[Első benyomások] CONCORD

CONCORD

sQrNagy Csaba2024.07.20. 19:30

A Firewalk Studios 2018-as alapítása óta eltelt pár év első hallásra igazi sikertörténetnek tűnhet. Egy maréknyi veterán játékfejlesztő a barátok szűkös garázsából indulva néhány hónap leforgása alatt méretes washingtoni irodaházba költözhet, miközben a SIE támogató szerepkörből komoly üzleti partnerré válik, majd végül a PlayStation Studios belsős csapatai közé emeli az akkorra már 150+ főre duzzadó stúdiót. Mindezt még a debütáló alkotásuk megjelenése előtt! Mégis miért?

Az okok persze nem gyökereznek túl mélyen. A tapasztalt ex-Bungie fejlesztők tervezőasztalán lévő 5v5 kompetitív hős-lövölde nyilván tökéletesen beleillett a PlayStation éppen regnáló vezetőségének live-service projektek utáni elvakult hajszájába. Az egyetlen probléma, hogy a portfólió trendkövető bővítésére és a hosszútávon is busásan jövedelmező üzleti modellek kiszipolyozására irányuló terveket azóta határozott mozdulattal csapta arcul a közösség kedvezőtlen reakciója, a piaci szegmens drasztikus átalakulása és a pandémiát kísérő soha nem látott mértékű recesszió. Mindezek egyenes következményének tűnik a váratlan vezetőváltás, az üzleti stratégia teljes átalakítása, valamint számos eltemetett projekt. Ezen a ponton pedig már nem biztos, hogy elég egy kompetensen felépített, magas minőségű és alapvetően szórakoztató alkotást letenni az asztalra.

A próbakörök alatt szerzett első benyomások ugyanis meglepően pozitívak! A kezelőfelület egyszerű, stílusos és könnyen áttekinthető. Az indulásra tervezett 16 karakter között megvannak a bejáratott archetípusok, de a ‘80-as évek retro sci-fi esztétikája kellő egyediséget biztosít, miközben a jól átgondolt és változatos képességeik hatékonyan működő csapatfelállásokat, szituációfüggő taktikák kialakítását és érdekes szinergiákat tesznek lehetővé. Ezt erősíti a rájuk szabott szokatlanul rövid cooldown, a szűkös tölténytárak, a lassabb mozgási sebesség és a feltűnően hosszú TTK (Time to Kill). Már az egyszerűbb játékmódokban is elengedhetetlen, hogy a játékosok figyeljenek a társaik pozíciójára és tudatosan együtt mozogjanak. A balansz még nyilvánvalóan nem tökéletes, de már most kellő mélységet és kiforrottságot mutat. Az újraéledési pontok meghatározása például hibátlan, viszont mérkőzés közben jelenleg érthetetlen módon nincs becsatlakozási lehetőség - gyakran szülve 2v5 szituációkat a összecsapás hátralévő részére.

A tűzharcok egyébként érzésre le sem tagadhatnák a fejlesztők Destiny / Halo szériába kapaszkodó múltját, amivel együtt jár az alacsonyabb gravitáció és a kiemelt fontosságú vertikalitás is. Természetesen a próbakör alatt megismert öt pálya mindegyike ennek megfelelően került kialakításra. Nagyrészt szimmetrikus, átgondolt, könnyen átlátható és jól bevilágított tenyérnyi helyszínek, amelyek alapvetően jól működnek minden játékmódban. Ezek közül négyet próbálhattunk ki - indulásra hatot terveznek - a könnyed casual vagy némileg kompetitívebb szűrők alá beosztva. Bár a Trophy Hunt, Cargo Run, Clash Point és Area Control megnevezés elsőre talán innovációt sejtet, a gyakorlatban csupán a megszokott alap többjátékos opciók bújnak meg mögöttük - konkrétan nulla változtatással vagy egyedi vonással.

Ami egy lépést hátrálva igazából a legnagyobb problémának tűnik a játék egészét tekintve is. Mi az, amivel a CONCORD ki akar tűnni a szubzsáner többi képviselője közül? A marketingstratégiát figyelve a választ valószínűleg a karakterközpontú átvezetők jelentenék, amivel a tervek szerint hetente fogják tovább szövögetni az átívelő történet szálait a játékon belül. Az eddig látottak alapján technológiai szempontból kétségtelenül kiváló minőségű és hangulatos jelenetek ezek, csak egyszerűen hiányoznak hozzá az alapok - pontosan az, amit a konkurencia olyan kiválóan lefektetett a webes rövidfilmjeivel. Az eldugott kódex digitális lapjairól nehezen fogjuk megkedvelni ezeket a karaktereket, főleg ha úgy tűnik már a dizájn is szélsőségesen megosztóra sikerült.

Márpedig jól felépített és szimpatikus karakterek nélkül nem működik majd egy kozmetikai opciókra hagyatkozó előrehaladási rendszer, szezonbérlet vagy in-game bolt sem. Ebből a próbakörök alatt egyelőre túl sokat nem láthattunk és továbbra is kérdéses, hogy a 39.99 USD alapár mennyire torzítja az üzleti modellt - ha egyáltalán valid stratégiának tekintik még az augusztusi megjelenéskor a F2P konkurencia árnyékában. Az alapok nyilván ott vannak: napi, heti és szezonális kihívások. A megszokott személyre szabhatóság alappillérei. Karakter variánsok egyedi passzív képességekkel. Furcsa módon viszont nem látszik előre lefektetett jutalmazási útvonal, ami motiválhatna bárkit a következő lépcsőfok megugrására, valamint újabb és újabb célok kitűzésére. Feltételezhetően ez a megjelenésig még változni fog.

A CONCORD tehát szinte minden objektív szempont szerint magas minőséget képvisel, az Unreal Engine legújabb változata pedig a jelen generációs technológiai újítások nélkül is stabil alapot biztosít neki. Részletes környezet, élettel teli karakterek, remek hangzásvilág. A szubzsáner által elvárt alapok közel hibátlan lefektetése és a PlayStation belsős stúdióihoz mérhető csiszoltság jellemzi. Csupán azt nem látjuk igazán, hogy hol találhatná meg a helyét a jelenlegi felhozatalban. A casual kísérletezők számára szokatlanul magas lehet a belépési küszöb, míg a komolyabb játékosoknak nem igazán tud egyedi ötleteket felmutatni. Egyelőre?

PLATFORM PlayStation 5 (tesztelt), PC   KIADÓ Sony Interactive Entertainment FEJLESZTŐ Firewalk Studios   MEGJELENÉS 2024. augusztus 23. ÁR 39.99 USD

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Battlefield 6

14 órája
4

Változatos apróságok - ez történt pénteken

Benne: Silent Hill 2, Marvel Rivals, Dragon Ball, Assetto Corsa Rally, Zoochosis, Horizon Zero Dawn.

20 órája
5

Snoopy & The Great Mystery Club

1 napja
2

Gyásznap, Quantic Dream tervek - ez történt csütörtökön

Benne: Tomonobu Itagaki, Battlefield 6, Spellcasters Chronicles, N++.

1 napja
11

Sonic Wings: Reunion

2 napja
3

PlayStation Game Catalog: októberi érkezők

Silent Hill 2. Until Dawn. V Rising. A PlayStation előfizetéses szolgáltatása komolyan vette az októberi rettegést!

2 napja
1

Száguldó metrók, driftelő autók – ez történt szerdán

Benne: EXODUS, Metro Rivals: New York, Dragon Quest I & II HD-2D Remake, Protocol: Terminate, JDM: Japanese Drift Master, Sonic Rumble, Videoverse, Witchbrook, Surviving Mars: Relaunched.

2 napja
1

Steam Next Fest 2025 ősz - Öreg hősök, gyászoló apák, vérszomjas robotok és szellemkamionok

Október 13. és 20. között újra megrendezésre kerül a Steam Next Fest, melynek keretein belül egy héten át számtalan játék demója válik elérhetővé a Valve digitális áruházában. Lássuk hát, mit lehet érdemes megnézni és kipróbálni a brutális méretű felhozatalból!

3 napja
14

Visszatér a Summer Game Fest, lelépett az Assassin's Creed-főnök – ez történt kedden

Továbbá: Rules of Engagement: The Grey State, Silly Polly Beast, Decision: Red Daze.

3 napja

Absolum

Újabb hónap, újabb „újrakezdős” játék, mondhatnánk már unott arccal, de az Absolum olyat tesz le az asztalra, amit eddig még nem igazán láttunk. Pedig annyira adja magát a koncepció, hogy felfoghatatlan, miért nem jutott ez eddig senkinek eszébe. Roguelike / Beat ’em up / Comic-style egyben? Frankón? Frankón!

4 napja
7

Game Pass: az októberi mozgolódás

Ball x Pit. Keeper. Ninja Gaiden 4. The Outer Worlds 2. Premier özön az Ultimate előfizetők számára. De néhány érdekes címmel bővül a Premium könyvtár is.

4 napja

Demók és megjelenési dátumok minden mennyiségben – ez történt hétfőn

Benne: Pathologic 3, Beneath, Painkiller, Reanimal, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Of Ash and Steel, The House of the Dead 2: Remake, Wall World 2.

4 napja
2

Yooka-Replaylee - Visszatértek a mulató aztékok!

A Yooka-Replaylee egy remaster, vagy inkább már remake. A grafikus motor teljes lecserélésével és a tonnányi variációnak, finomhangolásnak köszönhetően olyan, mintha egy régi jó ismerős térne vissza egy detox kúra és egy szépítészeti szanatóriumban töltött nyári szabadság után. Teszt!

5 napja
4

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

5 napja
4

Heti megjelenések

5 napja
2

Super Mario Galaxy 1 + 2

Mario csak a belengetett tortából szeretett volna enni egy szeletkét, a jól kinéző teadélután helyett azonban királyságokon átívelő mentőakció kerekedett újra és újra Peach meghívóiból. Szegény vízvezetékszerelő ráadásul puszit sem mindig kapott, de volt olyan kalandja (kettő is), ahol a „nagy hűhó semmiért” jegyében még galaxisokon is keresztülnyargalt. Emlékeztek ezekre a játékokra?

6 napja
5

The Knightling

Egy kis lovag útra kél, hogy rátaláljon az ünnepelt hősre, az út során azonban olyan felfedezéseket tesz, amikre kicsit sem számított. Mi is így jártunk a játékkal.

6 napja
3

Alig valami - ez történt pénteken

Benne: Build A Rocket Boy, Tavern Keeper, MachineGames.

7 napja
5

Real Bout Fatal Fury 2: The Newcomers

8 napja
4

EA Sports FC 26

Újabb év, újabb FIFA. Illetve, bocsánat, FC. Mert most már harmadik éve így hívják. A világ egyik legnézettebb cirkuszának digitális kivetülése, borzasztó renoméval, de mellé 20+ milliós eladásokkal. Lássuk, mit tud az idei epizód!

8 napja
7