[Teszt] Space Adventure Cobra - The Awakening

Space Adventure Cobra - The Awakening

GhzSzabó Ákos2025.09.03. 20:50

Teljesen megszokott gyakorlat a videojátékok történetében, hogy egy sikeres, de alapvetően más médiumra készült terméket dolgoznak fel, vagy adaptálnak. Rengeteg film, anime és könyv átirat készült már, hiszen a videojáték egy olyan "zenekar", amely a megfelelő szakértelemmel bármilyen "kottából" képes játszani. Ami egy kicsit furcsa, illetve nem megosztott a jelenlegi tesztalanyunkban, hogy nem egy olyan animéhez nyúltak, amely jelenleg is sikeres lenne, hanem egy olyanhoz, ami bár valóban az volt, de több mint 40 évvel ezelőtt.

Illetve rögtön pontosítanom kell, mivel a Space Adventure Cobra - The Awakening alapját adó világ eredetileg mangaként indult világhódító útjára, méghozzá 1978-ban. Az alkotója Buichi Terasawa volt, akinek gondozásában az eredeti sorozat 6 éven keresztül jelent meg a Weekly Shōnen Jump japán magazinban. A manga rendkívül sikeres volt, több mint 30 millió eladott példánnyal, így nem is volt kérdés – már akkoriban sem –, hogy hamarosan anime sorozat készült belőle. A Space Adventure Cobra 1982-től futott egy éven át, és 31 részt ért meg. A csodálatos internet szerint az évek alatt egész sok folytatást és spinoffot is megélt, de egyik sem lett kiemelkedően sikeres. Nos, a pár napja megjelent játék ennek az anime sorozatnak az első 12 részét dolgozza fel, szinte egy az egyben.

Ismeritek a Csengetett, Mylord? (eredeti címén: You Rang, M'Lord?) című sorozatot? A mai napig ismétlik itthon különböző tévécsatornákon, és személy szerint – az amúgy is hatalmas brithumor-rajongásom mellett – az egyik legjobb és legszerethetőbb "sitcomnak" tartom. Valamilyen meglepő módon ebben rengeteg honfitársammal osztozunk, olyannyira, hogy talán a mai napig tartanak évente közönségtalálkozót itthon, amire rendszeresen meghívják a sorozat még élő szereplőit, akik a legnagyobb örömmel jönnek, és még ennyi év után is álló tapsot kapnak. Ami pedig igazán érdekes, hogy a sorozat kis hazánkon kívül egyáltalán nem volt népszerű. Elnézegették, de bőven a középmezőnybe tartozott. Szóval valamiért nálunk nagyon bejött, kicsit olyan Bud Spencer–Terence Hill vonalon. Nem tudom, mi lehetett az oka, talán a fantasztikus szinkron, vagy egyszerűen a "csóri szolgálók keserű-édes élete" remekül rezonált a balsorsot levetkőzni képtelen népünkkel. Amiért ezt az egész történetet felhoztam, nem más, mint a Space Cobra és Franciaország nagyon hasonló története. Valamiért a sorozat a galloknál nagyon bejött, és hasonló kult státuszba került, mint nálunk a fent említett mozgóképek. (Hopp, még egy! Ford Fairlane, valaki?) Így nem is meglepő, hogy a játék fejlesztője egy relatíve patinás, de főleg mobiljátékokban utazó francia cég, a Magic Pockets, a kiadója pedig (dobbpergés) szintén francia cég, akit nem hiszem, hogy sokunknak be kellene mutatni: a Microids.

A játék prezentációja és felépítése az elejétől a végéig hűen követi az eredeti anime művészeti stílusát, amit azon kívül, hogy a sorozat elérhető YouTube-on, magukból a pályák közötti átvezetőkből is tetten érhetünk. Az egész történetet, karaktereket és megvalósítást átjárja a 80-as évek sci-fi bája, a maga kicsit kétdimenziós karaktereivel, egyszerű történetével, és a kort meghatározó, lecsupaszított, szexista "vibe"-jával. Minden női karakter egy 90-60-90-es szupermodell, baba arccal, bikiniben, ahogy akkoriban menő volt. A főhős egy igazi "action hero": megállíthatatlan, laza, magabiztos és mindent szitává lővő űrkalóz. Ehhez a fő eszköze pedig a Psycho Gun, ami konkrétan az egyik keze helyére épített lézerágyú.

Az első bevezető pálya után indul be igazán a történet, és kellemesen két délután alatt végig is játszható az egész. A stílus maga sokkal inkább egy run ’n’ gun platformer, mint egy komolyabb metroidvania. Minden pálya időre és teljesítményre megy, és a legtöbbet első nekifutásra nem fogjuk tudni kimaxolni, mivel hiányoznak bizonyos felszerelések, amiket természetesen később kapunk meg. Nincs belőlük sok, a Psycho Gun mellett van egy revolver, ami akkor lesz nagyon hasznos, ha az adott ellenfélnek pajzsa van; tudunk majd speciális falakra mászni és magasban lévő kampókról elrugaszkodni. Az egyetlen érdekesebb képesség szintén a fő fegyverünkhöz köthető, ami amellett, hogy tud egy nagyon erős töltött lövést (fúj, de bután hangzik ez magyarul), amivel kilőhetőek bizonyos falak, van még az irányított lövés, ahol egy hosszabb lézervonalat tudunk irányítani, amivel több ellenfelet is egyszerre el tudunk találni. Vicces még a folyamatosan szánkban lógó szivarunk dinamit verziója is, amivel szép kis pusztítást tudunk végezni. Maga a játékmenet a folyamatos lövöldözést ugrálós részekkel és alkalmankénti boss harcokkal próbálja változatosabbá tenni, több-kevesebb sikerrel. Szobáról szobára haladva tele vannak a pályák rejtett ikonokkal, amiket összeszedve növelni tudjuk a fő képességeinket, mint az életerő, psycho energia (ez kell a speciális irányított lövésekhez) és az energia erő (többet sebez a fegyverünk).

Alapvetően az anime és a világ szerintem simán megelőzte a korát, nagyon kreatív és hangulatos sci-fi megoldásokkal, a játék is remek pályákkal és ellenfél designnal bír. A legendák szerint maga a sorozat Luc Besson nagy kedvence, és sokat inspirálódott belőle, amit simán el is hiszek. A zenék, a hangok, a szinkron mind "spot on" vannak, nem nagyon tudok belekötni egyikbe sem.

Amibe viszont bele lehet, az sajnos a játék egészét érinti. Az animében jól kinéző helyszínek szinte alig köszönnek vissza a pályákon, az ellenfelekből ugyanazt a 4 fajtát kapjuk csak átskinezve, egyedül a boss harcokat tudnám egyedinek nevezni. A mozgás nagyon mobilos volt nekem (látszik a csapat múltja), és az animációk is darabosabbak a kelleténél. A célzással is voltak néha nehézségeim, mintha nem tudták volna elég pontosan meghatározni azt a "dead zone"-t, ahonnan még pontosan lehet célozni, de az irányzék nem mozdul túl lassan oda. De persze azért simán élvezhető a dolog, csak gyakorolni kell.

A Space Adventure Cobra - The Awakening egy érdekes próbálkozás egy kultikus témában, erős közepes megvalósítással. Tudom, hogy az alapanyagból nehéz lehetett dolgozni, hiszen eléggé meg volt kötve a kezük — ahogy már fentebb is említettem, konkrétan lekövetjük az anime részeit és történéseit, ahol két a sorozat részéből kivágott jelenet között kell irányítani Cobránkat. Hatalmas pirospont a co-op mód, mivel így egy haverral vagy gyerkőccel simán végig lehet élni a kalandot, illetve az, hogy a sok roguelike után tényleg nagyon felemelő érzés, hogy végtelen élettel rendelkezünk, és halál után mindig ugyanonnan tudjuk folytatni a játékot. Ilyen igazi 6-7 pontos, kőegyszerű, vasárnap délutáni szórakozás, ahol az idősebb játékosok nosztalgiázhatnak egyet, hogy "bezzeg a 80-as években minden jobb volt".

PLATFORM PC, PlayStation, Nintendo Switch, Xbox | KIADÓ Microids | FEJLESZTŐ Magic Pockets | MEGJELENÉS 2025. augusztus 26. ÁR 25 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Space Adventure Cobra - The Awakening

Teljesen megszokott gyakorlat a videojátékok történetében, hogy egy sikeres, de alapvetően más médiumra készült terméket dolgoznak fel, vagy adaptálnak. Lássuk, hogy egy 80's kult-anime feldolgozása hogyan csapódik le 2025-ben!

9 órája

Moziba megy a Call of Duty – ez történt kedden

Továbbá: Anno 117: Pax Romana, Liminal Point, Arena Breakout: Infinite, Pac-Man World 2: Re-Pac.

22 órája
3

Game Pass: szeptember első hetei

Eljött a Hollow Knight: Silksong premierjének ideje, mellé pedig csupán néhány független fejlesztés merészkedett.

1 napja
2

Születésnapokkal indult a hét – ez történt hétfőn

Benne: Rayman, 007 First Light, Halls of Torment, Kojima Productions, Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles.

1 napja
1

Metal Gear Solid Δ: Snake Eater

Elcsépelt közhely, de igaz: a Metal Gear Solid szinte mindegyik része legendákat visz a vállán. Most itt a harmadik epizód felújítása, amely a modern technikát ötvözi a régi megoldásokkal. De vajon finom-e az a kígyó, ami húsz éve az ölünkben tekereg? Teszt!

2 napja
34

Heti megjelenések

2 napja
16

Gears of War: Reloaded

Közel húsz évvel az eredeti játék megjelenése után befutott a Gears of War: Reloaded, mely többek közt PS5-re is átköltözteti az Xbox legendás IP-jét.

3 napja
20

Wildgate

Nem olyan rég futottunk már pár kört a Wildgate online akciózásával, ám mostanra érett be a tapasztalatunk, hogy bővebb tesztet is közöljünk!

4 napja
2

Megjelenési naptár megtöltve – ez történt pénteken

Benne: BrokenLore: Dark Dawn, Yooka-Replaylee, The Exit 8, Lost Eidolons: Veil of the Witch, Call of the Sea, Bloodthief, Angry Video Game Nerd 8-Bit.

4 napja
2

Frissítések egymás hegyén-hátán – ez történt csütörtökön

Benne: Atomfall, Fling to the Finish, Warhammer 40,000: Space Marine 2, Elden Ring Nightreign, The Lonesome Guild, Lost Soul Aside, Sworn.

5 napja

Ian Livingstone - Bajnokok próbája

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "Bajnokok próbája" Ian Livingstone-tól.

6 napja
3

PlayStation Plus: a szeptemberi hármas

Gondolatturizmusba oltott platformer folytatás. Agytekervényeket átmozgató logikai játék és egy legendás gazdálkodó szimulátor.

6 napja
11

Leépít a Crystal Dynamics, frissült a No Man's Sky – ez történt szerdán

Továbbá: Solo Leveling: Arise Overdrive, Entropy, March of Giants, Digimon Story: Time Stranger, Lost Skies, Moros Protocol, P1: Anchor Light,

6 napja
1

Shantae Advance: Risky Revolution

A Shantae Advance a maga idejében nem látott napvilágot, de szaladjunk előre az időben. 2025-öt írunk, a játék végül a Limited Run segítségével elkészül és meg is jelenik GBA-kazettán. Az LRG szériát el is kapkodják, majd ugyanezen év nyarának végére a szokásos platformokra is elhozza a kiadó-fejlesztő páros a játékot. Lássuk a nyár retro-kuriózumát!

7 napja
6

Begördül a skate., előzetesen az új Silent Hill-film – ez történt kedden

Továbbá: Helldivers II, Train Sim World 6, Play Acclaim, Little Witch in the Woods, Lumines Arise, Captured, Code Violet, Atari bevásárlás.

7 napja
5

Grounded 2 - A kölykök megint összementek

Már korábban megtapasztalhattuk, hogy milyen érzés elveszni egy hátsó udvarnyi tágra nyílt világban, az Obsidian Entertainment most elhozta nekünk a folytatást nagyobb, részletesebb és izgalmasabb formában. A gyerekek ismét összementek, és most sokkal több eszköz és érdekesség áll rendelkezésünkre, hogy felnőjünk a feladathoz.

8 napja
2

Csúszósan indul a hét – ez történt hétfőn

Benne: Replaced, Mythwrecked: Ambrosia Island, Demonschool, Aces of Thunder, Lightspeed Japan Studio.

8 napja
2

Shinobi: Art of Vengeance

A Streets of Rage 4 minden idők egyik legjobb beat ’em up játéka, így amikor megtudtuk, hogy a SEGA a játékért felelős francia Lizardcube csapatát bízza meg a legendás Shinobi sorozat feltámasztásával, azonnal felkaptuk a fejünk. De vajon sikerült megismételni a csodát? Tesztünkből kiderül!

9 napja
7

Heti megjelenések

9 napja
8

Boulder Dash 40th Anniversary

Öregek vagyunk? Ha meglátjátok a Boulder Dash neve mellett a szülinapos számot, lehet ti is nyeltek egy jó nagyot. Jöhetnek a négydekádos szülinaposok?

2025.08.23.
6