A Halo Infinite fejlesztése bár aligha volt zökkenőmentes, a 343 Industries a visszajelzések alapján nem igazán panaszkodhat, hiszen a játék single és multiplayer oldala is alapvetően pozitív fogadtatásban részesült.
Bár a kampány tekintetében a játékosok jól vették a nyitottabb világú megközelítést, a jelek szerint az előzetes tervek szerint jelentősen másképp építette volna fel a Zeta halot a fejlesztőcsapat. A Bloomberg jelentése szerint a 2015-ben megindult tervezés első fázisában egy teljesen nyitott világot álmodott meg a stúdió, mely egyáltalán nem lett volna lineáris. Az inspirációs forrás a The Legend of Zelda: Breath of the Wild volt, a küldetéseket pedig tetszőleges sorrendben teljesíthették volna a játékosok.
A terveket aztán felborította a játék előzetes megjelenési dátuma, a stúdió pedig nem pusztán a teljesen nyílt világ ötletét volt kénytelen kukázni, de a hozzá tervezett tartalmak jó részét is. Az eredetileg tavaly év végére tervezett premier miatt a csapat a Zeta halo tennivalóinak nem kis adagját hagyta végül a vágóasztalon, hogy a játék a jelenlegi formájában megjelenhessen.