[Teszt] Turbo Overkill

Turbo Overkill

fcsabaFarkas Csaba2025.03.06. 15:24

Bár kellemes retro lövöldéből igazán nincs hiány, a képek és a fantáziátlan cím senkit se tévesszen meg: a Turbo Overkill mögött jóval komolyabb ambíciók húzódnak, mint egy sokadszorra elsütött múltidézés, az old-school külsőségek ugyanis átgondolt pályatervezést, tisztességes képesség- és fegyverfejlesztést, hiteles cyberpunk életérzést, valamint kiadós egyjátékos hadjáratot rejtenek, a jelenkori fejlesztői szemlélet pedig azt is lehetővé teszi, hogy a jövő utcáinak kitakarítása ne csupán PC-n, de immár konzolon is megtörténhessen.

Mivel tényleg nem ez az első eset, hogy pixeles megapoliszokat láthatunk, a lehengerlő eredetiség helyett a gyors és precíz mozgás, valamint a teljesen elborult harci készségek teszik majd meg az első benyomást. Főhősünk Johnny Turbo, akinek a kézifegyverek mellett egy láncfűrészes lábimplantátum is hozzátartozik az alapfelszereltségéhez, a bravúros lábmunka pedig szerves részét képezi utcai tevékenységének. A becsúszó ártalmatlanítást félcsövekben, illetve egyéb alkalmas helyszíneken is gyakorolhatjuk, ez a feature pedig kellőképpen reprezentálja, hogy a program milyen praktikákkal próbálja majd megnyerni és fenntartani az érdeklődésünket. Bizony, a Turbo Overkill egy minden ízében túltolt, harsány, ironikus, szántszándékkal klisés és tökéletesen komolyanvehetetlen káosz, ami ezernyi popkulturális utalással, illetve a 80-as és 90-es évekből származó tömény egysorossal fűszerezi majd a retrónak tűnő, de nagyon is korszerű és kicsiszolt játékmenetet.

Mitől korszerű? A sokoldalú fejlesztési lehetőségek minden esetben látványos, szórakoztató, jó helyen bizsergető, azonnal jutalmazó boldogságérzettel járnak, a lehetőségek tárháza pedig sosem veszi el a fókuszt a lendületes és fékevesztett akcióról - vagyis sokféleképpen harcolhatunk, de a kelléktár megannyi kombinációja mégsem kelti azt az érzést, hogy nyomasztóan sok dologra kellene odafigyelnünk. A fegyverek és az implantok menedzselése a sűrűn elhelyezett automatákban történik (amik külön “egyéniséggel” is rendelkeznek), a történet előrehaladtával pedig kulcsfontosságú képességekre is szert teszünk, amik cooldown után egyfajta belső powerupként (turbo time – vagyis időlassítás), kibővített fegyvertárként (mikrorakéták), vagy mozgási hatósugarunk kiterjesztéseként (grappling hook) hasznosulhatnak. Néhány fegyver önmagában is vicces és ötletes (a mesterlövészpuskával például bele tudunk teleportálni az áldozatunkba), a másodlagos tüzelési módokkal pedig még sokoldalúbbá és hatékonyabbá tehetjük az arzenált. A készítők néhány helyen rávezetnek minket az optimális megoldásokra (pl. gyengepontok, környezeti adottságok), de a specifikus módszerek egyike sincs ránk erőltetve, a pusztítás szabadsága mindvégig a kezünkben marad.

Nyilvánvaló, hogy a leírt mechanizmus egérrel és billentyűzettel működik a legjobban, de a kezelhetőség és a dinamika tekintetében a konzolos átirat is becsülettel helytáll. A mozgás és a célzásrásegítés kitűnően elősegítik a kontrollt, vagyis az esetek túlnyomó részében tényleg az történik, amit eltervezünk. Észrevehető hátrányunk akkor keletkezik, amikor fegyverváltásra, vagy néhány bossharcra kerül a sor. Míg előbbi esetben a D-pades váltás a sok fegyver miatt érezhetően körülményes (az időt lelassító weapon wheel pedig jelentősen kivesz a küzdelem lendületéből), utóbbi esetben pedig akkor kezdődnek a problémák, amikor fejvadászokkal találkozunk: ezek a párbajok inkább klasszikus deathmatch-re hasonlítanak, ez a műfaj pedig továbbra sem kontrollerbarát. Bár a pályatervezést lenyűgözőnek tartom, a sűrűn előforduló vertikalitás sokaknak fog bosszúságot okozni: az ugrálást, a centizést már a Doom Eternalban is sokan megsínylették, ez a frusztráció pedig meg inkább teret nyerhet, ha a precíz mozdulatoknál a konzolos irányítás okozza majd a szűk keresztmetszetet.

Ha már óhatatlanul szóba került a Doom, a Turbo Overkill-nek akkor sincs semmi szégyenkeznivalója, ha az id Software újragondolt démonvadászataival hasonlítjuk össze. Oké, a grafika az más kérdés (kinek a pixel, kinek az élvonalbeli ray tracing), de a kreatív és sokrétű pusztítás, az ötletes fejlesztések és a meglepő kombinációk simán hozzák azt az élvezeti szintet, ami egy “mai” FPS-t kiemelkedővé tehet.

Akinek külön kattanása van a cyberpunk hangulat és a gigantikus környezetek iránt, és akit a klisés narratíva sem ijeszt el (elszabadult AI bekebelezi a várost), azok nyugodtan tegyenek egy próbakört a Steam-es demóval. Mivel a játék esszenciája kontrollerrel is kellőképpen intakt marad, a konzolos verzió is erősen ajánlható - a kampány esetén 12-15 óra játékidőre számíthattok.

PLATFORM Xbox Series, Playstation 5 (tesztelt), Xbox One, PlayStation 4, Switch| korábban megjelent: PC | KIADÓ Apogee Entertainment | FEJLESZTŐ Trigger Happy Interactive | MEGJELENÉS 2025. január 29. | ÁR kb. 7000 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

PlayStation Game Catalog: decemberi érkezők

Skate Story. Lego Horizon Adventures. Assassin's Creed Mirage. Többek között ezek a címek zárják ezúttal az évet a szolgáltatás kínálatában.

4 órája

Hail to the Rainbow

5 órája
1

Bejelentések hét közepén - ez történt szerdán

Benne: Mariachi Legends, Kingdom’s Return: Time-Eating Fruit and the Ancient Monster, Hell Let Loose: Vietnam, R-Type Dimensions III, Lucid Falls, Scramble Knights Royale, UN:Me, Frog Sqwad, Microsoft Flight Simulator 2024.

10 órája
1

Marvel Cosmic Invasion

1 napja
5

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

1 napja
121

Szivárgások jobbról-balról – ez történt kedden

Benne: Resident Evil Requiem, Assassin's Creed Black Flag Resynced, Divinity, Wholesome Snack, Showgunners, Skyrim Anniversary Edition, TMNT: Splintered Fate, Frosty Mini.

1 napja

Anno 117: Pax Romana

2 napja
3

11 bit studios újdonságok – ez történt hétfőn

Benne: Katsuhiro Harada, King of Tokyo, System Shock Remake, Incantation, I Am Future, Death Howl, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Frostpunk 1886, Frostpunk 2, Rune Factory: Guardians of Azuma.

2 napja
6

Endorfy Thock V2 - kellemes kopogtatást mindenkinek!

Az Endorfy egy masszív, sokszínű, kellemes hangú, egyben pénztárcabarát termékkel örvendezteti meg a mechanikus kapcsolók szerelmeseit. Az Endorfy Thock V2 a tesztlaborban járt és kellemes benyomásokat, na meg a fejünk búbjáig ható, kellemesen kopogó hangokat hagyott nálunk.

3 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
6

Cleared Hot - a Desert Strike-klónok reneszánsza!

4 napja
9

Retrace the Light

4 napja
2

A Netflixhez kerülnek a Warner játékai – ez történt pénteken

Továbbá: Code Vein II, Monster Hunter Showcase, Silent Road, 2XKO, Postal: Bullet Paradise.

5 napja
3

Total Chaos - Jönnek a számból a lények

5 napja
2

PC Gaming Show: Most Wanted traileráradat– ez történt csütörtökön

Továbbá: Total War, Cast Outs, Replaced.

6 napja
33

Twinkleby

7 napja
1

Kínai istenmészárlás – ez történt szerdán

Benne: The God Slayer, Gran Turismo 7, 4PGP Four-Player Grand Prix, Postal: Bullet Paradise, Serpent's Gaze.

7 napja
2

The Berlin Apartment

7 napja
6

Pieces of the Past

8 napja
1

Váratlan visszatérések - ez történt kedden

Benne: Elden Ring Nightreign, Let It Die, Pumuckl and the Crown of the Pirate King, Helldivers, Splinter Cell, 11 bit studios.

8 napja
5