Amikor meglátom Wario-t, nevét, elcseszett fizimiskáját, bármit, a visszataszítónak szánt összetevők ellenére is rengeteg kellemes emlék tódul fel bennem. Ha katalogizálnom kéne, elsőnek talán a 6 Golden Coins című (akkori szemmel nézve elképesztő) Mario kalandban antihősként történt debütálása, majd az azt követő Wario Land néven futó akciójátékban történő főszerepe jutna eszembe, de mindezek mellett az igazi nagy kedvencem a WarioWare: Mega party game$, sárga tokos kis Gamecube játék marad. Sose felejtem el, amikor az egyetemi évek alatt a lakótársaimmal rászabadultunk erre a tényleg fullőrült bolondériára és északákat végigvisítozva habzsoltuk ezeket a rettenetes mikrojátékokat. A WarioWare titka a totális agyilag gagyiság mellett a minijátékoknál is alantasabb, 5 másodperces mikrojátékok és a végtelenül lecsupaszított, egy karra és egy gombra orkesztrált mindenki számára egyértelmű irányítása volt.
Aztán jött a Wii és a mozgásvezérlés forradalma, a felhozatalban elsők között pedig a WarioWare: Smooth Moves, amiben a hülyeség továbbra is tökéletesen jelen volt, viszont a Wiimotyik pontatlansága, a különféle játékosra erőszakolt pozitúrák a “pickup and play” megközelítést sajnos teljesen hazavágták, így az “It’s-a-wii, Wario” sajnos kevés házibuliban tudott fennmaradni. Hogy miért megyek ebbe ilyen részletesen bele, annak az az oka, hogy a jelen cikkünk tárgyát képző “Move it!” a Smooth Moves spirituális utód szerepét kívánja betölteni - és ebből kifolyólag hasonló prókkal és kontrákkal fut neki pályafutásának.

De mielőtt rátérnénk a műelemzésre, picit ismerkedjünk meg a körítéssel: Wario - aki ugye a zéró (vagy kevesebb) munkából megszerzett pénzen kívül csak a fokhagymát szereti jobban - berendel magának a helyi kézműves foodtruck-ból egy hónapra való fokhagymás szenyót és mint kiderül az emellé alanyi jogon járó nyereményjátékból meg is üti a főnyereményt: egy húsz főre szóló trópusi utazást. És hát hogy-hogynem, pont van neki 20 barátja - így többedmagukkal szépen nekivágnak a kis mini paradicsom meghódításának. A játék single kampánya pedig erről szól: minden barátnak megvan a maga története és az ehhez kapcsolódó mikrojáték csomagja, amit abszolválva a következő koma kalandjaiba csöppen az egyszeri (akár másodmagával játszó) játékos.

Míg ha többen szeretnétek szórakozni, 4 féle játékmód közül választhattok és maximum 4 játékost bír el a program. A játékmódok között van bizarr társasjáték, box, a klasszikus “mit rendelt el a doktor” és talán az összes közül a legjobb, a medúza vadászat. Ezeknél a módoknál vagy felváltva, vagy egyszerre kell mikrojátékokat abszolválnotok és úgy haladtok előre… vagy nem. De kétség kívül a WarioWare sava borsát ezek a fajta mókák adják, szóval ha van baráti társaság, akkor az egy jelentős pluszpont a játék mellett.

Nade ne kerülgessük a forró kását, nézzük mit tudnak a mikrojátékok. Csakúgy mint a Smooth Moves estében, különféle pozícióba kell vágnotok magatokat. Ezt úgy kell elképzelned, hogy a kör elején szól a program, hogy most “kard” módban kell játszanod - és akkor úgy kell tartanod a JoyCon-t, mint egy kardot. Vagy az elefánt módban úgy tartanod, mintha az ormányod lenne - az aktuális mikrojáték pedig ehhez kapcsolódik. Például az előbb említett elefánt módban tukánt játszol és fel kell csippentened a gilisztát a földről. Vagy vigyázállásba kell vágnod magad és ugrálnod kell, hogy kipotyogjanak a zsebedből a cuccaid. Semmi komoly dologra ne számíts, a játék tényleg fullkretén, ha élsz-halsz az ilyenekért, akkor túl sokat nem érdemes gondolkodnod a beszerzésén.

Viszont ami a dolgok negatív élét illeti: a mozgásérzékelés (a hardver adottságai okán) nem pontos. Közel sem. Gyakran megesik, hogy el fogsz bukni játékokat emiatt és ez több mint bosszantó. Valahol ha totál empatikus vagy, akkor azt mondod: ez érthető, hisz a tech ebben a formájában ennyit tud. De ha volt már Oculus/Meta Touch kontroller a kezedben azaz tudod milyen a tökéletes, tűpontos mozgásérzékelés akkor jogosan mordulsz fel: hé, ez a tech már évekkel a Switch megjelenése előtt elérhető volt! De mindez hiába: ez van, ebből tudtak főzni az Intelligent Systems-ék, és ebből fogsz tudni ebédelni te is. Szóval mielőtt vásárlásra szánnád el magad, mérlegelj ezen, hogy mennyire válóok számodra ez.

Mert amúgy leszámítva az irányítás pontatlanságát, a játék tényleg roppant szórakoztató - még ha nem is tud annyira pickup and play lenni, mint a Mega party Game$. Hiába morogtunk nagyokat amikor nem jött össze önhibánkon kívül egy mikrojáték, a gyerekeimmel újra és újra nekiszaladtunk a medúzavadászatnak, mert miután belerázódtunk, nem nagyon tudtuk letenni. Ezeket kell majd mérlegelned kedves olvasó, ha szemezel a játékkal.
PLATFORM Nintendo Switch
KIADÓ NintendoFEJLESZTŐ Intelligent Systems
MEGJELENÉS 2023. november 3. ÁR Kb. 16-20 ezer Forint