[Teszt] Turbo Overkill

Turbo Overkill

fcsabaFarkas Csaba2025.03.06. 15:24

Bár kellemes retro lövöldéből igazán nincs hiány, a képek és a fantáziátlan cím senkit se tévesszen meg: a Turbo Overkill mögött jóval komolyabb ambíciók húzódnak, mint egy sokadszorra elsütött múltidézés, az old-school külsőségek ugyanis átgondolt pályatervezést, tisztességes képesség- és fegyverfejlesztést, hiteles cyberpunk életérzést, valamint kiadós egyjátékos hadjáratot rejtenek, a jelenkori fejlesztői szemlélet pedig azt is lehetővé teszi, hogy a jövő utcáinak kitakarítása ne csupán PC-n, de immár konzolon is megtörténhessen.

Mivel tényleg nem ez az első eset, hogy pixeles megapoliszokat láthatunk, a lehengerlő eredetiség helyett a gyors és precíz mozgás, valamint a teljesen elborult harci készségek teszik majd meg az első benyomást. Főhősünk Johnny Turbo, akinek a kézifegyverek mellett egy láncfűrészes lábimplantátum is hozzátartozik az alapfelszereltségéhez, a bravúros lábmunka pedig szerves részét képezi utcai tevékenységének. A becsúszó ártalmatlanítást félcsövekben, illetve egyéb alkalmas helyszíneken is gyakorolhatjuk, ez a feature pedig kellőképpen reprezentálja, hogy a program milyen praktikákkal próbálja majd megnyerni és fenntartani az érdeklődésünket. Bizony, a Turbo Overkill egy minden ízében túltolt, harsány, ironikus, szántszándékkal klisés és tökéletesen komolyanvehetetlen káosz, ami ezernyi popkulturális utalással, illetve a 80-as és 90-es évekből származó tömény egysorossal fűszerezi majd a retrónak tűnő, de nagyon is korszerű és kicsiszolt játékmenetet.

Mitől korszerű? A sokoldalú fejlesztési lehetőségek minden esetben látványos, szórakoztató, jó helyen bizsergető, azonnal jutalmazó boldogságérzettel járnak, a lehetőségek tárháza pedig sosem veszi el a fókuszt a lendületes és fékevesztett akcióról - vagyis sokféleképpen harcolhatunk, de a kelléktár megannyi kombinációja mégsem kelti azt az érzést, hogy nyomasztóan sok dologra kellene odafigyelnünk. A fegyverek és az implantok menedzselése a sűrűn elhelyezett automatákban történik (amik külön “egyéniséggel” is rendelkeznek), a történet előrehaladtával pedig kulcsfontosságú képességekre is szert teszünk, amik cooldown után egyfajta belső powerupként (turbo time – vagyis időlassítás), kibővített fegyvertárként (mikrorakéták), vagy mozgási hatósugarunk kiterjesztéseként (grappling hook) hasznosulhatnak. Néhány fegyver önmagában is vicces és ötletes (a mesterlövészpuskával például bele tudunk teleportálni az áldozatunkba), a másodlagos tüzelési módokkal pedig még sokoldalúbbá és hatékonyabbá tehetjük az arzenált. A készítők néhány helyen rávezetnek minket az optimális megoldásokra (pl. gyengepontok, környezeti adottságok), de a specifikus módszerek egyike sincs ránk erőltetve, a pusztítás szabadsága mindvégig a kezünkben marad.

Nyilvánvaló, hogy a leírt mechanizmus egérrel és billentyűzettel működik a legjobban, de a kezelhetőség és a dinamika tekintetében a konzolos átirat is becsülettel helytáll. A mozgás és a célzásrásegítés kitűnően elősegítik a kontrollt, vagyis az esetek túlnyomó részében tényleg az történik, amit eltervezünk. Észrevehető hátrányunk akkor keletkezik, amikor fegyverváltásra, vagy néhány bossharcra kerül a sor. Míg előbbi esetben a D-pades váltás a sok fegyver miatt érezhetően körülményes (az időt lelassító weapon wheel pedig jelentősen kivesz a küzdelem lendületéből), utóbbi esetben pedig akkor kezdődnek a problémák, amikor fejvadászokkal találkozunk: ezek a párbajok inkább klasszikus deathmatch-re hasonlítanak, ez a műfaj pedig továbbra sem kontrollerbarát. Bár a pályatervezést lenyűgözőnek tartom, a sűrűn előforduló vertikalitás sokaknak fog bosszúságot okozni: az ugrálást, a centizést már a Doom Eternalban is sokan megsínylették, ez a frusztráció pedig meg inkább teret nyerhet, ha a precíz mozdulatoknál a konzolos irányítás okozza majd a szűk keresztmetszetet.

Ha már óhatatlanul szóba került a Doom, a Turbo Overkill-nek akkor sincs semmi szégyenkeznivalója, ha az id Software újragondolt démonvadászataival hasonlítjuk össze. Oké, a grafika az más kérdés (kinek a pixel, kinek az élvonalbeli ray tracing), de a kreatív és sokrétű pusztítás, az ötletes fejlesztések és a meglepő kombinációk simán hozzák azt az élvezeti szintet, ami egy “mai” FPS-t kiemelkedővé tehet.

Akinek külön kattanása van a cyberpunk hangulat és a gigantikus környezetek iránt, és akit a klisés narratíva sem ijeszt el (elszabadult AI bekebelezi a várost), azok nyugodtan tegyenek egy próbakört a Steam-es demóval. Mivel a játék esszenciája kontrollerrel is kellőképpen intakt marad, a konzolos verzió is erősen ajánlható - a kampány esetén 12-15 óra játékidőre számíthattok.

PLATFORM Xbox Series, Playstation 5 (tesztelt), Xbox One, PlayStation 4, Switch| korábban megjelent: PC | KIADÓ Apogee Entertainment | FEJLESZTŐ Trigger Happy Interactive | MEGJELENÉS 2025. január 29. | ÁR kb. 7000 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

7 órája
6

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

7 órája
5

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

21 órája
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

1 napja

Switch 2 menetelés - ez történt kedden

Továbbá: Darwin’s Paradox!, Leaf Blower Co., Warhammer Survivors, Metroid Prime 4: Beyond, VRacer Hoverbike, Audio Trip, Roboquest VR, Shadowgate VR: The Mines of Mythrok, Rager.

1 napja
9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

2 napja
1

Iparági apróságok - ez történt hétfőn

Benne: Electronic Arts, Odds Chronicles, Fantastic Pixel Castle, Fatal Fury: City of the Wolves.

2 napja
5

Programajánló: Telekom PlayIT Show, TECHXPO és Hungarian Game Awards

Hamarosan újra a játékok és a technológia világába ugorhatunk a Hungexpón megrendezésre kerülő Telekom PlayIT Show és a TECHXPO konferencia keretein belül.

3 napja

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

3 napja

Heti megjelenések

3 napja

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

4 napja
2

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

5 napja
1

Tormented Souls II

Caroline és Anna csak ideiglenesen menekültek meg a borzalmakról, a Tormented Souls folytatásában ugyanis valami még szörnyűbb vár a nővérekre.

6 napja
6

Call of Duty mozi, Gyűrűk Ura MMO kasza - ez történt csütörtökön

Továbbá: Thief VR: Legacy of Shadow, Animal Crossing: New Horizons.

6 napja
4

PlayStation Plus: a novemberi hármas

Egy visszatérő macskás kaland, az utolsó EA Sports dagonyázás és egy őrült csataszimulátor. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

7 napja

Limited Run Games újdonságok, Resident Evil Requiem előrendelés – ez történt szerdán

Továbbá: Shantae 7, Pine Creek, Viewfinder, NBA The Run.

7 napja
3

Dispatch S0E1-2 - A várva várt szuperhős

A szuperhősös alkotások népszerűsége a 2008-as Vasember filmmel egyből az egekbe emelkedett, ami - szerintem - a 2012-es Bosszúállók filmmel a csúcsra ért. Az azóta bekövetkezett apátia és menekülés egyik friss eredménye a Dispatch is, amely szokatlan dolgokkal próbálkozik a videojátékos mezsgyén. Betekintő!

8 napja
14

Battlefield, horror és sci-fi – ez történt kedden

Benne: Battlefield REDSEC, The Florist, Darkwood 2, Routine, over the hill, Aphelion, UnGodly.

8 napja

EA Sports FC 26 - a Nintendo Switch 2 változat

Több kutatás is foglalkozott azzal, hogy melyik játék váltja ki a legtöbb káromkodást a játékosokból. Ebben a listában a Mario Kart és a Fif… akarom mondani az FC széria áll az első két helyen. A Switch 2 megjelenésével az új FC-játék lehetővé teszi, hogy a felgyülemlett frusztrációt a játékosok mindenféle módon kiélhessék ezen a platformon is.

9 napja
5

F2P Battlefield a láthatáron, mozgásban a Loulan – ez történt hétfőn

Továbbá: Descent of Lunaris, Retrace the Light, Two Point Museum, Incantation, Brotato,Vampire: The Masquerade – Bloodhunt.

9 napja
3