A CES (Consumer Electric Show) jellemzően nem az a terep, ahonnan hatalmas, videojátékos területet érintő bejelentéseket várunk, azonban az nVidia pontosan ezt az alkalmat találta megfelelőnek arra, hogy bemutassa a Project Shield nevezető handheld konzolját.
A Shieldet a cég legfrissebb, Tegra4 processzora fogja hajtani, mely a bejelentés szerint képes "konzol minőségű játékok" futtatására, miközben a "mobilos élményeket" is biztosítja. (Lefordítjuk: relatíve alacsony áramfelvétel mellett lesz bika erős a chip.) Mi sem bizonyítja ezt jobban annál, hogy a processzor elvileg képes HDMI-n keresztül akár 4K-s felbontású képek megjelenítésére.
Jelen esetben nincs szükség ilyen képekre, hiszen a Shield kagyló alakjában tanyázó 5 collos multitouch kijelző "mindössze" 720p felbontásra képes (amivel 294 ppi pixelsűrűséget ér el, tehát ráhúzható a divatos Retina jelző), mely mellé egy olyan fejlett hangfeldolgozó egységet kapunk, mely a cég szerint versenyre kelhet a Beats Audiot tartalmazó laptopokkal is. A masina mélyén egy 33Wh-s akkumulátor teljesít szolgálatot, mely elvileg 5-10 órányi játékidőt, illetve 24 órányi HD filmlejátszást képes egyhuzamban kiszolgálni.
A Shieldben lesz egy MicroSD kártyahely, rendszerként pedig természetesen Androidot fog futtatni, annak is a "stock" változatát, mely mindenféle gyártói cicomázástól mentes.
Oké, oké, de milyen játékok lesznek rá? Nos, azon kívül, hogy természetesen az összes jelenlegi Android és TegraZone játékot támogatja a rendszer, ha van otthon egy legalább GeForce GTX650 videokártyával felszerelt WIndows PC, akkor az azon lévő játékokat (beleérte a Steam könyvtárban lévőket is) is át lehet majd wifin keresztül streamelni a konzol kijelzőjére. Az Nvidia tervei szerint a későbbiekben ezek a játékok a Shielden keresztül átlőhetőek lesznek a TV képernyőre is, így anélkül játszhatunk PC-s játékokkal az otthoni HDTV-n, hogy azokat fizikailag összekötnénk.
Friss: Az Nvidia a hírek szerint a szintén Las Vegasban bemutatott Nvidia GRID felhőalapú játékrendszer egyik éllovasaként akarja használni a Shieldet. A GRID, hasonlóan a többi felhő alapú rendszerhez "teli lesz pakolva GPU-val". Minden egyes GRID szerver 24 játékos egyidejű kiszolgálására képes, egy-egy rackbe pedig húsz ilyen szerver lesz. Így egy rack Jen-Hsun Huang, az amerikai vezérigazgatója elmondása alapján 240 Nvidia GPU-t fog tartalmazni, melyek így nagyjából 200 teraflopnyi számolási teljesítményt nyomnak ki magukból - ez nagyjából 700 Xbox360 számolási képességével egyezik meg.
Amit jelenleg nem tudunk az a Project Shield ára, azonban mivel a megjelenése 2013 második negyedévére van belőve (legalábbis a Nagy Víz másik oldalán), így valószínűleg ez ügyben is kapunk nemsokára valamilyen információt.