A játék kézhezvétele utáni első benyomásokat és észrevételeimet osztom meg veletek, melyeket a csodálatos Skyrim világában szereztem. Írásom tehát a Skyrim-ban fellelt újdonságokról fog szólni!
A játék indítása után egy nagyon végtelenül letisztult felület fogad minket a játék logójával, fekete háttérrel, ami mögött egy hangulatos zene szól. A képernyő jobb oldalán helyezkedik el a menü, ahol egyből az új játékot választottam. Gondoltam hamar legenerálom a karakterem és irány Skyrim. De nem! Minden szerepjáték legelső és legfontosabb lépése, hogy jól válasszuk meg a fajt! Ez nekem kemény 45 percbe telt. Mivel az Oblivion óta rengeteget javultak a karakter modellek, részben emiatt is volt oly nehéz a választás és a személyre szabás. A végső hősöm egy női Nord lett, akit Angelica-nak neveztem el.
A játék grafikája lenyűgöző, bár ez a történetünk elején még annyira nem mutatkozik meg. Szeretek kalandozni, ennek köszönhetően talán egy vagy kettő sztori küldetést csináltam csak meg. Helyette inkább a Skyrim hegyeit fedeztem fel; rengeteg szépet és jót láttam. Egyik kedvenc helyem, ami igazán kihozta a grafikai szépséget, egy havas hágó volt, ahol éppen dúlt a hóvihar - eszméletlenül jól kidolgozták, ahogy a szél fújja a havat.
Látványos utam során találkoztam ellenségekkel is, természetesen nem igen örültek nekem; az elkerülhetetlenül bekövetkező konfliktusok során bemutatkozik a harcrendszer egyik legnagyobb újítása, a kivégzés. Igaz erre még nem teljesen jöttem rá, hogy működik, de valami befejező mozdulathoz vagy esetleg kritikus találatokhoz lehet köze (hasonló lassítási effekt van, mint a Fallout 3-ban). Ha már a harcnál tartunk, fontos, hogy milyen felszereléssel megyünk neki az ellenfélnek: egy rossz összeállítással megkezdett támadás roppant balul tud elsülni.
A játék másik fő újdonsága, hogy tudunk a barlangokban bányászni, a falvakban fát vágni és mindenféle rudat önteni a kibányászott nyersanyagból, illetve az összetevőkből új dolgot létrehozni. Miért is jó mindez? Mert ha nem szeretnék kemény aranyakat fizetni az áruért, mi magunk is előállíthatjuk azokat. Azzal, hogy a készítők ezt belerakták, rendesen meghosszabbították a Skyrim szavatosságát. A nyersanyag gyűjtésénél végre szemmel is láthatjuk, ahogy leszedjük a bogyókat a bokorról vagy mondjuk épp kibányászunk valamilyen nemesfémet.
Az Oblivion-ban eléggé zavaró volt, amikor 8-nál több tárgyat nem tudtál a D-padra rakni a gyors elérés érdekében. Ezt teljesen eltörölték és helyette egy „Kedvenc listára" tehetünk minden olyan tárgyat, felszerelést, amit azonnal szeretnénk használni. Elérése roppant egyszerű, csupán meg kell nyomni a felfele nyilat és máris legördül a lista. Ezután már csak azt kell meghatároznunk, hogy melyik kezünkbe szeretnénk fogni az adott tárgyat. Karakterünk fejlődését kicsit megváltoztatták, de a fő mozgató szál még mindig az maradt, hogy hányszor használsz egy képességet. Képességeinket csillagjegyekbe rejtették, melyek hatékonyságát minden szintlépésnél tudunk fejleszteni.
További érdekességek, újítások:
A belső- és külterek töltésénél különböző modellek jelennek meg, melyeket forgatni és nagyítani egyaránt lehet.
A folyónak van sodrása
Az Elder Scroll világában most már gyerekek is élnek.
A karakterek animációja javult.
A zárfeltörés hasonló a Fallout 3-ban levőhöz.
Az erdő-elf képes az állat szelídítésre
A fenti adatok az első pár óra játék után vannak és ezek tapasztaltok alapján bátran kimerem jelenteni, hogy több száz, ezer órát fogok beleölni a The Elder Scroll V: Skyrim-ba. Engem teljesen meggyőzött, szóval mindenkinek csak ajánlani tudom; még azoknak is, akik utálták az Oblivion-t, mert hozzá képest is rengeteget fejlődött a játék (a javára).
The Elder Scroll V: Skyrim játékért külön köszönet az ÜberKonzolnak!