[TESZT] Kaku: Ancient Seal (卡库远古封印)

Kaku: Ancient Seal (卡库远古封印)

HazbuNyári Norbert2024.07.26. 13:29

Nyáron Kína is játéklázban ég: a ChinaJoy kiállítás és konferencia Shanghaiban nem csak a nemzetközi címeket promotálására szakosodott, hanem a saját játékiparának termékeit is hivatott reprezentálni (az eseménynek már külön Steam aloldala is van). A felvonultatott címek között bújik meg Kaku is, ami a Bingobell Studio nyílt világú kalandjátéka. Mostanában egyre több külföldi streamer is felkapta a címet, így mi is vetettünk egy pillantást a fejlesztőcsapat első játékára.

A történet szerint Kaku egy ősi világban éli mindennapjait, amikor rábukkan egy próféciára. Az üzenet hatására felkerekedik, hogy négy elemi lélek egyesítésével állítsa helyre az egyensúlyt a világban, ezzel együtt levéve egy ősi rontást világáról. Útja során egy kismalaccal is összesodorja a sors, aki a nehéz helyzetekből különböző betölthető képességekkel tudja kihúzni hősünket.

Bár a történetet nem mondanám acélosnak, a fejlesztőknek nem is az volt a fő célja hogy jó sztorival váltsák meg a világot: helyette egy olyan nyílt világú játékot akartak kreálni, ahol nem csak a nyíltság adja a szabadságot, hanem a játékmechanikák is rájátszanak erre. A történet felvezetése után egyből kinyílik a négy világ, amelyből szabadon választhatunk, merre akarjuk kezdeni kalandozásainkat. Minden helyszínen belül vannak felfedezhető elemek, teleportálási pontok... igazából olyan mechanikák, amiket más open world játékokból már jól ismerünk. A harcrendszeren belül is kapunk mozgásteret: kiválaszthatjuk melyik fegyvertípusra (közelharc vagy távolsági) akarunk jobban rágyúrni, különböző erőforrásokat begyűjtve pedig újabbnál-újabb képességeket és bónuszokat oldhatunk fel. Emellett Kakunak van egy másik töltősávja is, ahol magasabb állapotba lépve sokkal erősebbeket ütünk és nehezen is döntenek fel minket a nagyobb támadások.

A harc mechanikája sem komplex. Minden ellenfélnek van egy életcsíkja és egy energia-tűréshatára (“stagger meter”). Egyes szörnyeket sima támadásokkal is kiüthetünk, de vannak olyan ellenfelek, akiknél először az energiájukat kell nullázni, majd amikor megszédülnek utána lehet nagyobb sebzést bevinni. Vannak olyan ellenfelek, akik bizonyos elementálokra gyengébben reagálnak, ezeket távolsági fegyverünkkel tudjuk rájuk kilőni. Van valamennyi kitérés mechanika és pixelpontos hárítási lehetőség is (ugyanaz a fegyver a parry mint amivel stagger-t viszünk be), így aki jobban szereti kiismerni az ellenfeleket annak van lehetősége szanaszét védeni az összes támadást.

Felfedezéskor van lehetőség fejtörőket is megoldani. Ezek lehetnek gyorsutazási pontokhoz kirakósok vagy pedig komplexebb feladatok, amihez még platforming is tud társulni. A játék kicsit olyan, mintha az Ubisoft adott volna ki egy modern kalandjátékot: vannak kipipálandó küldetések, lehet táborokat tisztogatni és a gyorsutazási pontok feloldásával lerövidíthető a nagyobb helyeket átívelő mozgás. Mellette ha akarunk vannak titkos helyek amiket felfedezhetünk, általában ehhez a részhez kapcsolódnak főképp a platforming feladványok.

Számomra a Kakuban itt jött szembe az első probléma: alapvetően érthető hogyan kellene ugrálni, viszont nagyon gyakori, hogy az ember lecsúszik a pályaelemekről vagy rosszabb esetben átesik rajtuk (én egy liften akartam lemenni de amikor a kart meghúztam helyette szabadesésben értem földet, nullázva az életemet). Látni hogy milyen elgondolások vannak az egyes részek mögött, de sokszor a megvalósításban inkább frusztrálóra sikerült őket kialakítani. A másik nagy problémám a teljesítménnyel volt. Alapvetően a játék Steamen megkapta Deckre a „Játszható” besorolást, viszont a tényleges játszhatóságig még jópár patch kikívánkozik a csapattól. Én is a besorolás miatt egyből ide töltöttem, gyári beállításokkal játszhatatlan volt a program: már a bevezetőnél 20 környékére állt be a képkockaszám és inkább lefele csúszott, mintsem hogy feljebb ment volna. Utána elkezdtem finomhangolni, de a játék ebben is megköti a kezünket: csak teljes képernyő és ablak mód van, a legkisebb felbontás pedig 1024x768 amire le lehet húzni. Ha erre rátesszük a Steam Deck FSR-t és visszább húzzuk a képet, akkor a játékban lévő szövegek nagyjából olvashatóak, átlagban pedig 35 képkockás teljesítményt tudunk elérni. Ezt azért írom ennyire elnagyolva, mert nagyon sok az ingadozás: a menüben vagy az átvezetőknél simán megvan 60, aztán ha beérünk a játékba 45-50, egyes barlangokban 27-28, bossfightoknál (sűrűségtől függően) 30 FPS az amit ki tud préselni magából a játék. Ha Piggy barátunkkal be akarunk teleportálni a központi részbe, ahol fejlesztjük magunkat, akkor bárhol is vagyunk 25 képkocka körül tudja a játékot kezelni a gép. A legjobb beállításnak talán azt tudom javasolni, hogy a legalacsonyabbra lehúzva mindent, FSR-rel visszaskálázva érdemes 30 FPS-es korlátot beállítani a Decken. Akkor talán konstans játékélményben lehet részünk.

A harmadik nyűgöm a játék kezelése és háttérelemei. Sokszor volt olyan helyzet, hogy az inkonzisztens teljesítmény miatt hiába nyomtam meg az akciót, az nem ment végbe. Ehhez társulnak még a hiányzó hangok, vagy pedig ha használnak is valamit (mondjuk a pixelpontos kitérésre), akkor az elgurulás hangja olyan, mintha egy Bud Spencer filmben húztak volna a fejére valakinek. Voltak olyan helyzetek is, amikor az ellenség támadóanimációi teljesen lehetetlenné tették a mozgást és már csak azt vártam mikor éledhetek újra, hogy az elejéről megpróbáljam letudni a harcot.

Sokan azt mondják, hogy a Kaku: Aincent seal gyerekeknek ideális választás. Én nem mondanám, hogy ennyire be kell skatulyázni, viszont ha más most akarna hozzá fogni, akkor érdemes fenntartásokkal kezelni a megjelenést. Még szükség van sok olyan javításra (hangok, irányítás, objektumokkal érintkezés) amik egyenletes játékélményt tudnak adni, szerintem egy leárazás alkalmával bezsákolva már egy egész kellemes kalandjátékot fogunk kapni.

FEJLESZTŐ: BINGOBELL | KIADÓ: BINGOBELL | PLATFORM: PC (Steam Deck), Playstation 5, Playstation 4, Xbox Series X/S, Xbox One | Megjelenés: 2024. 07. 12

A kódot a #Keymailer felületén kaptuk, nem bánjuk, ha a játékot ezen a linken keresztül vásárolod meg, amennyiben ilyen szándékotok van.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

11 órája
302

Blizzard átalakulás - ez történt pénteken

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Marathon, Dragon Quest VII Reimagined, Dave The Diver.

1 napja
7

Gran Turismo 7 - Power Pack DLC

A Gran Turismo már hosszú ideje nem csupán egy autós videójáték-sorozat: maga a PlayStation egyik ikonikus mérföldköve, immár 28 éve. Lássuk, mit tud a SPEC III Update és a Power Pack DLC!

1 napja
10

Túlóra és egyezség - ez történt csütörtökön

Benne: Light of Motiram, PowerWash Simulator 2, Limbic Entertainment, Naughty Dog, Trails in the Sky 2nd Chapter.

2 napja
10

Octopath Traveller 0

Az első Octopath Traveler 2018-ban Nintendo Switch exkluzívként indult, és ezzel a címmel mutatta be a Square Enix a HD-2D grafikai stílust. Vajh az Octopath 0 esetében tart még a lendület, vagy kezd kikopni a varázs? Tesztünkből kiderül!

2 napja
2

Csapdát karácsonyra – ez történt szerdán

Benne: Next Hunting Adventure, Yakuza Direct, Hogwarts Legacy, MINOS: Home A-Labyrinth, Warhammer 40,000: Mechanicus II, Vambrace: Dungeon Monarch, Mega Man Star Force Legacy Collection.

3 napja
8

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

4 napja
5

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

4 napja

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

4 napja
4

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

5 napja
46

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

5 napja
8

Heti megjelenések

6 napja

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

6 napja
14

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

6 napja
3

Genesis - Thor 230 TKL Lite + Boron 500 XXL

A mechanikus billentyűzetek valóban uralkodnak mostanában, és a portfóliókban olyan termékek jelennek meg a piacon, amelyek az olcsóbb szegmenstől, a közepes igényeken át az ultra high-end profik világáig mindent lefednek. A Genesis márkát kifejezetten kedveljük...

6 napja

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

8 napja
8

The Game Awards 2025

Clair Obscur dominancával és új bejelentésekkel tarkított műsort láthattunk.

9 napja
50

Kövesd velünk az év utolsó nagy videojátékos showeseményét!

9 napja
37

PlayStation Game Catalog: decemberi érkezők

Skate Story. Lego Horizon Adventures. Assassin's Creed Mirage. Többek között ezek a címek zárják ezúttal az évet a szolgáltatás kínálatában.

9 napja
5

Hail to the Rainbow

9 napja
2