Az Evil Empire neve talán már néhány embernek ismerős lehet, hiszen az utóbbi években a Dead Cells kiváló tartalmi bővítésein dolgoztak. A pár fős indie stúdió első önálló alkotása sem távolodik el az ott lefektetett rougelike alapoktól, de éppen ezzel tud most egyedi színt vinni a Ubisoft legendás sorozatába. A The Rogue Prince of Persia a szubzsáner számos tagjához hasonlóan korai hozzáférésben gyűjti majd a tapasztalatokat az első hónapokban, nekünk pedig lehetőségünk volt már a hétvégén a Herceg mellett harcolni. Na meg fűbe harapni. Sokszor.
A próbálkozásaink, a lore szobák felfedezése és a karakterekkel történő beszélgetés során lassan bontakozik ki a történet - bár tudni kell, hogy a korai hozzáférés csak az első fejezetet öleli fel. A hun hadak felsorakoztak Ktésziphón falainál. A bizonyítási vágytól fűtött Herceg az uralkodó parancsának ellenszegülve támadást indít az éj leple alatt, de nem számít rá, hogy eddig ismeretlen sámán mágiával kell majd megküzdenie. A gyermekkorában kapott mitikus bola ugyan megmenti az életét, de csak a totális ellenséges invázió harmadik napján tér magához - és ébred fel később az oázis biztonságában újra és újra. Az időhurokban rekedt herceg kétségbeesetten igyekszik tehát helyrehozni végzetes hibáját, ami tökéletesen ágyaz meg a klasszikus roguelike elemeknek.
A szubzsánerben szerzett tapasztalat és az ikonikus sorozat iránti alázat már az első percekben érződik. Az alap szinte hibátlan. Kis gyakorlással a herceg mozdulatai gyönyörűen folynak egymásba miközben két ellenséges csapat között falon futunk, mászunk, szaltózunk a csapdákat kerülgetve. Bár ezt jelenleg igazán csak a tizenhárom ügyességi szoba használja ki aktívan. A harcrendszer sincs túlbonyolítva: a nyolc eltérő tulajdonságú fegyver (dupla tőr, kard, fejsze, lándzsa) mellett még további hat eszköz (íj, chakram, csáklya) egyike áll majd idővel rendelkezésünkre az egyszerű kombinációk variálásához. Az ellenfelek támadásai gyorsak, de alapvetően jól telegrafáltak - ha nem takarják ki egymást a tömegben. Az egyetlen problémám a jelenleg elérhető két főgonosz esetében volt. Bár idővel kitanulható a viselkedésük, a pajzs és a hatalmas életcsíkjuk frusztrálóan hosszúra nyújtja a küzdelmet és megtöri a játék ritmusát.
A maréknyi fellelhető fegyver nyilván nem szolgálna ki kellő variációt az újbóli nekifutásokra, így ezt sokkal inkább a harminc különböző passzív képességet nyújtó és három szinten erősíthető medálokban kell keresnünk. Ebből egyszerre négy lehet nálunk, aminek hála magasabb szinten a tűz, gyanta, méreg, dobókés és életerő kategóriák szinergiáinak kihasználása segíti a tapasztalt játékosokat. Egy nekifutáson belül az aranytallérok gyűjtögetésével vásárolhatunk és fejleszthetünk ideiglenesen. Talán ennél is fontosabb a lila mágikus eszenciák vadászása, ami az átívelő előrehaladást segíti újabb fegyverek és medálok kovácsolásával - amik így bekerülnek a random szelekció merítésébe.
A stúdió a korábbi pixelart stílust hátrahagyva a perzsa miniatúrákból és a jellegzetes francia-belga képregényes vonalból merített inspirációt. A hat eltérő helyszín letisztult, élénk színekkel játszó, egyedi látványvilága kitűnően szolgálja ki a játékmenetet. Az alatta dolgozó Unity motor már kevésbé. Nyilván egy átlagos mai konfiguráció komolyabb probléma nélkül megmozgatja, de az optimalizáció hiánya és a beállítások menü puritánsága nem igazán segíti a hordozhatóságot. A Steam Deck OLED a játékidő nagyobb részében 60 képkocka körül tudja tartani, olykor azonban hajlamos komolyabban beesni különösebb látható indok nélkül és a microstutter is gyakori - 90Hz / 45 FPS így talán az arany középút. Amire viszont nem lehet panasz, az a Danny ASADI által szolgáltatott "perzsa trap" zenei anyag. Autentikus, pörgős, fülbemászó dallamok kísérnek minden pillanatban!
A The Rogue Prince of Persia tehát egy picit biztonsági játékot űző, de kiforrott és szórakoztató alapot nyújt korai hozzáférésben. Már most is minimum 10-15 órára ott ragadhatunk az időhurokban, de a stúdió a jelenleg elérhető tartalom megduplázását tűzte ki célul az 1.0 eléréséig. Bízom benne, hogy a visszajelzések alapján ezen kívül is formálódik még a projekt (ma is érkezett hozzá balance foltozás), mert akkor idén két minőségi, modern alapokra helyezett, egyedi Prince of Persia játékot is kapunk közel másfél évtizednyi kihagyás után!
PLATFORM PC (Steam) KIADÓ Ubisoft FEJLESZTŐ Evil Empire MEGJELENÉS 2024. május 27. ÁR 19.99 USD