A The Matrix Awakens techdemóján még a legprecízebb kritikusok is alig találnak fogást

A The Matrix Awakens techdemóján még a legprecízebb kritikusok is alig találnak fogást

mcmackoGéczy Attila2021.12.11. 23:08

A The Game Awards egyik legfontosabb mozzanata az lett, hogy az Unreal 5 első játszható demója a The Matrix Awakens: an Unreal Engine 5 Experience megjelent és elsöpörte a next-gennel kapcsolatos aggályainkat. Az Eurogamer igényes, technikai mélységekbe belemászó anyagát szemlézzük írásunkban.

A cikk jól rávilágít arra, hogy a játék/demó nem bika PC-ken futott, hanem tényleges éles demonstrációként, Xbox Series S-től a PlayStation 5 gépeken. Tette ezt akár otthon, a saját nappalinkban. Nincs kecmec, nincs többé hitetlenkedés - a demó megmutatja, hogy a vasak képesek a next-gen látványra! Az új Mátrix mozira hangoló bemutató prezentál néhány jelenetet a filmekből, hoz egy kis friss akciót, és végül ráengedi a játékost a város szabad bejárására.

A demonstráció elkészítéséhez az Epic hozzáfért eredeti assetekhez is (őrület, de Neo CG karakterét még fel is turbózták az első film modelljéből a mostani bemutatóhoz), és az egész történetet úgy publikálták hogy tavasszal az Unreal 5 teljes megjelenésével hozzáférhessenek a kezdő fejlesztők is. így a nyílt világ fejlesztéséhez ötleteket tudnak átvenni a független fejlesztők is. Az már csak egy külön meta üzenet, hogy mindezt a Matrix szimulációs világával teszik.

A Lumen és a Naninte remekül működik a demóban, és ráadásul bemutatja a procedurálisan generált tartalmak erejét is. A játék meglepően amúgy apró részletekben tölti a tartalmakat - a Nanite-technek köszönhetően mindig csak alacsony mennyiségű assetet (10 MBPS tempóban) mozgat a rendszer. A fix RT-képes fények mellett olykor filmes bevilágításokat (fix, kamerán kívüli fényforrásokkal) is alkalmaztak a készítők. A Nanite amúgy rengeteg limitációval bír még, egyelőre a módszer csak fix-merev modelleken működik jól, a deformálható mesheknél (pl. gyűrődő autóknál) trükköket alkalmaztak a készítők, ezért döcög olykor ezeknél a jeleneteknél a kép.

A Chaos fizikai motor is keveri a valós, helyben számolt jeleneteket, és a fixen felvett, majd visszajátszott pillanatokat - például a híd leomlását. Vannak további gondok is - az átvezetők 24 FPS-el futnak a filmszerűség miatt, de ezért még 120 Hz-es tévén is döcöghetnek a látnivalók a frame pacing miatt - ezen még javítani kell az engine fejlesztőinek.

Az Eurogamer technikai részletekbe is belement - a kvantitatív értékek is döbbenetesek. A következő táblázat arról szól, mekkora mennyiségeket lapátoltak össze a készítők a Mátrix demóhoz.

  • A város 4,138 km széles és 4,968 km hosszú, valamivel nagyobb, mint Los Angeles belvárosa.
  • A város területe 15,79 km2
  • A város kerülete 14,519 km hosszú.
  • A városban 260 km út található
  • A városban 512 km járda található.
  • A városban 1,248 kereszteződés található.
  • 45.073 parkoló autó van, ebből 38.146 vezethető és rombolható
  • 17 000 szimulált közlekedési jármű van az utakon, amelyek rombolhatók
  • 7000 épületet modellez a rendszer
  • Közel 10 millió egyedi és sokszorosított asset jött létre a város létrehozásához.
  • Az egész világot csak a nap, az égbolt és a meshben (poligonrácsban) lévő sugárzó anyagok világítják meg. A több tízezer utcai lámpához és fényszóróhoz nem kerültek fényforrások. Éjszakai üzemmódban szinte minden világítás a több millió sugárzó épületablakból származik.
  • 35 000 szimulált MetaHuman gyalogos rója az utcákat.
  • Minden egyes asset akár több millió poligonból is állhat, így több milliárd poligonból állnak csak a város épületei.

A teljesítménnyel kapcsolatban annyit lehet tudni a különböző konzolok kapcsán, hogy a nagygépek 1404p-1620p rendereléssel és a temporal super resolution (TSR) technológiával skálázódnak 4K-ra, ezért lehet olykor műtermékeket látni a kikockázott pillanatokban - de ez a hatás menet közben, a filmes látványban elveszik. Series S-en nagyobb a baj, ott 720p-875p skálázódik 1080p-re olykor eléggé homályos képhatással. Viszont korlátok között jó látni, hogy az olcsó konzol is képes a jövőbe látni.

Mindent összevetve a The Matrix Awakens: an Unreal Engine 5 Experience minősége elképesztő - a szerkesztőségi belső csatornán azóta is dobáljuk egymásnak a szebbnél-szebb screenshotokat. (A csatolt képek is sQr kolléga gyűjtéséből származnak.) De most jön a legfontosabb kérdés:

Nektek hogy tetszik az erődemonstráció?

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Egy Nintendo Direct - ez történt pénteken

Benne: The Super Mario Galaxy Movie, Mario Tennis Fever, Yoshi and the Mysterious Book, Mega Man Star Force: Legacy Collection, Hades II, Dragon Quest VII Reimagined, Virtual Boy, Metroid Prime 4: Beyond, Donkey Kong Bananza, Pokémon Pokopia, Fatal Frame II: Crimson Butterfly Remake.

44 perce
1

Drag & Drive

Guruló dollárok helyett most jöjjenek a guruló robotok akik kosárlabdáznak is. Egy biztos: valakinek nagyon elgurult a gyógyszere Kyoto-ban.

18 órája
3

PlayStation Game Catalog: szeptemberi érkezők

A WWE 2K25 és a Persona 5 Tactica mellé kiváló független fejlesztések érkeznek ebben a hónapban a kínálatba.

22 órája

Warner Bros. Discovery felvásárlás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Awaken: Astral Blade, Knights of the Fall, Neon Inferno, Rain World.

1 napja
3

Kisebb címek debütálása - ez történt szerdán

Benne: Elden Ring Nightreign, Talaka, Sonic Racing: CrossWorlds, HyperYuki: Snowboard Syndicate, Nintedo Direct, Tossdown, GRIDbeat!.

2 napja
1

DLC-k apró csokra - ez történt kedden

Benne: Digimon Story: Time Stranger, Towa and the Guardians of the Sacred Tree, Pacific Drive, Spark! Photon Blast, Destiny 2, Panzer Dragoon II Zwei: Remake.

3 napja
2

Lost Soul Aside

Az egyszemélyes fejlesztésnek indult Lost Soul Aside hosszú évek után elnyerte végső formáját. A kérdés már csak az, hogy a mesébe illő történet valóban happy enddel végződik-e?

3 napja
5

Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants DLC

2024 egyik legpozitívabb meglepetése DLC formájában folytatódik, a kalandvágyó játékosok így máris kereshetik Ricci atyát a Vatikánban. Indy most egy ókori lelet miatt ezúttal Róma földalatti kamráit is felforgatja. Miközben óriások nyomában járunk, a kellemetlenkedő fasiszták mellett új ellenlábasokkal, a Mithrász-szektával is többször meggyűlik majd a bajunk, de lássuk, hogy milyen és mennyi ostorcsattogtatást is kínál a The Great Circle kiegészítője.

4 napja
5

Csöndes kezdés - ez történt hétfőn

Benne: Ghost of Yōtei, Moon Mystery, Wolfenstein, War Mechanic.

4 napja
6

Herdling

A nyájterelgetés tevékenységével átfedő poénok nagyot ütnének egy politikai vagy egy vallási szatírában, itt azonban ilyenről szó sincs: a Herdling egy journey-like játék, amely a természetről, emberről és állatról mesél nekünk. Tesztlaborban a Far játékok alkotóinak új játéka.

4 napja
2

Heti megjelenések

5 napja
14

Helldivers II - az Xbox változat

Furcsa érzés a PlayStation Studios animációját látni egy Xbox kontrollert szorongatva, de a demokrácia nem ismer határokat. Legalábbis virtuálisan. Robbanások és leszakadó végtagok között. TESZT!

5 napja
5

Doronko Wanko

Voltál már videojátékban tűzoltó s katona, de luxuslakást összeokádó németjuhász aligha. Most a Namco-nak meg a bandáinak köszönhetően ez is eljött. Rúgja meg a kutya... meg a kedves feleségét is!

6 napja
12

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, The Coma 3: Bloodlines, Tokyo Xtreme Racer, Life Is Strange, Firaxis, Slime Heroes.

7 napja
1

Robots at Midnight

A júniusi megjelenéskor nem jutott el nálunk a tesztlaborig a Robots at Midnight, szerencsére azonban néhány hét csúszással megérkezett belőle a PS5-verzió is, ami újabb alkalmat biztosított arra, hogy belevessük magunkat ebbe a némileg szokatlan megközelítésű soulslike-ba. Meg is tettük!

7 napja
1

Silksong letámadás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Castle of Heart: Retold, Dragon Quest I & II HD-2D Remake, Puzzle Quest: Immortal Edition, IO Interactive.

8 napja
28

Kirby and the Forgotten Land + Star-Crossed World

Nintendo Switch 2-re is megérkezik Kirby, hogy felfrissítse a legutóbbi kalandokban elmerült játékosokat, és csillagport szórjon az elfeledett birodalomra. Teszt!

8 napja
1

Star Wars Outlaws: a Nintendo Switch 2 változat

A Nintendo Switch 2 teljesítményéről olvasni mindenfélét, ám mi azt szeretjük, ha első kézből tudjuk megtapasztalni, mire is képes az új hardver. A Star Wars Outlaws Gold kiadása tökéletes alap egy kis elmélkedéshez. Teszt!

8 napja
10

007 First Light betekintés, Lego Genesis kontroller leleplezés – ez történt szerdán

Továbbá: Nioh 3, Bus Bound, Ultrasound.

9 napja
6

Space Adventure Cobra - The Awakening

Teljesen megszokott gyakorlat a videojátékok történetében, hogy egy sikeres, de alapvetően más médiumra készült terméket dolgoznak fel, vagy adaptálnak. Lássuk, hogy egy 80's kult-anime feldolgozása hogyan csapódik le 2025-ben!

9 napja
6