Hétvégente hajlamosak vagyunk elkalandozni a kicsit szokatlanabb sztorik irányába is. Itt van például egy képtelen történet, amely a The Legend of Zelda: Ocarina of Time natív PC portjáról szól, ami LÉTEZIK és Ship of Harkinian néven fut. Mi több, Direct-jellegű előadásokon mutatják be a projekt elkészültét, és a Nintendo jogászai eddig még nem darálták be az egészet.
Vannak persze ma is (félig-meddig) kurrens platformok, ahol az Ocarina játszható, így elég a Switch-emulációra, vagy a 3DS-remake-re gondolni. Viszont a Nintendo 64-es eredeti címet hivatalosan, emuláció nélkül, az eredeti minőséget megközelítően nem lehet játszani. Azaz eddig nem lehetett.
A Ship of Harkinian (a cím önmagában utalás a rettenetes CD-i játékokra) gyakorlatilag a forráskód nehézkes visszafejtéséből született, a ZeldaRET csapat által. A kód ráadásul nyílt forrású, és évekbe telt, amíg a projekt eljutott a jelenlegi állapotáig.
Hogy hol érhetjük el a Ship of Harkinian-t? Egy Discord csatornán (érdemes külön rákeresni, vagy a hivatalos fórumon keresgélni), ahol a letöltés behúzható. Viszont a csomag nem tartalmaz SEMMI érdemi tartalmat (textúrát, hangot, szöveget) az eredeti játékból, hogy ne lehessen kalózkodással vádolni a Harkinian fejesztőit. Ehhez rendelkezni kell egy legális ROM-mal, vagy más hozzáférési módszer kell az eredeti játékhoz (legyen szó akár a GameCube-ra kiadott lemezes verzióról).
Ha sikerül a Ship of Harkinian-t futtatni, akkor szélesvásznú látványt, új közösségi modokat, kozmetikai lehetőségeket, és más apró finomításokat is megtapasztalhatunk - akárcsak egy valódi újrakiadásnál, ahol a készítők az eredetivel szembeni alázatukat a technikai finomságok sorával bővítették.
Szóljatok, ha nektek sikerült kipróbálni a portot, addig érdemes ráúszni a témára, amíg az egyáltalán elérhető...