A Halo Infinite osztatlan sikereket nem arató gameplay bemutatója után a Microsoft és a 343 Industries úgy döntött, a visszajelzésekre is hallgatva elhalasztja a játék idén év végére tervezett megjelenését. Ez egyben azt is jelenti, hogy a szintén az esztendő végén érkező Xbox Series X egy komoly húzónévtől esik el a megjelenésekor. Könnyen lehet azonban, hogy itt még nem ér véget a játék kálváriája.
Nemrég ugyanis egy korábban már megbízhatóan szivárogtató ResetEra felhasználó arról számolt be, hogy a Microsoft fontolgatja azt is, hogy az előzetes tervekkel ellentétben a játék Xbox One-os változata végül mégsem jelenik meg.
"A Halo Infinite jelenlegi verziója Xbox One S-en a közelében nincs az 1080p-nek (még a 900p-nél is kevesebb) és komoly töltési problémákkal küzd (sokkal rosszabbal, mint amit a PC-s demóban lehetett látni)" - számol be a Sponger néven futó fórumozó.
Továbbá megemlíti, hogy a Microsoft nem zárta ki annak lehetőségét, hogy a játék megjelenése akár 2022-re is átcsúszhat. Ez egyébként egybevág egy korábbi 4chanos bejegyzéssel, ahol egy állítólagos 343i fejlesztő azt közölte, hogy ne lepődjünk meg, ha az Infinite végül 2022-ben kerül a boltokba, hozzátéve, hogy a fejlesztési munkálatok nem éppen zökkenőmentesen haladtak az elmúlt években.
A fentiekhez némileg kapcsolódik John Linneman (Digital Foundry) nyilatkozata, aki szerint a cross-gen fejlesztések hátráltatják a Series X-et, hozzátéve, hogy erről a fejlesztők is hasonlóan vélekednek, akiket frusztrál, hogy egy 7 éves hardveren is futnia kell a játékuknak. Lehetséges, hogy a Sony-hoz hasonlóan végül a Microsoft is határozottabb lépéssel fog generációt váltani?