Andrew Ashford2011.11.10. 23:23

The Elder Scrolls V: Skyrim

A játék kézhezvétele utáni első benyomásokat és észrevételeimet osztom meg veletek, melyeket a csodálatos Skyrim világában szereztem. Írásom tehát a Skyrim-ban fellelt újdonságokról fog szólni!

A játék indítása után egy nagyon végtelenül letisztult felület fogad minket a játék logójával, fekete háttérrel, ami mögött egy hangulatos zene szól. A képernyő jobb oldalán helyezkedik el a menü, ahol egyből az új játékot választottam. Gondoltam hamar legenerálom a karakterem és irány Skyrim. De nem! Minden szerepjáték legelső és legfontosabb lépése, hogy jól válasszuk meg a fajt! Ez nekem kemény 45 percbe telt. Mivel az Oblivion óta rengeteget javultak a karakter modellek, részben emiatt is volt oly nehéz a választás és a személyre szabás. A végső hősöm egy női Nord lett, akit Angelica-nak neveztem el.

A játék grafikája lenyűgöző, bár ez a történetünk elején még annyira nem mutatkozik meg. Szeretek kalandozni, ennek köszönhetően talán egy vagy kettő sztori küldetést csináltam csak meg. Helyette inkább a Skyrim hegyeit fedeztem fel; rengeteg szépet és jót láttam. Egyik kedvenc helyem, ami igazán kihozta a grafikai szépséget, egy havas hágó volt, ahol éppen dúlt a hóvihar - eszméletlenül jól kidolgozták, ahogy a szél fújja a havat.

Látványos utam során találkoztam ellenségekkel is, természetesen nem igen örültek nekem; az elkerülhetetlenül bekövetkező konfliktusok során bemutatkozik a harcrendszer egyik legnagyobb újítása, a kivégzés. Igaz erre még nem teljesen jöttem rá, hogy működik, de valami befejező mozdulathoz vagy esetleg kritikus találatokhoz lehet köze (hasonló lassítási effekt van, mint a Fallout 3-ban). Ha már a harcnál tartunk, fontos, hogy milyen felszereléssel megyünk neki az ellenfélnek: egy rossz összeállítással megkezdett támadás roppant balul tud elsülni.

A játék másik fő újdonsága, hogy tudunk a barlangokban bányászni, a falvakban fát vágni és mindenféle rudat önteni a kibányászott nyersanyagból, illetve az összetevőkből új dolgot létrehozni. Miért is jó mindez? Mert ha nem szeretnék kemény aranyakat fizetni az áruért, mi magunk is előállíthatjuk azokat. Azzal, hogy a készítők ezt belerakták, rendesen meghosszabbították a Skyrim szavatosságát. A nyersanyag gyűjtésénél végre szemmel is láthatjuk, ahogy leszedjük a bogyókat a bokorról vagy mondjuk épp kibányászunk valamilyen nemesfémet.

Az Oblivion-ban eléggé zavaró volt, amikor 8-nál több tárgyat nem tudtál a D-padra rakni a gyors elérés érdekében. Ezt teljesen eltörölték és helyette egy „Kedvenc listára" tehetünk minden olyan tárgyat, felszerelést, amit azonnal szeretnénk használni. Elérése roppant egyszerű, csupán meg kell nyomni a felfele nyilat és máris legördül a lista. Ezután már csak azt kell meghatároznunk, hogy melyik kezünkbe szeretnénk fogni az adott tárgyat. Karakterünk fejlődését kicsit megváltoztatták, de a fő mozgató szál még mindig az maradt, hogy hányszor használsz egy képességet. Képességeinket csillagjegyekbe rejtették, melyek hatékonyságát minden szintlépésnél tudunk fejleszteni.

További érdekességek, újítások:

  • A belső- és külterek töltésénél különböző modellek jelennek meg, melyeket forgatni és nagyítani egyaránt lehet.

  • A folyónak van sodrása

  • Az Elder Scroll világában most már gyerekek is élnek.

  • A karakterek animációja javult.

  • A zárfeltörés hasonló a Fallout 3-ban levőhöz.

  • Az erdő-elf képes az állat szelídítésre

A fenti adatok az első pár óra játék után vannak és ezek tapasztaltok alapján bátran kimerem jelenteni, hogy több száz, ezer órát fogok beleölni a The Elder Scroll V: Skyrim-ba. Engem teljesen meggyőzött, szóval mindenkinek csak ajánlani tudom; még azoknak is, akik utálták az Oblivion-t, mert hozzá képest is rengeteget fejlődött a játék (a javára).

The Elder Scroll V: Skyrim játékért külön köszönet az ÜberKonzolnak!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

p34c3
Maestro PSVR2

7 órája

Comedian
Superman halála

7 napja
3

Necroman Mk2
The Swapper

2025.06.25.

Fabri
Japán gamer szemmel

2025.06.21.
11

p34c3
VR Kukkolda 2025

2025.06.09.
5

Necroman Mk2
Suicide Rachel Foster

2025.06.03.
4

Comedian
Pókember: Kék

2025.05.31.

Necroman Mk2
Mixed-Up Mother Goose

2025.05.26.

p34c3
Commandos: Origins

2025.05.20.
7

Necroman Mk2
Diablo III

2025.05.13.
5

Malleus
Realm of Ink (墨境)

2025.05.09.
4

Necroman Mk2
WVG Hall of Fame 2025 nyertesek

2025.05.08.
3

Comedian
Fenegyerek: Újjászületés

2025.04.18.
2

p34c3
HITMAN PSVR2

2025.04.11.
8

Necroman Mk2
Remains of Edith Finch

2025.04.10.

Comedian
Pearl

2025.03.12.
5

Necroman Mk2
Mythwrecked

2025.03.12.
2

Comedian
X

2025.03.08.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2025 - az idei döntősök

2025.03.07.
10

Necroman Mk2
Vanishing of Ethan Carter

2025.02.28.