Az elmúlt napok egyik legérdekesebb fejleménye a STALKER 2 körül zajlott. Történt ugye, hogy a fejlesztők bejelentették, hogy blokklánc-alapú NFT lehetőséget visznek be a játékba.
Ez azt jelentené, hogy a blockchain pénzügyi lehetőségeit kihasználva lehetett volna NPC karaktereket vásárolni a játék világában, amelyeket (ha minden igaz) rászabtak volna a vásárlóra.
A bejelentés után elfüstölt az online közösség kollektív tudata. A legnevesebb újságíróktól a véleményvezér médiaszereplőkön át mindenki elkezdte temetni a játékot, egyesek az online előrendelések visszamondására buzdították a népet.
De miért haragszik mindenki az NFT-kre?
Egyrészt a blokklánc-technológia környezeti hatásai, valamint a chiphiányt részlegesen okozó kriptók körüli felhajtás miatt. Másrészről a tendencia ijesztő sokak számára - az NFT-k körüli felhajtott vizeket ugyanis a nagykiadók is elkezdték maguk malmára hajtani, ráadásul egyre több játék jelenik meg, amelyek metaverzumban kínálnak NFT-portékát a pénzükkel mit kezdeni nem tudó gamerek számára.
A GSC azonban elkezdett magyarázkodni (ld fentebb), de később törölték az egész beszélgetést. Valószínű a vezetőség hallgatott a panaszos hangokra, a cég pár nap múlva visszavonta a bejelentést. A meghátrálás komoly ipari precedenst is jelenthet. A STALKER 2 ugyanis az Xbox és a PC közönség számára is egy fontos megjelenés - az előd kultikus mivoltát továbbvivő programot nagyon várja a játékosok közössége, és ezek szerint senki nem akart fiaskóba futni az NFT téma kapcsán.
Nektek mi a véleményetek? Hogyan álltok az NFT-khez? A GSC visszavonulását mennyire tartjátok komoly iparági fejleménynek? Gyertek, beszéljük meg!