A Switch 2 felhozatal “ősbemutatójának” legbizarabb terméke kétség kívül a Drag & Drive volt - és nem, nincs semmi köze drag nevű kollégánknak hozzá. Persze azért ne legyünk hópihék, a kerekesszék kiváló találmány és senkiből nem szándékozik gúnyt űzni a Nintendo. Hisz a szereplők robotok, és Boston Dynamics ide, Metal Gear Rex oda, olybá tűnik a nagy N-nél a bipedál koncepció helyett két keréken képzelik el a jövő kibernetikus fenegyerekeit.
-Ismeretlen targoncás x Zorán crossover
A D&D alapötlete igen egyszerű: fogj 2x3 fő kerekesszékes mikrobit és dobd be őket egy pályára kosárlabdázni. Ez a felszínt éppen hogy megkapargáló magyarázat. A kicsit mélyebb: nem nagyon tudtunk már mi fícsört kitalálni a kötelező terraflopsz pimpelést leszámíva a Switch 2-höz, szóval legyenek a JoyCon-ok egyben egerek is. Mondjuk egy FPS-ben egérként nem remekel igazán a koncepció, mert a vékony kis JoyCon-nal annyira lehet stabilan egerészni mint mondjuk szalonnát vágni, szóval kellene valami okosat szoftveres téren is innovákolni. Mégpedig: fogd a két JC-t, tedd őket a térdedre és csinálj úgy, mintha kerekesbandis lennél, ahogy tolod a térdeden őket, úgy pörgeted a játékban kerekeket.

Működik? Mi az hogy! Az inputok egész precízek, tényleg annyit csavar a kereken miszter roki-robó, amennyi utat megtett a térdeden a JoyCon, sőt, a HD rumble egész hihetően adja vissza az “enyhén egyenletlen járdaszegély találkozása a gumikerékkel” érzést. A tutorial szépen betanít az alapokra, majd egyes trükkökre (a pályák szélén félcső zár, szóval lehet “tonihókolni”) aztán hajrá dudék, ti lesztek az új kiberdzsordenek. A matchmaking relatíve gyors, amíg várakozol, lehet gyakrolni a pályákon vagy akár versenyezni a többiekkel.
Mielőtt rátérnék a fekete levesre, azt azért elmondanám, hogy nagyon szeretem ha valaki új utakat keres a gémingben, keresi azokat kis apró fícsöröket amikkel picit fel lehet dobni a már megszokottá vált sémákat. A lassan 20 éve (a mindenit, már majdnem 20 éve!) megjelent WiiSports minden esetlensége ellenére zseniális ötlet volt, de a Wii U aszimmetrikus játékdizájn koncepciója is (Nintendoland pölö) nagyszerűen működött. A Drag & Drive-ot viszont minden bizonnyal a 1-2-Switch kaliberű macskajancsiskodások fejezetnél fogjuk vélhetően megtalálni a videojátékos történelemkönyvben.

Miért? Hát nem tudom, lehet a Nintendo a valóságban is robotokon tesztelte a portékát, de nagyjából naponta egyetlen meccset tudok lenyomni, aztán elfárad a kezem, kirojtosodik a farmerem vagy csak felvetődik a kérdés: tényleg a lábamat reszelem JoyCon-nal ekkora vehemenciával, most tényleg? Csakugyan? Az első két meccs alatt még az újdonság varázsa ad egyfajta bájos bohó hangulatot a cirkuszhoz, de aztán a kezeiddel egyetemben a koncepció is nagyon hamar elfárad. Ezt néhány nem túl erős minijátékkal próbálják feledtetni, de a nap végén nem fogod azt érezni, hogy ez a legjobban elköltött 20 euród volt.
Fejlődési lehetőséget hiába keresel, nehezen megszerzett pontocskáidat maximum optikai turbóra (új gumik!) tudod elkölteni, így nincs nagyon ami új lendületet adjon a hamar kiapadó motivációs forrásaidnak.

Szóval egyfelől tök jó, hogy a Nintendo továbbra is próbál begurulni új utakra, és már ezért önmagában fejet hajtok előttük. Ám ha ismét feldobjuk a “Mennyibe került a kísérlet Safranek?” frázist, azt is láthatjuk, hogy 2025 őszi alkonyán ezért Silksong-ot is kaphatsz, ami hát valljuk be, egész más kategóriát képvisel tartalmilag. Már bocsi, hogy almát hasonlítok Stephen Hawkinghoz, de mielőtt elsöpör emiatt a népharag: gyorsan kereket oldok.
PLATFORM Switch 2 | KIADÓ Nintendo | FEJLESZTŐ Nintendo | MEGJELENÉS 2025. augusztus 14. | ÁR 20 EUR