Az autók öntükröződése lesz sokkalta pontosabb egy modifikációnak köszönhetően.
A Forza Horizon 5 egyik fontos lehetősége a következő generációs gépeken és PC-n a Ray Tracing lehetőség bekapcsolása. Sajnos azonban a sugárkövetéses renderelés eddig csak és kizárólag a Forza Vista módban volt jelen.
Most PC-s modderek megnyitották a Ray Tracinget a tényleges játékmódban is, ami azt jelenti, hogy a környezet nem cubemap tükröződéssel jelenik meg a járgányon, hanem ténylegesen, öntükröződéssel láthatjuk a világot és a kasztnit a járgány fényezésén. Nézzétek csak a Digital Foundry videóját!
A klasszikus értelemben vett RT bevilágítás a teljes világra persze nem lesz jellemző, és a kocsi belsejében sem látszódik igazán semmi, ráadásul a karakterek sem tükröződnek az átvezetőkben. Csak az autó önmagára tükröződő felületeinek fényelése lesz sokkal pontosabb.
Persze ízlés kérdése, hogy mi mutat jobban. a Mostani mod segítségével az autó kicsit talán túlságosan is csillogósnak tűnhet. A Ray Tracing bekapcsolása azonban igazán a fotómódban üt nagyot, ahol az autó még jobban ki van csicsázva, így, ha lehet, még látványosabb formát nyújthat a környezetbe ágyazódva.
A videóban természetesen arról is szó esik, hogy a játék milyen terhet ró a videókártyákra. Elég annyit elmondanunk, hogy az NVidia tulajdonosok járnak jobban az AMD kártyák alkalmazóival szemben, de ha a chiphiány közepén is jutott RT képes kártya a gépedbe, akkor valószínű vinni fogja a géped ezzel a lehetőséggel is a játékot.
A modot innen lehet letölteni: KATT!. A Windows Store-os verzióhoz pedig itt találtok segítséget: KATT!
Ti kipróbáljátok majd a modifikációt?
