klasszikus.

p34c3 írta | Minden idők egyik legtöbbet emlegetett játékának újragondolása nem csak egyszerűen remake lett, hanem a PlayStation VR2 platform zászlóshajója és 2023 legjobb játéka is egyben. Vannak VR játékok hasonlóan jól működő mechanikákkal, vannak VR játékok hasonlóan pazar látványvilággal, de idén mindenkit maguk mögé utasítottak a Capcom évről-évre egyre profibbá váló VR-mágusai a masszív és változatos tartalommal, az élvezetes harcrendszerrel, a mindent átütő, elementáris erejű videojáték-hangulattal. Lehetne szőrszálat hasogatni a statikus környezettel vagy a megúszós, gombnyomásos interakciókkal, de mindent zárójelbe tesz a frenetikus játékélmény, ebben a kalandban tényleg Te vagy a főszereplő, ez a cucc tényleg nagyon egyben van! Így van értelme, hogy annyi éven át valahogy mindig kimaradt az életemből a Resident Evil 4, köszönöm a Capcomnak, hogy a dicső múltból merítve kaptam ízelítőt a gaming egy lehetséges jövőjéből!

HuN Makaveli írta | Az eredeti játéktól szinte rosszul voltam különböző okok miatt, de ez a remake annyira bejött, hogy nem is volt kérdés, mi lesz a harmadik helyezett. Egy sokak által minden idők legjobb játékának tartott mű modern feldolgozása, aminek minden eleme tökélyre van csiszolva.

M.Á.G.U.S. írta | Gyermekkorom kedvence, jelenlegi generációs szintre hozva, végig ismerős hangulat, mégis újszerű, számomra az egyetlen negatívum az a visszavett humor.

Krisz576 írta | 18 évvel ezelőtt nagyon sokan csalódtak a Capcomban, ugyanis felhagyott a klasszikus túlélő-horror Resident vonallal, ám én (is) sokkal inkább arra helyeztem a hangsúlyt, miszerint a Resi 4 a generáció egyik legjobb, leginnovatívabb és legszebb játékai közé tartozott (pláne GC-n), úgy gondolom, megelőzve korát. A Remake tekintetében egyszerre voltam bizakodó és szkeptikus is, de nagyon kellemesen csalódtam. Kellett ugyan néhány javító frissítés, de egyrészről nagyon szépen felújították és átalakították az ismerős helyszíneket, másrészről a gameplay is csak a javára fejlődött, sokkal dinamikussá téve az intenzív, király harcokat. Nagyon ritkán hat rám ENNYIRE addiktívan egy AAA játék, márpedig én elejétől a végéig nagyon élveztem. Számomra a 2023-as év játéka, jöhet a Resi 5 remake-je!

#4 | HOGWARTS LEGACY

Avalanche Software | PC, PS5, PS4, Xbox Series, Xbox One, Switch | Teszt

RokaForma írta | Elképesztően hangulatos játék, rengeteg lehetőséggel, és teljesen magával ragadó világgal. Én ugyan nem vagyok egy Harry Potter fan, de még így is teljesen beszippantottak a részletei ennek az univerzumnak, és érződött a játékon, hogy rajongók készítették - rajongóknak.

wodbear írta | Nem vagyok nagy HP fan, de láttam az összes filmet (nem is olyan rég újranéztük mindet), és olvastam az első három kötetet. Nem vagyok nagy szerepjátékos, és az openworld sem a szívem csücske, valamiért mégis annyira magával ragadott az egész világ, hogy öröm volt elveszni benne. Számomra az év meglepetése, mert nem számítottam rá, hogy ennyire le fog kötni.

axl írta | Talán most először történt meg velem, hogy - még évekkel a hivatalos bejelentés előtt - elképzeltem egy játékot és végeredményben szinte pontosan azt kaptam, vagy legalábbis elég közel került hozzá. Persze rá lehet sütni, hogy a műfaj unalomig elcsépelt paneleiből építkezik (és nem is járnánk messze az igazságtól), de azzal nem értek egyet, hogy hiányzik belőle az ambíció. Kézzel foghatóvá, szabadon bejárhatóvá, ÉLŐVÉ varázsolta sokunk gyerekkori fantáziáját, amivel - a jelek szerint - mások próbálkozni se mertek jó két évtizeden át. Mi ez, ha nem a testet öltött ambíció?

hudra írta | Nagyon régóta vártam egy jó játékra a HP világában, és végre megkaptam. A hangulat magában elviszi a hátán a játékot, a kastéllyal és a környezetével. A sztori is érdekesre sikeredett, jók a harcok, aranyosak a karakterek. Igazi feel good cím volt idénre.

Shifty írta | Nem vagyok egy keményvonalas Harry Potter-rajongó, de Rowling varázslóvilága egészen kivételes univerzum, telis-tele izgalmas lehetőségekkel. Az Avalanche nem csinált semmi extrát, mert mint játék az unalomig járatott panelekből építkeztek, de annyira mesés és varázslatos hangulata van az egésznek, hogy öröm elveszni benne.

szeth36 írta | Nem tartom magam Harry Potter rajongónak, inkább vagyok könyvmoly, akinek a képzeletbeli top 10-es listáján Rowling könyvsorozata előkelő helyet foglal el. A Hogwarts Legacy elsősorban a filmek, könyvek világát ismerő, kedvelő embereknek készült. Nekik instabuy, a többi érdeklődő szerintem várhat egy leárazásig. Bárcsak más könyvsorozatok is kapnának ilyen igényes open world prequelt...

#3 | MARVEL'S SPIDER-MAN 2

Insomniac Games | PS5 | Teszt

hudra írta | Az idei évben igazából ez a játék tudott odaszegezni egyedül a képernyő elé. A karakterek jók, a sztori pörgős, a harcrendszer sokkal jobban működik, mint az elődöknél. Összességében egy abszolút profi játék, ami a rajongóknak kötelező, de akik eddig nem szerették annyira a Spider-Man kalandokat, azoknak is ajánlani tudom, mert a gameplay elviszi a hátán a játékot.

Tom írta | Pókember rajongóinak kihagyhatatlan. Nem reformálja meg a műfajt, de nem is kell neki. Amit eddig is tudott, azt remekül hozta.

Nandoo írta | 3 éves koromban édesanyám késő este ért haza a munkából, így gondolta, nem jön üres kézzel. Hozott egy Csodálatos pókember képregényt, amit rengeteg újabb követett. Ekkor ismertem meg Peter Parker csodálatos, különleges, sokszor nehéz, de humoros életét. Azóta sem találtam nála jobban átérezhető és megérthető hőst. Az Insomniac már az első résszel kilóra megvett, de amit a második nyújt, az valami elképesztő. Ezt pedig úgy írom, hogy a Miles Morales spinoff részt érdektelenség miatt félbehagytam. De itt remekül vannak megírva a karakterek, a fluiditás 10/10, lengedezni NYC-ben pedig még mindig hatalmas móka, nem lehet megunni. Ha 3 évesen tudtam volna, hogy valaha ilyen élmény lehet Pókembernek képzelni magamat, hát.. felrobbant volna a fejem.

ps2true írta | Az első rész a játékból számomra hatalmas élmény volt. Már akkor nagyon tetszett, hogy micsoda élő és lélegző várost tudtak összehozni a fejlesztők. A harc. A lengedezés a házak között. A blockbuster filmekből megismert grandiózus filmes jelenetek. Na most ezt duplázd meg! Vagy triplázd? Nem is tudom? Azért nem év játéka nálam, mert az alapok már az első résznél le lettek fektetve. Erre épül ez a rész is. Csak még szebb. Még grandiózusabb. Még élőbb. Egy nagyon-nagyon jó játék. De nem év játéka nálam.

Pdr írta | 2018-ban egy gyerekkori álom vált valóra, mert elkészült egy számomra high quality Pókember játék. A PS2-es és PS3-mas termékek csak bohóckodásnak mondhatók az Insomniac után. Kraven és Venom. Bármennyire is szimbióta gyermekkorom kedvenc antagonistája, de a vadász ellopta a show-t. Bármennyire is misztikus a játékban lévő jelenléte és keveset tudni róla, ugyanakkor tekintélyt parancsoló. Szinkronhangja kitűnő, természetesen a játék további szereplőire is igaz, de valamiért jobban kiemelkedik a többi közül. Micsoda soundtrackkel is rendelkezik Kraven, megjelenik és érezzük a jelenlétét. Az átvezetők epikussága pedig ámulatba ejtő, míg 2018-ban egy-kettő ilyet lehet említeni, itt sokszorozták azokat, és nem estek át a ló túloldalára. Szinte mindegyik mellékszálból külön folytatás is kihozható, főleg, ahogy az a bizonyos "láng" küldetéssorozat is példázta. Nagy fejlődés két helyen észrevehető (mivel nemrég játszottam remastereddel), hangok terén egy nagy lépést tettek, minden tekintetben. A másik, hogy a DualSense-t nem vették fél vállról. Mikor ezeket a sorokat írom, addigra már kitört az Insomniac botránya, aminek köszönhetően a meglepetés ereje kicsit elveszett a jövőt illetően. Nem szabad elfelejteni, EZ A CSAPAT, akik folyamatosan magas minőségű tartalmakkal látják el a PS tulajokat! Bryan Intihar ameddig ott lesz, addig ilyen magas színvonalra számíthatunk.

szeth36 írta | Az év legjobb történetét és grafikáját szállította az Insomniac, ami az előző két rész ismeretében (amik szintén kiválóak voltak) elismerésre méltó teljesítmény. Ezek a fiúk-lányok a szívüket beletették a Pókember folytatásába, tényleg minden elemében nagyobb, jobb, szebb lett a végeredmény. Őszintén sajnálom, hogy az Insomniac lemaradt a díjakról. (A többi csapásról nem is beszélve. Nem ezt érdemelték.)

wodbear írta | Nem hozott világmegváltó dolgokat az előző részekhez képest, de amiben újított, azt nagyon jól csinálta. Ilyen jó még nem volt hálóhintával közlekedni a városban. Hiába a technikailag csúcsra járatott gyorsutazás, ami kb. egy szempillantás alatt lezajlik, szinte sosem használtam. Végig fenntartotta az érdeklődésem a játék, izgalmas és változatos volt a főszál. Vannak hibái, de akkor is egy hajszállal ő lett nálam idén a legjobb. Meg sem álltam a platináig.

M.Á.G.U.S. írta | Az első rész magasra tette a lécet, a Miles Morales pedig tovább emelte. Szerintem remek folytatás lett, tetszett a kettő hősös megoldás, a történet is kiemelkedő, bár sajnos nem igazán akadt kihívó képregényes játék fronton, egyedül a karakter arcok lettek sokszor bántóan zavaróak, a lopakodós részek is kilógtak.

#2 | THE LEGEND OF ZELDA: TEARS OF THE KINGDOM

Nintendo EPD | Switch | Teszt

theSickness írta | "BotW on steroids", méghozzá okosan felismerve azt, hogy már a BotW-vel is kreatívkodó játékosoknak a lehető legtöbb eszközt adják a kezébe. Az egyik szemem még mindig sír, mert ez megint messze nem az a klasszikus Zelda, amire vágytam, közben a másik nevet, mert a játék minden egyes sarkon, igen szórakoztató módon arra késztetett, hogy (néha szó szerint) újra feltaláljam a kereket.

csipa írta | Emiatt vettem idén újra Switch-et. Ugyan megint nem egy régi típusú Zelda (talán már sosem kapunk olyat), talán csak egy bővebb DLC, de én valahogy jobban szórakoztam vele, mint az előző résszel. Kicsit kotnyeleskedtem ugyan az elején a tárgyak összerakásával, de aztán teljesen magával ragadott - építettem is benne egy F1-es autóra nagyon hasonlító valamit

csekefool írta | Erősnek fog hangzani, de a Breath of the Wild nekem innentől már csak egy piszkozatnak érződik. Annak idején kb. 60 órát töltöttem el vele, ami alatt befejeztem a sztorit és a DLC fejezetet. Az új résszel közel 100 óra környékén mozgok, és a sztori vonallal alig foglalkoztam. Zseniálisan el lehet veszni ezen a vidéken. Nincs nyomás, sürgetés. A saját kalandom útját taposom ki, abszolút hagyja, hogy felfedezzek, kísérletezzek, és ami a legfontosabb, hogy játsszak. Ez az igazi játék.

Tommy_Angelo írta | Egész egyszerűen hihetetlen, ami kihoztak a Switch-ből a Nintendo-nál megint. Az új Zelda még monumentálisabb, mint a Breath of the Wild volt, és sikerült megint megszerettetni velem a felfedezést és az open world játékokat. Az új "kraftolás/építés" és a hozzá tartozó puzzle-ök teljesen új szintet képviselnek, igazi JÁTÉK, olyan, amit ma már nagyon kevesen tudnak! Nálam simán az év játéka!

szeth36 írta | A Nintendo alaposan meglepett a Zeldával. Nem szeretek craftolni, nem szeretem ha ugyanazt a játékot megkapom újracsomagolva (pláne úgy, hogy a Breath-be is beletoltam több 100 órát), erre jött a Tears, és teljesen elrabolta a szívem. A craftolás igazi Nintendós őrület, a felfedezés égen-földön-mélyben felszínre hozza a felfedezésre vágyó kisfiút az ember lelkében. A szívem megszakad a többi címért, amiket szintén imádtam idén, de kisfiammal 2x 100 óra nettó szórakozást köszönhetünk az idei Zeldának. Nálunk egyértelműen ez volt az év játéka még akkor is, ha nekem némi csalódást okozott, hogy a Switch hardware láthatóan nem bírt el a játék monumetalitásával.

TidusFamous írta | Nyilván azt a katarzist nem tudja megismételni, mint a BoTW, de ennek ellenére elképesztő minőségű folytatást kaptunk, ahol nemcsak maga a játék, de a játékosoknak felkinált kreatívitás is példátlan. A történet és annak vezetése nagyon szépen fejlődött, élmény volt minden perce.

Fieldtom írta | Több, szebb, jobb, pedig az előd is felpakolta a lécet az egekbe. Szerintem még legalább másfél év, mire a végére érek, de minden egyes vele töltött perc élmény. Nintendo csoda, szoktuk mondani. Idén mondhattuk többször is.

Sohien írta | Már a BotW is nagy kedvenc volt, nem gondoltam, hogy ezt lehet fokozni. A régi/új helyszínek felkeresése páratlan érzés, az új képességek kreativitása pedig egy extra csavart ad a korábban már bevált recepthez.

#1 | ALAN WAKE II

Remedy Entertainment | PC, PS5, Xbox Series | Teszt

skiz0 írta | Nem tudom, hogy mikor volt utoljára olyan játékkal dolgom, ahol azt éreztem, hogy jóval többet kaptam a pénzemért, mint azt előzetesen vártam volna; egyértelmű volt, hogy jó játék lesz, egyértelmű volt, hogy NAGYON jó játék lesz, de arra nem számítottam, hogy sikerül a survival-horror műfajt ennyire magas szintre emelni, letaszítván az idei Resident Evil 4-et és Dead Space-t is, amik szintén joggal pályázhatnának a GOTY címre amúgy. Libabőrös leszek minden alkalommal, amikor rágondolok arra a baljós képre a játék elejéről, hogy az erdő félhomályos naplementéjében szemerkélő eső pötyörög az FBI kabáton, és amúgy csak találgatni tudok arról, hogy mégis vajon mi a franc történik a storyban...

Appa7 írta | A Remedy szintet lépett, a Control sem volt rossz játék, de a játékmenete, hangulata, grafikája ennek nálam sokkal jobban ütött, a Microsoft bánhatja, hogy elengedte őket, a Rockstar meg kezdhetne valamit a Max Payne jogokkal, akár lízingelhetné is nekik!

fozelek írta | Nem is nagyon tudok mit írni. Simára csiszolt gyémánt, totál beteg, a legjobb értelemben. Még a szerencsétlen Mind Place sem tompítja a fényét (sötétjét). Sam Lake for president.

Noctix írta | Nem volt kérdés. 13 évet vártunk rá, el nem tudtam képzelni, hogyan fogják tudni folytatni, de sikerült, és nem is akárhogyan. Kellően horror, elborult, de leginkább 100% Remedy.

ssj4vegita írta | Amennyire ügyet sem vetettem rá, úgy rugta be az ajtót az idei évben. Nagyon jól áll neki a survival horror stílus. Minden perce aranyat ér annak, aki fogékony a misztikus, nyomozós, rémálomszerű horrorra.

csipa írta | Az első rész miatt vettem anno XBOX-ot a PS mellé, és imádtam minden percét. Pont így vagyok a most megjelent új résszel: kellően beteg, kellően addiktív, nagyon jól szórakoztam vele. Imádom a Remedyt, hogy ennyi energiát fektettek abba, hogy kapjak egy egyszemélyes, történetorientált, teljesen beteg történetet. Jelenleg ez áll most legközelebb az általam szeretett Silent Hill hangulathoz.

csekefool írta | It's Not a Lake, It's an Ocean. Sam Lake és csapata ezzel a folytatással kitolta a határokat. Innen visszatekintve az első rész egy kis tó, ami az elmúlt 13 évben hatalmasra duzzadt. Kellett neki ez az érlelés, mert elképesztő vizuális megoldásokkal lett életre keltve ez a tűpontosan kigondolt történet, amihez szükség volt, hogy a jelen technikai vívmányokat maximális fordulatszámon kicsavarjon.

Ra1D3n írta | Idén nem is volt kérdés, hogy ki viszi az évet nálam, mindezt tette úgy, hogy az előd tekintetében csak egy csavaros sztorira számítottam, és mivel a bejelentés óta szinte az összes trailer elkerült engem, így fogalmam sem volt, hogy egy merőben más tónusú kalandban lesz részem, mint legutóbb. Alan Wake jött, nyers vehemenciával rámrúgta az ajtót, és határozottan fricskát mutatva mindennek és mindenkinek az év (de lehet, hogy az elmúlt 5-10 év) legtutibb kalandját szállította olyan magabiztossággal, hogy én csak utat mutatok neki a trón felé, ami jogosan megilleti.

HuN Makaveli írta | Sokat vártunk, de megérte. Az első rész is az egyik örök kedvencem (mint szinte minden Remedy játék), és a folytatás is az lett. Aki unja az egykaptafára készülő AAA játékokat és valami egyedire vágyik, de közben fontos neki, hogy azon a technikai szinten legyen a mű, az keresve se talál jobbat jelenleg. Ilyen egy igazi single-player sztori központú játék, amin látszik, hogy minden egyes momentuma meg lett koreografálva. Ha az első részt a Twin Peakshez hasonlítjuk, akkor a folytatás a TP The Returnre hajaz. Aki csípi az ilyesmit, az imádni fogja.

Pdr írta | Úgy elkészíteni egy állítólagos kultjátéknak a folytatását, hogy nem szükséges az előző rész teljes ismerete. Zseniális. Látvány, szinkronmunka és az audiovizuális élmény egyszerűen jeles. Az atmoszféra teremtés a védjegye már a finneknek. A Remedy folyamatosan bizonyít és megugorja azt a bizonyos lécet, de itt jelenleg csúcsot is csináltak. Sajnos még szükséges számukra a tőkeinjekció, amit most az Epic biztosított pár éve. A fejlesztő meg is becsülte ezt a támogatást, mert nagyon okosan használták fel. Kiváncsian várom, hogy a kis univerzumok építésük merre fog tartani. Az biztos, hogy ismét végijátszom a Controlt.

Drazse írta | A filmekkel ellentétben nagyon rosszul viselem a horrorjátékokat, az Alan Wake 2-ben pedig minden megvan, hogy kényszerű rövid szüneteket kelljen beiktatnom játék közben. Számomra az előd sem olyan régi élmény, hiszen idén játszottam végig a remastered kiadást, így a különbség a két epizód között - hogynemondjam - VILÁGÍT. De az AW2 és annak sztorija önmagában is fantasztikus, a különböző narratív médiumok (live action, 3D animációk, írott szövegek, zene, narráció stb.) ötletes keverése, az elképesztően hatásos atmoszférateremtő hangeffektusai és zenei körítése hozza létre számomra Az Év Játékát.

szeth36 írta | Az első résszel kétszer próbálkoztam megbarátkozni, és egyszer sem sikerült mély nyomot hagynia bennem. Úgy ültem az AW2 elé, hogy semmi elvárásom nem volt vele szemben, erre egy atomot dobott le rám. Elképesztő grafika, csavaros történet, izgalmas horror-lövölde fejtörőkkel és egy felejthetetlen zenei album. A skandináv Resident Evil, a legszuperebb rémálom, amit csak egy horrorrajongó kívánhat. Sajnálom, hogy a BG3 és a Zelda letaszították a trónrol, mert megérdemelete volna a koronát.

Köszönjük mindenkinek, aki szavazatával hozzájárult ahhoz, hogy a lista elkészülhessen! Holnap jönnek a szerkesztőség kedvencei!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Ahhoz, hogy te is hozzászólj, be kell jelentkezned!
1 / 2 1 2
Trishtan
Trishtan2024.01.02 22:07:14#1yyog

Hát nemtom, most szántam rá magam, hogy beszerezzem a GoW Ragnarokot és röpke 1 órán át másolta a PS az SSD-jére azt a digitális kulcsot 🙂. Online meg csak valami 10 gigát rántott le hozzá.

TheReturnOfDVM TheReturnOfDVM2023.12.31 09:21:44
HuN Makaveli
HuN Makaveli2024.01.01 15:01:58#1yyjq

Ez egy általánosítás. Azért a játékok nagyobbik része még mindig játszható formában kerül a lemezre, noha tényleg nem ideális állapotban, de még így is jobban jár az ember. Én is veszek digitálisan, ha valami olyan játék van jó áron, amit nem sajnálok, hogy nem lesz meg lemezesen. De ha valami nagyon érdekel, akkor mindenképp a lemezes megoldást választom, mert az mindenképp pluszt ad, még akkor is, ha konkrétan nincsen adat a lemezen, hisz így nincs egy profilhoz kapcsolva, amivel bármikor történhet bármi.

Ra1D3n
Ra1D3n2023.12.31 23:04:35#1yyhu

Abban az esetben szerintem lesz komolyabb gond is, mint, hogy nem megy a digitális játék.

HuN Makaveli HuN Makaveli2023.12.31 18:03:32
TheReturnOfDVM
TheReturnOfDVM2023.12.31 19:31:58#1yyhe

Ha összeomlanak a szerverek, stb, akkor a lemezed is max söralátétnek lesz rossz.
Mondjuk nekem a profiljaimon a játékok 0 értéket képviselnek, mármint, megveszem, lenyomom, törlöm, aztán jön a következő...

HuN Makaveli HuN Makaveli2023.12.31 18:03:32
HuN Makaveli
HuN Makaveli2023.12.31 18:03:32#1yyha

Ez a nagy digital éltetés addig tart mindenkinél, amíg valami ok miatt mondjuk nem bannolják/lopják el az accountját, amire annyi pénzt elköltött. Sok ilyen sztoriról hallani és én személyesen is ismerek ilyen embert. Azóta kifejezetten fizikailag vesz mindent, ha teheti. Mi van, ha összeomlanak a szerverek? Huzamosabb ideig nincs net? Netán valami éppen politikailag inkorrektnek számító dolgot írtál valakinek fél éve poénból, ami nem tetszik a platformholdernek? Nagyon sok ember fogja bánni a jövőben, hogy kiadta a kezéből az irányítást...

Ra1D3n
Ra1D3n2023.12.31 17:19:59#1yygv

Ritka mikor megjelenéskor veszek meg valamit, általában akcióra szoktam várni. Isten ments, hogy itthoni store-ból vásároljak. Az itthon 90euros Baldurs Gate 3 deluxe-ot tuti nem vettem volna meg.

axl axl2023.12.31 15:54:50
axl
axl2023.12.31 15:54:50#1yygm

"...másrészt mindig jó áron vásárolok."

Isten ments, hogy győzködjelek, de úgy írod ezt, mintha fizikai változatnál kénytelen volnál megvenni annyiért, amennyiért először a szemeid elé kerül.

Nyilván hamarabb és / vagy jobban akciózzák a digitálisat, ebben nincs vita (másrészt lemezest vehetsz használtan és / vagy el is adhatod utána), de érvelésnél figyelmen kívül hagyni tényeket pusztán azért, mert csökkentenék a mondandód súlyát, nos, nem túl elegáns dolog.

Hogy hozzak egy viszonylag ritka, de annál aktuálisabb ellenpéldát: a Hot Wheels Unleashed mindkét részének dobozos kiadása olcsóbb volt megjelenéskor a régiónkban, mint a digitális változat (és működnek Day1 patch nélkül).

Ra1D3n Ra1D3n2023.12.31 15:04:15
axl
axl2023.12.31 15:40:00#1yygc

Szíved joga. Ha hiszed, ha nem, a böngészőmben épp a Psychonauts 2 store oldala áll nyitva és napok óta szemezek a vásárlás gombbal. Erős a kísértés, hogy megvegyem ~4200 Ft-ért. (Ennyit látatlanban is megér, csak az a "baj", akkor előtte be kéne fejeznem az első részt.) Eddig nagyon könnyűnek tűnt a döntés, mondván a fizikai példányok mostanra nyilván rég elfogytak, de kíváncsiságból megnéztem és bármily meglepő a dolog, még nem. (Ettől függetlenül valószínűleg inkább így fogom beszerezni, mint 32 dollárért Amazonról.)

p34c3 p34c32023.12.31 11:40:56
Ra1D3n
Ra1D3n2023.12.31 15:04:15#1yyfz

Én minden esetben jobban járok, ha digitálisan vásárolok. Egyrészt a kényelem, másrészt mindig jó áron vásárolok. Pl idén az Alan Wake 2 digital deluxe 35 Euro volt nekem, előrendelve. Havonta 50-100 Euro simán belefér nekem és minden cím megfordul nálam. Baldurs Gate 3 deluxe is xboxra most jelent meg, 25 Euro volt deluxe-ban. Nincs értelme lemezzel vesződnöm.

☠️  7fe ☠️ 7fe2023.12.31 14:50:09
☠️  7fe
☠️ 7fe2023.12.31 14:50:09#1yyfw

Nekem jó így, megfelel a lemezekkel való szöszmötölés. Neked meh, nekem ez a természetes. Amúgy PS4-5-re még nagyságrendekkel több cucc kijön lemezen, mint xbox-on.

Amúgy szoktam nézni a box store-on azt a rengeteg digital only címet, kb. a 99%-ukért 10 forintot nem adnék...

Ra1D3n Ra1D3n2023.12.31 14:43:12
Ra1D3n
Ra1D3n2023.12.31 14:43:12#1yyfv

Lehet velem van a baj, de a tököm aki cserélgeti a lemezt a gépben. Bekapcsolom, letöltöm (legtöbbször előre mikor még mással játszok) és játszok. Ez a lemezt cserélek és feltelepítem dolog eléggé meh a mai világban. Én a falnak megyek tőle, egy az egyben egy letűnt korszak feelingje, főleg a mai világban, ahol rengeteg only digital cím jelenik meg (igaz, hogy ezek legjava az olcsóbb szegmenst gyarapítják).

☠️  7fe ☠️ 7fe2023.12.31 13:41:32
Ra1D3n
Ra1D3n2023.12.31 14:28:48#1yyfr

De volt, csak mindenki elfeledkezett róla: Redfall

Ennél nagyobb blama nem gyakran történik egy évben...

drag drag2023.12.31 09:27:48
☠️  7fe
☠️ 7fe2023.12.31 13:41:32#1yyfg

De legalább egy 1.00-ás is el fog indulni jó esetben, még ha hibákkal is. Meg ha nem tetszik a játék, eladom, elcserélem. Lehet, hogy sok embernek nem tényező ez, de nekem fontos.

Ha egyáltalán nem lesz az AW2-ből lemezes kiadás, akkor mindenképp megveszem a store-ból, de nekem egy digitális vásárlás nem ér meg 20+ ezer forintot. Amúgy ilyen téren sokat fejlődtem, mert xbox-on az utóbbi 2 évben rengeteg játékot vettem, de ezek többnyire párszázas kiadások voltak, tán a legdrágább az valami 4 ezer körül volt. De igyekszem csak akkor a digitálisra támaszkodni, ha nem nélkülözhetetlen a játék, illetve piszok olcsó. A számomra kedves címeket azért lemezesen akarom tudni, még akkkor is, ha csak egy indítófile van rajta.

p34c3 p34c32023.12.31 11:35:13
p34c3
p34c32023.12.31 11:40:56#1yyf3

Amennyire vártam a fizikai megjelenést, annyira halasztgatom már egy éve a Psychonauts 2 beszerzését. Erre most ránéztem, a Storeban 12€ digitálisan, miért vegyem meg négyszer ennyiért a "limitáltabb" lemezeseset? Attől tartok az AWII-vel is ez lenne...

axl axl2023.12.31 09:08:50
p34c3
p34c32023.12.31 11:35:13#1yyf2

Hé, ezt kikérem magamnak, én is őskövület vagyok! 😃 Én is szeretem - "szerettem", de a legtalálóbb talán a "szeretném" - a fizikai kiadásokat, de elmúltak azok az idők, amikor beteszel egy lemezt a konzolba és játszol. Semmit nem érsz 20 év múlva az 1.0-s...0.1-es bétákkal a lemezen update nélkül. Örülök ennek? Nem, de ez van.

Az idei TOP10-ben 3 játék is már csak digitálisan jelent meg, az Alan Wake II mellett a legtöbb GOTY díjakat bezsebelő Baldur's Gate III is. Nekem idén a PSVR2 játékmegjelenések digitális térbe szorításával sikerült ezen a fizikai-digitális dilemmán túllépnem, 2024-ben már hülyeség lenne csak azért egy olyan fantasztikusnak tűnő játékot, mint az Alan Wake II kihagyni, mert nincs egy tokja a polcomon. Ettől függetlenül, ha addig lesz lemezes megjelenés - maximum ugyanolyan magas árért, ami az akkori Store-os árcímkén szerepel - akkor valószínűleg arra szavazok még, de csak emiatt bojkottálni már nem fogok semmit.

☠️  7fe ☠️ 7fe2023.12.31 08:56:28
lapaca
lapaca2023.12.31 11:28:45#1yyf1

A lemeznek már kb. csak annyi értelme, hogy azzal eladható/cserélhető a játék.
Én amit megveszek se eladni, se cserélni nem akarom. Viszont cserébe annyit fizetek érte, amennyit szerintem ér, és ebből a szempontból borzasztó türelmes vagyok:)

axl
axl2023.12.31 11:18:48#1yyez

Nem kell mindjárt 20 éves távlatokban gondolkozni. Engem speciel kapásból idegesít, ha akarnám se tudnám tovább- vagy kölcsönadni. (Jellemzően amúgy nem akarom, de a lehetőséget értékelem.) Vagy pl. hogy a Sony-nál nem tudok semmilyen módon egy magasabb szintre váltani, amennyiben rendelkezem az alapjátékkal digitálisan, hanem kénytelen vagyok másik profilról megvenni (mert mondjuk tartalmaz valami külön nem elérhető bónuszt, lásd Ace Combat 7 Deluxe Edition mellé a Squadron Leader) és akkor máris nem egy helyen tárolódnak a licenceim.

Nem kizáró ok nálam a fizikai változat hiánya (maximum egy leárazást megvárok velük, de legtöbbször ezt a dobozossal is ugyanúgy megteszem), viszont amíg van választási lehetőségem, addig élni fogok vele.

Stadia HUN Stadia HUN2023.12.31 10:57:44
TheReturnOfDVM
TheReturnOfDVM2023.12.31 11:09:04#1yyes

Es meg kezikonyvet se adnak mar a jatekokhoz. Azon tul, hogy polcra teheto egy onmagaban haszontalan lemez es ez valamiert jo erzes, 0 erv van mellette mar.

Stadia HUN Stadia HUN2023.12.31 10:57:44
lapaca
lapaca2023.12.31 11:01:50#1yyep

20%-os kedvezmény van rá. Az összes közül a legkisebb.
Én arra számítottam, hogy már a TGA-s díjeső után is kap némi kedvezményt. Ez simán csak az ünnepi szezonnak szól.
Ha az eladásokat akarnák nagyon megdobni, ahhoz legalább 40-50% kéne. Így most pl. az van, hogy AW2 17 ezerért, vagy RE4 10-ért. Ha eddig nem lőttek ki az eladások, ettől sem fognak.

p34c3 p34c32023.12.31 08:26:01
Stadia HUN
Stadia HUN2023.12.31 10:57:44#1yyeo

Én már direkt nem szóltam bele a “vitába”. Max annyit tudok (ismét) hozzátenni, hogy a műanyagdobozos licensz kb annyit ér, mint a digitális licensz, ugyanúgy nem fogod tudni használni 20 év múlva. Modern játékoknál legalábbis a day 1 update-ek miatt. Retrónál meg értelmezhetetlen, mert ott az a szűk keresztmetszet, hogy van-e egyáltalán megfelelő működő hw a futtatásukhoz.

axl axl2023.12.31 10:26:50
axl
axl2023.12.31 10:26:50#1yyee

Imádom egyébként, amikor érvekkel alátámasztott preferenciákat egyszerűen lesöpörnek az asztalról "Heh, dinoszauruszok!" felkiáltással. 🙂

Nem kell megértened őket, csak fogadd el, hogy léteznek.

Stadia HUN Stadia HUN2023.12.31 10:04:23
Stadia HUN
Stadia HUN2023.12.31 10:04:23#1yydx

Digitál/fizikai téma: *michael jackson popcorn gif*

Ugyanitt magnókazetták és vhs-ek eladók. 🙂

axl
axl2023.12.31 09:58:58#1yydv

Ok.

TheReturnOfDVM TheReturnOfDVM2023.12.31 09:47:31
TheReturnOfDVM
TheReturnOfDVM2023.12.31 09:47:31#1yydo

Azt meg pont oda dughatod...

axl axl2023.12.31 09:25:40
drag
drag2023.12.31 09:27:48#1yydm

Csalódás: nem feledkeztünk meg róla, de viszonylag kevesen jelöltek meg, és nem is volt egyértelműen "kiemelkedő" cím ilyen szempontból, úgyhogy erről majd csak a részletes eredményeknél olvashattok.

axl
axl2023.12.31 09:25:40#1yydj

Legalább a licenccel én rendelkezem így.

TheReturnOfDVM TheReturnOfDVM2023.12.31 09:21:44
TheReturnOfDVM
TheReturnOfDVM2023.12.31 09:21:44#1yydg

A lemezes is digitális már rég, csak az aktiváló kulcsot egy műanyag dobozban tartogatod,

☠️  7fe ☠️ 7fe2023.12.31 08:56:28
axl
axl2023.12.31 09:08:50#1yydf

A Psychonauts 2-höz is volt (akár gyűjtői változat), pedig az egy teljesen hasonló cipőben járó cím: több, mint 10 (sőt, ott majdnem 20) éves, kult-klasszikus első rész, ami inkább aratott zajos kritikai sikert, mintsem elsöprő anyagit és hosszú ideje könyörögtek folytatásért a rajongók. (Plusz mindkettőt felkarolta egy nagy cég, részleges exkluzivitásért cserébe.)

Amíg van rá igény, addig ki fogják elégíteni. Maximum nem olyan széles körben, mint eddig. Pont a méregdrága limitált kiadások korában szerintem hülyeség is lenne, ha nem.

p34c3 p34c32023.12.31 08:35:25
☠️  7fe
☠️ 7fe2023.12.31 08:56:28#1yyd7

Az a hangos kisebbség lehet csak párszázezer vásárlót jelentett volna, de egy rétegjátéknál az sem elhanyagolható eredmény. Szerintem ilyen címeknek minden lehetőséget meg kell ragadniuk, hogy az emberekhez jussanak.

Az oké, hogy nemsokára véget ér(het) a lemezes korszak, meg neked ez már abszolút nem tényező, de nekem és pár őskövületnek még fontos azért.

p34c3 p34c32023.12.31 08:35:25
axl
axl2023.12.31 08:55:45#1yyd6

Mondjuk pont egy Zeldával összehasonlítani, ami a játékait ritkán akciózó Nintendo (kb. náluk egyedül szokott előfordulni, hogy valami évekkel később használtan drágább, mint megjelenéskor újonnan) egyik legrégebbi-, eladási rekordokat döntögető fejőstehene, tényleg nem túl szerencsés.

Simán benne lehet a pakliban, a kizárólag digitális terjesztés miatt nem kell attól tartaniuk, hogy alávágna a fizikai értékesítésnek. Plusz olyan rétegcímről beszélünk, ami egy 10+ éves történet folytatása. Érthető, ha némileg óvatosabban közelítenek a dologhoz (pl. egy korai akcióval) és másképp definiálják a sikert is, nem feltétlenül 10+ milliós első havi-, teljes árú eladásokkal.

p34c3 p34c32023.12.31 08:26:01
p34c3
p34c32023.12.31 08:35:25#1yyd3

Nem túl nagy esélyt adok egy dobozos változat megjelenésének. Egy aránylag hangos kisebbség nem volt ettől elragadtatva és biztos vesztett a döntéssel valamennyi vásárlót a Remedy, de 2024 derekán az eladások több mint 3/4-e már a digitális vásártéren történik. Egy hete már a fiammal osztozom a library-n, ez is egy erős löketet ad az átállásra, hogy a következő generáció érkezéséig szép lassan búcsúzzak el a lemezektől, ahogy a magnó- majd VHS kazettától, majd a CD-től, DVD-től is.

☠️  7fe ☠️ 7fe2023.12.30 18:01:22
axl
axl2023.12.31 08:29:45#1yyd1

Az a "lejárató kampány" hozzánk igazán el se jutott, csak a híre. Nem rémlik bojkottra való felhívás, Rowling fejének követelése vagy bármi hasonló. (Mondjuk én ezt az egy oldalt látogatom aktívan a hazaiak közül.)

Szerencsére, teszem hozzá, mert a játék szerintem is fantasztikusan sikerült. Igazából előrébb vártam, de így sincs ok a panaszra. Tulajdonképpen reális, mert semmi formabontó újdonság nem található benne, de amije van, azt ügyesen keveri, a hangulata pedig egyszerűen varázslatos. Nálam úgy röppent bele közel 100 óra, hogy szinte nem is vettem észre és egy kicsit se unatkoztam közben. Számomra vitathatatlanul az utóbbi évek egyik legjobb játékélménye és egyben legkellemesebb meglepetése (különösen a kiváló PS4-es optimalizációja miatt), pedig ha valaki, hát én aztán nagyon vártam. 😎

Shifty Fox Shifty Fox2023.12.30 21:49:55
p34c3
p34c32023.12.31 08:26:01#1yycv

A Tears of the Kingdom május óta nem volt még akciózva, a Spider-Man 2, ami egy héttel érkezett az AWII előtt szintén nem...Nem lehet ezekhez az eladásokhoz hasonlítani egy 18-as karikás rétegjátékot - a Ubi gyártósor nagyipari termeléséhez sem - és önmagában nem feltétlenül kell valamit jelentenie, de _szerintem_ ez az AWII esetében azt sugallja, hogy nem úgy fogy, ahogy azt megálmodták.

lapaca lapaca2023.12.30 23:25:54
axl
axl2023.12.31 08:04:30#1yyct

Ilyen volt idén is. Kérdés, hogy akkor így mi értelme?

skiz0 skiz02023.12.30 20:19:36
Drazse
Drazse2023.12.31 07:18:01#1yycs

Inkább az S2-vel mentették, gondolom a recency bias miatt szerepel ennyire előkelő helyen. Oké, produkciós szempontból kiváló és hangulatos, de olyan, mintha a fejlesztők nem értenék az ARPG zsánerét.

Kuresz Kuresz2023.12.30 21:40:40
Tommy_Angelo
Tommy_Angelo2023.12.31 00:52:38#1yycn

Elorebb vartam a BG3-at, de igy is korrekt top lista! Meg mindig a Gamer365 kozossege all hozzam a legkozelebb! 😉

lapaca
lapaca2023.12.30 23:25:54#1yyck

Kb. minden nagyobb megjelenés akciózva van most. Robocop, új Like a Dragon, új Tales, új WRC, Motorfest, új AC, új CoD. Ezek mind utána jöttek. Gyanítom, ha nem lenne ünnepi szezon, ezek a leárazások se lennének.

p34c3 p34c32023.12.30 17:32:26
Animejetix
Animejetix2023.12.30 22:01:40#1yycf

És az idei top 30-ban 3 Xbox exklúzív volt és csak 2 Ps5, abból is az egyik csak ideiglenesen.... Beszédes... Jó ha hozzászokunk! 😞

Shifty Fox
Shifty Fox2023.12.30 21:49:55#1yycc

De rohadt hó év volt ez! A listámmal lecsúsztam a szavazásról sajnos, megírtam aztán félretettem hogy írjak hozzá, de örömmel látom, hogy sok kedvencem az élmezőnyben végzett!

Sajnálom, hogy az Avatarnak nem volt ideje felfutni, de a Hogwarts láthatóan ott van ahol lennie kell, a lejárató kampány ellenére! Pacsi nektek!

HuN Makaveli
HuN Makaveli2023.12.30 21:40:41#1yyca

Örülök nagyon az első helyezettnek, a gamer365 olvasóinak jó ízlése van, nem vitás. 🙂

Kuresz
Kuresz2023.12.30 21:40:40#1yyc9

Az AW 2 most pörög nálam, de az FF16 után belekezdtem a 7 remake-be, ami kicsit megakasztotta a haladást... Ettől függetlenül nagyon jó game. Jövőre meg amit pótolok, az a BG3 lesz minél előbb. A Diablo 4 helyezése meglepett. Hiába van benne majdnem 300 órám, ha a megjelenést nézem nálam csalódás volt. S1-el mentették, de hogy a dlc-re még 1 évet kell várni... Addig kihal az egész community.

Necroman Mk2
Necroman Mk22023.12.30 21:02:17#1yyc7

2021-ben volt, igaz, csak a csalódás "győztesét" (GTA Trilogy remake) nevezték meg, de nem listáztak.

skiz0 skiz02023.12.30 20:19:36
Necroman Mk2
Necroman Mk22023.12.30 21:00:12#1yyc6

Kicsit meglepő, hogy a nagy-nagy hype ellenére a BG3 nem került fel a dobogóra. A D4 8. helyének viszont örülök.

skiz0
skiz02023.12.30 20:19:36#1yyc3

szerintem jó ötlet, ha nem is TOP30, de egy TOP10 (bottom 10 :D) jó ötlet lenne, hogy mindenki 1-1 gémet megnevez a TOP3 mellé.

liquid liquid2023.12.30 19:54:55
liquid
liquid2023.12.30 19:54:55#1yyc2

Év csalódások listát nem szoktunk csinálni. Lehet, hogy jövőe bevezetjük.

Doberman Doberman2023.12.30 18:44:59
skiz0
skiz02023.12.30 19:07:06#1yyby

Szép lista, és egyet is tudok érteni nagyrészt - Zelda TOTK-ról én őszintén valahogy totálisan megfeledkeztem, de jogos lehet érte a 2. helyezés!
Külön örülök, hogy a D4 bekerült azért a TOP10-be, mégha annyi savat is kapot idén a játék.

jah és köszi az idézeteket! 🙂

btw, én néztem csak be valamit, vagy tényleg nem került be a Mortal Kombat 1 a TOP30-ba?

Doberman
Doberman2023.12.30 18:44:59#1yybw

Az a rend bekerült egy 'volt-nincs' szekrénybe.

És mond: Honfi, mit ér epedő kebel e romok ormán?
Régi kor árnya felé visszamerengni mit ér?

Apropó hol vannak az év csalódások?

Lavitz Lavitz2023.12.30 17:27:56
TheReturnOfDVM
TheReturnOfDVM2023.12.30 18:07:01#1yybp

Ez onmagaban semmit nem jelent.

p34c3 p34c32023.12.30 17:32:26
TheReturnOfDVM
TheReturnOfDVM2023.12.30 18:03:40#1yybn

Ezek közül csak a Hogwarts pörgött nálam idén, de nem tudtam volna jó szívvel beszavazni, de csak mert egy lényegesen érdekesebb játékot vártam tőle, a generikus helyett.
A BG3 az a játék, amit messziről tisztelek, de egy ilyen komplexitású játék nekem már nem férne bele (a Divinity II-t se vittem sokáig, pont emiatt).
Pókembert majd egy akcióban behúzom, az előző rész a hangulatot/sztorit leszámítva egy elég gyenge cucc volt.

☠️  7fe
☠️ 7fe2023.12.30 18:01:22#1yybm

Nem volt jó ötlet a dobozos verziók kizárása, főleg egy ennyire réteg játéknál (akármennyire is nagyszerűen sikerült). Remélem a Remedy tanult a leckéből és jövőre lesz GOTY lemezes kiadás, mert akkor én is benevezek majd rá day 1!

p34c3 p34c32023.12.30 17:32:26
1 / 2 1 2

Heti megjelenések

5 órája
7

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

14 órája
2

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

1 napja
9

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

2 napja
3

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

3 napja
1

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

3 napja
8

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

3 napja
38

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

3 napja
5

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

4 napja
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

4 napja
3

Switch 2 menetelés - ez történt kedden

Továbbá: Darwin’s Paradox!, Leaf Blower Co., Warhammer Survivors, Metroid Prime 4: Beyond, VRacer Hoverbike, Audio Trip, Roboquest VR, Shadowgate VR: The Mines of Mythrok, Rager.

5 napja
9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

5 napja
1

Iparági apróságok - ez történt hétfőn

Benne: Electronic Arts, Odds Chronicles, Fantastic Pixel Castle, Fatal Fury: City of the Wolves.

6 napja
5

Programajánló: Telekom PlayIT Show, TECHXPO és Hungarian Game Awards

Hamarosan újra a játékok és a technológia világába ugorhatunk a Hungexpón megrendezésre kerülő Telekom PlayIT Show és a TECHXPO konferencia keretein belül.

6 napja

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

6 napja
2

Heti megjelenések

7 napja

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

7 napja
3

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

9 napja
1

Tormented Souls II

Caroline és Anna csak ideiglenesen menekültek meg a borzalmakról, a Tormented Souls folytatásában ugyanis valami még szörnyűbb vár a nővérekre.

2025.10.31.
6

Call of Duty mozi, Gyűrűk Ura MMO kasza - ez történt csütörtökön

Továbbá: Thief VR: Legacy of Shadow, Animal Crossing: New Horizons.

2025.10.31.
4

A felhasználói élmény érdekében cookie-kat használunk.