Az amerikai eladási listákat is szállító NPD Group aktuális felméréséből kiderült, hogy növekszik a videójátékokkal játszók száma az Egyesült Államokban, az adatokból azonban az is látszik, hogy a konzolosok számára továbbra is az offline játék számít csábítóbbnak.
A több, mint húszezer megkérdezett 72 százaléka vallotta azt, hogy játszik videójátékokkal, ez pedig nyolc százalékos javulást jelent az egy évvel korábbi állapothoz képest, így kimondható, hogy növekedett a játékos társadalom az Egyesült Államokban.
A válaszadóknak nagyjából a fele állította, hogy nem veti meg az online szórakozást sem, igaz, ezen réteg jellemzően PC-s irányultságú: az interneten 90 százalék szokott PC-vel, 19 százalék konzollal, és 3 százalék mobiltelefonnal játszani. A konzolosok 50 százaléka állította azt, hogy az Xbox 360-at használja erre a célra, az egy hétre jutó online játékórák szempontjából pedig szintén a Microsoft masinája a legjobb, megelőzve a PC-t és a PlayStation 3-at. Igaz, a hardcore netes réteg továbbra is igen szűknek mondható: az online játszóknak csupán a 13 százaléka tölt húsz óránál többet egy héten a szórakozás ezen módjával.
Mindenképpen érdekes adat, hogy az internetes játék első sorban a fiatal korosztály körében elterjedt, ezen réteg 40 százalékát ugyanis a 2 és 17 év közöttiek teszik ki, míg a 18 és 24 közöttiek csupán 10 százalékban vannak jelen.
Végezetül az is kiderült a felmérésből, hogy a játékosok jellemzően csak egy újgenerációs konzolt tartanak otthon: a megkérdezettek mindössze három százaléka állította azt, hogy két gép is lapul a tévéje alatt, a mindhárom konzollal rendelkező tábor pedig alig két százalékot tett ki.