[TESZT] Kaku: Ancient Seal (卡库远古封印)

Kaku: Ancient Seal (卡库远古封印)

HazbuNyári Norbert2024.07.26. 13:29

Nyáron Kína is játéklázban ég: a ChinaJoy kiállítás és konferencia Shanghaiban nem csak a nemzetközi címeket promotálására szakosodott, hanem a saját játékiparának termékeit is hivatott reprezentálni (az eseménynek már külön Steam aloldala is van). A felvonultatott címek között bújik meg Kaku is, ami a Bingobell Studio nyílt világú kalandjátéka. Mostanában egyre több külföldi streamer is felkapta a címet, így mi is vetettünk egy pillantást a fejlesztőcsapat első játékára.

A történet szerint Kaku egy ősi világban éli mindennapjait, amikor rábukkan egy próféciára. Az üzenet hatására felkerekedik, hogy négy elemi lélek egyesítésével állítsa helyre az egyensúlyt a világban, ezzel együtt levéve egy ősi rontást világáról. Útja során egy kismalaccal is összesodorja a sors, aki a nehéz helyzetekből különböző betölthető képességekkel tudja kihúzni hősünket.

Bár a történetet nem mondanám acélosnak, a fejlesztőknek nem is az volt a fő célja hogy jó sztorival váltsák meg a világot: helyette egy olyan nyílt világú játékot akartak kreálni, ahol nem csak a nyíltság adja a szabadságot, hanem a játékmechanikák is rájátszanak erre. A történet felvezetése után egyből kinyílik a négy világ, amelyből szabadon választhatunk, merre akarjuk kezdeni kalandozásainkat. Minden helyszínen belül vannak felfedezhető elemek, teleportálási pontok... igazából olyan mechanikák, amiket más open world játékokból már jól ismerünk. A harcrendszeren belül is kapunk mozgásteret: kiválaszthatjuk melyik fegyvertípusra (közelharc vagy távolsági) akarunk jobban rágyúrni, különböző erőforrásokat begyűjtve pedig újabbnál-újabb képességeket és bónuszokat oldhatunk fel. Emellett Kakunak van egy másik töltősávja is, ahol magasabb állapotba lépve sokkal erősebbeket ütünk és nehezen is döntenek fel minket a nagyobb támadások.

A harc mechanikája sem komplex. Minden ellenfélnek van egy életcsíkja és egy energia-tűréshatára (“stagger meter”). Egyes szörnyeket sima támadásokkal is kiüthetünk, de vannak olyan ellenfelek, akiknél először az energiájukat kell nullázni, majd amikor megszédülnek utána lehet nagyobb sebzést bevinni. Vannak olyan ellenfelek, akik bizonyos elementálokra gyengébben reagálnak, ezeket távolsági fegyverünkkel tudjuk rájuk kilőni. Van valamennyi kitérés mechanika és pixelpontos hárítási lehetőség is (ugyanaz a fegyver a parry mint amivel stagger-t viszünk be), így aki jobban szereti kiismerni az ellenfeleket annak van lehetősége szanaszét védeni az összes támadást.

Felfedezéskor van lehetőség fejtörőket is megoldani. Ezek lehetnek gyorsutazási pontokhoz kirakósok vagy pedig komplexebb feladatok, amihez még platforming is tud társulni. A játék kicsit olyan, mintha az Ubisoft adott volna ki egy modern kalandjátékot: vannak kipipálandó küldetések, lehet táborokat tisztogatni és a gyorsutazási pontok feloldásával lerövidíthető a nagyobb helyeket átívelő mozgás. Mellette ha akarunk vannak titkos helyek amiket felfedezhetünk, általában ehhez a részhez kapcsolódnak főképp a platforming feladványok.

Számomra a Kakuban itt jött szembe az első probléma: alapvetően érthető hogyan kellene ugrálni, viszont nagyon gyakori, hogy az ember lecsúszik a pályaelemekről vagy rosszabb esetben átesik rajtuk (én egy liften akartam lemenni de amikor a kart meghúztam helyette szabadesésben értem földet, nullázva az életemet). Látni hogy milyen elgondolások vannak az egyes részek mögött, de sokszor a megvalósításban inkább frusztrálóra sikerült őket kialakítani. A másik nagy problémám a teljesítménnyel volt. Alapvetően a játék Steamen megkapta Deckre a „Játszható” besorolást, viszont a tényleges játszhatóságig még jópár patch kikívánkozik a csapattól. Én is a besorolás miatt egyből ide töltöttem, gyári beállításokkal játszhatatlan volt a program: már a bevezetőnél 20 környékére állt be a képkockaszám és inkább lefele csúszott, mintsem hogy feljebb ment volna. Utána elkezdtem finomhangolni, de a játék ebben is megköti a kezünket: csak teljes képernyő és ablak mód van, a legkisebb felbontás pedig 1024x768 amire le lehet húzni. Ha erre rátesszük a Steam Deck FSR-t és visszább húzzuk a képet, akkor a játékban lévő szövegek nagyjából olvashatóak, átlagban pedig 35 képkockás teljesítményt tudunk elérni. Ezt azért írom ennyire elnagyolva, mert nagyon sok az ingadozás: a menüben vagy az átvezetőknél simán megvan 60, aztán ha beérünk a játékba 45-50, egyes barlangokban 27-28, bossfightoknál (sűrűségtől függően) 30 FPS az amit ki tud préselni magából a játék. Ha Piggy barátunkkal be akarunk teleportálni a központi részbe, ahol fejlesztjük magunkat, akkor bárhol is vagyunk 25 képkocka körül tudja a játékot kezelni a gép. A legjobb beállításnak talán azt tudom javasolni, hogy a legalacsonyabbra lehúzva mindent, FSR-rel visszaskálázva érdemes 30 FPS-es korlátot beállítani a Decken. Akkor talán konstans játékélményben lehet részünk.

A harmadik nyűgöm a játék kezelése és háttérelemei. Sokszor volt olyan helyzet, hogy az inkonzisztens teljesítmény miatt hiába nyomtam meg az akciót, az nem ment végbe. Ehhez társulnak még a hiányzó hangok, vagy pedig ha használnak is valamit (mondjuk a pixelpontos kitérésre), akkor az elgurulás hangja olyan, mintha egy Bud Spencer filmben húztak volna a fejére valakinek. Voltak olyan helyzetek is, amikor az ellenség támadóanimációi teljesen lehetetlenné tették a mozgást és már csak azt vártam mikor éledhetek újra, hogy az elejéről megpróbáljam letudni a harcot.

Sokan azt mondják, hogy a Kaku: Aincent seal gyerekeknek ideális választás. Én nem mondanám, hogy ennyire be kell skatulyázni, viszont ha más most akarna hozzá fogni, akkor érdemes fenntartásokkal kezelni a megjelenést. Még szükség van sok olyan javításra (hangok, irányítás, objektumokkal érintkezés) amik egyenletes játékélményt tudnak adni, szerintem egy leárazás alkalmával bezsákolva már egy egész kellemes kalandjátékot fogunk kapni.

FEJLESZTŐ: BINGOBELL | KIADÓ: BINGOBELL | PLATFORM: PC (Steam Deck), Playstation 5, Playstation 4, Xbox Series X/S, Xbox One | Megjelenés: 2024. 07. 12

A kódot a #Keymailer felületén kaptuk, nem bánjuk, ha a játékot ezen a linken keresztül vásárolod meg, amennyiben ilyen szándékotok van.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Demók és megjelenési dátumok minden mennyiségben – ez történt hétfőn

Benne: Pathologic 3, Beneath, Painkiller, Reanimal, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Of Ash and Steel, The House of the Dead 2: Remake, Wall World 2.

5 órája
1

Yooka-Replaylee - Visszatértek a mulató aztékok!

A Yooka-Replaylee egy remaster, vagy inkább már remake. A grafikus motor teljes lecserélésével és a tonnányi variációnak, finomhangolásnak köszönhetően olyan, mintha egy régi jó ismerős térne vissza egy detox kúra és egy szépítészeti szanatóriumban töltött nyári szabadság után. Teszt!

14 órája
1

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

17 órája
1

Heti megjelenések

1 napja
1

Super Mario Galaxy 1 + 2

Mario csak a belengetett tortából szeretett volna enni egy szeletkét, a jól kinéző teadélután helyett azonban királyságokon átívelő mentőakció kerekedett újra és újra Peach meghívóiból. Szegény vízvezetékszerelő ráadásul puszit sem mindig kapott, de volt olyan kalandja (kettő is), ahol a „nagy hűhó semmiért” jegyében még galaxisokon is keresztülnyargalt. Emlékeztek ezekre a játékokra?

1 napja
5

The Knightling

Egy kis lovag útra kél, hogy rátaláljon az ünnepelt hősre, az út során azonban olyan felfedezéseket tesz, amikre kicsit sem számított. Mi is így jártunk a játékkal.

1 napja
3

Alig valami - ez történt pénteken

Benne: Build A Rocket Boy, Tavern Keeper, MachineGames.

3 napja
5

Real Bout Fatal Fury 2: The Newcomers

4 napja
4

EA Sports FC 26

Újabb év, újabb FIFA. Illetve, bocsánat, FC. Mert most már harmadik éve így hívják. A világ egyik legnézettebb cirkuszának digitális kivetülése, borzasztó renoméval, de mellé 20+ milliós eladásokkal. Lássuk, mit tud az idei epizód!

4 napja
7

Bloober Team tervek - ez történt csütörtökön

Továbbá: Sacred 2: Fallen Angel Remaster, Code Vein II, Synth Riders: Overdrive, Indiana Jones and the Great Circle, Skate Story.

4 napja
1

Mind Diver

A Mind Diver egy kicsit szürreális, kicsit gondolkodós sétaszimulátor, mely egyenesen az emberi elme legmélyére invitál meg minket, egy ütős merülés keretein belül.

4 napja
3

Bővül az Expedition 33, megalakult a Sackbird Studios – ez történt szerdán

Továbbá: Nintendo – Close to You, Sportia, Indika.

5 napja
4

Little Nightmares III – visszatérő gyermeki (rém)álmok

A világ elképesztően sötét hely. Aprócska cipellőink erőtlen kopogása, balsorsú társunk gyámoltalan suttogása szinte teljesen elenyésznek a felnőttek birodalmának penetráns atmoszférájában. A Tarsier után szabadon most a Supermassive kezében volt feladat, hogy trilógiává érjen a Little Nightmares, lássuk milyen lett a harmadik epizód.

5 napja
4

A titokzatos Nintendo rövidfilm – ez történt kedden

Továbbá: Starseeker, Vampire Survivors, Ion Fury, PowerWash Simulator 2, Metaphor: ReFantazio.

6 napja
3

PXN P5 8K - villámgyors gamepad, pénztárcabarát formában

A PXN-ről a Gamer365 hasábjain nem sok információt olvashattatok eddig, ám a P5 8K kontrollerük kapcsán úgy éreztük, tollat kell ragadnunk. Lássuk, milyen is valójában a bíboresőt idéző „nyolckás" csoda.

6 napja
10

Bővül az Assassin's Creed Mirage, bezár a The Outsiders – ez történt hétfőn

Továbbá: Blackwood, Broken Sword: The Smoking Mirror – Reforged, 2XKO, Marathon.

7 napja
8

Heti megjelenések

8 napja
12

Towa and the Guardians of the Sacred Tree

A japán művészetet idéző látványvilág, hagyományos fantasy vonallal és némi roguelite játékmechanikával megspékelve – ami papíron és összevágott trailereken kimondottan izgalmas, az nem biztos, hogy hosszabb távon is szórakoztató. Tesztlaborban a Brownies RPG-je.

8 napja
4

Minimális mozzanatok - ez történt pénteken

Benne: skate., Blood West, Scurge: Hive.

2025.10.04.

Donkey Kong Bananza - DK Island & Emerald Rush DLC

Miután Donkey Kong felfalta az összes banánt és Pauline elénekelte az összes dalt, nincs más hátra, mint visszatérni a gyökerekhez: irány DK Island! És egy elbűvölő ráadás.

2025.10.03.
7