Aki valamennyire követi a Mass Effect: Legendary Edition körüli hírek alakulását bizonyára már tudja, hogy a három epizódot egybefogó széria nem az a klasszikus "húzzuk fel a textúrákat és kész" projekt. A munkálatok lassan már másfél éve folynak, a bejelentés óta pedig minden héten érkezik valami új a szériával kapcsolatos érdekesség, amely a Legendary kiadáshoz köthető.
Most épp a boss fight tweakek egyikéről esett szó: az ME1-ben levő Benezia fightról érkező híreket Kevin Meek (karakter és környezet boss) értelmezte, hogyan küszöbölték ki az eredeti verzió bosszantó hibáit. Az első epizódban pl. még nem volt egyértelmű a BW számára, hogy mennyire mély cover shootert szerettek volna készíteni, többek közt ezért sincs a Noveria-n található bossfight etapban megfelelő fedezék. Egyrészt azért, mert túl szűkek a folyosók, másfelől pedig a biotikus képességek miatt a ragdoll mechanika is akadályozta volna ezt a megoldást: hiába lett volna fedezék, egy singularity-vel a boss képes volt tehetetlenül lebegtetni Shepardot, amely aztán újabb és újabb támadásokat tett volna lehetővé). Az ME1-en dolgozó egyik level dizájner visszanyúlt ezekhez a részekhez, és átvariálták a folyosók és a környezet szélességét: bekerültek fedezéknek alkalmas elemek és Benezia támadásait is újratervezték, hogy a küzdelem még izgalmasabb, de nem idegesítő legyen.

Mac Walters kitért arra is, hogy az ilyen ún. "painful" bossharcok mindegyike újrajátszáson esett át és a fentihez hasonlóan számos ponton nyúltak bele ezekbe utólag az élvezhetőség javítása céljából: optimalizálták a nehézséget, javítottak a sérülési modelleken, a hosszú harcokba pedig további autosave funkciók kerültek be, amelyek a visszatöltéskor választhatóvá is válnak majd. Teljesen átírták a Mako irányítási modelljét és a Nomadhoz hasonló könnyedséget sikerült elérniük vele. A Mass Effect 3 ellenfelekért felelős AI-ja részben átírásra került az ME1 motorba, és bővült a sokat kritizált szókincs (Enemies everywhere, I'll destroy you, ismerős?) is.

Végül, de nem utolsósorban két érdekesség: az egyik egy összehasonlító fotó a Turianok fenegyerekéről Garrus Vakarianról: ez a Mass Effect 2-ből származik és jól mutatja a textúrarészletesség változásait. A másik inkább a hallójáratokat kényezteti: elérhetővé vált ugyanis a Spacelab9 és a Bioware közös meglepetésgyermekének előrendelése, egy gyűjtőknek szánt, 4 lemezes díszdobozos bakelit kiadvány rajta a közel teljes, trilógiát átívelő, 85 trackből álló kompilációval, amelyet a Bioware hangmérnökei kifejezetten ezen alkalomból remastereltek és alkottak újra. (jól jelzi az érdeklődés súlyát, hogy a háromféle színvariánsból az egyik alig 24 óra leforgása alatt el is fogyott...)