Hétvégén sikerült beszereznem a játék gyűjtői változatát, úgyhogy pár mondatban értekeznék is róla.
Nos, hogy rögtön belecsapjak a lecsóba írnék pár sort a kiadásról. Szerintem egy fokkal puritánabb, mint a második részé volt és nekem az extrák se annyira tetszenek. A pendrive nem olyan nagy szám és talán kulcstartója is van mindenkinek... az előző epizódban legalább volt egy kis könyvecske nagy halom érdekes és hasznos információval a játékban található pályákról, autómárkákról és némi elméleti oktatás az autóversenyzés alapjairól. Valami ilyesmit vártam volna a harmadik részhez is.
Továbbá az is rossz hír, hogy a játék magyar kiadásában nincsenek benne az extra tartalomhoz tartózó kódok, cserébe kis hazánkban jóval kedvezőbb áron lehet hozzájutni, mintha az ember külföldről rendelné meg.
Szerencsére azonban a játék sok mindenben fejlődött az elődjéhez képest. Az első szó szerint szembetűnő változás a grafika. Leginkább az autók részletessége az ami sokat javult és ezen kívül még néhány apróságon látszik a fejlődés. Pl.: a fény-árnyék effektek szerintem sokkal jobbá váltak. A pályák minősége nem sokat változott, de ez nem is hiba, mert ezzel nem is volt gond eddig se Ezeken felül a tartalomban történt előre lépés. Most már alapból jóval több pályát és útvonal variációt kapunk, ráadásul szerencsére az új pályák elég élvezetesek. Ezek a változások már szerintem elegendőek ahhoz, hogy a Forza Motorsport még pár évig lekösse a szimulátor rajongókat, de biztos hogy új pályák és autók is érkeznek a jövőben DLC formájában. A játék szavatossága így példa értékű.
Két dolog maradt még, ami szerintem külön említést érdemel. Az első a mesterséges intelligencia, ami ugyan közepes szintem könnyebben legyőzhető mint eddig, viszont kevesebbszer fordulnak elő frusztráló megmozdulások az MI részéről és a fennmaradó hibákat is egyszerűen korrigálni lehet az idő visszatekerésével, úgyhogy búcsút mondhatunk az olyan eseteknek, amikor a gép bénázása miatt buktunk el egy futamot, ami a második részben nem ritka esemény volt sajnos. A másik említésre méltó dolog az MI-vel kapcsolatban, hogy most már a gép valóban versenyez. Nem egyszer lehetünk szemtanúi, hogy a gépi ellenfelek is előzgetik egymást és bizony még hibáznak is, nem csak terminátor módjára körözgetnek az ideális íven. Ennek köszönhetően gyakran fogjuk magunkat igazi versenyhelyzetben érezni. Szerintem talán ez az egyik legfontosabb újítása és pozitívuma a játéknak.
Az végső, de nem utolsó dolog a fizika és a vezetési modell, amelyek szerintem csak kicsit változtak viszont szerencsére előnyükre. A fizika precízebb, az irányítás pedig kicsivel könnyedebb lett, de azért van még kihívás benne rendesen. Az idei kihívókat félkézzel lemossa a színtérről és szerintem jövőre se lesz semmi ami megközelítené ezt a színvonalat, kivéve persze a GT5-öt.
A végére hagytam azokat az elemeit a játéknak, amelyek nem változtak semmit. Továbbra is nyolc autó körözget a pályán, továbbra is szellemek cserélnek kereket kiálláskor és az ún. kampány se változott sokat. De véleményem szerint az új tartalom bőven elég ahhoz a játékosokat újra a gép elő szögezze jó hosszú időre. Röviden összefoglalva nem született forradalmi szimulátor, de egy tisztességes iparos munkával állunk szemben, amit autó és szimulátor rajongóknak kötelező kipróbálni. Nem maradt más hátra, mint egy kis PR duma végére: "Nekem bevált, próbálja ki Ön is!" :)