Először is boldog új évet mindenkinek, másodszor azonban következzenek 2008 legjobb játékai szerintem.
Warhammer Online
Méltatlanul mellőzött téma mindenhol, pedig szerintem egy igencsak remekbe szabott MMORPG született a Mythic kezei által. Az eleve nagyon jó alapból - ami ugye Öreg Világot jelenti - egy kellemes újdonságokkal megspékelt játék lett, amely új szintre emeli a PvP vagyis inkább az RvR élményét. Számomra kitűnő alternatívát jelent a WoW után, mert az már számomra totális unalomba fulladt köszönhetően annak hogy béta állapotától kezdve játszottam vele, egészen 2008 nyaráig.
Lost Odyssey
A Mistwalker JRPG zsánere nem szorul bemutatásra, hisz a nagy testvér MS ontotta az infókat róla. Sok-sok videó és igéret a megjelenés előtt aztán kipróbálás után szerelembe esés. Tökéletes jrpg, ami ugyan nem reformálja meg a műfajt, de a jól bevált sémákra alapozva egy olyan csodálatos történetet elevenít meg amit csak a Final Fantasy széria alkotói tudtak megálmodni. Ez szerintem már játékművészet. Nekem különösen tetszenek benne az álmok, amik nem mások mint zenei és képi aláfestéssel megspékelt novellák. Szöveg, képi hatás és zene olyan harmóniája ami rengeteget hozzáad az élményhez, játékban ritkán találkozni ennyi művészi értékkel.
King's Bounty: The Legend
Ha valaki egy régi nevet szeretne feltámasztani különösen nagy feladatot vállal magára. Szerencsére a Katauri Interactive-nál sikerült megtalálni a megfelelő egyensúlyt hogy megőrizzék a játék régi értékeit és megfeleljen a kor követelményeinek. Gyönyörű mesés grafika, kellemes zene, de ami a legfontosabb és ami kiemelkedővé teszi az a fantasztikus játékmenet. A grafika legszebb része a 2D-s rajzolt képek, az ilyeneket igazán hiányolom a mai játékokból.
Dead Space
Számomra az év meglepetése volt. Lehetett híreket olvasni róla, de nem igazán foglalkoztam vele aztán amikor a kezeim közé került a doboza és elolvastam a rövid ismertető a hátoldalon akkor elfogott az érzés hogy ezt ki kell próbálnom. És milyen jól tettem, mert ez bizony nem mindennapi játék. Az alkotók mesterien bánnak az ember idegeivel; a környezet, a háttérhangok, a zene mind-mind tökéletes egységet alkot hogy az egyszeri játékos Isaac bőrébe bújva féltse a bőrét. Ilyen jól eltalált harmóniát utoljára a Half-Life és folytatásai tudtak felmutatni. Az egészet megkoronázzák az olyan apróságok mint a holografikus kijelzők amik teljesen kiváltják a HUD-ot vagy a fegyverek és a páncél fejlesztgetésének lehetősége. Egyetlen negatívum talán az irányítás ami egy-egy résznél eléggé idegesítővé tud válni, még szerencse hogy ilyen helyzetből viszonylag kevés van.
Burnout Paradise
A Burnout élmény újra értelmeződik általa. Minden benne van ami jó volt a régebbi részekben, így végül is nem más mint egy nagy gonddal összerakott turmix, aminek a végeredménye minden idők legőrültebb arcade autóversenye. Ez tényleg a Burnout paradicsom. :) Az egyetlen dolog amit hiányolok belőle hogy dobták az osztott képernyős mókát, pedig régebben az sok kellemes órát szerzett nekünk, mondjuk cserébe egy egészen rendkívüli online multiplayer részt kaptunk.