Lezajlott az első fontosabb bemutató, mely az Xbox idei kínálatára koncentrál. A Developer_Direct keretében az Xbox Game Studios négy tagja mutatta meg aktuális fejlesztését, mindegyik megjelenését még az idei évre datálják, de pontos dátumot csak az egyikkel kapcsolatban osztottak meg. Az alábbiakban röviden összefoglaltuk a prezentációk során megosztott új részleteket.

A sort az Obsidian Entertainment fantasy akció-RPG-je, az Avowed nyitotta, a bemutató középpontjában pedig a változatos harcrendszer és a döntési helyzetek álltak. Előbbinél a csapat nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy az összecsapások alatt is folyamatosan kezelhessük az eseményeket, ehhez pedig remek szolgálatot fog tenni a harcok közben is váltható leosztások megléte. Ennek köszönhetően egy pillanat alatt válthatunk a pajzs mellett lengetett kardról egy csatabárdra, sőt, akár dupla varázspálcára is, hogy mágiával tegyünk rendet a velünk szemben állók között. Erre a rugalmasságra szükség is lesz, ugyanis a változatos ellenfelek rákényszerítenek, hogy különböző taktikákat alkalmazzunk. Hasonlóan egyedi helyzetekbe kerülhetünk azoknál a küldetéseknél, ahol rajtunk áll, milyen kimenetel felé tereljük az eseményeket, ezek közül néhánynak pedig komoly következményei is lesznek. A csapat igyekezett biztosítani, hogy ne csak jó és rossz döntésekkel kelljen számolnunk, morális szürke zónákat is felvonultatva, ezáltal nem csak a karakterünket, de az őt körülvevő világot is a saját kényünk szerint formálni. Mindezek közben pedig a Living Lands változatos tájait is kicsit közelebbről szemügyre vehettük.

A stafétát a Ninja Theory csapata vette át, akik a Hellblade folytatásával kapcsolatban elárulták, hogy bár a második rész sok mindenben előre lépett, az elődhöz hasonlóan egy rövidebb, történetvezérelt kaland lesz - ami egyébként az árcédulán is meg fog látszódni. A Saga története Izland felé tereli Senuát, aki a faluját megtámadó vikingeken akar bosszút állni. Az útja során új barátokra és ellenségekre is szert tesz, akik a maguk módján viszonyulnak a kelta harcos sajátos mentális állapotához. Utóbbi ezúttal is komoly szerepet kap, a stúdió ismét a Cambridge-i Egyetem szakértőjével, illetve olyanokkal dolgoztak közösen, akik maguk is tapasztaltak a pszichózisban. Az első rész egyik kritizált pontja, a harc kapcsán elmondták, hogy teljesen új rendszert használnak, azt azonban nem részletezték, hogy ez pontosan hogyan is mutatkozik majd meg a tényleges játék közben. Amire viszont most is nagy hangsúlyt fektettek, az a binaurális audió használata, mely az első résszel ellentétben már nem csak Senua belső őrlődéseire koncentrálódik, hanem a zenére, a párbeszédekre, a játék egészére. A végére pedig a legfontosabb részletet hagyták, mindezt május 21-től tapasztalhatjuk meg.

Az Xbox csapatok közül harmadikként az Oxide lépett elő, akik az Ara: History Untold kapcsán elmondták, hogy nem pusztán egy szerelmes levél a stratégia játékok műfajának, de egyben egy kísérlet is, hogy a zsánert egy modernebb, hozzáférhetőbb irányba mozdítsák el, leküzdve a vele szembeni előítéletek egy részét. Az egész középpontjában a játéknak helyt adó alternatív, procedurálisan generált Föld áll, mely a tetteink és döntéseink alapján folyamatosan változni fog, így állandó visszajelzést adva mindarról, amit ebben a világban tettünk. Ami pedig a tetteinket illeti, ennek visszatükrözésére szolgál a Prestige rendszer, aminek segítségével kell a világ legjobb és legfontosabb nemzetét megalkotnunk. Ez egy rugalmas keretrendszert ad a kezünkbe, mivel nem előre meghatározott célokat kell elérnünk, hanem mi határozhatjuk meg, milyen pontok mentén akarjuk felvirágoztatni a birodalmunkat. Az Ara másik fontos alappillére a craft rendszer, amely egyedi kockázat-jutalom felépítés mentén biztosítja, hogy az alkotásaink megfelelő hatással rendelkezzenek. A taktikázásba pedig nagy csavart visznek az egyidejű lépések rendszerével, amikor is a játékosok nem egymás után, körökre osztva cselekednek, hanem minden lépés azonos időben történik, ezzel még inkább bátorítva, hogy előre tervezzünk a lépéseinkkel.

A sort a MachineGames és az Indiana Jones adaptációjuk zárta, mellyel kapcsolatban az egyik legfontosabb részlet, hogy végre megtudtuk a játék címét: Indiana Jones and the Great Circle. A Lucasfilmmel együttműködésben készülő játék a filmek közül az elveszett frigyláda fosztogatói és az utolsó kereszteslovag közé ékelődik be, ezzel adva némi támpontot arra, hogy mennyire tapasztalt Indy-t irányíthatunk. Ha pedig az irányítás szóba került, a MachineGames továbbra is abban hisz, hogy azzal tudják a játékost a leginkább bevonni az általuk teremtett világba, ha mindezt belső nézetből teszik, így a the Great Circle is ebben a szellemiségben készül. Ugyanakkor szeretnének tisztelegni az ikonikus karakter előtt, ezért az átvezetőkben és bizonyos szakaszoknál külső nézetre vált a kamera. Hasonlóan hajtanak fejet akkor is, amikor a játék egyes fejtörőit és összecsapásait megalkották, lehetőséget adva, hogy a magunk módján oldjuk meg ezeket a szituációkat, a repertoárból pedig természetesen nem hiányozhat a karakter védjegyévé vált ostor. Az egészre a koronát pedig a körítéssel szeretnék feltenni, legyen szó a világot átszelő kaland helyszíneinek korhű megjelenítéséről vagy a filmek hangulatát megidéző akciójelenetekről.
A teljes műsor a lenti lejátszó segítésével nézhető vissza.
A műsor felénél meglepetésvendégként beugrott a Square Enix és a Mana széria producere, Masaru Oyamada és alkotója, Koichi Ishii tűnt fel, hogy bemutassák a sorozat következő darabját, a Visions of Mana-t. Az új felvonás egyik nagy újítása a légi harcrendszer lesz, ami új ízt ad mind a fizikai, mind a mágikus támadásoknak. A Visions egy új hátast is felvonultat a pikul képében, segítségével könnyebben közlekedhetünk a világban. A készítők a zenei aláfestésre is nagy hangsúlyt fektetnek, amit egyrészt a 100 zenét tartalmazó lista, valamint az adaptív zenei rendszer is alátámaszt, utóbbi segítségével észrevétlenül vált a játék a felfedezéshez és a harcokhoz szánt betétek között.
Bár a Direct műsorában tűnt fel, a Square Enix megerősítette, hogy a Visions of Mana PC és Xbox Series mellett PS4-re és PS5-re is meg fog jelenni.