[Teszt] Turok 3: Shadow of Oblivion - az N64 árnyékából kilépve

Turok 3: Shadow of Oblivion - az N64 árnyékából kilépve

mcmackoGéczy Attila2023.11.30. 14:00

A Turok sorozat érdekes minőségi hullámzást mutatott, mégis emlékezetes maradt, elsődlegesen az N64-es gyökerekek és az ottani FPS-dominanciának köszönhetően. A maga korában zseniális első rész után jött a technológiailag továbbfejlesztett, de tekervényes és kissé üres folytatás. Végül a harmadik rész már új utakat keresett: a Half-Life és az Unreal nyomdokain haladva próbált leválni az előzmények által meghonosított stílusról. Most a Nightdive-nak köszönhetően ismét a dínóvadászok bőrébe bújhatunk, egy olyan újrakiadással, ami először terjeszti a Nintendo-világon kívülre a harmadik epizódot.

Röviden és tömören, a Turok 3: Shadow of Oblivion egy értelmes folytatásról, élelmes fejlesztői szemléletről tesz tanubizonyságot. Annak idején nem voltak odáig érte az emberek, a HL-el történő összehasonlítások tekintetében ugyanis értelemszerűen alulmaradt a játék. Az Oblivion inkább egy ilyen átmeneti játék: még nem Half-Life, már nem az az árkádos/konzoljátékos FPS, ami az első rész volt. És talán kicsit túl sokat merít a Q1-Q2 és Unreal vonalból, ami szintén kicsit visszahúzza. De bátran állítom: a Turok 3 méltó volt az idei évre betervezett "boomer-shooter felújítás, amit végigjátszom" játék címére.

Mert a T3 húzása jellegzetes ízű. A pályák nagyok, de lineárisak és szegmentáltak. Érdekes látni, hogy a készítők hogyan próbálták tágítgatni a határokat és konvenciókat. Valamint azt is, hogy azokat a bizonyos korlátokat milyen, ma már megmosolyogtató módszerekkel próbálták megkerülni. Két hőssel mehetünk végig a sztorin, a rengeteg (RENGETEG!) fegyver meg is oszlik a két karakter között. A biomok száma is nőtt a korábbiakhoz képest, a Turok 3 a maga módján nagyon változatos szeretne lenni. De talán ebből is fakad az egyik fő gyengesége: 5 órás kampánya során nem tud kibontakozni, sem a fegyverhasználat, sem a környezetben rejlő lehetőségek tekintetében. Kicsit hiányzik a szekvencialitás, és a korábbi Turok játékok szédítő perspektívája és mozgása is. Ha blankre ültem volna le a játék elé nyomulni, inkább gondoltam volna Quake 2 modnak a mozgási dinamika és a fegyverjáték szempontjából, mint Turok folytatásnak. Az erőszak most is kiemelt szerepet kap - a lövöldözés során repkednek a végtagok, fröccsen a vér, ahogy azt egy Turok játéktól el is várjuk.

Technikailag a felújítás hozza a Nightdive által képviselt magas színvonalat. A játék úgy néz ki, ahogy szeretnénk rá emlékezni, nem pedig úgy, ahogy N64-en kinézett volna nagyfelbontásban. Kurrens-gen konzolokon 120 FPS-t tud a KEX-motorban pörgetett kód. Rengeteg új textúra, fényhatás, és egyéb látványelem díszíti a játékot. A hangkeverés kicsit hangos, "loudness"-es, de ez lehet, hogy az eredeti verzióból érkező sajátosság. Apropó, a hangeffektek egy része kifejezetten gagyi, mások viszont káprázatosan hangulatosak (pl. indián-hórukk rikkantások), és a zenének is vannak kiemelkedő pillanatai.

Nagyon vártam, hogy a mostani kiadásban esetleg a Rage Wars egésze, vagy elemei valamilyen multiplayer opció formájában megjelennek - ez teljesen hiányzik a csomagból az eredeti multi lehetőségekkel együtt. Sőt a credits végén a készítők kifejezetten kérik, hogy "ne is baszogassa őket senki a Rage Wars felújítás kapcsán". Az ember nem bánja, hogy nincs online multi, de a jó öreg botos/osztott képernyős lokál multit hiányoljuk, pláne, hogy a Doom újrakiadások vagy a Goldeneye 007 nemrég megjelent felújítása ezeket csípőből tudja modern platformokon prezentálni.

A Turok 3: Shadow of Oblivion végre kilép az N64 masina (és annak emulációjának) árnyékából. Egy érdekes kísérlet, amely során alsóbbrendű konzolgép mentén próbáltak az FPS trendek után menni. Ez több-kevesebb sikerrel be is jött. Ha boomer-shooterre vágysz, nyugodtan vágj bele. De historikus szempontokból is érdemes lehet végigrongyolni a játékon. 2000-ben bizony voltak még ilyen kísérletező, vad átmenetekkel meglepetést okozó, egyedi címek a piacon.

PLATFORM Playstation, Xbox, Switch (tesztelve), Windows KIADÓ Nightdive / Atari FEJLESZTŐ Nightdive / Acclaim / Iguana
MEGJELENÉS 2023. november 30. ÁR 30 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

The Finals - Mit tud az Embark döntő erejű FPS játéka?

Az Arc Raiders elemzése előtt belenézünk az Embark felvezető remekművébe.

2 órája

The Game Awards-jelöltek, képeken a Zelda-film – ez történt hétfőn

Továbbá: Lost Soul Aside, Xbox Partner Preview, Cozy Marbles, Everdream Village, City Tales: Medieval Era, Ghost Master: Resurrection.

9 órája
7

Dragon Quest I&II HD-2D Remake

1986. május 27. Történelemi dátum, minden JRPG-t kedvelő játékos számára. Ezen a napon jelent meg a Dragon Quest. Az alkotó Yuji Horii, egy olyan játékot akart létrehozni, ami túlmutatott a korban inspirációt jelentő Wizardy-n és Ultimán, és lehetőséget teremt megreformálni a szerepjátékokat....

1 napja
8

Heti megjelenések

1 napja
3

Simon the Sorcerer Origins

A 90-es évek nagyszájú tini varázslója egy előzménytörténetben tér vissza, hogy a régi rajongók mellett újakat szerezzen magának. A Simon the Sorcerer Origins mögött álló csapat nem csak a régóta tetszhalott állapotú sorozatot támasztotta fel, de az újonnan érkezők számára is egy szórakoztató kalandot tett le az asztalra.

2 napja
5

The Outer Worlds 2

3 napja
4

Apróságok levezetésként - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Lollipop Chainsaw RePOP, Metroid Prime 4: Beyond, Hi-Fi Rush, Astroneer.

3 napja
1

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

4 napja
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

5 napja
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

5 napja
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

5 napja
46

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

5 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

5 napja
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

6 napja
4

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

6 napja
2

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

6 napja
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

7 napja
14

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

7 napja
2

Heti megjelenések

8 napja
10

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

8 napja
6